Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 2 3
1
Hej,

Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem, ale...

W nodach (shader editor) możesz przeskalować teksturę tak, aby była mniejsza od podłogi. Wtedy wzorek będzie się powtarzał. Ważne jest, aby tekstura była powtarzalna (tiled, seamless).

Rzuć okiem na plik https://drive.google.com/file/d/1565LWlg4hF1peHyOeZ1vQwVrYUgQDPKD/view?usp=sharing . Tam na większym kwadracie przeskalowałem teksturę i ponieważ jest mniejsza niż podłoga, jest powtórzona wiele razy.

Jeżeli chcesz zrobić coś innego, musisz to bardziej opisać i dodać jakieś screeny i samą teksturę.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: mkw

2
Tender Blender / Odp: środek ciężkości
« dnia: 08.09.2021 18:30:39 »
Nie jestem pewien, czy o to chodzi, ale:

1. Żeby ustawić origin obiektu w miejscu, gdzie jest środek masy:
- zaznacz obiekt,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Set origin > Origin to center of mass.

2. Żeby wyliczyć masę obiektu w zależności od materiału:
- zaznacz obiekt,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Add active,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Calculate mass
- z listy wybierasz materiał; na końcu jest custom, więc jak masz inny materiał, ale znasz jego gęstość, możesz ją podać
- masa obiektu będzie w panelu po prawej (w kolumnie z ikonami wybierz 'physics properties' i gdzieś tam będzie wyliczona masa)
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: slimakmacius

3
Tender Blender / Odp: 2 Monitor
« dnia: 09.08.2021 11:54:42 »
Ja mam GTX 970 i daje radę z dwoma ekranami (2560x1440 + 1920x1080). Musiałbyś na dwóch monitorach grę odpalić, żeby spadała Ci płynność.

Jeśli chodzi o monitory, które podałeś, to mam poprzednika tego Della. Ogólnie OK, kolory fajne, stopka stabilna, o wiele lepiej pracuje się w 1440p niż 1080p. Brak wypalonych pikseli. Z wad to u mnie podświetlenie nie jest zbyt równomierne i na górze matryca czasem się wygina i widać taką białą kreskę między ekranem a ramką. Muszę wtedy palcem docisnąć. 60fps i 5ms czasu reakcji szału dziś nie robi, jeżeli lubisz pograć w sieciowe strzelanki. Ale tak jak pisałem, ja mam poprzednika, a nie ten co podlinkowałeś.

Jeżeli chodzi o ten LG, to wydaje mi się, że ten HDR 10 to jakaś ściema, bo ekran ma tylko 300cd jasności. Ale nie widziałem na żywo, więc nie wiem.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hepa

4
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Czy jest na sali moderator?
« dnia: 03.05.2021 21:12:11 »
No i drugi ban poleciał :)
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Mad Max, KafeleK, alex

5
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Czy jest na sali moderator?
« dnia: 30.04.2021 20:38:08 »
Jak coś prostego, typu wywalić spam, to mogę zajrzeć raz dziennie.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: alex

6
Wszystko jest dobrze. Po prostu kamera ma ograniczony zasięg rysowania, ale można go wydłużyć.

W oknie 3D wciśnij N, przełącz na zakładkę View i Clip End ustaw na większą liczbę np. 2000m.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kaluui

7
Oświetlenie i rendering / Odp: POMOC: Błędne światło
« dnia: 11.02.2021 14:55:40 »
Może chodzi o to, że światło odbija się od podłogi i doświetla kubeł od spodu? Zmień kolor podłogi na zielony i zobacz, czy to dodatkowe światło też ma taki kolor?

Jak tak, to możesz zrobić tak, aby materiał podłogi w odbiciach był np. czarny. Użyj nodów Input > Light Path oraz Shader > Mix tak jak na screenie.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kadd

8
Offtopic / Odp: Ile może kosztować ta animacja...
« dnia: 10.02.2021 11:53:22 »
Poniżej pięciu tysięcy bym nie schodził. Zakup modelu człowieka, własne modele, dogadanie scenariusza, negocjacje, zylion poprawek, renderowanie wszystkiego po kilkanaście razy, mało kooperatywny klient rozciągający zlecenie w nieskończoność i milion innych problemów.

Edit: To tak na szybko, bo tylko rzuciłem okiem, bez rozbierania animacji na czynniki pierwsze.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: na123

9
Tender Blender / Odp: Jak wywołać menu edycji obiektu
« dnia: 02.02.2021 11:04:20 »
To działa tylko po dodaniu obiektu. Każda operacja na obiekcie wyłącza edycję.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: maly661

10
Tender Blender / Odp: Blender - 2 x display
« dnia: 07.12.2020 12:43:08 »
Tak. Na górze wybierz Window -> New window.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hepa

11
A masz najnowsze sterowniki?
Karta powinna być wspierana przez Cyclesa. Mieści się w minimalnych wymaganiach dotyczących Compute Capability 3.0.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Jarek Lublin

12
Animacja i symulacje / Odp: Problem ze znikającym ogniem
« dnia: 22.04.2020 17:27:00 »
Wykombinowałem tyle, że gdy ogień wydobywa się z dużą szybkością, to potrafi sam siebie zdmuchnąć. Obejścia są 2:
a) zwiększyć ilość paliwa
b) na drodze płomienia ustawić zapalniki, które na nowo rozpalą zgaszone paliwo

W pliku rakieta_a.blend w ustawieniach kółka zwiększyłem Surface Emission (tak jak ilość paliwa, jest ograniczone do 10).
W pliku rakieta_b.blend pod rakietą dodałem mały emiter ognia, który zapala się, kiedy "oryginalny" płomień wygasa i podpala paliwo na nowo (w pięćdziesiątej klatce).
https://drive.google.com/open?id=14ZQ_nzSMNv34lXrDgvOOpy8DZfnKH3lu

Nic lepszego nie wymyśliłem, daj znać, czy pomogło to coś.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kubik

13
Offtopic / Odp: Dziwne rozkrzaczanie
« dnia: 22.04.2020 15:53:19 »
Hej,

1. Nie potrafię odtworzyć błędu. U mnie cały czas jest OK. Możesz napisać mi, co mam zrobić, aby się zepsuło?
2. Może to kwestia Twojego sprzętu? Jaką masz kartę graficzną?
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: BolZone

14
Offtopic / Odp: Dziwne rozkrzaczanie
« dnia: 21.04.2020 09:10:36 »
Masz włączone jakieś modyfikatory? Najlepiej jak podeślesz plik, wtedy będziemy mogli zobaczyć co i jak.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: BolZone

15
Masz ukryte vertexy. Wejdź na chwilę do trybu edycji i wciśnij Alt+H, żeby były widoczne. Bez różnicy czy przed, czy po zastosowaniu modyfikatorów.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: 860lacov

Strony: 1 2 3

* Zaloguj




* Losowy obrazek