Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 2 3 ... 18
1
Cytuj
Eevee. Siedziałem miesiącami.
Uroki robienia projektów po godzinach, znam ten ból.

Ogólnie podoba mi się. Z rzeczy, które bym zmienił to stylizacja otoczenia na taką samą jak postaci.

2
Łoo paniee, te nowe konsole to słabizna. Ledwo rajsrajsing odbicia w kałuży pokazuje, a już mocy na shadery i otoczenie nie starczyło.  ;)

Cycles czy Eevee? Ile nad tym siedziałeś?

3
Teksturowanie i materiały / Odp: efekt lustra
« dnia: 26.11.2020 10:13:01 »
W edytorze shaderów. Tam musisz z listy wybrać World.
Nie wiem, czy umiesz posługiwać się nodami/shaderami. Jeżeli nie, to będziesz musiała wygooglać/wyjutubować. Generalnie w tym edytorze panel Background powinien być połączany tylko z World Output.

4
Teksturowanie i materiały / Odp: efekt lustra
« dnia: 25.11.2020 18:50:48 »
1. Pewnie masz ustawioną taką teksturę nieba, która nie tylko oświetla obiekty na scenie, ale też pojawia się w odbiciach (ale jest ustawione tak, aby zamiast nieba było szare tło).
2. Jeżeli używasz Eevee, to prawdziwe odbicia można uzyskać tylko dla płaskich powierzchni, a zagięte, wklęsłe i wypukłe powierzchnie mogą mieć tylko fejkowe odbicia. Poszukaj informacji o wypalaniu Cubemap oraz Screen Space Reflections.

5
Modelowanie / Odp: Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/
« dnia: 23.11.2020 14:25:24 »
Podczas importowania modeli do Blendera często są problemy z normalkami. Jak robiłeś Alt+N, to miałeś zaznaczone wszystkie fejsy, czy tylko te problematyczne?

Raz udało mi się uratować siatkę zaznaczając wszystkie vertexy, duplikując je, a potem usuwając duplikaty (M -> By distance) i przeliczając normalne na nowo. Ale nie wiem, czy to pomoże.

6
Work in progress (WIP) / Odp: Postać WIP Listopad 2020
« dnia: 19.11.2020 20:53:44 »
Trzeba zaznaczyć tylko jedną opcję. Po prawej w panelu shaderów wejdź w Settings i Blend mode ustaw na Alpha Blend.

7
Work in progress (WIP) / Odp: Postać WIP Listopad 2020
« dnia: 19.11.2020 17:37:08 »
Mnie trochę irytują końce nogawek, takie okrągłe. I powiększyłbym mu dłonie.

8
1. Czy masz najnowssze sterowniki do karty graficznej?
2. Jaką masz kartę graficzną? Bo część starszych kart nie jest już wspierana do renderowania na GPU.

9
Prace ukończone (inne) / Reguła 10.000 godzin [animacja]
« dnia: 13.11.2020 16:17:37 »
Moja nowa animacja. Tym razem zmieniłem dziedzinę i zająłem się regułą 10.000 godzin, która mówi, że tyle czasu trenują mistrzowie ze wszystkich dziedzin, zanim staną się mistrzami.



https://www.youtube.com/watch?v=HRlIWYp2wxQ

Plansze najpierw robiłem w Affinity Designer, a potem importowałem jako SVG do Blendera i animowałem. Ikon nie robiłem, tylko kupiłem na flaticon.com. Nie miałem na to czasu i też chciałem jak najszybciej sprawdzić, czy taki typ filmu jest OK.

10
Jeśli miałbym rzucać pomysłami, to może użyć do tego Shape Key? https://www.youtube.com/watch?v=OITWiN8Dplo

11
Modelowanie / Odp: Model 3d
« dnia: 03.11.2020 10:39:10 »
Żeby wygładzanie siatki nie zepsuło cieniowania tak jak na obiekcie obok? Część osób używa Normals > Auto Smooth, a ja wolę korzystać z modyfikatora Edge Split, bo często ręcznie ustawiam krawędzie, które mają być ostre za pomocą Edge Sharp.

12
Work in progress (WIP) / Odp: [WIP] - Animacja tekstu
« dnia: 01.11.2020 19:57:56 »
Kolejna wersja filmu. Komentarze mile widziane.
https://drive.google.com/file/d/1dr2mR3C9TKfXkHyvygx3jbD-QTxI66z8/view?usp=sharing

W następnym etapie chciałbym zrobić coś z tłem i dodać jakieś animacje w momencie, kiedy gadam, ale nie wyskakuje nowy tekst.

13
Modelowanie / Odp: Model 3d
« dnia: 30.10.2020 11:56:05 »
Lepsza siatka jest w modelu z krótkimi pionowymi liniami na dole. Ale jest kilka błędów. Zrobiłbym to inaczej.

Wydaje mi się, że użycie n-gona na tej płaskiej powierzchni będzie OK.

Na pierwszym etapie, gdzie masz tylko obwód, zaznacz wszystkie vertexy, usuń zdublowane (M > Merge > By distance) i wciśnij F.

Problem może pojawić się wtedy, gdy będziesz chciał skrawać/zaokrąglić krawędzie (bevel) lub użyć modyfikatora Subdivision. Ale da się to obejść tworząc dodatkowe krawędzie.

Załączam przerobiony plik.

14
Modelowanie / Odp: Model 3d
« dnia: 28.10.2020 13:59:54 »
A w jaki sposób ma być animowana ta płaszczyzna, że nie może być zrobiona z n-gonów?

Generalnie jeśli chodzi o przerabianie krzywych na mesh, to zawsze są jakieś problemy. Jak robię animacje logotypów, to za każdym razem mam mnóstwo roboty z czyszczeniem siatki.

Nie rozumiem zdania "Nie do końca jestem dołu siatki, poziome edge." (Jesteś z zagranicy i tłumaczysz wszystko przez google translate?)



15
Modelowanie / Odp: Model 3d
« dnia: 27.10.2020 17:43:41 »
Nie jestem pewien, jak ma być efekt końcowy? Obiekt, który wygląda, jakby był skręcony z drutu? Coś jak ruszt? https://www.google.com/search?q=ruszt&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjq3qjvm9XsAhVto4sKHVnAA1MQ_AUoAXoECCYQAw&biw=2560&bih=1336

Strony: 1 2 3 ... 18

* Zaloguj




* Losowy obrazek