Praca Miesiąca - guests

Barret M82A1 sniper rifle
Praca Miesiąca Czerwiec-Sierpień 2018
Redforest

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 10
91
Projekty niekomercyjne / Odp: puste vertex`y (chyba).
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jerry dnia 29.12.2018 12:42:28 »
Może masz poodwracane ściany do wewnątrz. Włącz wyświetlanie normalnych i zobacz czy wszystkie kreski idą na zewnątrz.
www.youtube.com/watch?v=p9Q5c-4AeRA
Pierwszy lepszy filmik który znalazłem pokazujący jak je uwidocznić.
92
Projekty niekomercyjne / puste vertex`y (chyba).
« Ostatnia wiadomość wysłana przez rainPL dnia 28.12.2018 13:38:13 »
Kiedyś zrobiłem fajny model głowy wilka ale miałem z nim pewien problem ponieważ na pysku miał kilka ścian których nie dało się oteksturować i które nie reagowały na światło.Nie mam pojęcia co mam zrobić ,mógłbym zrobić je od nowa ale morze jest jakiś inny sposób. Znacie taki?
93
Prace ukończone (3D) / [Gameart] Krzesło biurowe z 1920 roku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mobster dnia 27.12.2018 21:55:41 »
Rendery z marmoseta
Modelowanie: Blender
Textury: Substance painter

Artstation: https://www.artstation.com/artwork/L22bX5




94
Tender Blender / Przenosiny z Blendera 2.7 na 2.8 - rad kilka wróbla ćwirka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez alex dnia 25.12.2018 03:00:11 »
Kilka porad dla starych i nowych Blenderowców, który ma pozwolić zaoszczędzić trochę czasu i nerwów. Dla starych, ponieważ mimo niezliczonych zalet bety przejście z 2.7 na 2.8 jest bolesne, dla nowych, bo korzystając z blendera od wersji 2.8 i ustawień standardowych można łatwo stracić udogodnienia jakie miał 2.7 lub nawet o nich nie wiedzieć.  PS. spiszę myśli, a w wolnym czasie opatrzę to zrzutami ekranu.

1) 3d manipulator widget/gizmo (ta kwestia najbardziej mnie zbulwersowała)

2.7 - 3d manipulator widget jest widoczny w standardzie

2.8 - 3d manipulator (gizmo) nie jest widoczny, ponieważ domyślnie mamy użyte narzędzie "select box". Narzędzia te wprowadzono dla nowych użytkowników i klikaczy myszkowych, którzy nie będą uczyć się skrótów klawiaturowych albo mają taki styl pracy; wg mnie jest on mało efektywny i powolny.

Rozwiązanie: włączyć blendera=>wybrać narzędzie transform w object i  następnie w edit mode; zapisać ustawienia (save startup file w menu File). Korzystanie ze skrótów klawiaturowych B; C; CTRL + LPM (lasso); G; R; S3 na szczęście nie powoduje zmiany narzędzia na inne. Można ukryć 3d manipulator z poziomu opcji Overlays lub skrótem klawiaturowym ctrl + "~" (tj. ctrl +tylda)

2) widoczność fejsów w trybie face select

2.7 - widoczny kwadrat w środku fejsa

2.8 - brak widocznego kwadratu

Rozwiązanie: Overlays=>mesh edit mode=> zaznaczyć "center"


3) mesh select mode - brak skrótu ctrl+tab

2.7 - bardzo poręczny skrót klawiaturowy ctrl+tab

2.8 - skrót ctrl + tab zarezerwowany dla Pie menu i przełączania trybów


Rozwiązanie: przyzwyczajenie się do nowych skrotów z poziomu edit mode: 1 (vertex); 2 (edge); 3 (face) lub przywrócenie dla edit mode starego skrótu ctrl+tab (wyłącznie dla edit mode). Mnie jest wygodniej używać w edit mode  ctrl+tab jako skrótu do wyboru select mode i wyjść tabulatorem do object mode i dopiero wtedy użyć ctrl+tab jako Pie menu dla przełączania trybów. Wchodzimy w user preferences => input=> zakładka 3D view=>mesh=> mesh (global) "Add New" i wpisujemy w RNA: "wm.call_menu" i "VIEW3D_MT_edit_mesh_select_mode" w polu Name (wybieramy jako przycisk tabulator i zaznaczamy dodatkowo CTRL).





4) brak background image w 2.8

2.7 w zakładce properties można dodać background image
2.8 brak background image w rozumieniu 2.7

Rozwiązanie - dodajemy z menu "add" (shift + a) image i mamy dwie opcje background image (za obiektami) lub reference (pomiędzy obiektami) - dodatkowe opcje mamy w zakładce "object data"


5) lewy przycisk myszy vs prawy do zaznaczania; skrót A; skrót spacja
 zmiana skrótów klawiszowych dla dość podstawowych kwestii; możliwość  wyboru w splash screenie lub w user preferences zakładka input. Zaznaczenie Select All Toggles powoduje przywrócenie starego skrótu "A" zarówno do zaznaczania jak i odznaczania, zamiast podwójnego "A" lub "alt+A" w 2.8.


