Logowanie
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
30 Kwiecień 2017, 08:48:40
Nazwa użytkownika:

Hasło:



Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Zapomniałeś hasła?
Nowe na forum
» Low poly - Wookie
» Praca Miesiąca - Grudzień... - matchias
» Oświetlenie wybranych obi... - vipovsky
» Motion tracking - porusza... - wefhy
» W poszukiwaniu znajomości... - Zer0Frost
» Proszę mnie skasować - Z_Piotrek
» Materiał czołgu? - PeKur
» Normal Mapy - błąd na kra... - LICK
» Łązienka - raiden1983
» Lokomotywka - Veezen
Nowe linki
1. opengameart
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
2. Bluevertigo
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
3. Lester Banks - Blender tutorials
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
4. Blender Guru
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
5. Warsztat - programowanie gier
    Kategoria: Gry i interaktywność
W Galerii
Przedmieścia, z albumu: Atomowy eden, ocena: 4

najnowsze
Atomowy eden/Przedmieścia

Koncept W stylu hTC, z albumu: Nowe Prace, ocena: 0

losowe
Nowe Prace/Koncept W stylu hTC
RSS
Hosting
profilowe-napisy.jpg
Creative Commons

Publikuj z sensem
cclogo.jpg
Wybierz swoją licencję

88x20.png
Start
Bitwy Blenderowni #10 - wyniki PDF Drukuj
Oceny: / 2
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Goten22   dn. 16.07.2016.

bb10 Wyniki konkursu Bitwy Blenderowni #10. And the winner is... :)










BB #10

Fabryka przyszłości

Wyniki

    1.

  • Przemysł przyszłości - brzust



    Kamil Kuklo (mookie):
    Zdecydowanie najlepsza, najbardziej kompletna praca w konkursie, która zwraca uwagę doskonałą, ciężką atmosferą industrialnego świata. Grafika zdaje się więcej ukrywać, niż pokazywać, co paradoksalnie poczytuję sobie za jej wielką zaletę, zachęca bowiem do wytężenia wzroku i doszukania się kształtów monstrualnej bryły w tle. Udana kompozycja i postprodukcja, subtelnie oświetlone, spowite dymem bryły robią imponujące wrażenie. Modele są dość oszczędne, ale to raczej zasługa dobrego zaplanowania pracy, aniżeli braków technicznych autora. Na minus może niespecjalnie wyszukany pomysł na scenę, który wprost, bez żadnych niuansów, odnosi się do tematu. Tak czy inaczej - brawa.

    Oskar Świerad (Avenger):
    W tej pracy zachwyciła mnie przede wszystkim niesamowita skala i głębia. Wieża w dalekim planie to monumentalna konstrukcja, tak spleciona z otaczającą ją mgłą, że powstaje z tego agresywny, dystopijny wizerunek. Ten fragment jest według mnie świetny. To najbardziej skończony element którejkolwiek pracy w konkursie. Jestem pewien, że gdyby „Przemysłu przyszłości” namalowano jako obraz, to użyto by dokładnie tych samych środków wyrazu. Mimo, że technicznie można by jeszcze parę rzeczy dopracować, ta ilustracja już śmiało mogłaby trafić na okładki książek SF.

    Zrobiła też na mnie wrażenie ogólna kompozycja. Przebijające zza mgły światła wieży ciągną wzrok w jej kierunku. Czuć też, że światło dnia, widoczne jeszcze w dalekim planie, nigdy nie dociera do ulic miasta na dole.

    Technicznie: Brakuje mi sugestii odnośnie skali na bliższych planach – takich, które można by skojarzyć z naszego codziennego doświadczenia. Poczucie skali całkiem mi się rozleciało, kiedy zobaczyłem nity wokół wentylatorów ;) Pomogły by drzwi, schody, lampy uliczne. Może nie wszystko roboty zdążyły zastąpić swoimi wynalazkami. Kształty na ścianach tunelu i budynków drugiego planu sugerują raczej wytłoczenia – to dlatego, że teksturowanie ignoruje bryłę.

