Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 2
1
Animacja i symulacje / Odp: Problem ze znikającym ogniem
« dnia: 22.04.2020 17:27:00 »
Wykombinowałem tyle, że gdy ogień wydobywa się z dużą szybkością, to potrafi sam siebie zdmuchnąć. Obejścia są 2:
a) zwiększyć ilość paliwa
b) na drodze płomienia ustawić zapalniki, które na nowo rozpalą zgaszone paliwo

W pliku rakieta_a.blend w ustawieniach kółka zwiększyłem Surface Emission (tak jak ilość paliwa, jest ograniczone do 10).
W pliku rakieta_b.blend pod rakietą dodałem mały emiter ognia, który zapala się, kiedy "oryginalny" płomień wygasa i podpala paliwo na nowo (w pięćdziesiątej klatce).
https://drive.google.com/open?id=14ZQ_nzSMNv34lXrDgvOOpy8DZfnKH3lu

Nic lepszego nie wymyśliłem, daj znać, czy pomogło to coś.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kubik

2
Offtopic / Odp: Dziwne rozkrzaczanie
« dnia: 22.04.2020 15:53:19 »
Hej,

1. Nie potrafię odtworzyć błędu. U mnie cały czas jest OK. Możesz napisać mi, co mam zrobić, aby się zepsuło?
2. Może to kwestia Twojego sprzętu? Jaką masz kartę graficzną?
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: BolZone

3
Offtopic / Odp: Dziwne rozkrzaczanie
« dnia: 21.04.2020 09:10:36 »
Masz włączone jakieś modyfikatory? Najlepiej jak podeślesz plik, wtedy będziemy mogli zobaczyć co i jak.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: BolZone

4
Masz ukryte vertexy. Wejdź na chwilę do trybu edycji i wciśnij Alt+H, żeby były widoczne. Bez różnicy czy przed, czy po zastosowaniu modyfikatorów.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: 860lacov

5
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 02.03.2020 18:52:23 »
Na blogu programistów Blendera pojawił się wpis odnoszący się do numeracji i długoterminowego wsparcia.

Teraz w każdym roku jedna wersja wyjdzie ze wsparciem długoterminowym (Long Term Support) trwającym 2 lata. Przez ten czas będą dodawanie do niej poprawki oraz wsparcie dla nowego sprzętu. Bez nowych ficzerów. LTS jest skierowane dla dużych firm, które mają wypracowane różne procedury i nie opłaca im się zmieniać ich w trakcie wieloletnich projektów. Pierwszym kandydatem na LTS będzie Blender 2.83.

A po Blenderze 2.83 wyjdzie 2.90. Pretekstem do szybszej numeracji jest nowy system cząsteczek bazujący na nodach. Wersja 3.x wyjdzie w 2021, a 4.x w 2023.

Cały wpis jest tutaj https://code.blender.org/2020/02/release-planning-2020-2025/
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: alex

6
Film nie działa.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Łukasz Rusinek

7
Kwestia grzania jest bardzo indywidualna, zależy od samych kart, obudowy, wentylatorów, miejsca gdzie komputer siedzi... Musiałbyś zainstalować program HWMonitor i tam sprawdzać temperatury każdego sprzętu.

W Twojej sytuacji może być problem z pamięcią, jaką widzi Blender i Cycles. Jeżeli GPU mają różną ilość (u Ciebie 6GB i 4GB), to wtedy możliwa do użycia pamięć jest przycinana do tej mniejszej. Jeżeli renderujesz proste sceny, to nie będzie problemu. Ale bardziej złożone mogą się nie zmieścić w 4GB. Ale w sumie wtedy powinno wystarczyć wejście w opcje Blendera i ustawianie, że tylko 1660 ma renderować.