6) addony w stylu loop-tools - dostępny w sidebar zakładka tools lub jako mesh context menu (skrót "W")


7) w user preferences=>interface=> 3d viewport axis można przełączyć się pomiędzy interactive navigation (2.8 ) a simple axis (2.7)


Tyle słowa wstępu do 2.8. Uwag i spostrzeżeń jest dużo więcej (np. czarno-białe niewyraźne ikonki), ale jest to beta, więc na omawianie szczegółów przyjdzie jeszcze czas. Wątek otwarty na sugestie i zamieszczanie ciekawych skrótów klawiaturowych lub ich brak w 2.8.
95
Prace ukończone (3D) / Modele kilku Lamp
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Masaj1990 dnia 21.12.2018 16:37:56 »
Witam
Ostatnio wrzuciłem parę swoich modeli lamp na CGtrader'a i chciałbym się nimi z wami podzielić.
Modele są wykonane przeze mnie i całkowicie darmowe może się komuś przydadzą  :)

https://www.cgtrader.com/free-3d-models/interior/house/floor-lamp-loft-industrial
https://www.cgtrader.com/free-3d-models/interior/house/ceiling-wood-lamp-1511e29c-d29d-45e8-9a38-93f8c06039c7
https://www.cgtrader.com/free-3d-models/interior/living-room/loft-lamp-bayron

Jeżeli się wam podobają zostawcie like'a na CG!

Pozdrowienia !
96
Work in progress (WIP) / Odp: Animacja Nanami
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 21.12.2018 12:52:43 »
Też na razie odpuszczam 2.8. Pobieram co jakiś czas nowe wersje i śledzę postęp, żeby być na bieżąco, ale do niczego konkretnego na razie nie używam. Oprócz Shrinkwrapa mam jeszcze problem z SSS w Eevee. Na ilu komputerach nie sprawdzałem, to wszędzie działało, ale jak na złość na jednym jedynym - na moim - choćbym nie wiem co robił, to SSS w Eevee nie działa. Obiekt robi się czarny i kicha. Aktualnie korzystam z 2.79.5, czyli 2.79 z kilkoma dodatkami z 2.8. Jak na razie sprawdza się super. Pewnie przy nim zostanę do którejś z kolei wersji 2.8, gdy będzie się dało już na spokojnie z niej korzystać.
Finalna animacja początkowo miała być renderowana w Eevee, ale gdy trochę się tym silnikiem pobawiłem, to jednak stwierdziłem, że zostaję przy Cyclesie. Realtime to jednak realtime - mimo, że imponujący, to jednak nie to samo co prawdziwy Ray Tracing. Tak więc finalna animacja zdecydowanie będzie renderowana w Cycku. Ale nie ma tego złego, bo wiem, że Eevee też się przyda - do próbnych renderów będzie idealny, bo robi super robotę. Efekt jest wystarczająco zbliżony do Cyclesa, by można było sobie wiarygodnie zwizualizować efekt końcowy i ewentualnie wyłapać błędy.
97
Work in progress (WIP) / Odp: Animacja Nanami
« Ostatnia wiadomość wysłana przez SimonM dnia 20.12.2018 13:22:58 »
Ja sobie odpuściłem 2.8 jeszcze na chwilę. Mi na przykład w jednej scenie zawsze wyłącza program przy zmianie widoku Num5 na orthographics w trybie wireframe. Może wina laptopa i grafiki GT 445M.
Za to 2.79 bardzo stabilny, jeszcze mi się chyba nie wyłączył sam z siebie.
Finalna animacja będzie renderowana w Eevee?
98
Work in progress (WIP) / Odp: Animacja Nanami
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 19.12.2018 11:30:56 »
Hmm... może to przez ten widok en face. Choć pewnie tryb wyświetlania Texture z viewportu też na to wpływa. Zresztą, to jeszcze nic - jak testowałem fizykę włosów z ukrytymi rzęsami i brwiami w widoku Material, to dopiero dziwnie wyglądało. Naprawdę, niesamowite jak bardzo brak rzęs potrafi wpłynąć na wygląd twarzy postaci.
Też jestem ciekawy jakby to wyglądało z soczewką na oku, ale na to przyjdzie jeszcze czas. Może jakieś poglądowe rendery będę sobie w Eevee robił, ale najpierw muszę sobie poradzić z materiałem włosów w tym silniku. Zobaczymy, przy robieniu finalnej animacji na pewno się przyda.
W ogóle - tylko ja tak mam, że w Blenderze 2.8 modyfikator Shrinkwrap jest mocno skopany? Działać niby działa, ale zmiana jakichkolwiek parametrów albo w ogóle nic nie daje, albo działa w jakiś dziwny, losowy sposób. Wiem, że to wciąż beta, ale nie widziałem by ktoś na to narzekał.
99
Work in progress (WIP) / Odp: Animacja Nanami
« Ostatnia wiadomość wysłana przez SimonM dnia 18.12.2018 12:45:16 »
Stile z poprzedniej strony robiły większe wrażenie :P. Może to ten viewport render a może coś w ruchach, ale fajnie, że praca idzie do przodu. :D Czekam na pełen rig i render.  :) Bardzo fajne jest to kręcenie się tęczówek, ciekaw jestem jakby wyglądało z odbiciami w oczach.
100
Work in progress (WIP) / Odp: Animacja Nanami
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 17.12.2018 11:34:14 »
Dzięki  ;)
Strony: 1 ... 8 9 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek