@Piotr (signed) distance field jest podobne do voxeli, ale zamiast zero jedynkowej informacji o obecności obiektu posiada informacje o odległości do najbliższej powierzchni
przykład 2d
(a) The signed distance field to the Stanford bunny; (b) An approximation of the distance field with the Lp distance field distance field od signed distance field różni się tym, że oprócz informacji o odległości te liczby mogą być też ujemne co sygnalizuje że jest się w danej przestrzeni
https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/BuildingWorlds/LightingAndShadows/DistanceFieldAmbientOcclusion/dzięki czemu AO zrobione z wykorzystaniem distance fieldsów posiada informacje o obiektach, których nie wiedać z perspektywy gracza i nie dodaje cieni tam gdzie nie powinien
Wadą tego jest konieczność DF na wszystkich obiektach i niska rozdzielczosć tego DF, ale do dalszych detali nadaje sie spoko, a np. HBAO+ uzupełnia bliskie detale.
w sumie to DFAO jest bardzo podobne do VXAO, ale jest inna reprezentacja danych. Ale te distance fieldsy można wykorzystać w innym celu, więc pamięc sie nie marnuje.
---
Anyway filmik spoko, planujesz zrobić angielska wersję?