Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 ... 10
21
Modelowanie / Odp: Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Aquariess dnia 06.02.2021 09:48:10 »
Proszę o inne propozycję.
Sposób z "zaznacz wszystko" + "Merge by distance" jest bardzo uciążliwy dla rozbudowanych brył.
22
Modelowanie / Odp: Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Aquariess dnia 05.02.2021 13:23:04 »
Dzieki, "merge by distance" pomaga na nadmiarowe wierzcholki. Tylko u mnie wlacza sie to klawiszami M, B.
23
Modelowanie / Odp: Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez klafciarz dnia 05.02.2021 00:56:07 »
Albo zerknij tutaj ewentualnie i sobie zobacz jak "to się robi" na sposób "e to extrude, s to scale": https://www.youtube.com/c/Imphenzia/videos
24
Modelowanie / Odp: Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez klafciarz dnia 05.02.2021 00:52:56 »
Zaznaczyć masz tylko przed wykonaniem "merge by distance" - które usuwa vertexy (czy jak one się nazywają).
Później zaznaczasz tylko to co chcesz extrudować.
Na początku / wiadomo / można się łatwo pogubić.
Jeśli znasz choć trochę angielski, spróbuj np. tutaj https://www.youtube.com/watch?v=Jmir2bDpZA4&list=PLn3ukorJv4vsIOjZoMToZusH2uOyjCu6G
by złapać podstawy.
25
Modelowanie / Odp: Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Aquariess dnia 04.02.2021 23:32:46 »
Niestety próbowałem z vertex-ami, plane-ami i nawet edge-ami. Za każdym razem ten sam efekt.
Zaznaczenie wszystkiego (A) pomaga tylko jeśli ekstruduję o te samą odległość (lub mniejszą), a do tego okropnie powiela mi liczbę nałożonych na siebie vertex-ów
26
Tutoriale / Odp: Pisanie skryptów w Blenderze - seria od której możesz zacząć. Nagrania po Polsku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez klafciarz dnia 04.02.2021 20:59:40 »
W porządku filmy.
27
Modelowanie / Odp: Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez klafciarz dnia 04.02.2021 18:03:45 »
Być może - być może - ekstrudowałeś vertexy zamiast plane-a  - a vertexy przybyły w tym samym miejscu co stare - bo dwa razy nacisnąłeś E.
W podobnych sytuacjach - cofnij operację (ctrl-z) zaznacz wszystko (A) spacja (by wyszukać) "merge by distance".
28
Modelowanie / Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Aquariess dnia 04.02.2021 16:04:57 »
Witam
Jestem nowy w Blenderze i jeszcze mało umiem.
Mam problem z którym walczę od rana, a google mi nie pomaga.

Opiszę teraz pożądany efekt, schematy postępowania oraz efekt który otrzymałem.

Pożądany efekt:
Jak widać na rysunku 8 mamy kształt składający się z 3 brył. Wszystkie płaszczyzny boczne i podstawy mają przypisany czerwony materiał.

Schemat postępowania:
1. za pomocą CTRL + Prawy Klawisz Myszy rysuję kształt
2. łączę kształt klawiszem F
3. nadaje kształtowi materiał
4. zaznaczam całość
    klawiszem E rozpoczynam ekstrudowanie
    klawiszem Z wybieram oś wzdłuż której ekstruduję
    wpisuję pożądaną wysokość bryły
5. do górnej podstawy bryły dorysowuję drugi kształt
6. klawiszem F łączę kształt po czym nadaję mu materiał
7. powtarzam krok 4

Efekt otrzymany:
Jak widać na rysunku 7 otrzymałem 3 bryły przy czym ta po prawo nie posiada dolnej podstawy, a podstawy boczne choć istnieją to jednak nie maja przypisanego materiału.

Moje pytanie:
Co mam zrobić, żeby otrzymać efekt jak na rysunku 8?
Ważne, żeby zachować ogólny schemat postępowania ponieważ mam zamiar rozbudowywać bryły do góry.

29
Tender Blender / Format glb/gltf
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Penny_RaV dnia 04.02.2021 09:38:11 »
Witam szanowne gremium :)
 
  Mam pytanie. Robiąc pewnien model elementu i eksportując go później do formatu glb
chciałem zewnętrznie zmieniać mu kolor lecz model usilnie go rozjaśnia i nanoszony kolor jest po prostu
zbyt jasny wypaczając nanoszony kolor. Mam nadzieję że wyraziłem się wystarczająco jasno.
Generalnie po eksporcie modela nie mogę swobodnie zmieniać mu kolory, jest wypaczony
Czy jest jakiś sposób by to zmienić.

Pozdrawiam serdecznie i bardzo dziękuję za pomoc
30
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Auto generowanie szkieletu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez plasid2 dnia 03.02.2021 20:15:16 »
Cześć,

Czy ktoś miałby skrypt do wygenerowanie szkieletu dla całego drzewa jeśli gałęzie są separowanymi obiektami, tak żeby jedna kość była przypisana do jednego obiektu(gałęzi) tak jak na rysunku
Strony: 1 2 3 4 5 ... 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek