Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Piotr

Strony: 1 2 3 4
1
Tender Blender / Sketchfab usuwa Ferrari
« dnia: 05.10.2023 20:53:19 »
Hej,
Coś się dzieje na Sketchfabie. Miałem tam wstawione dwa modele Ferrari i mi je zablokowali z powodu roszczeń o własność intelektualną (DMCA). Wygląda na to, że producent zakroił jakąś akcję, bo z wyników wyszukiwarki zniknęły niemal wszystkie modele tej marki, a inne samochody pozostały bez zmian. Jeżeli ktoś miał 3 lub więcej aut tej firmy w swoim portfolio, to mu zablokowali całe konto.
W teorii można się odwołać, ale to może zakończyć się cywilnym pozwem, więc raczej odpuszczę.
Gdyby ktoś planował wymodelowanie sobie Ferrari, to niech poszuka innego producenta, który nie jest kutasem.

2
Prace ukończone (3D) / Ferrari F355 low-poly
« dnia: 08.07.2023 19:18:22 »
Witam blenderowe niedobitki,

Tym razem zrobiłem model 3D samochodu Ferrari F355. Jakieś 5,5 tys. trójkątów. Materiał NPR w Eevee.


Link do sketchfaba https://sketchfab.com/3d-models/ferrari-f355-9277d8052d674564a678b9a9b748e417

Pochwały możecie pisać w tym wątku :P Konstruktywna krytyka jest mile widziana i pomocna.

3
Work in progress (WIP) / Ambient Occlusion
« dnia: 19.03.2023 16:38:38 »
Hej,
Robię filmik wyjaśniający, czym jest Ambient Occlusion w grafice. Rzućcie okiem i dajcie znać, czy wytłumaczyłem to w zrozumiały sposób. Dzięki!
https://drive.google.com/file/d/191qxA0BnvnTQm0NHZV-33s_8JeVVNr6A/view?usp=share_link

4
Prace ukończone (3D) / FSO Polonez
« dnia: 07.09.2022 15:37:42 »
Hej, kolejny (w miarę) szybki projekt samochodu. Tym razem zrobiłem Poloneza "Borewicza". Piszcie, czy mogłem coś lepiej zrobić.




P.S. Pytanie do modelujących samochody - Czy jest jakaś strona z dokładnymi wymiarami i schematami samochodów? Nie chodzi mi o długość/wysokość/szerokość i kilka rzutów, ale o płytę podłogową, podwozie, długości siedzeń, szerokość deski etc. Poniosło mnie i chciałem wymodelować też spód Poldka, zrobić mu otwierane drzwi, ruchome zawieszenie itd, ale poległem na materiałach źródłowych. Przez tydzień moja robota wyglądała tak, że na każdą godzinę modelowania przypadały trzy godziny szukania zdjęć z konkretnym szczegółem pod konkretnym kątem. Siusiaka było na nich widać, taki też był efekt i musiałem zrezygnować.

5
Prace ukończone (inne) / Jak działa kombajn
« dnia: 22.07.2022 13:12:17 »
Kolejna animacja gotowa. Chociaż 2D, to zrobiona w Blenderze.



Jak działa kombajn - bezpośredni link https://www.youtube.com/watch?v=R29BdV53YkA

6
Work in progress (WIP) / Kombajn
« dnia: 04.07.2022 18:39:57 »
Kolejny projekt, kolejny film. Tym razem wyjaśniam, jak działa kombajn.
Dajcie znać, czy po obejrzeniu tej animacji wiecie już, co dzieje się w środku.



https://www.youtube.com/watch?v=-mZOVkLE200

Nagranie będzie nowe, może zmienię tekst, jak będą uwagi. Raczej pozostanę przy tym stylu graficznym.

EDIT: Gotowy film jest w wątku pod tym adresem http://www.blender.pl/index.php?topic=849.msg3215#new

7
Prace ukończone (3D) / Fiat 126p low poly
« dnia: 11.06.2022 16:54:15 »
Forum jeszcze nie zdechło, więc wrzucam szybki projekcik - Fiat 126p w stylu low poly.

Powiem Wam, że o ile modelowanie samochodów nie jarało mnie, to robienie ich uproszczonych wersji jest całkiem fajne.

