Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Piotr

Strony: 1 2
1
Blender / Coffee Run - nowy film od Blender Animation Studio
« dnia: 30.05.2020 13:32:17 »
Blender Animation studio wypuściło wczoraj nowy film "Coffee Run". https://youtu.be/PVGeM40dABA

Nie da się tego tylko raz obejrzeć. Dla mnie najlepszy film od studia.

2
Hej,
Robię nowy filmik w stylu video explainer, tym razem o klatkach na sekundę. Jak myślicie, czy w wystarczający sposób wyjaśniłem, czym one są? (Nie patrzcie na grafikę i montaż, bo jeszcze nie wymyśliłem spójnego stylu dla całości. Tekst też nagram jeszcze raz, a pewnie coś poprawię.)

https://drive.google.com/open?id=1pMMBWz4PQg4CcAV9oTK8XlvSN-1oScDu

3
Oświetlenie i rendering / Czy ktoś korzysta z renderfarm?
« dnia: 29.04.2020 14:56:53 »
Hej, czy używacie farm do renderowania blenderowych plików? Możecie coś polecić, opisać swoje wrażenia? Czy to jest tak, że wysyłam plik i od razu zaczyna przeliczać, czy trzeba czekać w kolejkach? I czy to jest szybsze od domowego sprzętu?

4
Prace ukończone (3D) / RGB vs CMYK [animacja]
« dnia: 29.03.2020 10:59:32 »
Zrobiłem film wyjaśniający, czym jest RGB oraz CMYK. Głównie po to, aby mieć do portfolio animację z gatunku explainer video. Zanimowane i zmontowane w Blenderze, część rysunków zrobiłem w Affinity Designerze i zaimportowałem je jako SVG.

Powiem Wam, że najwiecej czasu zabrało mi wymyślenie tekstu. Niby tryby kolorów to coś, co mamy w małym paluszku, ale streścić to w 2 minuty jest wyczynem.

https://www.youtube.com/watch?v=kKrQ2_v9q38

Chciałbym zrobić jeszcze kilka takich animacji. Macie pomysły na coś związanego z grafiką, czego klienci nie wiedzą, a warto im wyjaśnić?


5
Blender / Blender 2.82
« dnia: 14.02.2020 17:08:56 »
Kochany przez nas program wyszedł w kolejnej wersji. Z okazji Walentynek Blender 2.82 dał nam zamiast kwiatków i czekoladek:

1. Nowy denoiser od Nvidii. Wymaga włączenia OptiX oraz kart z serii RTX.
2. Wsparcie dla AOV w Cyclesie i Compositorze (pozwala tworzyć coś w rodzaju masek do zaznaczania obiektów w compositorze).
3. Eevee w 3d viewporcie pozwala przełączać passy (combined, mist, ambient occlusion, normal, subsurface).
4. Dodano wsparcie dla textur UDIM.
5. Bevel pozwala na tworzenie własnego kształtu cięcia za pomocą krzywych.
6. Nowy Weld modifier. Służy głównie do sprzątania po innych modifikatorach (zwłaszcza Boolean), które lubią psuć siatkę. Jego działanie polega na łączeniu pobliskich vertexów w jeden (można ustalić promień).
7. Więcej narzędzi ma teraz swoje gizma.
8. Kiedy jest włączone gizmo dla jakiegoś narzędzia (przesuwanie, skalowanie, wytłaczanie), dalej można zaznaczać za pomocą przeciągania myszką.
9. Dla okna 3d można zmienić kolory dla face orientation w ustawieniach motywu.
10. W oknie 3d można wybrać opcję, aby wyrenderować film z samymi klatkami kluczowymi. Tak, żeby animacja między nimi była skokowa.
11. W Grapheditorze poprawiono zaznaczanie i przesuwanie uchwytów oraz klatek kluczowych.
12. Dodano możliwość eksportu sceny do pixarowskiego USD. Na razie ficzer nie jest kompletny.

Rzeźbienia i malowania tekstur nie używam i nie rozumiem co się zmieniło. Możecie napisać coś o tym w komentarzach?

Pełna lista zmian https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.82
Moje tłumaczenie-streszczenie (też nie wszystko) https://crystalfox.pl/blender/blender-2-82-przeglad-nowosci

6
Oświetlenie i rendering / Eevee - paskudne miękkie cienie
« dnia: 27.01.2020 13:29:50 »
Czy można jakoś poprawić miękkie cienie generowane przez Eevee? U mnie każdy cień wygląda, jak kilkanaście nałożonych na siebie. Nie wiem, jak je rozmyć, czy chociaż zwiększyć liczbę tych dodatkowych cieni. A może to problem z moim kompem?

W razie czego plik .blend w załączniku.

7
Offtopic / BlenderDay na Uniweku Gdańskim?
« dnia: 17.11.2019 13:08:20 »
Wchodzę na blendernation.com, a tam news o tym, że 23 listopada w Gdańsku na uniwerku jest BlenderDay. Wiedzieliście o tym? https://www.blendernation.com/2019/11/17/blender-day-2019-in-poland-november-23/

Ktoś coś więcej wie?

8
Tender Blender / Spring - animacja od Blender Foundation
« dnia: 04.04.2019 17:22:02 »
Fundacja Blendera właśnie opublikowała nową animacje "Spring". https://youtu.be/WhWc3b3KhnY

Jako ciekawostkę dodam, że film stworzyli w Blenderze 2.80.

