Autor Wątek: Courtney Gears  (Przeczytany 51880 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #60 dnia: 02.01.2024 16:36:43 »
W pełni się zgadzam. Ja się już do tego widoku przyzwyczaiłem, ale tak na marginesie to wyglądało jeszcze dziwniej jak główna postać też była nieruchomym manekinem na początku. Choć akurat tej wczesnej wersji nigdzie nie wrzucałem, bo nie było potrzeby ani sensu.
Zdaję też sobie sprawę, że jak nic nowego nie dodaję, a tylko edytuję istniejącą animację, to różnicę widzę głównie ja sam. Na pewno nikt tego wnikliwie nie śledzi, dlatego robię tę listę zmian. Żeby było wiadomo na co ewentualnie zwrócić uwagę.
Mam za to pytanie, bo na Max3D dostałem ciekawy komentarz i chciałbym się teraz dowiedzieć jak najwięcej na ten temat. Podobno postać między niektórymi ujęciami zdaje się przeskakiwać w różne miejsca sceny co wprowadza poczucie zagubienia. No więc pytanie, czy ktoś więcej też ma takie odczucie i to jest problem, którym realnie powinienem się zająć czy nie. Tak więc proszę o opinię

No i Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich użytkowników tej strony, którzy jeszcze z niej korzystają (czyli pewnie jakieś 5 osób :v )

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #61 dnia: 25.01.2024 12:30:58 »
No i jestem, pierwsza wrzutka po nowym roku. Na razie stwierdziłem, że te poprawki pójdą do "backlogu", a aktualnie skupię się na robieniu tego, czego jeszcze w ogóle nie ma, czyli animacji tancerek. Chciałbym to mieć w jakiejkolwiek wersji. Potem będę poprawiał. Poprawki do Courtney będę klepał jak zrobię tancerki. Dzięki temu czuję, że robota mi idzie do przodu a nie tylko kręcę się w miejscu ciągle nad tym samym.

A co do samych tancerek:
- zrobiłem im pierwszy pass animacji (na razie tylko w kilku pierwszych ujęciach jak widać niżej)
- ten ich obrót w ujęciu 5 nie do końca mi leży
- schodzenie z podestu w ujęciu 6 też mi się nie podoba
- kadrowanie w ujęciu 10 na pewno trzeba zrobić inaczej ale jeszcze nie mam pomysłu
- pierdoła, ale w ujęciu 14 na końcu wchodzą trochę w kadr a animacja nie była na to przygotowana więc do poprawy
- fizykę na tancerkach na razie olewam, też wrócę do tego później
- głośniki się teraz animują, yay

Chyba tyle jeśli chodzi o mój własny feedback.


Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #62 dnia: 29.01.2024 19:17:36 »
Mam uwagi ale konkretne:
1. Moment jak wstają, sam początek filmu - cały ciężar tego ruchu opiera się na lewej nodze - w momencie wstawania podnoszą jednocześnie cały ciężar ciała pozbawiając go początkowych punktów podparcia - rąk i prawej nogi (która szura na swoją ostateczną pozycję w przebiegu tej animacji więc nie może za bardzo podpierać ciała). Ale jak rozumiem są wyćwiczone i nie wstają jak ja w stylu połamanego dziadka. ;) Ja bym zaczął od ruchu bioder do góry
2. Tak, ten obrót w uj. 5 jest bardzo... mało dynamiczny.
3. Te głośniki to do muzyki drgają? Mam wrażenie, że nie.  ::)
4. Zauważyłem, że niektóre ujęcia mają statyczną kamerę - to te gorsze ujęcia, być może właśnie przez to, że ta kamera stoi. Może to też pomoże wykadrować uj. 10, bo to właśnie jedno z takich ujęć.
5. Schodzenie z podestu - zastanawiam się jak to wygląda z boku - w sensie bez kadrowania i ruchu kamery - mam wrażenie, że ona tam pokonuje nadludzki dystans z nierealnymi ruchami ciała. Jeżeli robi tam zeskok, bo podest jest bardzo wysoki, to tego w cale nie czuć. ???

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #63 dnia: 08.02.2024 11:06:22 »
Super lista, wielkie dzięki za te uwagi. Odniosę się po kolei.
1. Zwrócę na to uwagę i możliwe że w ogóle całą tą sekwencję zanimuję od nowa albo zmodyfikuję w mniejszym czy większym stopniu. Szczególnie ten obrót w późniejszym ujęciu. Tak patrzę na referencję którą sobie nagrałem i mniej więcej timing poszczególnych części ciała się zgadza, tzn. biodra wcale nie rozpoczynają tego wstawania, tylko właśnie oderwanie od ziemi rąk i klatka piersiowa. Ale wiem co masz na myśli. We mnie jest tyle gracji co w bulwie ziemniaka, więc może faktycznie spróbuję zanimować to wstawanie rozpoczynając od bioder. W sumie trafna uwaga.
2. Yep, zdecydowanie do poprawy.
3. A to akurat ciekawe. Też mam wrażenie, że to się w ogóle z muzyką nie zgadza, ale z drugiej strony cała ta animacja jest kontrolowana przez waveform utworu który gra w tle. Teoretycznie powinno to owocować najlepszym dopasowaniem do rytmu. W praktyce też mam wrażenie, że nie do końca tak jest. Nie wiem, może jakoś źle tego używam.
4. Tak tak, jestem tego świadomy i jak najbardziej się zgadzam. Kadrowanie w tych ujęciach z tancerkami po prostu na razie zostawiłem takie jakie było wcześniej, więc momentami jest kompletnie z czapy. Przykład z ujęciem nr 10 jest chyba najbardziej wyraźny. Jeszcze wrócę do tego tematu.
5. Nie wiem jak to dobrze wyjaśnić, ale to jest taki "zeskok po schodach", gdzie generalnie ruch całego ciała jest dość jednostajny i przypomina nieco spadanie, a w tym czasie najwięcej pracują nogi które szybko przeskakują ze stopnia na stopień. Przynajmniej takie jest założenie, i nogi faktycznie stawiają kroki na tych stopniach. No ale pracy nóg w obrębie kamery tutaj rzeczywiście nie widać, jedynie trochę uda. Nie wiem co z tym zrobić. Na razie jesteś jedyną osobą która na to zwraca uwagę. Jeśli ktoś więcej mi to wytknie to będzie trzeba znowu wrócić do tego fragmentu.

 

* Zaloguj




* Losowy obrazek