Sketchfab https://sketchfab.com/3d-models/polski-fiat-126p-maluch-f3ab0985d13044d295ecbdeba9920d68

8
Prace ukończone (3D) / BRRRT
« dnia: 27.05.2022 15:13:37 »
Właśnie skończyłem swoją animację. Śpieszcie się oglądać, bo Blenderownia zaraz zniknie :(



Bezpośredni link https://www.youtube.com/watch?v=1ZHofoWoI9I

Podziękowania dla @winhelp za cenne uwagi. Niech BRRRT będzie z Tobą.

PS. Czy to ostatni wątek na tym forum?

9
Work in progress (WIP) / BRRRT [animacja]
« dnia: 12.04.2022 14:34:57 »
Zanim forum zdechnie, projekt nad którym siedzę.

Obczajcie animację https://drive.google.com/file/d/1-WtOaAZRXHRivbKmlXIeWvK8bY1e1Ejb/view?usp=sharing

Wczesna wersja, grafika się zmieni, chociaż chcę osiągnąć coś w starych gier 3D.
Jakie macie ogólne wrażenia?
Czy cała akcja jest zrozumiała?
Czy wiadomo, kto jest 'złym'?

Nawet jednozdaniowe wypowiedzi pomogą mi.


10
Newsy na głównej / Sprite Fright
« dnia: 05.11.2021 13:43:25 »
Fundacja Blendera wypuściła nowy pokazowy filmik - "Sprite Fright". Powiedzmy, że wyszła parodia smerfów i horrorów.

Oprócz tego, że film służy do promowania naszego ulubionego softu, to podczas produkcji deweloperzy testowali nowe funkcje, jak np. Geometry Nodes.

https://www.youtube.com/watch?v=_cMxraX_5RE



Wyszło zajebiście. A jak Wam się to widzi?

11
Prace ukończone (inne) / Jak działa lodówka
« dnia: 07.07.2021 10:43:53 »
Skończyłem film o lodówce. Co sądzicie?

https://www.youtube.com/watch?v=LHJEOv3LY30

12
Work in progress (WIP) / WIP - Jak działa lodówka
« dnia: 27.06.2021 19:57:10 »
Hej,

Robię nowy filmik. Tym razem wyjaśniam, jak działa lodówka.
https://drive.google.com/file/d/1mB0iujop92s7giHIP2X4kYzkcb0RpECv/view?usp=sharing

Najważniejsze pytanie: Czy po obejrzeniu już wiecie, jak to działa, czy gdzieś są niejasności?

EDIT: Gotowy projekt jest tutaj http://www.blender.pl/index.php?topic=790.0

13
Tender Blender / AI tworzy samochody
« dnia: 17.04.2021 17:34:18 »
Szykujcie się na bezrobocie kochani, bo Nvidia ma dla nas nowy program. Maszyny nauczyły się tworzyć modele 3d na podstawie jednego zdjęcia samochodu.



http://www.youtube.com/watch?v=gz5E9wszZSI

14
Tutoriale / Geometry Nodes - prosty tutorial
« dnia: 06.04.2021 17:39:29 »
W dzisiejszym odcinku kaleczenia angielskiego przerobimy Geometry Nodes na bardzo prostym przykładzie. Najpierw zrobimy 1/6 koła, a później Blender zmontuje z tego całość. Tak prosty przykład pokazuje, że nowe nody ułatwiają "zwykłe" modelowanie i każdy powinien je znać.



https://www.youtube.com/watch?v=s5WpOWdeegw

15
Tutoriale / Tutek - Compound Parent dla rigid body
« dnia: 01.03.2021 12:51:40 »
Hej,

Tym razem zajmiemy się kolizjami dla obiektów rigid body. W tym tutorialu pokazuję jak zrobić łańcuch korzystając z nowego* kształtu kolizji o nazwie Compound Parent.

* Nie aż tak nowego, bo wprowadzonego w 2.91, a właśnie wyszedł 2.92.



Bezpośredni odnośniki https://www.youtube.com/watch?v=UMAslxyHIT8

Strony: 1 2 3 4

* Zaloguj




* Losowy obrazek