Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Zrób płaską literę H. W trybie obiektowym zaznacz ją, wciśnij Ctrl+A, a potem wybierz Apply > Scale. Wejdź do trybu edycji i zaznacz wszystko. Użyj narzędzia Inset (literka i na klawiaturze) i przesuwając myszką ustal grubość obramowania. Teraz przesuń środkowe płaszczyzny do góry. Pomogłem?
@Zuorion Dzięki. Nie wiem, czy dam radę wcisnąć jeszcze te informacje, bo chciałbym się zmieścić w 3 minutach, a inne osoby marudziły mi na to, że źle wyjaśniłem wpływ długości promieni. Na pewno w jakiś sposób napomknę o różnych odmianach SSAO.
Problemem jest to, że ludzik i armatura mają zmienioną skalę i ta skala jest różna dla osi x y z.
Żeby zobaczyć skalę, w oknie 3d w trybie obiektowym naciśnij klawisz N, żeby z prawej strony wyświetlił się panel. Tam będzie widoczna skala zaznaczonego obiektu.
Teraz, żeby armatura działała sensownie, musisz 'zaaplikować skalę'. To sprawi, że obecne zmodyfikowane wymiary staną się 'oryginalnymi'. Zaznacz armaturę, w oknie 3d wciśnij Ctrl+A > Apply > Scale.
Tak na szybko, to spróbowałbym najpierw wymodelować płaską literkę 'Ł', a potem w trybie edycji użyłbym narzędzia 'spin'. Poszukaj jak z niego korzystać, bo ustawienie, gdzie jest środek obrotu i w którą stronę się kręci, może być nieintuicyjne na początku.
Mój Ryzen 3600 po zakupie grzał się do 98°. Pomógł undervolting - czyli obniżenie napięcia w BIOS-ie bez zmieniania zegarów. Teraz mam max 80°. W praktyce nawet odrobinę zyskałem wydajności, bo przed undervoltingiem po 5 minutach obciążenia szybkość spadała mi do 3.8 GHz, a teraz trzyma stabilnie 4 GHz.
Trochę takie 'Ranczo' w wersji budżetowej. I jak Ci się widzi animowanie w grease pancil? Ja próbowałem parę razy, ale zawsze się dobijałem.
P.S. Jak dodajesz filmy z youtube'a, to w miejsu ID_filmu musisz wkleić tylko kawałek adresu po fragmencie ?v=. Czyli zamiast https://www.youtube.com/watch?v=U3np6Th3YgI wystarczy U3np6Th3YgI
Nie jestem pewien, jaki masz z nimi problem, ale tak na wszelki wypadek napiszę: - Object > Mirror > Global X robi lustrzane odbicie względem orginu obiektu, czyli tej pomarańczowej kropki, a nie względem środka sceny. - Na tym klocku nie będzie widać mirrora, bo lewa i prawa strona są te same. Jeżeli użyłeś Object > Mirror > Global X, to rzuć okiem na skalę Cube'a - na osi X będzie -1. - Tak samo modyfikator Mirror domyślnie przekształaca względem orgina obiektu. - Jeżeli chciałeś, aby przesunięty klocek był odbity względem środka sceny, możesz to zrobić za pomocą modyfikatora mirror. Na środku sceny dodaj Shift+A > Empty > Sphere, a potem w ustawieniach klockowego mirrora znajdź tego emptiego na liście Mirror Object. Jeżeli to nie pomaga, to musisz lepiej opisać swój problem.
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.