Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 10
91
Prace Miesiąca / Odp: Praca Miesiąca Styczeń - Kwiecień 2020
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mrys dnia 07.06.2020 08:57:18 »
Bardzo dziękuję za głosy :)
92
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mrys dnia 07.06.2020 08:56:21 »
Mnie wkurza ciągłe grzebanie przy skrótach. Merge vertices było pod Alt+M teraz jest pod M.  Z każdą kolejną wersję na początku przy pracy pojawia mały wk...rw bo coś tam jest  inaczej niż było.
93
Prace Miesiąca / Odp: Praca Miesiąca Styczeń - Kwiecień 2020
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 07.06.2020 08:07:33 »
Gratulacje dla zwycięzcy, i wielkie dzięki za głos na moją Fretkę  ;)
94
Z forum / Aktywacja konta - niedocierające maile
« Ostatnia wiadomość wysłana przez freeqstyler dnia 07.06.2020 01:38:24 »
Uwaga dla nowych (niezarejestrowanych) użytkowników!

Mamy problem z wysyłaniem maili aktywacyjnych. W skrócie - maile nie dochodzą. Nowe konta póki co będą aktywowane ręcznie, ale z powodu ww. problemów żadne potwierdzenie nie będzie wysyłane na maila. Jeżeli założyłeś/aś konto jakiś czas temu, najprawdopodobniej jest już aktywowane i możesz się zalogować. Jeżeli nadal czekasz, najłatwiej mnie złapać na discordzie - https://discord.gg/896JSk4 - spróbujemy rozwiązać problem.
95
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez freeqstyler dnia 07.06.2020 01:25:52 »
Łyżka dziegciu ode mnie: pobawiłem się dzisiaj sculptem i jakkolwiek jestem pod wrażeniem wszystkich zmian i usprawnień, to, że multires nadal jest zbugowany (do tego stopnia że w ogóle wyłączyli możliwość sculptu na innym poziomie niż najwyższy) jest ogromnym strzałem w stopę.
96
Prace Miesiąca / Odp: Praca Miesiąca Styczeń - Kwiecień 2020
« Ostatnia wiadomość wysłana przez freeqstyler dnia 07.06.2020 01:22:11 »
"Memento mori" wygrywa, gratulacje dla @mrys !
97
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez alex dnia 06.06.2020 21:04:35 »
Sporo fajnych rzeczy. Sculpt, modyfikatory, cycles, kolejne usprawnienia w modelowaniu i takie drobnostki jak ctrl+F w przeglądarce.
98
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 06.06.2020 08:14:58 »
Tak tu cicho to ja zacznę: Na dzień dzisiejszy najbardziej podobają mi się: długoterminowe wsparcie, adaptative sampling, szybsze cofanie w trybie pozowania i obiektowym i podgląd głośności/przeźroczystości w VSE. Long Term Support chyba najdobitniej pokazuje, że Blender staje się "poważnym" softem dla profesjonalistów, a nie tylko darmową alternatywą dla hobbystów, studentów i bieda firm.
99
Blender / Blender 2.83 LTS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez freeqstyler dnia 04.06.2020 04:33:38 »
Blender Foundation wypuściło stabilną wersję 2.83 Blendera. Jest to pierwsza w historii wersja LTS Blendera - czyli build o długim czasie wsparcia, przeznaczony np. dla długich projektów w których wymagana jest stabilność działania. Poniżej krótki filmik przedstawiający nowe funkcje:



A dla tych, którzy nie chcą albo nie mogą obejrzeć jest też lista zmian:

- Możliwość zaimportowania pliku OpenVDB jako nowy obiekt wolumetryczny
- Wsparcie dla OpenXR - Blender w VR

Sculpt
- Nowy Cloth Brush dla poprawnego fizycznie rzeźbienia tkanin
- Modyfikowanie obiektów za pomocą filtrów i usprawnienie działania pędzli
- Face Sets - możliwość podziału modelu na części i kontrolowania ich widoczności

Grease Pencil
- Vertex Paint dla obiektów GP działający na podobnej zasadzie jak przy edycji meshy
- Nowy system maskowania
- Poprawione efekty
- Wygładzanie szybkich pociągnięć pędzla
- Wygładzanie narożników
- Usprawnienia wydajności

Eevee
- Render Passes (!!) - składanie passów wzorem z Cyclesa jest teraz możliwe w Eevee
- Poprawione działanie Reflection Probes/Light Cache
- Przezroczystość włosów
- High Quality Normals - opcja pozwalająca na uniknięcie artefaktów normal mapy
- Ustawienie rozmycia HDRI w trybie Material Preview

Cycles
- Denoising viewportu z użyciem Optixa
- Adaptive Sampling

Shader Nodes
- dodatkowe parametry tekstury Wave
- poprawione działanie bloków White Noise Texture, Math, Vector Math
- nowy blok Vector Rotate

Wydajność
- Szybsze działanie Undo w Object i Pose Mode
- Opcja Delay Viewport Updates pozwalająca na szybszą pracę z gęstymi siatkami w Sculpt Mode
- Usprawnienia w działaniu symulacji Cloth/Fluid

Modyfikatory
- Corrective Smooth: Nowy parametr Scale
- Ocean Modifier: łatwiejsza symulacja wody o małej/dużej głębokości
- Remesh: nowy tryb Voxel, podobrny w działaniu do operatora Voxel Remesh
- Solidify: usprawniona współpraca z modyfikatorem Bevel
- Surface Deform: działanie na wybranej grupie wierzchołków, nowy parametr Strength
- Warp - możliwość użycia kości jako obiektów docelowych From i To

Video Sequencer
- Opcja zapisywania tymczasowych danych na dysku (Disk Cache)
- Podgląd Opacity i Audio pasków (Strips)
- Węższe uchwyty pasków
- Narzędzia: Color Sample, Blade
- Panel Adjust Last Operation

To nie wszystko, a link do pobrania i oryginalna lista zmian z ładnymi obrazkami tutaj.
100
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 01.06.2020 14:22:16 »
Oh boi, cały miesiąc minął od ostatniej aktualizacji w tym wątku. Trochę dlatego, że wiecznie brakuje czasu na takie swoje poboczne projekty, a trochę dlatego, że strasznie zafixowałem się na proceduralnych materiałach. Szczególnie przy ubraniach. Niby materiały bazują na zwykłych teksturach, ale na nich jest cała masa nodów dodających szczegółów proceduralnie. Co prawda jeszcze kilka detali zostało do zrobienia, ale jako że tekstury w większości są zrobione, to czas w końcu pokazać progress. Mam tylko taki mały problem z tą zieloną energią, której materiał jest wolumetryczny i w całości bazuje na kanale emissive. Okazuje się, że materiały zrobione w ten sposób nie renderują się poprawnie, nawet jeśli w viewporcie wszystko jest w porządku. Dlatego zamiast renderu wrzucam po prostu screenshot z Blendera. Będę to musiał więc trochę jeszcze przerobić.



Strony: 1 ... 8 9 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Demon

Wyświetleń: 216
Autor: Mortus
w: Mortus - rendery