Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Autor Wątek: Niewidzialna przeszkoda  (Przeczytany 888 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ozimaster

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Niewidzialna przeszkoda
« dnia: 27.02.2020 23:55:54 »
Jak dodać do sceny mesh, który będzie niewidoczny w animacji Cycles ale który jednocześnie będzie zachowywał się jak niewidzialna ściana, za którą będzie znikać inny poruszający się przedmiot i pojawiać gdy minie tą przeszkodę? Chcę zrobić taką kulę która krąży wokół statywu ale znika za nim gdy go mija.
 

Offline Zuorion

Odp: Niewidzialna przeszkoda
« Odpowiedź #1 dnia: 28.02.2020 00:41:47 »
shader holdout + render z transparent tłem

+ doklejenie pozniej samego tła osobno
 

Offline ozimaster

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Niewidzialna przeszkoda
« Odpowiedź #2 dnia: 28.02.2020 20:15:13 »
Poradziłem sobie trochę inaczej. Część statywu wykadrowałem w ps do png z przezroczystością. Zaimportowałem obraz png jako mesh i ustawiłem w odpowiednim miejscu. Gif działa tak jak miał. Szkoda tylko, że nie ma takiej możliwości, żeby budować mesh tak by coś mogło się za nim schować ale sam mesh też byłby niewidzialny. To by stworzyło wiele możliwości jeśli ktoś robi word hdri.

Gotowy przykład
http://imgur.com/gallery/fBr2wnN
 

 


* Zaloguj




* Losowy obrazek

SOL 2ER0020

Wyświetleń: 683
Autor: clayqb
w: q7