Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 10
91
Prace ukończone (inne) / Koło kolorów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 03.01.2021 11:17:56 »
Wczoraj skończyłem kolejną animację, tym razem o kole kolorów. 2D, ale robione w Blenderze. Ikony kupione na Flaticon.



https://www.youtube.com/watch?v=iA7CPE2EVLw

Mam dwie wątpliwości co do swojej pracy:
1. Czy nie mam zbyt monotonnego i cipowatego głosu?
2. Co chwila są fragmenty, kiedy coś gadam, a na ekranie dzieje się nic - czy to przeszkadza?
92
Oświetlenie i rendering / Odp: Render się zatrzymuje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcinMWbl dnia 01.01.2021 19:55:53 »
Wróciłem do wersji Blendera 2.90 z najnowsszej 2.91 i póki co wszystko gra. Więc najprostsze rozwiązanie na ten moment okazalo się najlepsze.
93
Work in progress (WIP) / Odp: [wip][animacja] Koło kolorów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 29.12.2020 18:29:27 »
Hej,
W wielkich bólach, ale animacja wciąż powstaje. Zobaczcie nową wersję i napiszcie, czy przeszkadza wam, kiedy coś gadam, a na ekranie nic się nie dzieje https://drive.google.com/file/d/1u6olzRotyr79Rx7WQ8vafKJ0ChWJeJWp/view?usp=sharing
94
Oświetlenie i rendering / Odp: Render się zatrzymuje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 29.12.2020 00:08:07 »
Też mam problemy z renderowaiem niektórych animacji na Eevee. W moim wypadku zawsze modyfikator Boolean lub Curve wysypywał Blendera.

Rozwiązania nie mam, ale może da się to jakoś obejść. Np. renderuj animację jako pliki PNG. Wtedy jak przerwie renderowanie, to zaczniesz od klatki na której się zatrzymało.
95
Oświetlenie i rendering / Render się zatrzymuje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcinMWbl dnia 28.12.2020 23:45:28 »
Część, mam ostatnio taki problem z renderem. Zmienięm sprzęt i działam na ryzen 9 3900 i rtx 3070 vision. Włączam do renderowania krótką rzecz 300-400 klatek w 2k i render się zatrzymuje w 80-90% wykonanego renderu. Karta graficzna staje. Za każdym razem 150-200 klatek robi bez problemu, po czym blender się zatrzymuje. render na eevee.
o co może chodzić?
96
Offtopic / Procesor zmiana
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hepa dnia 18.12.2020 10:19:25 »
Witam,
Czy macie jakąkolwiek wiedzę, na temat procesorów pod podstawkę Intel 2066 ?
Noszę się z zamiarem zmiany.
Obecnie mam Intel 7740x, chcę kupić Intel 9820x.

Czy Waszym zdaniem warto teraz modernizować, czy lepiej się wstrzymać, np. na lepsze czasy tych procesorów ?

--hepa
97
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Odp: Blender/Kompilacja - Linux
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hepa dnia 16.12.2020 20:14:05 »
Alex,
Poruszyłes wiele wątków, niektóre w ogóle dla mnie nie znanych.

Na chwilę obecną mam kilka pomysłów. Jeszcze nie wiem, za co się wezme na początek.

Również kilka dobrych lat pracuję na Debianie. Dziś zainstalowalem też OpenSUSE. Ciekawy system pod względem najnowszego softu, którego w Debianie brakuje.

Widziałem problemy z nowym kernelem, w ogóle nie widzi 'cuda'. Na teraz mam kernel z długim wsparciem, pod którym Blenderek właściwie śmiga.

Napisałbym więcej, ale zostawiam PC na noc - w trybie - rendering w tle ; )



Dzięki !

98
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Odp: Blender/Kompilacja - Linux
« Ostatnia wiadomość wysłana przez alex dnia 15.12.2020 23:00:56 »
Hej, jak najbardziej. Korzystam z blendera na linuxie od kilkunastu lat. Pytanie czy faktycznie musisz budować blendera. Jest daily builds, są branche eksperymentalne gotowe do ściągnięcia. Budowanie z CUDA kosztuje trochę więcej zachodu. Używam SUSE Tumbleweed, z systemem graficznym KDE, bardzo dobre distro z nieustającą aktualizacją. Do budowania blendera używam wstępnie Cmake GUI, wygodnie ustawia się biblioteki, a później jadę z terminala. Są w manualu blendera dobre instrukcje do budowania. Aktualnie rzadko mi się zdarza budować blendera, głównie pobieram daily builds.

Na marginesie, jeśli chodzi o kernel 5.9 to Nvidia się nie podpisała ze sterownikami 450 długoterminowymi, które dostępne są jako paczki. Nie ma obsługi CUDA, renderowanie na GPU w Cycles nie działa, wiec albo trzeba pozostać na starym kernelu albo trzeba instalować wersję krótkoterminową sterowników r455 z pliku instalacyjnego Nvidia albo poczekać na nowe wydanie sterowników :)

Trzeba się liczyć, że Linux wymaga czasem trochę wysiłku, ale wydajność pod wieloma względami jest o wiele większa, nie tylko przy renderowaniu, dotyczy to zarówno Blendera, ale też innych programów jak Houdini czy Maya. Linux jest szeroko stosowany w firmach przez duże F, takich jak Disney czy Weta digital.
99
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Blender/Kompilacja - Linux
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hepa dnia 15.12.2020 18:00:52 »
Może ktoś z Was próbował kompilować Blendera pod Linuxem ?
Jeśli tak, czy to się udało ?

100
Animacja i symulacje / Odp: Pominięcie klatek animacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hepa dnia 15.12.2020 14:26:00 »
dzięki alex,
Chociaż dowiedziałem się, że łatwego sposobu nie ma.

Na dobrą sprawę poradziłem sobie w inny sposób.
Strony: 1 ... 8 9 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek