Autor Wątek: Bobcat - animacja  (Przeczytany 2544 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr

Bobcat - animacja
« dnia: 22.03.2018 13:08:53 »
Hej,

Od jakiegoś czasu grzebię przy kreskówkowym filmie akcji. Zrobiłem teraz animację blokową, która ma pomóc mi znaleźć dziury w fabule. Uproszczone modele, animacja itp. nie będą użyte w finalnej wersji. Choć "ludziki" będą takimi kulkami.

Link do filmu na dysku google: https://drive.google.com/file/d/1BT8LWpCc2B8K4vT5gn4iYOFbZkddbbJl/view?usp=sharing

Możecie w jednym, dwóch zdaniach napisać, co się działo na filmie? Ja wiem co miałem na myśli, ale nie wiem, czy dla widza wszystko jest jasne.
« Ostatnia zmiana: 14.05.2018 20:53:10 wysłana przez Piotr »
 

Offline winhelp

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #1 dnia: 22.03.2018 22:51:11 »
Jest sobie jakieś miasto. W mieście zawala się budynek - ale nie wiem czemu się zawalił (bo nadjeżdżają czołgi?). Śmigłowiec przybija pionę czołgowi, ewentualnie policyjny pościg. Potem dostrzegam, że to dwa czołgi były. Czołgi ścigają się po mieście z innymi czołgami, jeden pluje kulkami w budynki i je niszczy.
Pod ścianą zostają rozstrzelane manekiny (bezruch) zielonych ludzików. Flaga na maszt - aha, zdobyli miasto. Manekiny pomarańczowych ludzików przyglądają się jak marsz pokoju zielonych ludzików przebiega przez miasto (jeżeli jest to scena wygnania to nie kapuje czemu tamtych pierwszych rozstrzelali a ci se idą jak gdyby nigdy nic i jeszcze radośnie podskakują). W dodatku opóźniona symulacja dymu wygląda jak konfetti wypuszczane kiedy peleton kończy wyścig (i tak to mi za pierwszym razem wyglądało).
I teraz następuje masakryczny zwrot akcji - robi się noc, wszystko stoi w miejscu tylko kamera się rusza. Potem nagle znowu zmieniamy miejsce akcji - jakieś laboratorium, garaż. Naprawiają koparkę. Koparka jest cała żółta, tak jak była nie zauważyłem zmian. Koparka wyjeżdża na swój wyścig - teraz widzę, że ma jakieś płyty. Wymiana ognia z pomarańczowym ludzikiem, ludzik ginie. Potem barykada, pomarańczowi do piachu. Potem walka przed hangarem,  sprytny fortel przy pomocy kondona, koparka wrzuca drugi bieg i sunie dalej. W następnej scenie jedzie jednak na półsprzęgle za miasto gdzie następuje scena finałowa, która jest obserwowana przez zielonych jurorów, którzy mają tylko jeden przycisk do głosowania. Robią z niego użytek.  Zaczyna migać lampka przy tyczkach bambusa ( :P ). Następuje ostateczne rozstrzygnięcie bitwy, zielony peleton wraca do miasta jeszcze radośniejszy.

Generalnie im dalej tym lepiej.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Piotr

Offline Piotr

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #2 dnia: 24.03.2018 08:14:07 »
Dzięki. Generalnie jak innym pokazałem, to ten początek każdy na swój sposób interpretuje. Muszę coś z tym zrobić.
 

Offline Jerry

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #3 dnia: 26.03.2018 11:26:09 »
Mnie się całkiem podobało. Historia w miarę zrozumiała. To co najbardziej daje się zauważyć to taka jakby niespójność stylu. Czołgi mają sporo szczegółów, helikopter i koparka też ale te ludziki i budynki... wcale. To trochę tak jakby robiły to dwie różne osoby i potem na szybko posklejały w jedną pracę.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Piotr

Offline Piotr

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #4 dnia: 26.03.2018 15:01:13 »
Dzięki za info.

Modele i animacja będą robione od nowa. Teraz wszystko było robione na odpierdol, jedynie po to, aby sprawdzić, czy historia jest zrozumiała dla widzów.
 

Offline Piotr

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #5 dnia: 30.03.2018 15:00:53 »
Mały update - model czołgów. Ujdzie?

 

Offline Jerry

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #6 dnia: 30.03.2018 21:10:40 »
Mnie się podoba - nie mam uwag.  ;)
 

Offline winhelp

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #7 dnia: 30.03.2018 22:57:32 »
Mnie też.

Offline Piotr

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #8 dnia: 14.05.2018 20:50:59 »
Update. Wczesna wersja początku. W tym tempie prac, to chyba nie zdążę przed Blenderem 2.8 i Eevee :(
https://drive.google.com/open?id=1Swdo7UwPbcV2BD1LWTtuPieCJm1sBUzZ

Jakieś dziury fabularne?
 

