Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 2 3 4 ... 29
16
Hej, spróbuj w ten sposób:

Zrób płaską literę H.
W trybie obiektowym zaznacz ją, wciśnij Ctrl+A, a potem wybierz Apply >  Scale.
Wejdź do trybu edycji i zaznacz wszystko.
Użyj narzędzia Inset (literka i na klawiaturze) i przesuwając myszką ustal grubość obramowania.
Teraz przesuń środkowe płaszczyzny do góry.
Pomogłem?

Do załącznika wrzucam przykładowy plik .blend

17
Work in progress (WIP) / Odp: Ambient Occlusion
« dnia: 18.04.2023 18:30:27 »
@Zuorion
Dzięki za wyjaśnienie. Coś czułem, że ma to coś wspólnego z voxelami, ale jest bardziej pokręcone.

Co do EN, to po polsku ledwo mówię, a po angielsku już w ogóle ciężko by było. Może pobawię się syntetyzatorami AI.

18
Work in progress (WIP) / Odp: Ambient Occlusion
« dnia: 18.04.2023 15:43:02 »
Skończyłem



Bezpośredni link https://www.youtube.com/watch?v=ZdwsKzp9B8c

Dzięki @Zuorion za pomoc. Dodałem info o voxelach i innych odmianach ssao (DFAO już nie zrozumiałem).

19
Work in progress (WIP) / Odp: [wip] Ambient Occlusion
« dnia: 23.03.2023 12:31:04 »
@Zuorion  Dzięki. Nie wiem, czy dam radę wcisnąć jeszcze te informacje, bo chciałbym się zmieścić w 3 minutach, a inne osoby marudziły mi na to, że źle wyjaśniłem wpływ długości promieni. Na pewno w jakiś sposób napomknę o różnych odmianach SSAO.

20
Work in progress (WIP) / Ambient Occlusion
« dnia: 19.03.2023 16:38:38 »
Hej,
Robię filmik wyjaśniający, czym jest Ambient Occlusion w grafice. Rzućcie okiem i dajcie znać, czy wytłumaczyłem to w zrozumiały sposób. Dzięki!
https://drive.google.com/file/d/191qxA0BnvnTQm0NHZV-33s_8JeVVNr6A/view?usp=share_link

21
Modelowanie / Odp: Jak płaską geometrię zagiać w cylinder
« dnia: 14.03.2023 19:13:20 »
Nie widzę efektu i użytego modyfukatora, więc zgaduję, że poziome krawędzie są zbyt długie, aby owijały się wokół cylindra.

Podsyłam plik .blend z przykładem, jak zrobiłem to za pomocą modyfikatora Curve.

22
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« dnia: 09.03.2023 23:29:06 »
Generalnie nie, ale jeżeli do kości masz przypisane constraintsy, to w niektórych może mieć znaczenie.

23
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« dnia: 07.03.2023 23:19:11 »
Problemem jest to, że ludzik i armatura mają zmienioną skalę i ta skala jest różna dla osi x y z.

Żeby zobaczyć skalę, w oknie 3d w trybie obiektowym naciśnij klawisz N, żeby z prawej strony wyświetlił się panel. Tam będzie widoczna skala zaznaczonego obiektu.

Teraz, żeby armatura działała sensownie, musisz 'zaaplikować skalę'. To sprawi, że obecne zmodyfikowane wymiary staną się 'oryginalnymi'. Zaznacz armaturę, w oknie 3d wciśnij Ctrl+A > Apply > Scale.

Pomogło?

24
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« dnia: 07.03.2023 11:53:48 »
Spróbuj tej strony https://www.file.io/

25
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« dnia: 06.03.2023 18:11:14 »
Witaj. Prawdopodobnie do kości nogi przypisałeś też inne elementy ciała. Jak podeślesz plik, to sprawdzę w wolnym czasie, co jest nie tak.

26
Modelowanie / Odp: Zaokrąglanie kwadratu
« dnia: 19.02.2023 21:22:38 »
Tak na szybko, to spróbowałbym najpierw wymodelować płaską literkę 'Ł', a potem w trybie edycji użyłbym narzędzia 'spin'. Poszukaj jak z niego korzystać, bo ustawienie, gdzie jest środek obrotu i w którą stronę się kręci, może być nieintuicyjne na początku.

27
Inne programy / Odp: wybór CPU
« dnia: 29.11.2022 20:15:16 »
Hej,

Mój Ryzen 3600 po zakupie grzał się do 98°. Pomógł undervolting - czyli obniżenie napięcia w BIOS-ie bez zmieniania zegarów. Teraz mam max 80°. W praktyce nawet odrobinę zyskałem wydajności, bo przed undervoltingiem po 5 minutach obciążenia szybkość spadała mi do 3.8 GHz, a teraz trzyma stabilnie 4 GHz.

28
Prace ukończone (inne) / Odp: Mój serial animowany 2D
« dnia: 14.11.2022 20:04:02 »
Trochę takie 'Ranczo' w wersji budżetowej.
I jak Ci się widzi animowanie w grease pancil? Ja próbowałem parę razy, ale zawsze się dobijałem.

P.S. Jak dodajesz filmy z youtube'a, to w miejsu ID_filmu musisz wkleić tylko kawałek adresu po fragmencie ?v=. Czyli zamiast https://www.youtube.com/watch?v=U3np6Th3YgI wystarczy U3np6Th3YgI

29
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Chyba dość
« dnia: 26.09.2022 17:33:03 »
Ta strona już była nieczynna przez rok i po wznowieniu liczba użytkowników spadła z małej do zatrważającej ;)

30
Modelowanie / Odp: Blender 3.2.2 mirror nie działa
« dnia: 22.09.2022 13:47:55 »
Nie jestem pewien, jaki masz z nimi problem, ale tak na wszelki wypadek napiszę:
- Object > Mirror > Global X robi lustrzane odbicie względem orginu obiektu, czyli tej pomarańczowej kropki, a nie względem środka sceny.
- Na tym klocku nie będzie widać mirrora, bo lewa i prawa strona są te same. Jeżeli użyłeś Object > Mirror > Global X, to rzuć okiem na skalę Cube'a - na osi X będzie -1.
- Tak samo modyfikator Mirror domyślnie przekształaca względem orgina obiektu.
- Jeżeli chciałeś, aby przesunięty klocek był odbity względem środka sceny, możesz to zrobić za pomocą modyfikatora mirror. Na środku sceny dodaj Shift+A > Empty > Sphere, a potem w ustawieniach klockowego mirrora znajdź tego emptiego na liście Mirror Object.
Jeżeli to nie pomaga, to musisz lepiej opisać swój problem.

Strony: 1 2 3 4 ... 29

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

r02

Wyświetleń: 1482
Autor: araneus
w: Wieża ciśnień - wnętrze