Kolejne pytanie. Tym razem związane z ficzerem znanym jako Multiple Object Editing. Czyli że zaznaczamy kilka osobnych obiektów i przechodzimy do trybu edycji z możliwością dłubania we wszystkich obiektach naraz. W sumie fajne i niejednokrotnie przydatne. Jednak nie zawsze w edytorze UV, a tam też działa Multiple Objects UV Editing. Do tej pory było tak, ze zaznaczywszy, powiedzmy, trzy obiekty można było edytować siatkę UV aktywnego zaś pozostałe pojawiały się jako "duchy", o ile zaznaczona była opcja Draw Other Objects. Fajne przy układaniu "wysp", bo można było sobie do woli modyfikować UV aktywnego obiektu układając je tak, żeby się mieściło w polu i nie nachodziło na inne wyspy. No i zero problemów przy selekcji. Przede wszystkim jednak bardzo wydajnie się na tym pracowało. Teraz, chcąc poukładać wyspy UV wszystkich obiektów wchodzących w skład modelu mam je od razu wszystkie edytowalne. Przy złożonych siatkach to koszmar. A ja mam niestety tylko takie...
Właśnie walczę z unwrapingiem pewnego rosyjskiego bombowca z lat 50-tych i klnę jak szewc. Czy istnieje jakaś możliwość dezaktywacji wysp UV obiektów nieaktywnych w selekcji przy pozostawieniu widoczności tych wysp? Czyli w zasadzie powrotu do praktyki z 2.79 albo czegoś zbliżonego?
10 minut później....
No tak, jak się tylko wylałem, to chwile później znalazłem rozwiązanie
