Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Autor Wątek: Blender 2.8 development  (Przeczytany 7804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mrys

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #30 dnia: 22.08.2019 12:52:01 »
Ha! Gdzieś o 1.30 nad ranem zacząłem podejrzewać ten anisotropic, ale o tej porze to podejrzewam najazd kosmitów u sąsiada, więc nie sprawdziłem. Tak, to to. Dzięki.
 

Offline mrys

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #31 dnia: 27.08.2019 23:08:13 »
Kolejne pytanie. Tym razem związane z ficzerem znanym jako Multiple Object Editing. Czyli że zaznaczamy kilka osobnych obiektów i przechodzimy do trybu edycji z możliwością dłubania we wszystkich obiektach naraz. W sumie fajne i niejednokrotnie przydatne. Jednak nie zawsze w edytorze UV, a tam też działa Multiple Objects UV Editing. Do tej pory było tak, ze zaznaczywszy, powiedzmy, trzy obiekty można było edytować siatkę UV aktywnego zaś pozostałe pojawiały się jako "duchy", o ile zaznaczona była opcja Draw Other Objects. Fajne przy układaniu "wysp", bo można było sobie do woli modyfikować UV aktywnego obiektu układając je tak, żeby się mieściło w polu i nie nachodziło na inne wyspy. No i zero problemów przy selekcji. Przede wszystkim jednak bardzo wydajnie się na tym pracowało. Teraz, chcąc poukładać wyspy UV wszystkich obiektów wchodzących w skład modelu mam je od razu wszystkie edytowalne. Przy złożonych siatkach to koszmar. A ja mam niestety tylko takie...
Właśnie walczę z unwrapingiem pewnego rosyjskiego bombowca z lat 50-tych i klnę jak szewc. Czy istnieje jakaś możliwość dezaktywacji wysp UV obiektów nieaktywnych w selekcji przy pozostawieniu widoczności tych wysp? Czyli w zasadzie powrotu do praktyki z 2.79 albo czegoś zbliżonego?

10 minut później....

No tak, jak się tylko wylałem, to chwile później znalazłem rozwiązanie :)
« Ostatnia zmiana: 27.08.2019 23:26:04 wysłana przez mrys »
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #32 dnia: 28.08.2019 10:30:12 »
To napisz od razu, bo ja teraz szukam i nie wiem gdzie :P

PS. Dla takich tematów to chyba lepiej tworzyć oddzielne wątki na forum, bo zaraz będzie to pogrzebane pod innymi pytaniami i nie da się tego później odnaleźć.
 

Offline mrys

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #33 dnia: 28.08.2019 22:30:25 »
Metoda:
1. zaznaczam jeden obiekt - ten, którego UV chcę ogarnąć.
2. wchodzę w tryb edycji i zaznaczam wszystko (A)
3. wychodzę z trybu edycji i zaznaczam wszystkie obiekty (byle nie były one zaznaczone w trybie edycji)
4. wchodze w tryb edycji i mam tylko UV obiektu, którego verteksy/krawędzie/ścianki są zaznaczone. Pozostałe są wyświetlane jako duchy.

PS. Zgadzam się
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #34 dnia: 16.09.2019 13:28:08 »
Do testowej wersji blendera 2.81 dodali właśnie wsparcie dla rdzeni RT. Ktoś używa kart z rodziny RTX i może to przetestować?

Blender 2.81 Alpha do pobrania jest tutaj https://builder.blender.org/download/
Żeby włączyć rdzenie RT, na górze wejdź w Edit > Preferences > System > Cycles Render Devices > OptiX

Jak, jest różnica?
 

 

ZBrush Core to Blender (czy można użyć VRML to zrobienia textury)

Zaczęty przez CodajDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 1222
Ostatnia wiadomość 09.04.2019 13:29:19
wysłana przez alex
Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.

Zaczęty przez EldDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 572
Ostatnia wiadomość 07.08.2019 09:28:41
wysłana przez Kubik
Płynne sterowanie dżojstikiem w blender game.

Zaczęty przez Bar HorabDział Tender Blender

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 666
Ostatnia wiadomość 31.01.2019 17:19:43
wysłana przez Bar Horab
Blender do renderów aranżacji pokoików dziecięcych

Zaczęty przez maniutek08Dział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 483
Ostatnia wiadomość 11.08.2019 17:46:44
wysłana przez hepa
Dwie ikony Blender. Jaka roznica?

Zaczęty przez KrzysztofJDział Tender Blender

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 747
Ostatnia wiadomość 22.10.2019 12:10:44
wysłana przez KrzysztofJ

* Zaloguj




* Losowy obrazek