61
Uwagi, błędy, propozycje / Dotted Lines
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Białeczko dnia 04.05.2023 01:26:46 »Witam szanowne grono.
Po wielu latach nieobecności postanowiłem wrócić do blendera. Niestety wersja zmieniła się dość mocno i pomijając to, że skróty klawiszowe zaczynam ogarniać od nowa, a wiedza dość mocno uleciała, pojawił się pewien problem.
Po wymodelowaniu drewnianego ludka znajdującego się na moim biurku w celu zanimowania go, podjąłem próbę dodania IK. Wszystko robiłem z tutorialami z internetu i do pewnego momentu szło dobrze. Podstawowe kości IK na końcach rąk i nóg działały dobrze, ale to za mało. Postanowiłem zrobić to lepiej(łokcie,kolana itp). Robiłem wszystko kilka razy od nowa z różnych poradników, ale w końcu się poddaję.
Może ktoś pomoże i wytłumaczy dlaczego nogi się nie zginają(chain lenght = 2)? Dlaczego jak dodam w pole target armature i w bone "kneeIK.L" nie przekręca mi się stopa, gdzie zazwyczaj wpisywało się angle -90?
Czy to wina tych kropkowanych linii idących do centrum szkieletu? W poradnikach zazwyczaj się to nie pokazuje...
Przepraszam, jeśli wątek był już poruszany, ale czuję się naprawdę zmarnowany już tym pop tych kilku godzinach bezowocnych prób :/
Blender 3.4
Po wielu latach nieobecności postanowiłem wrócić do blendera. Niestety wersja zmieniła się dość mocno i pomijając to, że skróty klawiszowe zaczynam ogarniać od nowa, a wiedza dość mocno uleciała, pojawił się pewien problem.
Po wymodelowaniu drewnianego ludka znajdującego się na moim biurku w celu zanimowania go, podjąłem próbę dodania IK. Wszystko robiłem z tutorialami z internetu i do pewnego momentu szło dobrze. Podstawowe kości IK na końcach rąk i nóg działały dobrze, ale to za mało. Postanowiłem zrobić to lepiej(łokcie,kolana itp). Robiłem wszystko kilka razy od nowa z różnych poradników, ale w końcu się poddaję.
Może ktoś pomoże i wytłumaczy dlaczego nogi się nie zginają(chain lenght = 2)? Dlaczego jak dodam w pole target armature i w bone "kneeIK.L" nie przekręca mi się stopa, gdzie zazwyczaj wpisywało się angle -90?
Czy to wina tych kropkowanych linii idących do centrum szkieletu? W poradnikach zazwyczaj się to nie pokazuje...
Przepraszam, jeśli wątek był już poruszany, ale czuję się naprawdę zmarnowany już tym pop tych kilku godzinach bezowocnych prób :/
Blender 3.4