Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: CEZ-72 w 06.03.2023 14:00:27

Tytuł: Problem z kośćmi
Wiadomość wysłana przez: CEZ-72 w 06.03.2023 14:00:27
Witam.....
wymodelowałem sobie ludzika za pomocą skina w oparciu o tutorial na YT...
Wszystko wyszło fajnie tylko problem się zaczyna gdy po riggowaniu próbuję  np ruszyć nogą....
Podczas ruchu następuje deformacja modelu....czy to ręka czy to głowa.
Ktoś wie dlaczego i jak to naprawić?
screen do wglądu
Tytuł: Odp: Problem z kośćmi
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 06.03.2023 18:11:14
Witaj. Prawdopodobnie do kości nogi przypisałeś też inne elementy ciała. Jak podeślesz plik, to sprawdzę w wolnym czasie, co jest nie tak.
Tytuł: Odp: Problem z kośćmi
Wiadomość wysłana przez: CEZ-72 w 06.03.2023 23:08:01
dzięki....tylko jak będziesz mógł mi to łopatologicznie wyłożyć.....by na przyszłość nie było  problemów...byłoby fajnie...
Blender 3.4

nie mogę wysłać załącznika bo jest za duży....waży 3.12 mb...
jak mam ci go podesłać?
Tytuł: Odp: Problem z kośćmi
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 07.03.2023 11:53:48
Spróbuj tej strony https://www.file.io/
Tytuł: Odp: Problem z kośćmi
Wiadomość wysłana przez: CEZ-72 w 07.03.2023 13:30:11
poszło...tutaj kink i QR CODE
Tytuł: Odp: Problem z kośćmi
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 07.03.2023 23:19:11
Problemem jest to, że ludzik i armatura mają zmienioną skalę i ta skala jest różna dla osi x y z.

Żeby zobaczyć skalę, w oknie 3d w trybie obiektowym naciśnij klawisz N, żeby z prawej strony wyświetlił się panel. Tam będzie widoczna skala zaznaczonego obiektu.

Teraz, żeby armatura działała sensownie, musisz 'zaaplikować skalę'. To sprawi, że obecne zmodyfikowane wymiary staną się 'oryginalnymi'. Zaznacz armaturę, w oknie 3d wciśnij Ctrl+A > Apply > Scale.

Pomogło?
Tytuł: Odp: Problem z kośćmi
Wiadomość wysłana przez: CEZ-72 w 07.03.2023 23:47:16
Dzięki nawet bym na to nie wpadł...:)
ale dzięki Tobie wiem przynajmniej czego szukać jak coś się wysypie...:)
Pomogło...działa...
Ale skoro jesteśmy jeszcze przy temacie kości to może głupie pytanie i lamerskie....
Wielkość kości ma znaczenie?
Tytuł: Odp: Problem z kośćmi
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 09.03.2023 23:29:06
Generalnie nie, ale jeżeli do kości masz przypisane constraintsy, to w niektórych może mieć znaczenie.
Tytuł: Odp: Problem z kośćmi
Wiadomość wysłana przez: CEZ-72 w 11.03.2023 22:13:59
dzięki za pomoc....
Zamykam temat