16
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« dnia: 06.03.2023 18:11:14 »
Witaj. Prawdopodobnie do kości nogi przypisałeś też inne elementy ciała. Jak podeślesz plik, to sprawdzę w wolnym czasie, co jest nie tak.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp. 16
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi« dnia: 06.03.2023 18:11:14 »
Witaj. Prawdopodobnie do kości nogi przypisałeś też inne elementy ciała. Jak podeślesz plik, to sprawdzę w wolnym czasie, co jest nie tak.
17
Modelowanie / Odp: Zaokrąglanie kwadratu« dnia: 19.02.2023 21:22:38 »
Tak na szybko, to spróbowałbym najpierw wymodelować płaską literkę 'Ł', a potem w trybie edycji użyłbym narzędzia 'spin'. Poszukaj jak z niego korzystać, bo ustawienie, gdzie jest środek obrotu i w którą stronę się kręci, może być nieintuicyjne na początku.
18
Inne programy / Odp: wybór CPU« dnia: 29.11.2022 20:15:16 »
Hej,
Mój Ryzen 3600 po zakupie grzał się do 98°. Pomógł undervolting - czyli obniżenie napięcia w BIOS-ie bez zmieniania zegarów. Teraz mam max 80°. W praktyce nawet odrobinę zyskałem wydajności, bo przed undervoltingiem po 5 minutach obciążenia szybkość spadała mi do 3.8 GHz, a teraz trzyma stabilnie 4 GHz. 19
Prace ukończone (inne) / Odp: Mój serial animowany 2D« dnia: 14.11.2022 20:04:02 »
Trochę takie 'Ranczo' w wersji budżetowej.
I jak Ci się widzi animowanie w grease pancil? Ja próbowałem parę razy, ale zawsze się dobijałem. P.S. Jak dodajesz filmy z youtube'a, to w miejsu ID_filmu musisz wkleić tylko kawałek adresu po fragmencie ?v=. Czyli zamiast https://www.youtube.com/watch?v=U3np6Th3YgI wystarczy U3np6Th3YgI 20
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Chyba dość« dnia: 26.09.2022 17:33:03 »
Ta strona już była nieczynna przez rok i po wznowieniu liczba użytkowników spadła z małej do zatrważającej
![]() 21
Modelowanie / Odp: Blender 3.2.2 mirror nie działa« dnia: 22.09.2022 13:47:55 »
Nie jestem pewien, jaki masz z nimi problem, ale tak na wszelki wypadek napiszę:
- Object > Mirror > Global X robi lustrzane odbicie względem orginu obiektu, czyli tej pomarańczowej kropki, a nie względem środka sceny. - Na tym klocku nie będzie widać mirrora, bo lewa i prawa strona są te same. Jeżeli użyłeś Object > Mirror > Global X, to rzuć okiem na skalę Cube'a - na osi X będzie -1. - Tak samo modyfikator Mirror domyślnie przekształaca względem orgina obiektu. - Jeżeli chciałeś, aby przesunięty klocek był odbity względem środka sceny, możesz to zrobić za pomocą modyfikatora mirror. Na środku sceny dodaj Shift+A > Empty > Sphere, a potem w ustawieniach klockowego mirrora znajdź tego emptiego na liście Mirror Object. Jeżeli to nie pomaga, to musisz lepiej opisać swój problem. 22
Modelowanie / Odp: Blender 3.2.2 mirror nie działa« dnia: 22.09.2022 09:25:20 »
Hej,
A który mirror Ci nie działa, bo jest kilka możliwości: a) modyfikator mirror b) mesh symetry w trybie edycji c) symetrize w trybie edycji Dokładniejszy opis problemu + screeny + problematyczny plik pomogą nam szybciej rozwiązać problem. 23
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Odp: Problem z otwarciem Blendera i Krity« dnia: 12.09.2022 21:59:36 »
Hej,
Jaki masz system operacyjny, procesor i kartę graficzną? Może problemem są stare sterowniki do karty? 24
Prace ukończone (3D) / FSO Polonez« dnia: 07.09.2022 15:37:42 »
Hej, kolejny (w miarę) szybki projekt samochodu. Tym razem zrobiłem Poloneza "Borewicza". Piszcie, czy mogłem coś lepiej zrobić.
P.S. Pytanie do modelujących samochody - Czy jest jakaś strona z dokładnymi wymiarami i schematami samochodów? Nie chodzi mi o długość/wysokość/szerokość i kilka rzutów, ale o płytę podłogową, podwozie, długości siedzeń, szerokość deski etc. Poniosło mnie i chciałem wymodelować też spód Poldka, zrobić mu otwierane drzwi, ruchome zawieszenie itd, ale poległem na materiałach źródłowych. Przez tydzień moja robota wyglądała tak, że na każdą godzinę modelowania przypadały trzy godziny szukania zdjęć z konkretnym szczegółem pod konkretnym kątem. Siusiaka było na nich widać, taki też był efekt i musiałem zrezygnować. 25
Teksturowanie i materiały / Odp: Problem z rozciągniętymi teksturami.« dnia: 30.08.2022 11:29:06 »
Hej,
Bez pliku .blend raczej nie pomożemy. Pewnie coś z mapowaniem UV? No, ale nie widzę samego UV i nie widzę nodów odpowiadających za nakładanie tekstur. 26
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Czarne tekstury« dnia: 24.08.2022 10:29:18 »
P.S. Blender teraz wymaga OpenGL 4.3 https://www.blender.org/download/requirements/ , a nie 3.3. Twoja karta nie wspiera wersji 4.3, więc nic nie wyczarujemy i albo nowa karta, albo starszy program https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-9600m-gt.c1518
27
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Czarne tekstury« dnia: 24.08.2022 10:20:09 »
Render pass > diffuse color pokazuje tekstury, ale nie uwzględnia oświetlenia na scenie. Czyli jak wstawisz lampę, to ludzik dalej będzie wyglądał tak samo. Ja bym spróbował zainstalować starszą wersję Blendera np. 2.93, a jak dalej będzie źle, to 2.83 https://www.blender.org/download/lts/
28
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Czarne tekstury« dnia: 18.08.2022 07:37:27 »
To chyba problem z Twoim sprzętem, bo u mnie wygląda OK.
Jaki masz system operacyjny i kartę graficzną? Jeżeli nie wiesz, to w Blenderze na górze wejdź w Help > Save System Info i podeślij ten plik tekstowy. Na razie zgaduję, że masz starą kartę graficzną, która nie współpracuje z nowym Blenderem. Jeszcze nic straconego, bo zawsze możesz pobrać starszą wersję np. 2.80 z tej strony https://download.blender.org/release/ . Może na niej oświetlenie będzie działać. 29
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Czarne tekstury« dnia: 16.08.2022 21:26:53 »
A spróbuj za pomocą tego serwisu https://www.transfernow.net
Po wysłaniu pliku wygeneruje link, który wklej tutaj, albo w wiadomości prywatnej do mnie. Link będzie ważny (chyba) 7 dni. 30
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Czarne tekstury« dnia: 16.08.2022 08:07:07 »
A podeślij plik, bo na screenie nie ma tego, co chciałem zobaczyć.
|
Loading render kernels Debian - Zuorion
WIP Courtney Gears - Mortus
Siatka UV, koło wpisane w prostokąt. - winhelp
3D Ferrari F355 low-poly - Piotr
Żegnamy się z Goodle AdSense - Mad Max
Skąd brak symetrii? - Zuorion
SHADER EDYTOR - CEZ-72
3D Bella's Kitchen - winhelp
Drobne elementy, czy tak musi być? - winhelp
KNIFE - CEZ-72
Czytnik ebooków - Sphia1962
Dotted Lines - Białeczko
WIP Ambient Occlusion - Piotr
|