Autor Wątek: Symulacja dymu w 2.92 jest zupełnie inna od 2.82  (Przeczytany 10323 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kubik

Symulacja dymu w 2.92 jest zupełnie inna od 2.82
« dnia: 26.02.2021 19:08:26 »
Cześć!
Zacząłem pracę nad eksplozją w Blenderze 2.82 i wróciłem do projektu po kilku miesiącach. Najpierw otworzyłem go w Blenderze 2.91, dzisiaj w 2.92 i w obu przypadkach jest ten sam problem. Symulacja wygląda zupełnie inaczej. Jedyne co robię to otwieram ten sam projekt w oryginalnym 2.82 i teraz w 2.92, wypalam ją w obu i porównuję te same klatki. Nie wiem z czego to może wynikać.
Eksplozja jest tworzona za pomocą cząsteczek, w pierwszej klatce ustawiam ich rozmiar w symulacji na 4, po kilku klatkach schodzę do 1. Tutaj wygląda to tak jakby te rozmiary cząstek były inne (mniejsze w 2.92) na dodatek dym i ogień zachowują się zupełnie inaczej (w 2.92 ogień jest widoczny dużo dłużej, jest go więcej-inne zachowanie parametru Dissolve?).

Tutaj macie przykład tej samej klatki w 2.82:
https://imgur.com/dsXVs64 [nofollow]

I 2.92:
https://imgur.com/AENP4mv [nofollow]

Czy ktoś wie o jakichś dużych zmianach w Mantaflow od czasu 2.82/83? Trochę to irytujące, bo chciałem wykorzystać w projekcie niektóre nowości z 2.92, ale symulacja wygląda dużo gorzej niż wcześniej. Dochodzenie ręcznie do tego jaki parametr może się inaczej zachowywać jest bardzo czasochłonne, zwłaszcza jak na projekt "po godzinach" na który dziennie znajduję z godzinę wolnego czasu......
 


Offline Kubik

Odp: Symulacja dymu w 2.92 jest zupełnie inna od 2.82
« Odpowiedź #2 dnia: 26.02.2021 21:08:04 »
W 2.90:
Cytuj
Updated gravity: Matches world gravity now (fluid buoyancy behaves differently compared to 2.8x releases).
Może to jest jakaś wskazówka....ale przydałaby się jakaś informacja jak przełożyć stare na nowe, bo eksperymentowanie na ślepo z czekaniem godzinę na rezultat to tak średnio fajna opcja.
 

Offline Piotr

Odp: Symulacja dymu w 2.92 jest zupełnie inna od 2.82
« Odpowiedź #3 dnia: 27.02.2021 21:57:07 »
Nie wiem, czy to jakakolwiek pomoc, ale sam kiedyś animowałem eksplozję i miałem dziwny problem. Jak zmieniłem jakąś opcję w ustawieniach domeny dymu lub emitera, to nie przeliczało mi tego poprawnie. Cały czas dostawałem jakąś losową kulkę ognia bez dymu. Podobną do tego, co masz na drugim screenie. Za każdym razem przed przeliczeniem symulacji na nowo musiałem dodać jakiś obiekt oddziałujący na dym. Np. nowe pole siłowe lub przeszkodę. Dopiero po dodaniu lub usunięciu obiektu z domeny, coś się resetowało i eksplozja wraz z dymem były poprawnie kalkulowane. To było lata temu, jeszcze przed Blenderem 2.80, więc nie wiem, jak to się ma do twojej sytuacji.

 

Symulacja tkaniny - zaciśnięcie tkaniny

Zaczęty przez mobsterDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 8341
Ostatnia wiadomość 13.03.2018 00:34:55
wysłana przez mobster
NLA edytor możliwa jest animacja nurbs patch?

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 13157
Ostatnia wiadomość 26.03.2020 19:53:22
wysłana przez misztal
Modyfikator. Jest taki?

Zaczęty przez misztalDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 14149
Ostatnia wiadomość 01.10.2017 17:10:11
wysłana przez misztal
Czy jest na sali moderator?

Zaczęty przez Mad MaxDział Uwagi, błędy, propozycje

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 14834
Ostatnia wiadomość 22.06.2021 07:06:14
wysłana przez freeqstyler
Symulacja zjawisk fizycznych w zmiennym polu grawitacyjnym

Zaczęty przez mariuszi28cgDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 8715
Ostatnia wiadomość 17.01.2021 11:03:16
wysłana przez mariuszi28cg

* Zaloguj




* Losowy obrazek