    Krzysztof Ślaziński (Krzysiek):
    Najlepsza moim zdaniem praca. Plastycznie bezkonkurencyjna. Fajny kadr, dobre oświetlenie i kolorystyka. Świetnie wykorzystana perspektywa powietrzna, dzięki czemu tło buduje tu ciekawy klimat - trochę jak z obrazów Beksińskiego, trochę jak z filmów sci-fi.

    W pracy jest potencjał. Można było trochę dłużej renderować, żeby zmniejszyć szum oraz trochę to jeszcze podciągnąć w postprodukcji (np. dodając lekki glow w części ze światłem), ale i tak jest super. Brawo!

    Marcin Urbaniak (Goten22):
    Ta "choinka" w tle to piękny przykład kliszy sci-fi. Nie wiadomo co to, nie wiadomo po co, ale pasuje tam jak ulał. :) Czuć industrialny klimat. Ładnie rozłożone plany, ciekawy kadr - czuć tę potęgę. Świadome zagranie barwą światła - niebieski i pomarańcz, nieco zielonkawej szarości, ciasne zaułki, kompozycja pociągnięta do góry. Jestem porobiony tą pracą.

    ASTOR (sponsor):
    Pełna potęga i wspaniałe czucie przestrzeni. Mam tylko cichą nadzieję, że nie jest to wizja, która się spełni w naszym świecie :)

    2.

  • Fabryka przyszłości - Pixel_from__Space



    Kamil Kuklo (mookie):
    Bodaj najbardziej złożona grafika w konkursie, stworzona z rozmachem i wyobraźnią. Interesujące rozplanowanie fabryki, sporo modeli, szczegółów, "dziejstwa" w scenie. Niestety całość nie robi tak dobrego wrażenia, jak poszczególne elementy składowe grafiki, oświetlenie spłaszcza obraz, brakuje tu mocnych punktów kompozycyjnych, które pomogłyby widzowi cieszyć się wizją autora. Moje wątpliwości budzą również materiały, sprawiające niekiedy wrażenie pozbawionych tekstur, pod tym względem grafika jest wyjątkowo nierówna.

    Oskar Świerad (Avenger):
    „Fabryka przyszłości” to praca o chyba najbardziej ambitnych założeniach, jeśli chodzi o rozmach. Oprócz doków mamy tu pojazdy, roboty ciągnące kable, statki uruchamiające silniki. Żaden fragment nie pozostaje bez swojej lokalnej akcji.

    Potencjał na filmowy dynamizm jest niestety hamowany przez kompozycję oraz chaotyczne oświetlenie. Statki i cysterny przy nich są najfajniejsze, a najmniej wyeksponowane. Kadr prowadzi wzrok w stronę wylotu z hangaru, gdzie... jest tylko przekombinowane tło. Powinienem tam dostać prosty konkret, typu kosmos, pustynię, niewyraźne budynki. Metalowe materiały prezentują się elegancko, za to pozostałe wymagają dopracowania (np. zbiorniki). Warto działać wielowarstwowo, mieszać shadery. Zachęcam do przejrzenia **materiałów Reynante Martineza**

    Krzysztof Ślaziński (Krzysiek):
    Na pewno widać tu mnóstwo włożonej pracy. Pytanie czy nie lepiej było zrobić mniej modeli, ale lepiej dopracować ogół grafiki. Wygląda to jak kadr z jakiejś gry komputerowej. Zabrakło czegoś, co sprawiłoby, że zapamiętam ten obrazek na dłużej. Jeśli nie ma pomysłu, to chociaż wykonanie musi być na bardzo wysokim poziomie. Tutaj trochę tego zabrakło. Brak jakichś większych elementów na pierwszym planie oraz mocne rozmycie tła powodują, że całość wygląda na jakąś miniaturę, zabawki. Brakuje jakiegoś najważniejszego elementu. Jeśli najważniejszy miał być budowany statek kosmiczny, to może trzeba było tak ustawić kamerę, żeby był wyraźnie na pierwszym planie?