Offline winhelp

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #9 dnia: 14.05.2018 22:36:02 »
Dla mnie jest to teraz jakiś zlepek scen. To jest fragment czegoś większego czy całość?
Trzy rzeczy kosmetyczne:
  • - budynek po trafieniu 3 rakietami z helikoptera zawala się (jakim cudem nie wiem, bo dostał w górną partię a potem "samosięwybuchł")
  • - ludziki idą w marszu równiutko (może inne ustawienie, inne tempo)
  • - czemu ludziki tak nagle znikają (bezefektownie)
W sumie jeszcze plany ogólne w tym tempie pokazywania scen są dość dezorientujące . Na przykład scena pierwsza, gdzie dopiero za 4 razem zauważyłem, że ten na środku taszczy papiery do gościa, który je niszczy. Pytanie czy ważne jest to, że tam strzela helikopter czy to, że niszczą papiery - pokazujesz obie rzeczy na raz, IMO nie czytelne.

Offline Jerry

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #10 dnia: 16.05.2018 19:51:02 »
Jak dla mnie większych dziur fabularnych nie ma. Całość wygląda spójnie jeśli chodzi o styl. Podoba mi się. Jedyne co według mnie psuje całość to to, co dzieje się z żółtymi po zastrzeleniu.  Fajniej by wyglądało jakby zamiast znikać przewracali się i tak zostawali, wybuchali czy rozpadali się na jakieś drobne kawałeczki zostawiając po sobie kupkę trybów. Druga uwaga to wcześniej wspomniany wieżowiec. Może ciekawiej by wyglądał jakby wył zrobiony z mniejszych arkuszy szkła. Takich okienek. No i tak jak pisał @winhelp - śmiesznie wyglądają 3 małe rakiety rozwalające taki budynek. Jak dla mnie równe tempo pasuje - to roboty :)
 

Offline Piotr

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #11 dnia: 17.05.2018 17:20:52 »
Dzięki za opinie. Ludziki znikają, a trzy rakietki wystarczają aby zburzyć wieżowiec dlatego, że to wczesna wersja scen. Mogę je wydłużyć, albo skrócić i potem będę musiał 10 razy poprawiać i synchronizować animacje i efekty. Tam gdzie ludziki maszerują teraz jest jeden mesh z modyfikatorem array. Później zrobię kilka, kilkanaście różnych animacji i je zduplikuje.

@winhelp "W sumie jeszcze plany ogólne w tym tempie pokazywania scen są dość dezorientujące ." - > Chodzi o to, że jest za szybko, czy nie wiadomo, czemu przeskoczyła kamera?

Edit: W sobotę chcę poprawić to co zrobiłem, uwagi cały czas mile widziane.
« Ostatnia zmiana: 17.05.2018 18:23:42 wysłana przez Piotr »
 

Offline winhelp

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #12 dnia: 17.05.2018 22:54:22 »
Co patrzę na tę scenę to mam inne uwagi. Nie wiadomo co tam się dzieje - (od lewej) ktoś pracuje przy kompie. Ktoś się bawi (a na dodatek macha ręką na helikopter)? Ktoś niszczy ważne papiery czy też się nimi bawi? Niszczarka podskakuje w radości i zaraz na plan wjeżdża jeszcze jeden koleś z fotelem (też się zabawia w najlepsze czy przywiózł jakieś papiery do pracy?) Dokładnie w tym samym czasie za oknem (albo dziurą w ścianie) pojawia się helikopter i pruje pociskami, które przelatują przez wszystko ale tylko ludziki mają alergię i znikają... dla mnie totalny bezsens i chaos! Jakbym miał podpisać tą scenę to dałbym jej tytuł "WTF?" :)

Żeby być bardziej konstruktywnym - rozumiem, że oni niszczą te papiery przed nadejściem wrogiej armii. Ja bym podzielił tę scenę na "dwie" - na początku pokazałbym dwóch ludzików: jeden niszczy papiery drugi mu je podwozi. Potem kamera podnosi się bardziej na okno i widać nadlatujący helikopter. Na jego widok ludki pracujące przy kompach rzucają się do ucieczki (bez sukcesu zostawiając puste kręcące się fotele) ten przy niszczarce może się ratować tak jak teraz, ten co przywoził papiery rzuca się na podłogę ale też zostaje trafiony.
« Ostatnia zmiana: 17.05.2018 22:59:59 wysłana przez winhelp »
 

Offline Piotr

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #13 dnia: 18.05.2018 09:03:59 »
No, to brzmi lepiej. Scenarzystą powinieneś zostać ;)
 

Offline Piotr

Odp: Bobcat - animacja
« Odpowiedź #14 dnia: 20.05.2018 19:08:23 »
Wywaliłem śmigłowca. Nic nie wnosił do fabuły, a tylko problemy z nim były:
https://drive.google.com/open?id=1inbpctpxCBhMznsAVY-HEcpZigQ390cz

Teraz lepiej?
 

 


* Zaloguj




* Losowy obrazek