Autor Wątek: [Addon] Blend2Unity  (Przeczytany 11234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wookie

[Addon] Blend2Unity
« dnia: 17.09.2017 11:25:34 »
Cześć,

Podczas pracy przy ostatnim projekcie postanowiłem przyspieszyć nasz workflow w firmie i napisałem poniższy addon.

Przycisk "Export to FBX" eksportuje model z poprawną transformacją i zachowaniem smoothing groups. Dodatkowo ustawia pivot na wysokości najniższego wierzchołka modelu i umożliwia export wielu zaznaczonych obiektów do osobnych plików, lub jednego zbiorczego.

Przycisk "Convert map only" konwertuje mapę Roughness jako Smoothness do kanału alpha tekstury Albedo lub Metallic.
"Export unitypackage" tworzy gotowy plik *.unitypackage z modelem, materiałem PBR i teksturami.

Ograniczenia:
Aby poprawnie wyeksportować paczkę Unity wymagana jest wersja blendera 2.79 i podpięty shader Principled BSDF. Skrypt szuka tekstur podpiętych bezpośrednio (bez dodatkowych pomiędzy texture input a shaderem, wyjątkiem jest Normal Map) do noda Principled BSDF w wejściach: Base Color,  Metallic, Roughness, Normal.
- Konwersja Roughness na Smoothness wymaga wielu obliczeń i jest czasochłonnym procesem. Dla tekstury 4k zajmuje około 30 sekund także nie martwcie się jeżeli Blender będzie wyglądał jakby się zawiesił.

Addon można pobrać tutaj:
https://gum.co/eXkfO [nofollow]








« Ostatnia zmiana: 17.09.2017 13:18:44 wysłana przez Wookie »
ArtStation [nofollow]
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: PawelB, mrys

 

[Addon] Archimesh - brak zakładki w bocznym panelu

Zaczęty przez KusocińskiDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 19853
Ostatnia wiadomość 23.09.2017 10:12:07
wysłana przez Kusociński
Mtree Addon nie działa

Zaczęty przez SzibDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 14391
Ostatnia wiadomość 02.11.2022 20:26:00
wysłana przez Szib
[Addon] Shaper

Zaczęty przez WookieDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 14013
Ostatnia wiadomość 16.10.2018 21:36:21
wysłana przez Wookie

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Polytrichum commune

Wyświetleń: 4538
Autor: PawelB
w: Prace Miesiąca