Autor Wątek: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8  (Przeczytany 8768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline freeqstyler

Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
« dnia: 06.09.2017 13:55:49 »
Pod tym linkiem możecie znaleźć świeżą listę nowości w nadchodzącym Blenderze 2.8.

Źródło: BlenderNation
 

Offline goten22

Odp: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
« Odpowiedź #1 dnia: 06.09.2017 20:07:08 »
Wygląda to coraz profesjonalniej, ale boję się tego Eevee. Zastanawia mnie na ile to będzie pomagać niż przeszkadzać. Ważne jest żeby to co widać w viewporcie mniej-więcej odpowiadało temu co dostanie się na renderze. A ciężko mi uwierzyć, że kilkugodzinne smażenie czegoś w Cyclesie da taki sam wynik jak obracanie sceny w viewporcie w 60fps'ach. Ciekawi mnie na ile będzie można temu ufać i czy osiągnięcie podobnych efektów na renderze i we viewporcie nie będzie wymagało więcej zachodu niż to konieczne.
 

Offline freeqstyler

Odp: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
« Odpowiedź #2 dnia: 06.09.2017 21:40:49 »
Ja natomiast nie mogę się doczekać. W pracy robię często wizualizacje stoisk targowych i zaprzęgnięcie do tego Eevee zamiast Vraya będzie sporym odciążeniem. Ciekawe też, czy Eevee będzie konkurować z Marmosetem na polu rendererów czasu rzeczywistego...

O Cyclesa się nie martw, Cycles jest jako osobny renderer i renderowany podgląd też jest dostępny. Nie widzę tylko żadnej opcji podglądu Solid/Wire ale nie wierzę żeby tego nie dodali w późniejszym czasie.
 

Offline PawelB

Odp: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
« Odpowiedź #3 dnia: 07.09.2017 00:55:46 »
Też nie mogę się doczekać, aż wyjdzie eevee. Myślę i mam nadzieję, że ten silnik pokaże swój potencjał w animacji.  Renderowanie animacji w Cycles wymaga cierpliwości mnicha tybetańskiego, albo komputera z NASA. Wydaje mi się, że przy fotorealistycznych renderach Eevee poczciwego Cycles (na razie) nie zastąpi. Chociażby odbicia światła w materiale glossy, eevee ma okej, ale to nie jest ta jakość co Cycles.
Czy może nowy blenderowy real time engine ma szanse z Marmosetem, tego nie wiem, ale i tak mi się podoba.
https://www.youtube.com/watch?v=cxIrEKmVS_s [nofollow]

Co mnie martwi w wersji 2.8 to nowe UI i system warstw, jeśli tego nie skopią to będzie ok.
 

Offline Terminus

Odp: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
« Odpowiedź #4 dnia: 07.09.2017 14:36:53 »
Ja mam nadzieję, że będzie jak wtedy kiedy pojawił się cycles - w pierwszym etapie skorzystał na tym także internal, który dorobił się na tyle niezłego podglądu, że przez dłuższy czas na słabszym wtedy sprzęcie używałem podglądu z internala przy modelowaniu budynków.
Pewnie z czasem eevee i cycles się połączą a na razie jakieś drobne testy pokazywały mi, że już pod 2.79 RC Cycles żwawiej renderuje te same sceny.
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek