Autor Wątek: Problem z kośćmi  (Przeczytany 17275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ten temat zawiera odpowiedź oznaczoną jako najlepsza - [zobacz]

Offline CEZ-72

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Problem z kośćmi
« dnia: 06.03.2023 14:00:27 »
Witam.....
wymodelowałem sobie ludzika za pomocą skina w oparciu o tutorial na YT...
Wszystko wyszło fajnie tylko problem się zaczyna gdy po riggowaniu próbuję  np ruszyć nogą....
Podczas ruchu następuje deformacja modelu....czy to ręka czy to głowa.
Ktoś wie dlaczego i jak to naprawić?
screen do wglądu
 

Offline Piotr

Odp: Problem z kośćmi
« Odpowiedź #1 dnia: 06.03.2023 18:11:14 »
Witaj. Prawdopodobnie do kości nogi przypisałeś też inne elementy ciała. Jak podeślesz plik, to sprawdzę w wolnym czasie, co jest nie tak.

Offline CEZ-72

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z kośćmi
« Odpowiedź #2 dnia: 06.03.2023 23:08:01 »
dzięki....tylko jak będziesz mógł mi to łopatologicznie wyłożyć.....by na przyszłość nie było  problemów...byłoby fajnie...
Blender 3.4

nie mogę wysłać załącznika bo jest za duży....waży 3.12 mb...
jak mam ci go podesłać?
 

Offline Piotr

Odp: Problem z kośćmi
« Odpowiedź #3 dnia: 07.03.2023 11:53:48 »
Spróbuj tej strony https://www.file.io/

Offline CEZ-72

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z kośćmi
« Odpowiedź #4 dnia: 07.03.2023 13:30:11 »
poszło...tutaj kink i QR CODE
 

Offline Piotr

Odp: Problem z kośćmi
« Odpowiedź #5 dnia: 07.03.2023 23:19:11 »
Problemem jest to, że ludzik i armatura mają zmienioną skalę i ta skala jest różna dla osi x y z.

Żeby zobaczyć skalę, w oknie 3d w trybie obiektowym naciśnij klawisz N, żeby z prawej strony wyświetlił się panel. Tam będzie widoczna skala zaznaczonego obiektu.

Teraz, żeby armatura działała sensownie, musisz 'zaaplikować skalę'. To sprawi, że obecne zmodyfikowane wymiary staną się 'oryginalnymi'. Zaznacz armaturę, w oknie 3d wciśnij Ctrl+A > Apply > Scale.

Pomogło?

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: CEZ-72 dnia 08.03.2023 10:24:58

Offline CEZ-72

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z kośćmi
« Odpowiedź #6 dnia: 07.03.2023 23:47:16 »
Dzięki nawet bym na to nie wpadł...:)
ale dzięki Tobie wiem przynajmniej czego szukać jak coś się wysypie...:)
Pomogło...działa...
Ale skoro jesteśmy jeszcze przy temacie kości to może głupie pytanie i lamerskie....
Wielkość kości ma znaczenie?
 

Offline Piotr

Odp: Problem z kośćmi
« Odpowiedź #7 dnia: 09.03.2023 23:29:06 »
Generalnie nie, ale jeżeli do kości masz przypisane constraintsy, to w niektórych może mieć znaczenie.

Offline CEZ-72

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z kośćmi
« Odpowiedź #8 dnia: 11.03.2023 22:13:59 »
dzięki za pomoc....
Zamykam temat
 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 26235
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Texture Coordinate Sterowanie przez Armature Pose Mode Problem

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 22126
Ostatnia wiadomość 09.04.2020 19:10:17
wysłana przez alien1983
Sterownik AMD przestał działać... - problem z update do 2.81a

Zaczęty przez RamonaDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 22448
Ostatnia wiadomość 11.01.2020 18:27:38
wysłana przez Piotr
Problem z kartą graficzną i startem Blendera

Zaczęty przez iwoneqDział Tender Blender

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 26476
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 23:12:42
wysłana przez alex
Problem z origin przy importowaniu animacji.

Zaczęty przez KamilDDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 20038
Ostatnia wiadomość 21.06.2021 17:14:13
wysłana przez KamilD

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek