Blenderownia
Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: CEZ-72 w 06.03.2023 14:00:27
-
Witam.....
wymodelowałem sobie ludzika za pomocą skina w oparciu o tutorial na YT...
Wszystko wyszło fajnie tylko problem się zaczyna gdy po riggowaniu próbuję np ruszyć nogą....
Podczas ruchu następuje deformacja modelu....czy to ręka czy to głowa.
Ktoś wie dlaczego i jak to naprawić?
screen do wglądu
-
Witaj. Prawdopodobnie do kości nogi przypisałeś też inne elementy ciała. Jak podeślesz plik, to sprawdzę w wolnym czasie, co jest nie tak.
-
dzięki....tylko jak będziesz mógł mi to łopatologicznie wyłożyć.....by na przyszłość nie było problemów...byłoby fajnie...
Blender 3.4
nie mogę wysłać załącznika bo jest za duży....waży 3.12 mb...
jak mam ci go podesłać?
-
Spróbuj tej strony https://www.file.io/
-
poszło...tutaj kink i QR CODE
-
Problemem jest to, że ludzik i armatura mają zmienioną skalę i ta skala jest różna dla osi x y z.
Żeby zobaczyć skalę, w oknie 3d w trybie obiektowym naciśnij klawisz N, żeby z prawej strony wyświetlił się panel. Tam będzie widoczna skala zaznaczonego obiektu.
Teraz, żeby armatura działała sensownie, musisz 'zaaplikować skalę'. To sprawi, że obecne zmodyfikowane wymiary staną się 'oryginalnymi'. Zaznacz armaturę, w oknie 3d wciśnij Ctrl+A > Apply > Scale.
Pomogło?
-
Dzięki nawet bym na to nie wpadł...:)
ale dzięki Tobie wiem przynajmniej czego szukać jak coś się wysypie...:)
Pomogło...działa...
Ale skoro jesteśmy jeszcze przy temacie kości to może głupie pytanie i lamerskie....
Wielkość kości ma znaczenie?
-
Generalnie nie, ale jeżeli do kości masz przypisane constraintsy, to w niektórych może mieć znaczenie.
-
dzięki za pomoc....
Zamykam temat