Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Autor Wątek: Problem  (Przeczytany 920 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ten temat zawiera odpowiedź oznaczoną jako najlepsza - [zobacz]

Offline jatoja1717

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Problem
« dnia: 07.01.2018 17:46:27 »
Cześć,

Jestem użytkownikiem blendera już od kilku ładnych lat, ale dziś, podczas pracy na komercyjną wizualizacją napotkałem problem, którego nie potrafię zrozumieć.

Chcąc postawić nowy plik blendera (żeby poprzenosić ze starego tylko to co potrzebne) blender zaczął mi wyrzucać "out of memory". Dotarłem do tego, że nie może sobie poradzić z pomieszczeniem ludzkich skanów 3d. Dziwne jest to, że w starym pliku problem nie występował.

Ustawiłem sobie w starym pliku, na pustej warstwie wspomniany skan (model 3d) i tak samo zrobiłem w nowym pliku. Rezultat jest taki, że ten sam model, z tą samą, HDR'ką, z tymi samymi ustawieniami zajmuje większą ilość pamięci z karty graficznej w nowym pliku.
Proszę o pomoc.
 

Offline pxxl666

Odp: Problem
« Odpowiedź #1 dnia: 07.01.2018 18:02:21 »
przy renderze ? generalnie jak sa problemy z pamiecia to ratuje cie np render na passach i skladanie potem do kupy.
mnie rowniez pomagalo zmniejszanie tilesow . w komputrze mam 16 a na karcie 6 gb
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: jatoja1717

Offline jatoja1717

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem
« Odpowiedź #2 dnia: 07.01.2018 18:14:12 »
tak, przy renderze. Nie w tym rzecz. Chcę się dowiedzieć dlaczego takie jaja są..
Z passów przy tej scenie (w starym pliku ) nie muszę korzystać. W nowym jest problem, że render zabiera dwa razy więcej pamięci z karty i tym samym chce mnie zmusić do rozrzucenia sceny po warstwach. A karty nie mam małej (8gb).

Spróbowałem przed momentem takiego motywu:
Odpaliłem nowy, czysty plik. Importowałem tam model który mnie interesuje. Otexturowałem. Render. Peak 409 M
Skopiowałem ten model do starego pliku. Wkleiłem na pustą warstwę. Render. Peak 187.25 M

O co, kurde, chodzi..?!
 

Offline goten22

Odp: Problem
« Odpowiedź #3 dnia: 07.01.2018 18:17:55 »
Brzmi dziwnie. A może coś z pakowaniem tekstur / kompresją pliku?
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: jatoja1717

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: goten22 dnia 07.01.2018 18:47:04

Offline jatoja1717

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem
« Odpowiedź #4 dnia: 07.01.2018 18:42:44 »
Problem rozwiązany...

Już wyjaśniam  ;D

Stworzyłem sobie plik startowy z pewnymi ustawieniami początkowymi (startup file)..
Stary plik, w którym wszystko pięknie śmiga nie był stworzony w oparciu o ten startup...
W starym pliku sprytnie, zaznaczyłem sobie "Simplyfy" podczas renderu i wszystkie textury mi kompresowało do 2048..
W startup file Simplyfy nie jest zaznaczony więc tekstury mają swoje orginalne rozmiary (często-gęsto 8k..) więc naturalnie, że się nie mieściło na karcie ;)

Dziękuję za zaangażowanie w wątku ;) Mam nadzieję, że komuś się przyda.

Temat do zamknięcia.
 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 2871
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM

Zaczęty przez GrzesMANDział Inne programy

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 1025
Ostatnia wiadomość 24.08.2017 16:46:29
wysłana przez Wookie
Problem dźwięk u Gamekit na Blenderze.

Zaczęty przez RadWolfDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 688
Ostatnia wiadomość 23.09.2017 18:25:07
wysłana przez RadWolf
Problem z wyapleniem normal mapy

Zaczęty przez mobsterDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 1116
Ostatnia wiadomość 24.12.2017 18:34:07
wysłana przez mobster
Problem przy kopiowaniu Animacji

Zaczęty przez bonqDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 950
Ostatnia wiadomość 13.03.2018 15:56:11
wysłana przez bonq

* Zaloguj




* Losowy obrazek

MIDO wiertnica

Wyświetleń: 349
Autor: Tvaroog
w: MIDO wiertnica