W każdym razie, ja bym przetestował konfigurację z dwoma kartami. Dwie godziny roboty na włożenie karty, instalację sterowników i testy, a może przyspieszysz swój sprzęt w Blenderze (w grach nie da się wykorzystać dwóch różnych kart).
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hepa

8
Może to coś da: Jak jesteś w trybie edycji, to zaznacz krawędzie, które mają być ostre i wciśnij Shift+E (edge crease). Poruszając myszką ustalasz ostrość krawędzi (kształt).

Potem będziesz mieć pewnie problem z cieniowaniem. Musisz wtedy włączyć modifier Edge Split. W trybie edycji zaznaczyć, które krawędzie mają być ostre, wcisnąć Ctrl+E i wybrać Mark Sharp.

Pomogło?
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Reguglak

9
Krokodyl, chociaż snajperka robi wrażenie.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Mortus

10
Animacja i symulacje / Odp: Utrata jakości po renderze
« dnia: 18.08.2018 09:54:28 »
Chyba jednak jest kompresja włączona. Jak masz listę OUTPUT QUALITY, to sprawdź, czy jest opcja LOSSLESS. Daj znać, jak wyszło.

Inna sprawa, że jak wrzucisz film na Youtube czy inne Vimeo, to cały obraz zostanie zmasakrowany ;)
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hudson462

11
Animacja i symulacje / Odp: Utrata jakości po renderze
« dnia: 17.08.2018 18:23:37 »
1. Właśnie chodzi o to, aby nie zawężać zakresu tonalnego. Jak będzie zawężony, będzie ograniczona liczba kolorów, a wtedy płynne przejścia między nimi będą skokowe jak na screenie.
2. IPS powinien mieć lepsze kolory niż TN. Nie masz czasem na laptopie TN, a na drugim IPS?
3. Szum na ekranie z matrycą TN może brać się z tego, że ta matryca nie jest w stanie wyświetlić wszystkich kolorów i fejkuje używając ditheringu. Czyli niektóre pixele świecą jaśniej/ciemniej, aby z daleka dać wrażenie ładnych kolorów, a z bliska wyglądają jak szum. Tylko nie wiem, czy ta sztuczka jest dalej wykorzystywana na współczesnych sprzętach.
4. U siebie też widzę te skokowe przejścia na video na matrycy IPS. Nie tak wyraźnie jak na zdjęciu z laptopa.
5. Możesz zrobić jakiegoś screena z ustawieniami kompresji filmu?
6. Sorry za chaos, ale zmęczony po robocie jestem.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hudson462

12
Animacja i symulacje / Odp: Utrata jakości po renderze
« dnia: 17.08.2018 09:19:11 »
Jeżeli były obrazy PNG i  bezstratny kodek, to może kwestia matrycy monitora?
1. Jaką masz matrycę na obu monitorach? TN, IPS, VA?
2. Możliwe, że program do odtwarzania filmu, nie wyświetla pełnego zakresu tonalnego kolorów. Normalnie piksele świecą z mocą od 0 do 255, ale odtwarzacze filmów często mają ograniczony zakres od 16 do 235, przez co przejścia miedzy kolorami mogą stracić płynność.
3. Jak monitor jest podłączony przez HDMI (nie wiem, jak to w laptopie sprawdzić), to zakres tonalny też może być ograniczony i trzeba zmienić ustawienie w opcjach karty graficznej.

Pewnie coś jeszcze może mieć wpływ.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hudson462

13
Modelowanie / Odp: Wycięty Tekst w obiekcie/bryle
« dnia: 30.03.2018 16:11:29 »
Jeśli dobrze zrozumiałem, to potrzebujesz ścianę, w której będzie wgłębienie w postaci wyciętego napisu. A samo wgłębienie będzie świecić, tak jak na screenie.

Jeżeli tak, to w tym wgłębieniu dodaj zwykłego plane'a, który będzie trochę większy od napisu. Wstaw go w wgłębieniu. I dodaj do niego nowy materiał - emission zamiast diffuse.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Mad Max, Diablo

14
W końcu obejrzałem całość. Ciekawy materiał. Miałem trochę problemów ze zrozumieniem Tona, ale są napisy angielskie, więc spoko. Ogólnie bardzo pozytywny facet.

