Autor Wątek: Courtney Gears  (Przeczytany 49222 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mortus

Courtney Gears
« dnia: 25.06.2022 11:30:13 »
Póki jeszcze Blenderownia żyje. Jeśli to kogoś interesuje, to identyczne tematy WIP prowadzę na max3D.pl.
Czas na kolejny fanart w nieco zmienionym względem oryginału stylu. Tym razem Courtney Gears - postać z serii Ratchet & Clank. Na razie concept i wstępna wersja modelu z prostymi materiałami, bez żadnych detali ani tekstur.

Dla nie wtajemniczonych, tutaj oryginalna postać: https://ratchetandclank.fandom.com/wiki/Courtney_Gears




« Ostatnia zmiana: 20.03.2023 13:34:51 wysłana przez Mortus »
 

Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #1 dnia: 26.06.2022 08:25:54 »
Ty je zawsze od podstaw modelujesz? Fajne.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #2 dnia: 26.06.2022 10:53:54 »
Tak, za każdym razem robię postacie zupełnie od zera. Wiem, że z praktycznego punktu widzenia nie zawsze ma to sens, ale wychodzę z założenia, że nie chcę się zbytnio rozleniwić i w miarę możliwości ćwiczyć anatomię zamiast lecieć na gotowcach. No i też przy okazji zawsze mam świeże podejście, bez podświadomego ograniczania się swoim gotowym basemeshem.

Offline Piotr

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #3 dnia: 04.07.2022 18:45:18 »
@Mortus Finalnie ma mieć pociętą twarz, tak ja na rysunkach? Mi się wydaje, że to będzie zły pomysł. A włosy mają być normalne, czy w formie kasku, tak jak teraz?

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #4 dnia: 05.07.2022 10:56:45 »
Tak, docelowo te linie na twarzy to będą fizycznie wcięcia w geometrii. Zrobiłem sobie "na kolanie" małe testy z poprzednimi postaciami i podobał mi się taki efekt. Jakieś argumenty przeciw? Bo może jednak z tego zrezygnuję i np. zrobię te linie tylko na teksturce, albo delikatnym wgłębieniem na normalce.
Włosy, jak i zresztą cała postać jest na podstawie dziopki z Ratcheta. Tam fryzura była w formie takiego właśnie metalowego kasku, więc tak pewnie zostanie. Nie do końca jestem fanem takiego rozwiązania, ale też nie mam pomysłu na to, jak zrobić to lepiej, jednocześnie nie używając faktycznych włosów - w końcu to robot. Wiadomo, dojdą jakieś detale na teksturze, ale i tak.

Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #5 dnia: 05.07.2022 12:05:03 »
Ciekawi mnie jak ten "kask" będzie się animował. Rowki na twarzy chyba pasują do reszty koncepcji, bo palce przecież ma z osobnych kawałków itd. Tylko ciekawe znowu jak się to będzie sprawowało z mimiką twarzy. Bo chyba chciałeś dać jej normalną twarz, a nie sztywną.

Offline Piotr

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #6 dnia: 05.07.2022 18:32:06 »
Przez te rowki, zwłaszcza ten wokół ust, wygląda jak twarz psa :P

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #7 dnia: 07.07.2022 19:14:39 »
Co do przypominania psa, to wydaaaaje mi się, że wiem o co może chodzić, ale sam tego za bardzo nie widzę nawet mimo intencjonalnego patrzenia w ten sposób na szkic. Ale od oceniania są inni. Jeśli ktoś zwróci mi uwagę pod tym kątem to spróbuję jakoś tę facjatę inaczej rozwiązać. Tak więc bardzo proszę o feedback, jeśli ktoś też uważa że te linie na buźce kojarzą się z psem.
Co do deformacji, mimiki i animacji powiem tak. Myślałem na początku żeby starać się robić wszystkie mechaniczne części tak, żeby logicznie miało to sens gdy się poruszają. Ale z twarzą jest ten problem, że trzeba by chyba zrobić coś w stylu transformersów od Bay'a, żeby mieć w pełni działającą mimikę. Czyli milion drobnych elementów od każdego mięśnia twarzy. A to trochę mija się z tą cartoonową estetyką. Poza tym nie będę kłamał - komu się chce tyle tego robić :V Cóż, więc na razie plan jest taki, że zgodnie tak z oryginałem, jak i najnowszym Ratchetem - częściowo przymknę oko na logikę i po prostu zrobię zwykłe deformacje twarzy. To samo planuję do włosów. Nie wiem czy to będzie najlepsza decyzja, ale też po prostu nie mam lepszego pomysłu jak to rozwiązać żeby jednocześnie było sensownie i estetycznie, po prostu "ładnie".

Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #8 dnia: 08.07.2022 10:11:29 »
Co do psa to przemknęła mi taka myśl na zasadzie "coś mi to przypominało ale nie wiedziałem co" do póki nie napisaliście. Co do animacji do IMO trzeba iść na skróty do póki nie robimy laboratoryjnej symulacji.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #9 dnia: 08.07.2022 12:33:26 »
A to nie jest może tak, że te włosy po bokach kojarzą się trochę z psimi uszami, co łącznie z linią wokół ust i cieniem pod nosem daje taki, a nie inny efekt? Bo jeśli tak, to chyba teraz trochę to widzę. A jeśli nie, to tylko wierzę na słowo. Pytanie też, czy to jest problem, czy bardziej tylko skojarzenie. W sensie, nie wiem czy to jest coś neutralnego, taka bardziej obserwacja, czy coś negatywnego.

Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #10 dnia: 08.07.2022 22:41:11 »
Dla mnie neutralne. Ja to widzę tylko jak się przypatrzę i w zasadzie tylko na pierwszym szkicu - bo się aż prosi o ekstrude do pyszczka. ;) Mi się wydaje, że najwięcej ma w tym udziału niezarysowana linia nosa. Jest sam koniec i resztę nasz mózg se dopowiada. No, przynajmniej mój.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #11 dnia: 23.09.2022 16:44:17 »
Apdejt




Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #12 dnia: 26.09.2022 15:36:53 »
Po przejściu na czerwień postać wydoroślała nieco. Fajne materiały, nie ma się co doczepić. Szmina ogień. ;)

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #13 dnia: 28.09.2022 15:31:02 »
A dzięki. Też mi się wydaje, że czerwony jednak lepiej pasuje. Chwilę kombinowałem z tą kolorystyką z conceptu, ale koniec końców dałem sobie spokój i zostałem przy czerwieni. Teraz pasuje nie zepsuć rigu.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #14 dnia: 12.01.2023 11:30:35 »
Ten projekt to naprawdę wyjątkowo powoli mi idzie. Ale powoli kończę już mimikę. W międzyczasie potrzebuję rady. Szybka piłka - lepiej z takimi paskami na "włosach", czy lepiej bez nich?


 

* Zaloguj




* Losowy obrazek