    Marcin Urbaniak (Goten22):
    Dużo elementów, nie każdy co prawda dopracowany, ale całość spójna w wizji. Kłuje mnie w oczy widok za "bramą" - nic tam nie mogę dojrzeć, a kompozycja ciągnie tam wzrok. Materiały mają nieco uproszczony styl, brakuje szczegółu, jakiejś wariacji spec mapami chociażby. Oświetlenie i kompozycja bardzo bezpieczne i poprawne, chętnie zobaczyłbym to w nieco odważniejszej aranżacji, ale rozumiem taki wybór do konkursu, gdzie wszystko musiało być zmieszczone na jednym rzucie.

    ASTOR (sponsor):
    Ilość zaimplementowanych szczegółów oraz dopracowanie świateł złożyło się na bardzo rozbudowaną pracę. Dodatkowy plus za człowieka, który stoi w centrum działań.

    3.

  • Retrofabryka - KafeleK



    Kamil Kuklo (mookie):
    Schludna, udana grafika, która odważnie podchodzi do tematu konkursu. Doceniam ilość robotów w scenie, z czego każdy posiada odmienny, unikalny kształt. Dobrze zagospodarowana przestrzeń fabryki, wcale przecież niemałej, aczkolwiek kompozycyjnie należałoby może skierować bardziej uwagę na jej dolną, zdecydowanie weselszą i żywszą część. Moja wątpliwości budzi też oświetlenie i jakość materiałów, widok za oknem nie do końca licuje z dynamiczną atmosferą sceny, tonując ją zupełnie niepotrzebnie. Dobre, dość szczegółowe modele, aczkolwiek ich liczbę należałoby podwoić, by zaspokoić mój apetyt jako widza. Niemniej solidny, posiadający wiele mocnych stron obrazek.

    Oskar Świerad (Avenger):
    W „Retrofabryce” widzę oczywiście inspiracje klasyczną ilustracją science fiction, wliczając w to kolorystykę i świadome unikanie tekstur. Dolna prawa część tej pracy jest ekstra. Kolorowa, z fajną akcją. Design idealnie trafia w retro SF. Ten fragment jest super. Reszta pracy według mnie odstaje. Gdyby tło było tłem, a nie wypełniało trzech czwartych kadru, nie miałbym zastrzeżeń.

    Druga sprawa – to jeszcze nie jest całkiem retro. Warto powalczyć wbrew domyślnemu realizmowi 3D. Przykładowo: sztucznie zawyżyć matowość powierzchni, użyć oszukanych ukrytych źródeł światła. Jest szansa, że tą spójność dałoby już kilka zabiegów z zakresu color gradingu, krzywych. Zawsze warto sprawdzić, ile da wyciągnąć w compositing nodes z surowego renderu. I cały czas zerkać na referencję stylistyczną.

    **W okładkach Karel’a Thole do Asimova** widzę przede wszystkim matowe powierzchnie i kolor lokalny. Na 1 obiekt przypada 1 kolor i jego odcienie. Wydaje mi się, że tutaj retro feel ginie dlatego, że fizyczne odbicia i cienie skaczą przypadkowo po całej pracy. W 3D świetnie to czuje Karol Miklas.

    Krzysztof Ślaziński (Krzysiek):
    Punkt za oryginalne podejście do tematu. Widać, że sporo pary poszło w fazę pomysłu. Ciekawe roboty, interesujące przedmioty wytwarzane w fabryce. Niestety reszta już trochę kuleje. Kadr wydaje się przypadkowy, najważniejsze rzeczy dzieją się w prawej dolnej części grafiki i trzeba mocno wytężyć wzrok, żeby zobaczyć szczegóły. Podobnie kolory i oświetlenie. Kolorystycznie najbardziej wyróżniają się złoty robot i zielona podłoga. Oświetlenie przyciąga wzrok w kierunku złotego robota, który nie do końca rozumiem jaką ma funkcję. Myślę, że powinieneś więcej popracować nad storytellingiem, czyli jak i przy okazji jakich środków opowiadasz historię na obrazku.

