Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 10
41
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 14.08.2023 13:40:46 »
W międzyczasie pracuję sobie nad modelem tancerek. Na szczęście są dość podobne do głównej postaci, więc punkt wyjścia już mam. Po prostu wykorzystam już gotową panienkę jako bazę. Mam już sporą część blockoutu zrobioną, jak zrobię resztę to wrzucę wipa. Tak w sumie zająłem się tym modelem tancerki, żeby się lekko zdystansować do samej sceny i potem wrócić ze świeżym spojrzeniem.
Zrobiłem sobie w PSie taką podmalówkę jednego z poprzednich ujęć, żeby nieco stonować tło i jednocześnie uwagę skupić bardziej na postaci na środku. Lepiej/gorzej?

42
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 02.08.2023 11:52:52 »
Niebo do zmiany, już je w sumie zmieniłem bo zrobiłem nowe, proceduralnie. Tamto stare miejscami wyglądało zbyt low-resowo. Materiał podłogi nawet nie jest taki biały, tutaj dużo światło wyciąga. Mi się akurat ten kontrast podoba, jak miałem ciemniejsze panele to wyglądało to jakoś tak nijako, nieciekawie. Po zmianie na biały jakoś mi to tak zaskoczyło, że "o, teraz jest fajnie". Przynajmniej w moim odczuciu, może zupełnie nie mam racji. Poeksperymentuję jeszcze, może nieco tę podłogę ściemnię. Świecące elementy na klatkach są podzielone na mniejsze sekcje, choć może tego nie widać. Może te światełka całkiem wywalę, albo jakoś zmniejszę ich siłę - też się zobaczy. Co do kolorowych szklanych paneli - one są dość blade, to widać na starszych renderach. I znowu - mi się akurat podoba, że ten róż jest akcentem kolorystycznym dla w zasadzie biało-czarnej sceny, ale nie mnie to oceniać. Tutaj to się mocno wyciągnęło ze względu na główne niebieskie światło z góry. W ogóle to główne światło z góry jest przynajmniej po części źródłem tych rzeczy które wypisałeś - takie mam wrażenie. Szkło na ścianach - dobry pomysł, na pewno spróbuję, dzięki ;) Ja sobie tak ogólnie myślę, żeby w kompozytorze ten drugi plan jakoś jeszcze dodatkowo zaciemnić, bo poza głośnikami to się nie powinno rzucać w oczy, choć też zależy mi na tym, żeby tam były widoczne jakieś szczegóły.
Żółte snopy światła - też tak uważam, jeszcze się z nimi trochę bawię, pewnie zmniejszę ich siłę. Centralny snop światła z góry na środek już na scenie istnieje. Tak naprawdę sam ten snop oświetla scenę, reflektory dookoła tylko doświetlają nieco postacie, nic więcej. Problem jest tylko taki, że nie jestem do końca pewny czy da się "oświetlić" w ten sposób postacie, i jednocześnie nie "prześwietlić" podłogi. Też kolejna rzecz do której muszę siąść i trochę poeksperymentować. Nie wiem, może jakieś sztuczki w kompozytorze pozwolą mi uzyskać lepszy efekt. Gdzieś słyszałem, że postpro to druga połowa oświetlenia.
Feedback jednak bardzo dobry, wielkie dzięki. Jeśli cokolwiek więcej Ci się rzuca w oczy albo nie podoba to wal śmiało ;)

