Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 2 3 4 ... 29
16
Work in progress (WIP) / Odp: [wip] Ambient Occlusion
« dnia: 23.03.2023 12:31:04 »
@Zuorion  Dzięki. Nie wiem, czy dam radę wcisnąć jeszcze te informacje, bo chciałbym się zmieścić w 3 minutach, a inne osoby marudziły mi na to, że źle wyjaśniłem wpływ długości promieni. Na pewno w jakiś sposób napomknę o różnych odmianach SSAO.

17
Work in progress (WIP) / Ambient Occlusion
« dnia: 19.03.2023 16:38:38 »
Hej,
Robię filmik wyjaśniający, czym jest Ambient Occlusion w grafice. Rzućcie okiem i dajcie znać, czy wytłumaczyłem to w zrozumiały sposób. Dzięki!
https://drive.google.com/file/d/191qxA0BnvnTQm0NHZV-33s_8JeVVNr6A/view?usp=share_link

18
Modelowanie / Odp: Jak płaską geometrię zagiać w cylinder
« dnia: 14.03.2023 19:13:20 »
Nie widzę efektu i użytego modyfukatora, więc zgaduję, że poziome krawędzie są zbyt długie, aby owijały się wokół cylindra.

Podsyłam plik .blend z przykładem, jak zrobiłem to za pomocą modyfikatora Curve.

19
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« dnia: 09.03.2023 23:29:06 »
Generalnie nie, ale jeżeli do kości masz przypisane constraintsy, to w niektórych może mieć znaczenie.

20
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« dnia: 07.03.2023 23:19:11 »
Problemem jest to, że ludzik i armatura mają zmienioną skalę i ta skala jest różna dla osi x y z.

Żeby zobaczyć skalę, w oknie 3d w trybie obiektowym naciśnij klawisz N, żeby z prawej strony wyświetlił się panel. Tam będzie widoczna skala zaznaczonego obiektu.

Teraz, żeby armatura działała sensownie, musisz 'zaaplikować skalę'. To sprawi, że obecne zmodyfikowane wymiary staną się 'oryginalnymi'. Zaznacz armaturę, w oknie 3d wciśnij Ctrl+A > Apply > Scale.

Pomogło?

21
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« dnia: 07.03.2023 11:53:48 »
Spróbuj tej strony https://www.file.io/

22
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« dnia: 06.03.2023 18:11:14 »
Witaj. Prawdopodobnie do kości nogi przypisałeś też inne elementy ciała. Jak podeślesz plik, to sprawdzę w wolnym czasie, co jest nie tak.

23
Modelowanie / Odp: Zaokrąglanie kwadratu
« dnia: 19.02.2023 21:22:38 »
Tak na szybko, to spróbowałbym najpierw wymodelować płaską literkę 'Ł', a potem w trybie edycji użyłbym narzędzia 'spin'. Poszukaj jak z niego korzystać, bo ustawienie, gdzie jest środek obrotu i w którą stronę się kręci, może być nieintuicyjne na początku.

24
Inne programy / Odp: wybór CPU
« dnia: 29.11.2022 20:15:16 »
Hej,

Mój Ryzen 3600 po zakupie grzał się do 98°. Pomógł undervolting - czyli obniżenie napięcia w BIOS-ie bez zmieniania zegarów. Teraz mam max 80°. W praktyce nawet odrobinę zyskałem wydajności, bo przed undervoltingiem po 5 minutach obciążenia szybkość spadała mi do 3.8 GHz, a teraz trzyma stabilnie 4 GHz.

25
Prace ukończone (inne) / Odp: Mój serial animowany 2D
« dnia: 14.11.2022 20:04:02 »
Trochę takie 'Ranczo' w wersji budżetowej.
I jak Ci się widzi animowanie w grease pancil? Ja próbowałem parę razy, ale zawsze się dobijałem.

P.S. Jak dodajesz filmy z youtube'a, to w miejsu ID_filmu musisz wkleić tylko kawałek adresu po fragmencie ?v=. Czyli zamiast https://www.youtube.com/watch?v=U3np6Th3YgI wystarczy U3np6Th3YgI

26
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Chyba dość
« dnia: 26.09.2022 17:33:03 »
Ta strona już była nieczynna przez rok i po wznowieniu liczba użytkowników spadła z małej do zatrważającej ;)

27
Modelowanie / Odp: Blender 3.2.2 mirror nie działa
« dnia: 22.09.2022 13:47:55 »
Nie jestem pewien, jaki masz z nimi problem, ale tak na wszelki wypadek napiszę:
- Object > Mirror > Global X robi lustrzane odbicie względem orginu obiektu, czyli tej pomarańczowej kropki, a nie względem środka sceny.
- Na tym klocku nie będzie widać mirrora, bo lewa i prawa strona są te same. Jeżeli użyłeś Object > Mirror > Global X, to rzuć okiem na skalę Cube'a - na osi X będzie -1.
- Tak samo modyfikator Mirror domyślnie przekształaca względem orgina obiektu.
- Jeżeli chciałeś, aby przesunięty klocek był odbity względem środka sceny, możesz to zrobić za pomocą modyfikatora mirror. Na środku sceny dodaj Shift+A > Empty > Sphere, a potem w ustawieniach klockowego mirrora znajdź tego emptiego na liście Mirror Object.
Jeżeli to nie pomaga, to musisz lepiej opisać swój problem.

28
Modelowanie / Odp: Blender 3.2.2 mirror nie działa
« dnia: 22.09.2022 09:25:20 »
Hej,
A który mirror Ci nie działa, bo jest kilka możliwości:
a) modyfikator mirror
b) mesh symetry w trybie edycji
c) symetrize w trybie edycji

Dokładniejszy opis problemu + screeny + problematyczny plik pomogą nam szybciej rozwiązać problem.

29
Hej,
Jaki masz system operacyjny, procesor i kartę graficzną? Może problemem są stare sterowniki do karty?

30
Prace ukończone (3D) / FSO Polonez
« dnia: 07.09.2022 15:37:42 »
Hej, kolejny (w miarę) szybki projekt samochodu. Tym razem zrobiłem Poloneza "Borewicza". Piszcie, czy mogłem coś lepiej zrobić.




P.S. Pytanie do modelujących samochody - Czy jest jakaś strona z dokładnymi wymiarami i schematami samochodów? Nie chodzi mi o długość/wysokość/szerokość i kilka rzutów, ale o płytę podłogową, podwozie, długości siedzeń, szerokość deski etc. Poniosło mnie i chciałem wymodelować też spód Poldka, zrobić mu otwierane drzwi, ruchome zawieszenie itd, ale poległem na materiałach źródłowych. Przez tydzień moja robota wyglądała tak, że na każdą godzinę modelowania przypadały trzy godziny szukania zdjęć z konkretnym szczegółem pod konkretnym kątem. Siusiaka było na nich widać, taki też był efekt i musiałem zrezygnować.

Strony: 1 2 3 4 ... 29

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek