Autor Wątek: UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM  (Przeczytany 814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline GrzesMAN

  • Noob
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM
« dnia: 23.08.2017 20:42:58 »
Mam problem z cieniowaniem w UE4.
Scenę robiłem w blenderze - modele i UV, a resztę w UE4.
Nie znalazłem jakiegoś konkretnego forum odnośnie UE4 dlatego piszę tutaj (jak ktoś zna to proszę o podanie).

Po przeliczeniu świateł wszystko mi się wywala - pokazuje bardzo złe cieniowanie.
Gdy na przykład ruszę obiektem lub przypiszę mu pivot point to widać, że modele są ok.
Dzieje się pewnie dlatego, że dla "ruszonego" obiektu potrzebne jest ponowne przeliczenie świateł co w rezultacie psuje jego wygląd.

Siatki są ok, ich UV są rozłożone dobrze. Często to tak proste obiekty jak ściany itp.
Kierunek normali jest prawidłowy.
Nie jestem specem w UE4, bardziej mega początkującym więc mam nadzieję, że coś gdzieś robię źle i wystarczy zmienić jakieś ogólne ustawienia bez ingerowania w projekt.

Na screenach pokazuję o co mi chodzi, są też screeny z obiektów przed i po poruszeniu.







Widać kiepskie cieniowanie na fotelu ale ok, może siatka jest źle ale co ze ścianą?
Oglądałem siatkę i w UE i Blenderze i jest ok, normale też.

Nie mam pomysłów już. Kwestia jakości przeliczania światła w scenie też już sprawdzona.
 

Offline goten22

Odp: UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM
« Odpowiedź #1 dnia: 24.08.2017 14:26:54 »
Pamiętam, że stary UDK miał jakiś problem z vertex grupami. Trzeba było je rozdzielać ręcznie dla ostrych krawędzi, albo walnąć modyfikator edge split. Może spróbuj dodać edge split, zaaplikować i dopiero eksportować.

Albo może nie rozłożyłeś UV pod lightmapę i robi się to automatycznie i robi jakieś overlappy tam.
 

Offline Wookie

Odp: UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM
« Odpowiedź #2 dnia: 24.08.2017 16:46:29 »
Sprawdź który kanał UV masz używany do generowania lightmap w UE4 (Domyślnie UE4 ma ustawiony kanał UV dla lightmap na 1 a Twoja UV jest prawdopodobnie tylko na kanale 0). Sprawdź też czy nie masz pokrywających się wysp na siatce UV.
« Ostatnia zmiana: 24.08.2017 16:49:21 wysłana przez Wookie »
 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 2389
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Problem dźwięk u Gamekit na Blenderze.

Zaczęty przez RadWolfDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 540
Ostatnia wiadomość 23.09.2017 18:25:07
wysłana przez RadWolf
Problem z wyapleniem normal mapy

Zaczęty przez mobsterDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 880
Ostatnia wiadomość 24.12.2017 18:34:07
wysłana przez mobster
Problem przy kopiowaniu Animacji

Zaczęty przez bonqDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 810
Ostatnia wiadomość 13.03.2018 15:56:11
wysłana przez bonq
Problem z Texture Paint

Zaczęty przez VerantiDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 765
Ostatnia wiadomość 31.07.2017 15:16:54
wysłana przez Veranti

* Zaloguj




* Losowy obrazek