Autor Wątek: Animacja Nanami  (Przeczytany 42053 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #30 dnia: 13.02.2019 10:44:38 »
Heh, dzięki,  tylko to wcale nie jest tak, że u mnie ta fizyka działa bezbłędnie. Przy bransoletce stawałem na głowie, żeby nie przenikała przez przedramię. Tam się cuda na kiju dzieją, żeby to się jakoś trzymało kupy. Koszulka na przykład działa tylko dlatego, że na szczęście jest bez rękawów. Druga postać już te rękawy będzie miała - nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzę. Z moich doświadczeń wynika, że zgięcia rękawów, albo sytuacje gdy ręce są blisko ciała to prawdziwa apokalipsa dla symulacji ubrań. Szykuje się świetna zabawa przy tej drugiej postaci :V  Gdy oglądam na przykład Agenta 327, to nie mogę wyjść z podziwu, jak bardzo stabilnie działają tam ubrania. Ciekawi mnie jak oni to zrobili.

Offline winhelp

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #31 dnia: 13.02.2019 11:57:27 »
To ściągaj Sintela - miałem to chwilę na dysku - tam model był odziany w drugi model i dopiero ten drugi animował ten pierwszy chyba przez modyfikator mesh deform. Nie zwróciłem uwagi jak z ubraniami postąpili. Parę lat temu to było.

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #32 dnia: 16.02.2019 17:41:07 »
Pliki Sintela, w sensie filmu? To one są dostępne do pobrania? Nawet nie wiedziałem. Miałem co prawda swego czasu na dysku pliki z tego projektu, ale one dotyczył akurat gry (której swoją drogą chyba nawet nigdy nie skończyli, nie wiem). W takim razie koniecznie muszę tego poszukać i przestudiować.

Offline winhelp

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #33 dnia: 16.02.2019 21:23:30 »
Tak, gdzieś to było do pobrania - w końcu projekt Open Source :)

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #34 dnia: 18.02.2019 08:43:07 »
Faktycznie, niby Open Source ale jakoś nigdy nie skojarzyłem faktów :P W ogóle z tego co widzę to pliki z Agenta 327 też są dostępne, ale trzeba mieć opłaconą usługę Blender Cloud. Aż chyba zainwestuję w to dla poszerzenia wiedzy.

W każdym razie przyszedł czas na drugą postać. Na razie tylko prosty szkic, później oczywiście pojawią się próbne rendery z twarzą i całym ciałem, tak jak wcześniej.


Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #35 dnia: 08.03.2019 11:47:34 »
Okej, pierwszy etap pracy w zasadzie za mną. Wstępnie wyszło to, co widać. Jeśli nie ma jakichś większych uwag, to biorę się za retopo/UV-ki, a potem teksturki.



Offline winhelp

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #36 dnia: 08.03.2019 23:04:51 »
Miodzio. W zasadzie nie wiem czy to błąd - z rzęsami przechodzącymi przez włosy. Więcej uwag nie mam.

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #37 dnia: 09.03.2019 10:31:13 »
Zgadza się - rzęsy nachodzą na włosy, a chyba raczej nie powinny. To jest taki trochę problem na poziomie designu. Z jednej strony dobrze byłoby coś z tym zrobić, a z drugiej nie chcę zmieniać fryzury/skracać rzęs. Jeśli nie uda mi się nic wymyślić, to pewnie to tak niestety zostanie.

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #38 dnia: 22.03.2019 14:04:09 »
Apdejt



Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #39 dnia: 11.04.2019 17:13:06 »
Przymiarka do mimiki buźki.

[Mimika już nieaktualna, więc ją ukryłem]

https://i.imgur.com/c3yAsaI.jpg
« Ostatnia zmiana: 27.04.2019 18:19:15 wysłana przez Mortus »
 

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #40 dnia: 27.04.2019 18:14:26 »
Powiedziano mi, że ta mimika wypada dość słabo, więc postanowiłem ją wywalić i zacząć od nowa. Sama twarz też mi trochę nie pasowała szczerze mówiąc, więc wyrzeźbiłem nową głowę. Mam nadzieję, że teraz trochę bardziej przypomina concept.




Offline winhelp

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #41 dnia: 27.04.2019 23:47:31 »
Jak tak patrzę to wydaje mi się, że wersja 3D jest bardziej pulchna i okrągła. Koncept ma wyraźniej zarysowaną szczękę. Albo to przez te usta, nie wiem. Głowa u góry chyba też za wąska/jajowata - nad uszami już zaczyna się zwężać. Takie moje obserwacje jeżeli chodzi o podobieństwo do konceptu.

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #42 dnia: 24.05.2019 12:57:42 »
Ok, poprawiłem jeszcze tę mordkę. Minimalnie zmieniłem kształt twarzy, trochę też oczy i włosy. Pytałem kilka osób o zdanie i większych uwag w sumie nie było. Mi też się w sumie podoba, więc pewnie już tak zostanie. W każdym razie robię drugie podejście do mimiki, więc rzucam kilka obrazków W.I.P. do oceny.




Offline winhelp

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #43 dnia: 24.05.2019 20:32:01 »
Nie podoba mi się mina "nadęta". Tak siedzę od 5 minut i się zastanawiam czemu. Na pewno przez usta - chyba powinny być szersze - takie wąskie to tak jak na "dziubku" poniżej. Przy wydętych chyba powinny być szerzej. Chociaż nie, sprawdziłem przed lustrem i nie koniecznie :) Może po prostu brakuje w nich nitki makaronu ;)

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #44 dnia: 25.05.2019 11:28:15 »
W takim razie muszę zapytać, czy wygląda to na nienaturalną deformację, czy po prostu na nieadekwatne ułożenie ust w tej sytuacji.

Ewentualnie może coś takiego w takim razie?

 

* Zaloguj




* Losowy obrazek