Jak wrażenia?


9
Tender Blender / Blender 2.8 development
« dnia: 30.05.2018 15:07:20 »
Prace nad Blenderm 2.8 idą pełną parą i powoli zaczyna się klarować, jak będzie wyglądał. Do tego wątku wrzucajmy nowości, jakie się w nim pojawią.

Na rozgrzewkę wrzucam często aktualizowane miejsca, gdzie można znaleźć ciekawe informacje:

1. Youtubowy kanał developerów. Średnio jeden nowy film na tydzień: https://www.youtube.com/channel/UCAsj9iReHzLEYv9QawGzIOg
2. Video na żywo z jednym z developerów. Co poniedziałek o 21:00 przez pół godziny pokazuje nowości, a potem odpowiada na pytania z czatu" https://www.youtube.com/channel/UCMcDgpAEPGYyX3J9tMBel8A
3. Lista ukończonych nowości. Rzadko aktualizowana, ale warto znać: https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.80
4. Blog developerów: https://code.blender.org/
5. Tygodniowe podsumowanie prac. (Od czasu Code Questu nie jest uzupełniane, może jeszcze wróci): https://thisweekinblenderdev.github.io/index.html
6. Testowe buildy. Codziennie nowa (bardzo niestabilna) wersja: https://builder.blender.org/download

10
Offtopic / Pytanie o monitor 1440p
« dnia: 22.05.2018 12:14:17 »
Od dłuższego czasu praca na jednym monitorze 1080p jest dla mnie uciążliwa i muszę kupić nowy. Na papierze dobrze wygląda iiyama XUB2792QSU-B1
https://iiyama-sklep.pl/376-monitory-dla-grafikow-i-fotografii-monitor-iiyama-prolite-xub2792qsu-b1-27-wqhd-ips-flickerfree-bluelightreducer-gwarancja-zero-pixeli-4948570115341.html

Używał ktoś ten model? Albo ma ktoś doświadczenie z monitorami iiyamy? Albo możecie polecić coś innego,
    mającego takie parametry:

    1560x1440px
    24-27''
    IPS
    pivot
    display-port
    jasność większa niż 250cd/m2 (jasne pomieszczenie + biurko przy oknie)
    matowy ekran
    regulacja na wysokości

    Jeśli chodzi o budżet, to już trzykrotnie przekroczyłem początkowe założenia. Startowałem z 500zł (budżetowy 1080p), a przedstawiony okaz to 1500  :'(





11
Tender Blender / Blender 2.8 bez Internala!
« dnia: 20.04.2018 08:15:15 »
https://www.blendernation.com/2018/04/19/blender-internal-renderer-removed-from-2-8/

Z Blendera 2.8 twórcy chcą wyrzucić Internala! Motywują to tym, że jego kod ma 25 lat i jest przestarzały. Pozostaje Cycles i Eevee.

12
Work in progress (WIP) / Bobcat - animacja
« dnia: 22.03.2018 13:08:53 »
Hej,

Od jakiegoś czasu grzebię przy kreskówkowym filmie akcji. Zrobiłem teraz animację blokową, która ma pomóc mi znaleźć dziury w fabule. Uproszczone modele, animacja itp. nie będą użyte w finalnej wersji. Choć "ludziki" będą takimi kulkami.

Link do filmu na dysku google: https://drive.google.com/file/d/1BT8LWpCc2B8K4vT5gn4iYOFbZkddbbJl/view?usp=sharing

Możecie w jednym, dwóch zdaniach napisać, co się działo na filmie? Ja wiem co miałem na myśli, ale nie wiem, czy dla widza wszystko jest jasne.

13
Offtopic / udemy.com - przeceny tutoriali
« dnia: 26.02.2018 13:52:54 »
Na udemy.com, jeszcze przez 2 dni, są przeceny na tutoriale, w tym do Blendera. Ciekawe kursy można kupić za 42zł, podczas gdy normalne ceny są między 70 a 400zł. Może znajdziecie coś interesującego.
https://www.udemy.com/courses/search/?q=blender&src=ukw&sort=relevance&p=1

Dostępne są też kursy z programowania, photoshopa itd.

14
Work in progress (WIP) / Animacja logo
« dnia: 23.01.2018 18:18:10 »
Hej,

Niżej link do kilkusekundowej animacji logo (robione w ramach "rozrywki"). Chciałbym ją skończyć w tym tygodniu. Macie może jakieś pomysły/uwagi/cokolwiek?
https://drive.google.com/open?id=1u2waeDoa0BczvdbVS19ELeaUP0A0lNrD

Potraficie mi powiedzieć:
1. Czy napis 'crystal fox' nie jest widoczny zbyt krótko?
2. Czy takie proste tło nie psuje efektu?
3. Czy uderzenie wygląda dobrze?
4. Znacie jakiś dżingiel, który by tu pasował?

15
Newsy na głównej / Book of the Dead
« dnia: 17.01.2018 17:51:26 »
Twórcy silnika Unity udostępnili teaser pod adresem



Docelowo "Book of the Dead" ma być interaktywną grą/prezentacją/symulatorem chodzenia, ale na razie mamy tylko film.

Więcej, ale też nie za dużo, tutaj https://unity3d.com/book-of-the-dead

Strony: 1 2

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Barokowe krzesło 4

Wyświetleń: 785
Autor: PawelB
w: Paweł Brzustowski