Autor Wątek: 2.8 cycles jak stworzyć textrurę proc. z liniami rozchodzącymi nie symetrycznie  (Przeczytany 11461 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline na123

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Witam,
chciałbym stworzyć teksturę proceduralną tak by linie rozchodziły się nie symetrycznie z od jednej krawędzi do drugiej. Najlepiej pokażą to rysunki. na pierwszym mamy obiekt którego to dotyczy - żółta część zęba. Pocięta jest ona booleane mod. . Linie mają lecieć od różowego(inny obiekt ) na zewnątrz.  jak na 2 gim rysunku , a w najgorszym wypadku na trzecim .   
 

Offline alex

Masz tutaj dwie kwestie do rozwiązania. Jedna sprawa to tekstura proceduralna, która da Ci efekt taki jak na obrazku, czyli nieregularne paski, druga sprawa to mapowanie tej tekstury, czyli jak paski będą przebiegały na obiekcie.

Jeżeli idzie o pierwsze to sprawa jest prosta, możesz użyć tekstury wave albo checker w różnych konfiguracjach i w połączeniu z różnymi nodami, możesz też wyjść od tekstury gradient.


Co do mapowania, najprościej byłoby dobrze rozłożyć siatkę (szwy wzdłuż kształtu tej zębiny) i użyć mapowania UV - nie będzie to wtedy w 100% tekstura proceduralną o jakiej mówisz, bo będzie miała szwy.  Jeżeli chciałbyś w 100% teksturę proceduralną to jest to już trudniejsza zabawa, która wymaga więcej czasu i więcej trudnej matematyki, żeby odpowiednio zmapować i skierować paski wzdłuż kształtu obiektu.
« Ostatnia zmiana: 03.03.2020 01:25:18 wysłana przez alex »
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: na123

Offline na123

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Na twoich jpg. jest proceduralna a potem UV ?
 

Offline alex

Obie mają koordynaty UV. Różnią się wartościami value w multiply, paski na ostatnim obrazku  stają się nieregularne i wtedy widać, gdzie są szwy. Jasna sprawa, że jak zbejkukesz teksturę, widocznych szwów się możesz pozbyć, mimo że mapowanie nie jest proceduralne.
« Ostatnia zmiana: 08.03.2020 09:24:36 wysłana przez alex »
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: na123

Offline na123

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
POWALCZĘ
 

 

wysypuje mi program przy przy renderze na GPU w cycles w wersjach powyżej 2.8

Zaczęty przez Jarek LublinDział Tender Blender

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 11538
Ostatnia wiadomość 15.11.2020 16:49:07
wysłana przez Jarek Lublin
2.8 cycles co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni od innego (ale tylko tego)

Zaczęty przez na123Dział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 14153
Ostatnia wiadomość 23.02.2020 11:42:30
wysłana przez na123
Słabe oświetlenie wewnętrzne w Cycles

Zaczęty przez KubikDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 11385
Ostatnia wiadomość 07.02.2018 11:53:37
wysłana przez Kubik
Cycles ze wsparciem Nvidia RTX?

Zaczęty przez KubikDział Tender Blender

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 11525
Ostatnia wiadomość 08.10.2018 13:00:38
wysłana przez Kubik
Realny Velvet w cycles

Zaczęty przez Jarek LublinDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 7362
Ostatnia wiadomość 03.04.2020 09:53:17
wysłana przez Jarek Lublin

* Zaloguj




* Losowy obrazek

PZKPFW IV ausf. H

Wyświetleń: 1126
Autor: aziu3
w: PZKPFW IV ausf H Pantera