Raczej nie wszyscy na tym portalu mają dobrze opanowany angielski, więc może powypisujemy to, co zapamiętaliśmy z wywiadu (poprawcie mnie, jeśli źle coś zrozumiałem).

1. Interfejs w Blenderze 2.8 musi ulec pewnym zmianom, ponieważ program ma wiele funkcji i już nie starcza miejsca na przyciski oraz skrótów klawiaturowych na wszystkie. Rozwiązaniem ma być podział na szablony (templates) dla różnych aktywności. I tak podczas animowania będzie można włączyć oddzielny interfejs dostosowany tylko do tej czynności, a do rzeźbienia inny.

2. Game engine jest obecnie (wg Tona) najbardziej problematyczną rzeczą w Blenderze. Jeżeli coś się zmienia w samym programie, to trzeba kod oddzielnie skopiować i zaimplementować w silniku gry. Dlatego w linii 2.8x będą dążyć do tego, aby game engine miał jak najwięcej wspólnego kodu z samym Blenderem, aby był łatwiejszy w utrzymaniu.

3. Support. Obecnie fundacja Blendera nie prowadzi pomocy technicznej i użytkownicy sami muszą sobie radzić z problemami. Np. jak w 3dsmaxie ktoś ma problem z ludzikiem, bo mu ręka dziwnie się obraca, to może skontaktować się z helpdeskiem i oni mu pomogą. Blender nie posiada takiej opcji i nie będzie jej posiadał. Ton mówił, że wsparcie techniczne może być dobrym pomysłem na biznes, ale on sam nie ma do tego głowy.

4. Liczba (legalnych) użytkowników 3dsmaxa, to jakieś 12500. Przynajmniej tyle wyszło Tonowi, po przeliczeniu ile Autodesk ma przychodu z programów graficznych (3dsmax, maya itd). Ton opiera swoje wyliczenia na sprawozdaniu rocznym Autodeska, który w sumie generuje 2mld przychodu, a programy graficzne 100mln łącznie. Zakłada, że połowa graficznych, a więc 50mln, to 3dsmax. 50mln $ podzielone na 4000$ za licencję daje mniej więcej 12500 subskrypcji rocznie.

5. Ogólnie dużo było o wrednych praktykach Autodeska, w tym o ciągłym grzebaniu przy formacie FBX, żeby zewnętrzne programy nie potrafiły go dobrze obsługiwać.

6. Czarny PR. Ponoć do Tona zgłaszają się ludzie z pytaniami o to, czy jak zrobią coś w Blenderze, to czy oni są właścicielami tego dzieła, czy należeć ono będzie do domeny publicznej. Stać mają za tym sprzedawcy Autodeska, którzy wmawiają firmom, że skoro Blender jest open source, to wszystko w nim wykonane nie należy do twórcy :)

7. Wracając do Blendera i jego rozwoju, Ton jest konserwatywny i uważa, że zmiany oraz nowości należy wdrażać powoli. Inaczej traci się kontrolę nad kodem, nie ma czasu na testy.

Kto doda coś do listy?
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Jerry

15
Offtopic / udemy.com - przeceny tutoriali
« dnia: 26.02.2018 13:52:54 »
Na udemy.com, jeszcze przez 2 dni, są przeceny na tutoriale, w tym do Blendera. Ciekawe kursy można kupić za 42zł, podczas gdy normalne ceny są między 70 a 400zł. Może znajdziecie coś interesującego.
https://www.udemy.com/courses/search/?q=blender&src=ukw&sort=relevance&p=1

Dostępne są też kursy z programowania, photoshopa itd.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: apoll

Strony: 1 2

* Zaloguj




* Losowy obrazek