    Marcin Urbaniak (Goten22):
    Na początek gratulacje za cartoonowe podejście do tematu. Śmiem twierdzić, że cartoon jest o wiele trudniejszy niż te wymuskane, industrialne obrazki, które zdają się być kopiami z kopii z kopii i z powtarzającymi się do bólu motywami. Niestety technicznie mnie nie zachwyciło. Design postaci całkiem sensowny, ale nieco banalny. Brakuje mocnego punktu całej sceny, wszystko jest jakby w nieładzie, a modele i materiały zdają się być niedopracowane. Koncept ciekawy, ale realizacja do mnie nie przemawia.

    ASTOR (sponsor):
    Wprawdzie tytuł sugeruje stan przeszłości, ale z punktu widzenia roku 2016 - mamy pełną nowoczesność. Jedyne, czego nie potrafią wywnioskować, to co jest przedmiotem produkcji? :)

    4.

  • Elektrowinnica - Nameless_Jacob



    Kamil Kuklo (mookie):
    Mam słabość do tak beztroskich, kolorowych grafik, których główną siłą jest wyobraźnia autora. Elektrowinnica obsługiwana przez latające roboty to naprawdę wyborny temat na pracę. Szalenie podoba mi się wykorzystana w obrazku paleta, kompozycja i postprodukcja, która nie rzuca się w oczy, wszystko jest czytelne i ukazuje dokładnie to, co najistotniejsze. Może nie ma tu za wielu modeli, ale te, które są, sprawiają dobre wrażenie, tekstury i materiały są również co najmniej poprawne. Niestety brakuje tu szczegółów, samej fabryki, która mogłaby piętrzyć się dumnie na wzniesieniu w tle. Na tle konkurencji może dość oszczędnie, ale konsekwentnie i spójnie.

    Oskar Świerad (Avenger):
    W miniaturze ten render wydawał mi się być kandydatem na podium. Dobre modele drzew, soczyste kolory, ruch. Fajna kompozycja. Przy drugim spojrzeniu jednak widzę tu sporo problemów. Przede wszystkim, jest tu najsłabiej z przedstawieniem opowieści. Zajęło mi dobre kilka minut, żeby zrozumieć, że *magnetyczna kula zbiera mechaniczne owoce naturalnych drzew*. Jeżeli robimy coś niesztampowego, to po prostu musimy, absolutnie musimy, włożyć kilka razy tyle wysiłku w czytelność. Drzewo nie jest ani odrobinę robotyczne. Nie widzę związku między niebieską farbą kostek a drzewem lub odwrotnie: w drzewie elementów mechanicznych bądź niebieskich. (**Jedno z możliwych wyjść z sytuacji**)

    Krzysztof Ślaziński (Krzysiek):
    Na plus światło, kolory oraz cała ta część z naturą. Trawa i drzewa wyszły super. Kadr nie do końca przemyślany. Chciałeś, żeby cała uwaga widza koncentrowała się na lewej stronie grafiki?

    Nie przemawia do mnie pomysł. Jak rozumiem miały to być drzewa, na której zamiast owoców rośnie elektryczność? Połączenie natury z elektrycznością, z fabryką - to jest ciekawy kierunek. Myślę, że jeśli to rozwiniesz, to możesz z tego wycisnąć sporo ciekawszych pomysłów. Natomiast obecnie jest to trochę mało czytelne i nie aż tak interesujące. Poważnie zachęcam do dalszych poszukiwań, bo widzę w tym potencjał.

    Marcin Urbaniak (Goten22):
    Ciekawa koncepcja, bo na otwartym terenie i z dość "ekologicznym" przesłaniem, w przeciwieństwie do tych ciężkich, szarych, industrialnych klimatów, które zawsze kojarzą się z sci-fi. Niestety sam pomysł jest dla mnie nieczytelny - połączenie tej technologii i natury tutaj jakby nie zagrało. Jest to zrobione zbyt topornie. Zawieszenie futurystycznych urządzeń na zwykłych drzewach to prosta droga do zderzenia tych dwóch światów, a tutaj raczej przydałoby się ich połączenie. Koniec końców wszystko się gryzie - piękna zielona trawa, zachód słońca kontra topornie ciosane maszyny i sci-fi. Podsumowując - koncept jest ciekawy, ale wymaga jeszcze dopracowania i przemyślenia. Dodatkowo drzewa, które stanowią tak właściwie główny element sceny, są zbyt mało szczegółowe. Generator jest aż nazbyt widoczny.

