Autor Wątek: [Addon] Shaper  (Przeczytany 1639 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wookie

[Addon] Shaper
« dnia: 16.10.2018 21:36:21 »
Cześć,

Przedstawiam addon który opracowałem aby ułatwić retopologię modeli powstałych z użyciem Marvelous Designera. Zasada działania pluginu bazuje na narzędziu "Transfer Attributes" z Mayi i umożliwia przeniesienie geometrii z jednego modelu na powierzchnię drugiego na podstawie współdzielonej przestrzeni UV przyspieszając tym samym retopologię modelu. Proces bazuje na poniższym tutorialu z wykorzystaniem Mayi: https://www.youtube.com/watch?v=VFAfqW0Zlqk&t=1s

Narzędzie oferuje 2 główne funkcje:

"Shape -> UV": Przenosi mapę UV z zaznaczonego obiektu na podstawie współdzielonej przestrzeni 3D obiektu aktywnego.
"UV -> Shape": Przenosi topologię zaznaczonego obiektu na powierzchnię obiektu aktywnego na podstawie współdzielonej przestrzeni UV.

Opcje dodatkowe:

Merge: usuwa podwójne wierzchołki pozostałe po projekcji geometrii.
Smooth: Wygładza topologię powstałą w wyniku działania narzędzia.

https://gumroad.com/l/WlEKi





Narzędzie to nie oferuje całkowitego zautomatyzowania procesu retopologii podobnie jak Zremesher, niemniej jednak daje pełną kontrolę nad ostateczną topologią modelu lowpoly i jest szybsze niż ręczna retopologia bezpośrednio na modelu High-poly.

Skrócony opis kroków przedstawionych we wspomnianym tutorialu z uwzględnieniem Blendera zamiast Mayi:
1. Export modelu high-poly z Marvelous Designera z zaznaczoną opcją UV przy exporcie,
2. Export modelu high-poly w postaci płaskiej reprezentacji mapy UV z zaznaczoną opcją UV przy exporcie (aby rozłożyć model do projekcji 2D: PPM na modelu -> "Reset 2D Arrangement"),
3. Import obu modeli do Blendera,
4. Utworzenie topologii modelu low-poly na powierzchni płaskiej wersji modelu highpoly reprezentującej wyspy mapy UV. Istotne jest aby oba modele dzieliły tą samą przestrzeń 3D. Dopuszczalne jest przybliżenie a graniczne wierzchołki modelu low-poly mogą wykraczać poza granice modelu high-poly, uzyskany w ten sposób rezultat będzie lepszy niż w przypadku gdyby wierzchołki znajdowały się wewnątrz granic wysp modelu high-poly.
5. Przeniesienie mapy UV z płaskiej wersji modelu high-poly na model low-poly. Aby to zrobić należy najpierw zaznaczyć rozłożony model high-poly, następnie dzielący tą samą przestrzeń model low-poly i kliknąć "Shape->UV" z panelu narzędzi w zakładce "Shaper"
6. Przeniesienie geometrii z modelu low-poly na model high-poly poprzez zaznaczenie w pierwszej kolejności modelu low-poly, następnie gotowego modelu high-poly którego kształt ma przyjąć model low-poly; kliknąć przycisk "UV -> Shape". Proces może potrwać kilka minut w zależności od poziomu złożoności modeli.
« Ostatnia zmiana: 17.10.2018 07:23:21 wysłana przez Wookie »
 

 

[Addon] Archimesh - brak zakładki w bocznym panelu

Zaczęty przez KusocińskiDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 939
Ostatnia wiadomość 23.09.2017 10:12:07
wysłana przez Kusociński
[Addon] Blend2Unity

Zaczęty przez WookieDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 992
Ostatnia wiadomość 17.09.2017 11:25:34
wysłana przez Wookie

* Zaloguj




* Losowy obrazek