Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Autor Wątek: UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM  (Przeczytany 2142 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline GrzesMAN

  • Noob
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM
« dnia: 23.08.2017 20:42:58 »
Mam problem z cieniowaniem w UE4.
Scenę robiłem w blenderze - modele i UV, a resztę w UE4.
Nie znalazłem jakiegoś konkretnego forum odnośnie UE4 dlatego piszę tutaj (jak ktoś zna to proszę o podanie).

Po przeliczeniu świateł wszystko mi się wywala - pokazuje bardzo złe cieniowanie.
Gdy na przykład ruszę obiektem lub przypiszę mu pivot point to widać, że modele są ok.
Dzieje się pewnie dlatego, że dla "ruszonego" obiektu potrzebne jest ponowne przeliczenie świateł co w rezultacie psuje jego wygląd.

Siatki są ok, ich UV są rozłożone dobrze. Często to tak proste obiekty jak ściany itp.
Kierunek normali jest prawidłowy.
Nie jestem specem w UE4, bardziej mega początkującym więc mam nadzieję, że coś gdzieś robię źle i wystarczy zmienić jakieś ogólne ustawienia bez ingerowania w projekt.

Na screenach pokazuję o co mi chodzi, są też screeny z obiektów przed i po poruszeniu.







Widać kiepskie cieniowanie na fotelu ale ok, może siatka jest źle ale co ze ścianą?
Oglądałem siatkę i w UE i Blenderze i jest ok, normale też.

Nie mam pomysłów już. Kwestia jakości przeliczania światła w scenie też już sprawdzona.
 

Offline goten22

Odp: UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM
« Odpowiedź #1 dnia: 24.08.2017 14:26:54 »
Pamiętam, że stary UDK miał jakiś problem z vertex grupami. Trzeba było je rozdzielać ręcznie dla ostrych krawędzi, albo walnąć modyfikator edge split. Może spróbuj dodać edge split, zaaplikować i dopiero eksportować.

Albo może nie rozłożyłeś UV pod lightmapę i robi się to automatycznie i robi jakieś overlappy tam.
 

Offline Wookie

Odp: UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM
« Odpowiedź #2 dnia: 24.08.2017 16:46:29 »
Sprawdź który kanał UV masz używany do generowania lightmap w UE4 (Domyślnie UE4 ma ustawiony kanał UV dla lightmap na 1 a Twoja UV jest prawdopodobnie tylko na kanale 0). Sprawdź też czy nie masz pokrywających się wysp na siatce UV.
« Ostatnia zmiana: 24.08.2017 16:49:21 wysłana przez Wookie »
 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 4168
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Texture Coordinate Sterowanie przez Armature Pose Mode Problem

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 1156
Ostatnia wiadomość 09.04.2020 19:10:17
wysłana przez alien1983
Sterownik AMD przestał działać... - problem z update do 2.81a

Zaczęty przez RamonaDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 747
Ostatnia wiadomość 11.01.2020 18:27:38
wysłana przez Piotr
Problem z kartą graficzną i startem Blendera

Zaczęty przez iwoneqDział Tender Blender

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 1711
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 23:12:42
wysłana przez alex
Problem dźwięk u Gamekit na Blenderze.

Zaczęty przez RadWolfDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 1231
Ostatnia wiadomość 23.09.2017 18:25:07
wysłana przez RadWolf

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Szachy

Wyświetleń: 1252
Autor: WcToja
w: Pierwszy album