    ASTOR (sponsor):
    Odmienne spojrzenie na problem połączone z wizją bioprzemysłu sprawdziło się bardzo dobrze. Klimat światła i wrażenie ruchu robią świetne wrażenie!

    5.

  • Fabryka Tlenu - Arkadiusz Wernicki



    Kamil Kuklo (mookie):
    Fajna, monumentalna grafika, której monochromatyczność poczytuję sobie za plus. Ciekawa wizja i wykonanie, modele są przyzwoite, kompozycja trafiona, pusty krajobraz doskonale uzupełniają kopuły kolonizatorów planety. W odbiorze przeszkadza niestety wrażenie niezachowania skali obiektów, kamienie wydają się być zbyt duże i zbyt proste w wykonaniu, postacie ludzkie sprawiają wrażenie za małych, wszystko wygląda bardziej jak miniaturowa makieta, a nie kadr ze świata nieodległej przyszłości. Bez względu na pewne braki wielkie gratulacje za ukończenie obrazka takiej jakości na czas.

    Oskar Świerad (Avenger):
    W „Fabryce Tlenu” jest kilka elementów, które rzeczywiście nawiązują do projektów kolonii na Marsie czy Księżycu. Pasuje też użycie odcieni szarości. W scenie, moim zdaniem, jest jednak bardzo kiepsko z czytelnością. Żeby było widać chodzących po stacji ludzi, nie wystarczy podbić rozdzielczości do 4K. Trzeba zastosować takie samego zabiegi, co w każdej innej formie ilustracji – wzajemny kontrast między elementami, podejście od ogółu do szczegółu w walorze. Bardzo polecam **prezentację Andrew Maximova**.

    Krzysztof Ślaziński (Krzysiek):
    Fajny pomysł z fabryką tlenu. Podoba mi się, że dodano tu trochę dynamiki poprzez skosy, perspektywę i motion blur zasysanego przez fabrykę powietrza. Zabrakło trochę dopracowania. Mniej ziarna, lepsze światło (obecnie jest za ciemno) i praca sporo by zyskała.

    Marcin Urbaniak (Goten22):
    To co do razu rzuca się w oczy to skala. Coś tutaj ewidentnie nie gra. Myślę, że to przez te kamienie, które na początek wydają się być drobnym żwirkiem i nagle natrafiam na ludzi, a potem cała skala się sypie. Zastosowanie czerni i bieli zupełnie do mnie nie przemawia. Nie podkreśla to niczego. Brak tutaj gry światłem, którą to właśnie można by było monochromą wydobyć. Jest wręcz na odwrót - chciałbym zobaczyć jak te światełka grają na metalowej powierzchni fabryki, ale pozostaje mi się tylko przyglądać szarawym punkcikom. Szkoda tej fabryki, która zdaje się być potężna, która mogłaby zaskoczyć detalem, czy światłem, ale ginie w mroku i DOFie. Tło sprawia wrażenie tymczasowego i niedopracowanego. Wiem, że nie jest ono ważne, ale nie współgra z głównym modelem i widać jakby było nieco na siłę, czy bez pomysłu. Skoro jest to fabryka tlenu to można było zawrzeć tutaj jakąś małą historię - czy to małe drzewa, czy rośliny, które gdzieś tam pod kloszem dopiero się rozwijają. To dobry początek na większą pracę.




Gratuluję wszystkim, którzy ukończyli swoje prace. Weźcie uwagi jury do serca i powodzenia z następnymi projektami! ;)

Do zwycięzców wyślę PW.


(4) komentarzy
Zmieniony ( 25.07.2016. )
 
następny artykuł »