43
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 30.07.2023 16:11:49 »
W zasadzie jak sobie na przemian porównam nowy i stary render - to zdecydowanie to nieszczęsne niebo "zakrzycza" całość, tam się za dużo dzieje. Ten materiał podłogi - taki biały - chyba za jasny. Te elementy z glowem co dodałaś u dołu na tych okrągło-walcowych lewitujących klatkach (czy co to jest) mogły by się składać z mniejszych sekcji tak jak te elementy na głośnikach. (Ogólnie mam uraz do blooma ale to moja osobista przypadłość.)
Co do koloru tych paneli - zmniejszył bym saturację i może zrobił szkło na ścianach też w ten kolor - tak jak w oryginale - wytycza to granice sceny i ją domyka. Może w tym też tkwi niejasność co do problemu tej sceny - brak jasnookreślonego celu dla oka.
edit/
Aha, te żółte snopy światła chyba za mocne jak na tę przejrzystość powietrza.
edit2/
Pomysł: jakbyś zrobił centralny snop światła z góry na dół na środek a resztę przyciemnił?
44
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 29.07.2023 09:30:46 »
A Twoim zdaniem wcześniej było lepiej? Nad takim ogólnym oświetleniem sceny pewnie jeszcze siądę i spróbuję coś pozmieniać. Może dobrze byłoby nieco zaciemnić ten "drugi plan", tzn. wszystko co jest dookoła poza tą główną sceną. Na razie nie wiem. Ja trochę też mam takie wrażenie, że całość jak to ująłeś "krzyczy", choć też się zastanawiam, czy tak nie powinno być. Osobiście wydaje mi się, że na przykład na pierwszym renderze już jest nieco spokojniej. Te ekrany może faktycznie niepotrzebnie się rzucają w oczy. W oryginale mocno świeciły, ale tutaj je chyba trochę stonuję, żeby zmniejszyć wizualny szum. W każdym razie dzięki za feedback, na takie przemyślenia właśnie liczę.
45
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 28.07.2023 00:24:30 »
Te panele mają zbyt intensywny dla mnie kolor (burgund?). Nie wiem co dokładnie mi nie pasuje w tej scenie - może, że wszystkie monitory są włączone i pokazują "prawie" to samo. Albo te tymczasowe kukiełki to robią. Głównie chodzi mi o ostatni render. Nie twierdzę, że coś jest źle, po prostu moje odczucia.
Powodzenia przy animacji.
46
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 27.07.2023 21:19:20 »
@winhelp Tzn. że podłoga za jasna? Czy że te szklane panele mają zbyt intensywny kolor? Jeśli byłbyś w stanie wskazać co konkretnie jest nie tak, to jak najbardziej mogę spróbować to jakoś poprawić. Co do nieba to prawda, widz powinien skupiać uwagę na czymś zupełnie innym, good point. Tylko bardziej mi chodzi o to, że pewne elementy tego nieba wyglądają po prostu low-resowo. Dobrze to widać na trzecim renderze, na pozostałych głębia ostrości to trochę ratuje.

@Zuorion Ręcznie. Tak jak w poprzedniej animacji, mam zamiar robić wszystko z ręki. Będzie trochę roboty, to na pewno. Ale też uważam, że to wciąż jednak jest styl, gdzie ręczna animacja pasuje chyba lepiej. Będę miał więcej roboty, ale też i kontroli nad finalnym efektem. Takie stylizowane rzeczy z mocapowymi animacjami potrafią wyglądać dziwnie. Przynajmniej moim zdaniem. Też uczciwie mówiąc i tak nie miałbym skąd wziąć nagrań do wykorzystania w tym projekcie.
47
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zuorion dnia 27.07.2023 16:20:26 »
Ty to będziesz teraz ręcznie animował czy użyjesz jakiegoś mocapa?
48
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 27.07.2023 10:24:08 »
Moim zdaniem zbyt intensywny kolor ma ta podłoga (i w ogóle jakieś mam wrażenie, że to wszystko za bardzo "krzyczy" do mnie). Co do reszty się zgadzam z wizją choć to rozmyte niebo akurat nie wiem czy jest wadą, bo widz się skupia na ostrzejszych, ważniejszych elementach.
49
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 26.07.2023 11:08:31 »
Chyba wszystkie assety na scenie zrobione. Pewnie co nieco jeszcze zmienię, pobawię się trochę światłem, postprocesami i tak dalej, ale generalnie uznaję scenę za skończoną. Manekiny w tle to placeholdery dla tancerek, które dopiero będę robił. Obrazy wyświetlane na ekranach też są tylko tymczasowe. Co do samych ekranów, pobawiłem się nieco shaderami żeby osiągnąć efekt podobny do telewizorów kineskopowych czy nagrań na kasetach VHS. Zależało mi na tym, bo podczas animacji będzie jedno ujęcie, gdzie kamera najeżdża bezpośrednio na jeden z takich ekranów. Uznałem więc, że fajnie będzie nad tym nieco popracować. Jak tak patrzę, ten kosmos w tle wydaje mi się zbyt rozmyty, więc albo spróbuję zrobić większy obrazek do tego celu, albo po prostu spróbuję to rozwiązać jakoś proceduralnie. Jeszcze nie wiem. Poniżej kilka renderów z aktualnego postępu prac.



50
Teksturowanie i materiały / Odp: Siatka UV, koło wpisane w prostokąt.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 19.07.2023 12:17:22 »
Zaaplikuj skalę (bo zrozumiałem, że rozwijasz UV na plejnie). A najlepiej podeślij plik, bo tak to wróżenie.
Ja w ogóle bym to zrobił tak, że wstawił bym czarno białą maskę koła w kompozytorze.
Strony: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek