Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Hej, kolejny (w miarę) szybki projekt samochodu. Tym razem zrobiłem Poloneza "Borewicza". Piszcie, czy mogłem coś lepiej zrobić.
P.S. Pytanie do modelujących samochody - Czy jest jakaś strona z dokładnymi wymiarami i schematami samochodów? Nie chodzi mi o długość/wysokość/szerokość i kilka rzutów, ale o płytę podłogową, podwozie, długości siedzeń, szerokość deski etc. Poniosło mnie i chciałem wymodelować też spód Poldka, zrobić mu otwierane drzwi, ruchome zawieszenie itd, ale poległem na materiałach źródłowych. Przez tydzień moja robota wyglądała tak, że na każdą godzinę modelowania przypadały trzy godziny szukania zdjęć z konkretnym szczegółem pod konkretnym kątem. Siusiaka było na nich widać, taki też był efekt i musiałem zrezygnować.
Hej, Bez pliku .blend raczej nie pomożemy. Pewnie coś z mapowaniem UV? No, ale nie widzę samego UV i nie widzę nodów odpowiadających za nakładanie tekstur.
Render pass > diffuse color pokazuje tekstury, ale nie uwzględnia oświetlenia na scenie. Czyli jak wstawisz lampę, to ludzik dalej będzie wyglądał tak samo. Ja bym spróbował zainstalować starszą wersję Blendera np. 2.93, a jak dalej będzie źle, to 2.83 https://www.blender.org/download/lts/
To chyba problem z Twoim sprzętem, bo u mnie wygląda OK. Jaki masz system operacyjny i kartę graficzną? Jeżeli nie wiesz, to w Blenderze na górze wejdź w Help > Save System Info i podeślij ten plik tekstowy.
Na razie zgaduję, że masz starą kartę graficzną, która nie współpracuje z nowym Blenderem. Jeszcze nic straconego, bo zawsze możesz pobrać starszą wersję np. 2.80 z tej strony https://download.blender.org/release/ . Może na niej oświetlenie będzie działać.
A spróbuj za pomocą tego serwisu https://www.transfernow.net Po wysłaniu pliku wygeneruje link, który wklej tutaj, albo w wiadomości prywatnej do mnie. Link będzie ważny (chyba) 7 dni.
@winhelp Miło przeczytać. Zwłaszcza, że to moje drugie podejście. W zeszłym roku chciałem być PRO i robiłem wszystko w 3D, gdzie każde ziarenko było oddzielną cząsteczką liczoną przez fizykę. No i przekombinowałem i zmarnowałem wieczory z trzech miesięcy. Mam nauczkę, że w animacji zawsze trzeba wszystko upraszczać, bo inaczej się zesra.
Może coś zrobię z tym 'makaronem' na końcu, ale nie wiem. Sztywne druciki już kiedyś robiłem i mi nie pasowało, ale jeszcze pomyślę. Samych nazw nie chcę wymawiać, zwłaszcza, że pominąłem kilka części. Może po prostu dodam napisy przy częściach i będzie git. Wychodzę z założenia, że to nie jest materiał dla agrotechników. W każdym razie dzięki Są tu jeszcze jakieś niedobitki, które chciałby pomóc mi?
@Mortus Finalnie ma mieć pociętą twarz, tak ja na rysunkach? Mi się wydaje, że to będzie zły pomysł. A włosy mają być normalne, czy w formie kasku, tak jak teraz?
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.