Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 2 3 ... 21
1
Animacja i symulacje / Odp: Animacja brył sztywnych
« dnia: Dzisiaj o 10:12:24 »
Bez pliku nie mamy pojęcia co się dzieje i nie możemy pomóc.

2
Tutoriale / Odp: Geometry Nodes - prosty tutorial
« dnia: 07.04.2021 16:11:21 »
No bo to świeża rzecz z Blendera 2.92.

Cząsteczki też będą miały nody. Chyba w 2.91 można było je włączyć w ustawieniach (jako eksperymentalna funkcja), ale wywalili to, bo niby źle zaprojektowane były.

3
Tutoriale / Geometry Nodes - prosty tutorial
« dnia: 06.04.2021 17:39:29 »
W dzisiejszym odcinku kaleczenia angielskiego przerobimy Geometry Nodes na bardzo prostym przykładzie. Najpierw zrobimy 1/6 koła, a później Blender zmontuje z tego całość. Tak prosty przykład pokazuje, że nowe nody ułatwiają "zwykłe" modelowanie i każdy powinien je znać.



https://www.youtube.com/watch?v=s5WpOWdeegw

4
Offtopic / Odp: Blender Live
« dnia: 06.04.2021 09:26:04 »
JA nie tylko nie znam, ale odpadam już na poziomie czytania o nich, bo często dotyczą jakiejś zaawansowanej funkcji rzeźbienia czy grease pancila, których nie używam.

5
Teksturowanie i materiały / Odp: UV i skalowanie
« dnia: 05.04.2021 11:54:25 »
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale może to jest rozwiązanie: Jak jesteś w edycji UV, to wciśnij i przytrzymaj klawisz - kropkę i zmień punkt orientacji z Individual origins na Median point.

6
Offtopic / Odp: Blender Live
« dnia: 02.04.2021 10:30:37 »
Zdarza mi się, ale to jest za długie. Wolę przejrzeć https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes

7
Do domowego laptopa nawet bym wziął Linuxa. Chyba rok temu zainstalowałem Minta w wersji z MATE na starym laptopie i dostał drugie życie. W robocie na razie jestem uwiązany do Windy, bo dobrze znam i są na nią programy graficzne i inne.

8
Tender Blender / Odp: Karty GPU
« dnia: 21.03.2021 11:39:43 »
W miarę normalnych cen nie zobaczysz jeszcze przez rok. Producenci nie wyrabiają z produkcją, bo COVID z jednej strony utrudnia produkcję podzespołów, a z drugiej strony ludzie siedzą teraz w domach i kupują sobie nowe komputery do pracy zdalnej i do gier. A na to wszystko jeszcze nakłada się szał na kryptowaluty, które wydobywa się na GPU.

Sytuacja jest naprawdę pojebana. W maju używany GTX 970 kosztował 400zł, a teraz na OLX widzę oferty za 800.

A, no i producenci pamięci operacyjnej już się odgrażają, że w drugim kwartale ceny wzrosną :D

9
Mi się nie wysypało, ale też nie widzę jakiegokolwiek dymu. Są tylko te cząsteczki i nic więcej.

10
1. W swoich pracach też mam ten problem.
2. Nie mogę pobrać pliku Twojego.

11
Chyba w nodzie Normal Map powinieneś zmienić World Space na Tangent Space.

12
Nie jestem pewien, co chcesz osiagnąć, bo można to rozumieć na wiele sposobów. Np.
- dym porusza się zbyt szybko - wtedy w ustawieniach domeny zmieniasz Settings > Time Scale na mniejsze
- paliwo za szybko się wypala i jest dużo dymu, a mało ognia - wtedy idziesz do ustawień domeny > Gas > Fire > Reaction Speed

Nie wiem, co się na scenie dzieje, więc nie pomogę :P Podeślij plik .blend z samym dymem i ewentualnie obiektami, które biorą udział w symulacji i zobaczymy, co się dzieje.

13
Tutoriale / Tutek - Compound Parent dla rigid body
« dnia: 01.03.2021 12:51:40 »
Hej,

Tym razem zajmiemy się kolizjami dla obiektów rigid body. W tym tutorialu pokazuję jak zrobić łańcuch korzystając z nowego* kształtu kolizji o nazwie Compound Parent.

* Nie aż tak nowego, bo wprowadzonego w 2.91, a właśnie wyszedł 2.92.



Bezpośredni odnośniki https://www.youtube.com/watch?v=UMAslxyHIT8

14
Prace ukończone (3D) / Odp: Nagła zmiana pogody - MiG-21MF
« dnia: 27.02.2021 22:00:17 »
Zdjęcie to zawsze można pojechać i zrobić

Za późno, MIG-i 21 już nie latają. Chyba, że w Korei Północnej. Tutaj agent mrys musi działać.

15
Nie wiem, czy to jakakolwiek pomoc, ale sam kiedyś animowałem eksplozję i miałem dziwny problem. Jak zmieniłem jakąś opcję w ustawieniach domeny dymu lub emitera, to nie przeliczało mi tego poprawnie. Cały czas dostawałem jakąś losową kulkę ognia bez dymu. Podobną do tego, co masz na drugim screenie. Za każdym razem przed przeliczeniem symulacji na nowo musiałem dodać jakiś obiekt oddziałujący na dym. Np. nowe pole siłowe lub przeszkodę. Dopiero po dodaniu lub usunięciu obiektu z domeny, coś się resetowało i eksplozja wraz z dymem były poprawnie kalkulowane. To było lata temu, jeszcze przed Blenderem 2.80, więc nie wiem, jak to się ma do twojej sytuacji.

Strony: 1 2 3 ... 21

* Zaloguj




* Losowy obrazek

p11_3

Wyświetleń: 1163
Autor: Lukasz
w: Rendery