Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Offtopic / Odp: Sprzęt do modelowania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Reverse dnia 22.10.2019 15:26:50 »
Dziękuję za odpowiedź :) Właśnie mam taki zamiar tzn wymienić grafikę oraz dokupić z 8GB ram, ale to z czasem bo komputer dawno temu kupowałem.

 Póki co planuję spokojne modelowanie, jakiś czas temu usiadłem do modelowania samochodu ale szybko poległem na zabawie z maską i różnymi dziwnymi kształtami, gdzie już trzeba wyginać itp
2
Offtopic / Odp: Sprzęt do modelowania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez freeqstyler dnia 22.10.2019 15:22:25 »
Na takim sprzęcie dużo się da zrobić, jedyne co sugerowałbym to zmiana grafy na jakąś nowszą/z większą ilością VRAMu żebyś mógł swobodniej korzystać z dobrodziejstw renderowania na GPU i teksturowania w programach typu Substance Painter (SP będzie działać na tej grafie ale malowanie tekstur w 4k czy nawet bardziej skomplikowanych w 2k będzie wymagało cierpliwości). Jeżeli dasz radę wysupłać tę stówkę więcej to nawet upgrade na GTX 660 zrobi sporą różnicę.
3
Tender Blender / Odp: Dwie ikony Blender. Jaka roznica?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KrzysztofJ dnia 22.10.2019 12:10:44 »
Witam ponownie. To juz wszystko wiem. Mialem 2 wersje Blendera zanim zgralem oficjalna 2.8.
Perwsza to 2.79b a druga to eksperymentalna 2.8. Ta  2.8 instalowalo sie kiedys za pomoca plikow ktore trzeba bylo umiescic manualnie w glownym pliku Blendera.
Po zgraniu oficjalnej wersji (w automatyczny sposob), stare pliki nie byly wykasowane i dlatego takie zamieszanie. Poza tym ze shading in viewport lekko sie roznil, to nie zauwazylem ze jest kilka roznic miedzy wersjami, a glowna jest podglad wygladu shaderow. W  eksperymentalnej 2.8 byly te same figory jak w 2.79b czyli z malpka, a w oficjalnej juz malpki nie ma i jest kilka dodatkowych jak wiecie. Podoba mi sie to choc szkoda ze malpke usuneli.
Usunalem stara 2.8 i jest ok, wszystko dziala, choc widze ze ta najnowsza wersja nadal ma kilka wad. To juz jednak temat na inna pogawedke. Dzieki za zainteresowanie. Milego blenderowania
4
Offtopic / Odp: Sprzęt do modelowania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Reverse dnia 21.10.2019 22:54:20 »
Dziękuję za odpowiedź :)

Dokładna specyfikacja komputera:
- 2x dysk SSD KINGSTON SA400S37240G każdy po 250GB
- 8GB RAM
- Linux Debian 9
- monitor 21.5 cala
- karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 650 z CUDA
- procesor Intel(R) Core(TM) i3-2120 CPU @ 3.30GHz ( 4 rdzenie)
- płyta główna ASUS H61M-K (Nuvoton NCT6779D)

Co do rzeczy które chciałbym modelować i teksturować, to:
- postacie
- pojazdy
- budynki
- jakieś rzeczy typu beczka, broń itp

Bardziej pojedynczo na scenie, niż jakiś zbiór. Najważniejsze dla mnie, jest nauczenie się jak modelować i teksturować. Takie rzeczy jak sceny i animacje to może kiedyś, jak będę miał porządnego kompa.
5
Offtopic / Odp: Sprzęt do modelowania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 21.10.2019 18:30:21 »
Odpowiem filozoficznie: raczej duże biurko, wygodny fotel i czas wolny - wtedy możesz swobodnie modelować. A ten komputer raczej nie będzie ci w tym przeszkadzał* (chociaż nie podałeś procesora i rodzaju karty).

*Zakładając, że nie idziesz w high poly na poziomie scen filmowych lub modelowania silników wraz ze zwojami śrub wewnętrznych i zwojami silnika elektrycznego. ;)
6
Offtopic / Sprzęt do modelowania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Reverse dnia 21.10.2019 13:50:04 »
Cześć :)
Od dłuższego czasu zbieram się do nauki blendera i modelowania. Jaki musiałbym mieć sprzęt, aby móc swobodnie modelować?

Obecnie mam
- 2x SSD,  250GB
- 8GB RAM
- Linux Debian
- monitor 21.5 cala
- karta graficzna GeForce z CUDA

Póki co chodzi mi o samo modelowanie, teksturowanie, bo do renderowania to podejrzewam, trzeba już mieć porządny sprzęt i dużo ram. Chciałbym modelować nie tylko przedmioty i domy, ale np auta, jakieś postacie itp

Pozdrawiam Paweł
7
Blender / Odp: V-Ray for Blender - developer poszukiwany
« Ostatnia wiadomość wysłana przez freeqstyler dnia 20.10.2019 22:34:55 »
V-Ray ma dobre i szybkie algorytmy GI, dużo featuresów i (przynajmniej w wersji dla Blendera) jest dosyć tani. W dziedzinie renderowania na CPU większość rendererów z których korzystałem (tych które mają wsparcie dla Blendera) nie ma do V-Raya startu.

Przy renderingu na GPU sprawa już ma się trochę inaczej, bo jest Octane i jest e-Cycles, które raczej V-Rayowi odjeżdżają.
8
Tender Blender / Odp: Dwie ikony Blender. Jaka roznica?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez goten22 dnia 19.10.2019 21:39:41 »
.blend1 to taki jakby backup, blender zapisuje sobie w ten sposób poprzednią wersję pliku, do ewentualnego jego odzyskania.

Wygląda trochę jakbyś miał różne wersje blendera zainstalowane i jedną wersję skojarzoną dla pliku .blend1, a drugą dla .blend. Otwórz oba pliki i zobacz w której wersji blendera się one otwierają. Widać to na splash screenie.

Może pousuwaj wszystkie blendery z panelu sterowania i zainstaluj najnowszą wersję. Albo przywróć defaultowe ustawienia blendera - File>Defaults>Load Factory Settings. Tylko to może Ci usunąć jakieś Twoje spersonalizowane ustawienia, więc to lepiej na końcu, albo zrób sobie backup.
9
Tender Blender / Odp: Dwie ikony Blender. Jaka roznica?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KrzysztofJ dnia 19.10.2019 15:07:01 »
a tu drugi screen
10
Tender Blender / Odp: Dwie ikony Blender. Jaka roznica?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KrzysztofJ dnia 19.10.2019 15:05:43 »
To jak widac ikonki w dokumentach
Strony: 1 2 3 ... 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek