Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Tutoriale / Pisanie skryptów w Blenderze - seria od której możesz zacząć. Nagrania po Polsku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielony dnia 27.01.2021 21:21:17 »
Do tej pory nagrywałem tutoriale głównie dot. modelowania i renderowania ale ostatnio postanowiłem założyć nowy, bardziej techniczny kanał i nagrać serię na temat skryptów w  Blenderze.

Dziś, kiedy piszę, publicznie widoczny jest wstęp oraz pisanie naszego pierwszego skryptu, a niedługo pojawią się kolejne trzy, nagrane już filmy w których zrobimy swój własny operator, dodamy kontrolkę do zmiennej w skrypcie i przypiszemy go pod skrót klawiszowy.

Mam nadzieję, że będzie to dla Was przydatne. Pisanie skryptów wymaga znajomości pewnych podstaw Pythona ale nie taki diabeł straszny jak go malują ;)





Linki gdyby filmy nie działały:
https://youtu.be/K5Qx2eoRmmE - wstęp
https://youtu.be/uB4T7c4bDGk   - twój pierwszy skrypt
2
Tutoriale / Odp: Tutek - pociągnięcie pędzla za pomocą nodów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 24.01.2021 15:49:01 »
Nie ma szans. Nagrywam tylko po to, by rozsadzać wasze mózgi swym akcentem.
3
Tutoriale / Odp: Tutek - pociągnięcie pędzla za pomocą nodów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 23.01.2021 20:46:35 »
Moje uszy... już zostań przy polskim.
4
Tutoriale / Tutek - pociągnięcie pędzla za pomocą nodów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 21.01.2021 09:30:36 »
Hej,
Zrobiłem krótki tutek o tym, jak za pomocą nodów zrobić animowany ślad pędzla. Uwaga na okropny polski akcent ;)



https://www.youtube.com/watch?v=vsFot97V2As
5
Animacja i symulacje / Odp: Symulacja zjawisk fizycznych w zmiennym polu grawitacyjnym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mariuszi28cg dnia 17.01.2021 11:03:16 »
Dzięki za odpowiedź.
Tak chodzi mi głównie o Rigid Body.

Na tej stronie: https://blender.community/c/rightclickselect/bTgbbc/

można składać propozycje o nowych funkcjach w Blenderze ,jeżeli będzie dużo feedbaków to jest dużo prawdopodobieństwo ,że uwzględnią tę funkcje w następnych wersjach Blendera. Ja taką propozycje złożyłem.
Na razie są tylko 3 "Like". I większe polubienia tym deweloperzy  wezmą na warsztat tą funkcję "Global Gravity".
6
Trochę mało sprecyzowałeś zapotrzebowanie.
- Ile poligonów na postać?
- Postacie mają mieć charakter realistyczny czy stylizowany (jak np. w WoW-ie)
- Jak duże textury?
- Czy potrzebujesz samych siatek czy postaci już zriggowanych?
- Na kiedy są ci potrzebne?
itd.
I czy szukałeś na portalach z modelami 3D? Jest tam tego od zarąbania.
7
Prace ukończone (3D) / Odp: Testy Octane'a
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mortom.ckm dnia 16.01.2021 21:23:16 »
Co do glare to zawsze jak używam tego efektu to myślę o Star Treku i o J. J. Abramsie i staram się robić odwrotnie ;P wiem, wiem ale zawsze mam gdzieś z tyłu głowy te flary jak o tym myślę ;) Dziwak ze mnie, wiem :)

Co do wizki racja miejscami wyszedł mrok - ale niedosypiałem jak ją robiłem, więc chyba podświadomie dążyłem do snu :D

Co do USD i Hydry to miło by było mieć silniki z ich wsparciem :)
8
Animacja i symulacje / Odp: Symulacja zjawisk fizycznych w zmiennym polu grawitacyjnym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 16.01.2021 16:21:55 »
Z tego co widzę, to Blender nie ma opcji na stworzenie obszaru z inną grawitacją. Ale w niektórych przypadkach można spróbować inaczej. Część symulacji, jak cząsteczki, tkaniny czy ciecze, mają w ustawieniach coś takiego jak Field Weights. Tam za pomocą suwaka możesz osłabić lub wzmocnić działanie różnych sił na ten jeden konkretny obiekt.

Nie znam sposobu, aby użyć tego z Rigid Body.
9
Animacja i symulacje / Symulacja zjawisk fizycznych w zmiennym polu grawitacyjnym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mariuszi28cg dnia 16.01.2021 14:34:07 »
Mam plane(Podłoga) np: 10 metrów na 10 metrów. Na tej podłodze(plane) chcę symulować pewne zjawiska fizyczne.

Połowa powierzchni (10 m na 5 m) ma przyspieszenie ziemskie 9.81 m/s^2 a druga połowa powierzchni (10 m na 5 m) na przykład 5 m/s^2.
Zakładamy że przyspieszenie Ziemskie się nie zmienia wraz z wysokością.

Czy można to jakoś zrobić ?

Czy można wpływać na Globalne grawitację za pomocą textury,vertexów lub w inny sposób ?
10
wzór (wielkość i kształty) https://ibb.co/FVV8L1S

potrzebuję tej samej wielkości co we wzorze modele kilku postaci: elf, krasnolud, ork, troll, gnom,  humanoidy (jaszczur, kot, lew, byk, koza, jeleń) albo chociaż pierwszą połowę bez humanoidów
Strony: 1 2 3 ... 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek