Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Autor Wątek: Blender 2.8 development  (Przeczytany 7331 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #15 dnia: 15.08.2018 16:40:17 »
@alex Mi się wydaje, że marzec lub kwiecień mieszczą się się w początku roku ;) Jak był Code Quest i programiści pracowali w jednym miejscu na cały etat, to robota szybko szła. Teraz to pewnie jest 3 koderów w instytucie.

Ja tam "zasubskrybowałem" 5€ miesięcznie. W sumie mało, ale zawsze.
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #16 dnia: 05.10.2018 16:52:13 »
Dawno nic nie było, więc piszę, że w Blenderze w końcu nie będą przeskakiwać jednostki miary. Tzn. jak masz ustawione metry, to nie będą nagle przeskakiwać do milimetrów, gdy obiekt jest mały. No i do kilometrów, gdy jest duży. https://youtu.be/wrL0tbBTKus
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #17 dnia: 27.11.2018 15:40:43 »
Być może Blender 2.80 uzyska status bety w tym tygodniu:
https://www.blendernation.com/2018/11/27/blender-developers-meeting-notes-2018-11-26/

Edit: Koniec świata, w 2.80 domyślnie będzie lewy przycisk do zaznaczania:
https://www.blendernation.com/2018/11/28/left-click-select-is-now-the-default-in-blender/
« Ostatnia zmiana: 28.11.2018 13:28:36 wysłana przez Piotr »
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #18 dnia: 14.04.2019 14:41:27 »
Na blogu blenderowych programistów pojawił się wpis, że wypuszczenie Blendera 2.80 planowane jest na lipiec https://code.blender.org/2019/04/2-80-release-plan/

Czyli będzie w październiku  ::)
 

Offline freeqstyler

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #19 dnia: 16.04.2019 01:39:22 »
To już chyba 3ci rok z rzędu w którym szacuję że będę miał 2.8 na święta ;)
 

Offline alex

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #20 dnia: 11.05.2019 16:22:35 »
Zmiany, zmiany, zmiany... https://vimeo.com/195264268

- Clicking in empty space to deselect now works in all editors, not just the 3D viewport. (Bastien Montagne)
- Remove Doubles was renamed to Merge by Distance, and is part of the Merge menu. (William Reynish)

https://youtu.be/FEZskyOcDfU

I te kolorowe ikony :), a już przez chwilę myślałem, że znów pracuje na czarno-białym monitorze :)
« Ostatnia zmiana: 12.05.2019 14:50:18 wysłana przez alex »
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #21 dnia: 12.05.2019 13:42:59 »
Za to kombinowanie z Remove Doubles to mam ochotę łapy połamać. Najpierw przenieśli z W -> Remove do Ctrl+V -> Remove, a teraz jeszcze wrzucili do submenu pod inną nazwą.

A co do filmu, to mi nie działa :P Masz link bezpośredni?
 

Offline alex

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #22 dnia: 12.05.2019 14:50:54 »
Faktycznie, przestał działać. Wrzuciłem bezpośredni https://youtu.be/FEZskyOcDfU

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #23 dnia: 28.06.2019 18:12:47 »
Na 11 lipca planowane jest wypuszczenie Blendera 2.80 RC (kandydat na ukończoną wersję). To daje nadzieje na oficjalną premierę przed 2020 rokiem  :P Może nawet w te wakacje.

https://twitter.com/blender_org/status/1144523419838492672?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1144523419838492672&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.blendernation.com%2F2019%2F06%2F28%2Fblender-2-80-rc1-release-date-july-11%2F
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #24 dnia: 29.07.2019 15:54:41 »
Blender wspólnie z nVidią pracują już nad dodaniem obsługi RTX do Cyclesa. Są już pierwsze wyniki i na RTX2080ti czas renderowania może spaść nawet o połowę. Z tego co pisali, większość ficzerków jak włosy, wolumetryka i motion blur działa z RTX-em.

https://code.blender.org/2019/07/accelerating-cycles-using-nvidia-rtx/?utm_source=www-homepage
 

Offline winhelp

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #25 dnia: 31.07.2019 12:07:43 »
I dalej nie można aplikować skali dla "multiuser data" obiektów.   :-X

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #26 dnia: 19.08.2019 18:08:40 »
Wyszedł 2.80, czas na nadchodzące ficzerki z 2.81. W compositorze będzie nowy denoiser od Intela - w linku kilka obrazków pokazujących rezultaty https://openimagedenoise.github.io/gallery.html

B 2.81 planowany jest na listopad.
 

Offline Kubik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #27 dnia: 20.08.2019 10:08:40 »
Wiadomo może coś o Mantaflow w 2.81?
 

Offline mrys

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #28 dnia: 21.08.2019 22:47:51 »
Nie bardzo wiem, gdzie to wstawić więc wstawiam tutaj. Nęka mnie uporczywy błąd (?) w podglądzie renderu jak i w samym renderze w 2.80. Jest sobie oto skrzydło delta w fazie surowej - znaczy prosta siatka i modyfikatory - żadnych detali. Materiał tez surowy, prosty i bez cudów, bo to wczesna faza modelowania.
W podglądzie renderu w trybie Edit wszystko jest gładziutkie jak trzeba. Ale już w trybie Object w jednym miejscu pojawia się, excused moi, cycek taki czy inne coś. Co gorsza na renderze też się pojawia.
Co ciekawe - po wyeksportowaniu w obj i zaimportowaniu z powrotem błąd... pojawia się w innym miejscu i w nieco innym kształcie. Import do innego softu - Modo w moim przypadku - jest OK - żadnego, nadmiarowego "cycka".
Bug występuje jedynie w Cycles - Eevee pokazuje gładką powierzchnię.
No i tak trochę stoję, bo nie wiem czy ja coś chrzanię czy to błąd do zgłoszenia.
Załączam plik ze wzmiankowanym detalem

PS. W kolejnym modelu zrobiło mi się to samu. I też przy skrzydłach...Może to klątwa?
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #29 dnia: 22.08.2019 09:43:44 »
W materiale skrzydła Anisotropic ustaw na 0. O to chodziło?
 

 

ZBrush Core to Blender (czy można użyć VRML to zrobienia textury)

Zaczęty przez CodajDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 1150
Ostatnia wiadomość 09.04.2019 13:29:19
wysłana przez alex
Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.

Zaczęty przez EldDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 441
Ostatnia wiadomość 07.08.2019 09:28:41
wysłana przez Kubik
Płynne sterowanie dżojstikiem w blender game.

Zaczęty przez Bar HorabDział Tender Blender

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 608
Ostatnia wiadomość 31.01.2019 17:19:43
wysłana przez Bar Horab
Blender do renderów aranżacji pokoików dziecięcych

Zaczęty przez maniutek08Dział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 392
Ostatnia wiadomość 11.08.2019 17:46:44
wysłana przez hepa
Dwie ikony Blender. Jaka roznica?

Zaczęty przez KrzysztofJDział Tender Blender

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 180
Ostatnia wiadomość 22.10.2019 12:10:44
wysłana przez KrzysztofJ

* Zaloguj




* Losowy obrazek