Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 ... 10
21
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez CEZ-72 dnia 06.03.2023 23:08:01 »
dzięki....tylko jak będziesz mógł mi to łopatologicznie wyłożyć.....by na przyszłość nie było  problemów...byłoby fajnie...
Blender 3.4

nie mogę wysłać załącznika bo jest za duży....waży 3.12 mb...
jak mam ci go podesłać?
22
Modelowanie / Odp: Problem z kośćmi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 06.03.2023 18:11:14 »
Witaj. Prawdopodobnie do kości nogi przypisałeś też inne elementy ciała. Jak podeślesz plik, to sprawdzę w wolnym czasie, co jest nie tak.
23
Modelowanie / Problem z kośćmi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez CEZ-72 dnia 06.03.2023 14:00:27 »
Witam.....
wymodelowałem sobie ludzika za pomocą skina w oparciu o tutorial na YT...
Wszystko wyszło fajnie tylko problem się zaczyna gdy po riggowaniu próbuję  np ruszyć nogą....
Podczas ruchu następuje deformacja modelu....czy to ręka czy to głowa.
Ktoś wie dlaczego i jak to naprawić?
screen do wglądu
24
Modelowanie / Odp: Pytanie początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez CEZ-72 dnia 06.03.2023 00:04:49 »
dzięki.....o to chodziło :)
25
Modelowanie / Odp: Pytanie początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 05.03.2023 20:55:44 »
ad.1. Chodzi Ci o widok wszystkich ścian - taki przeźroczysty? https://www.katsbits.com/codex/limit-selection/

O! Zaznaczanie symetryczne (nawet nie wiedziałem, że coś takiego jest  :P ):
https://docs.blender.org/manual/en/latest/modeling/meshes/selecting/mirror.html

ad.2 Tutaj się to nazywa merge: https://docs.blender.org/manual/en/latest/modeling/meshes/uv/editing.html?highlight=merge#merge (po lewej na dole wybierz sobie Twoją wersję blendera, bo skóróty i grafiki mogą się różnić między wersjami.
26
Modelowanie / Odp: Pytanie początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez CEZ-72 dnia 05.03.2023 16:24:59 »
no właśnie nie....:)
może inaczej....
Popatrz na obraz,,,
teraz mamy zaznaczoną jedną scianę.... oś x +  żeby zaznaczyć ścianę po drugiej stronie  (oś x- ) muszę obrócić cuba i z shiftem ją zaznaczyć.....
W Cinemie oo zaznaczeniu opcji zaznacz niewidoczne można było dwie ściany zaznaczyć jednym ruchem bez obracania obiektu...po co mi to?
bo extrudujesz i wyciągasz wszystko symetrycznie...owszem jest modyfikator mirror....ale chciałem się dowiedzieć czy da się to zrobić bez niego....
27
Modelowanie / Odp: Pytanie początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hepa dnia 05.03.2023 13:47:47 »
Jeśli chodzi o zaznaczanie wszystkich elementów na viewporcie,
klawisz ->   a
ewentualnie wciskaj  2x ten klawisz   ->     "  a  "


może o to Ci chodzi ; )
28
Modelowanie / Odp: Pytanie początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez CEZ-72 dnia 05.03.2023 13:14:35 »
1 odpowiedź nie działa...albo coś jeszcze robię źle...:)

2. to jest to !! tego szukałem... dzięki !!
29
Modelowanie / Odp: Pytanie początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hepa dnia 05.03.2023 08:16:09 »
1. Spróbuj shift + prawy przycisk myszy
2. W trybie edycji masz skrót, jak zaznaczysz np. 2 punkty ( vertexy )  - klawisz m , a później pokazuje Ci się malutkie menu i dobierasz sobie np. " At Last "

Jakby co to pytaj, oglądaj tutoriale na YouTube, nauczysz się, tylko potrzebujesz zmiany no i czasu do tego.
30
Modelowanie / Pytanie początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez CEZ-72 dnia 04.03.2023 20:15:05 »
Witam serdecznie.
Mam kilka pytań.....
Przez dłuuugi czas pracowałem w Cinemie 4 d tak więc można powiedzieć że podstawy modelingu są mi znane.
Z blenderem kiedyś próbowałem.....i dalem sobie spokój...teraz czas na powrót :)
Nie mogę znaleźć dwóch funkcji,,,,obejrzałem kilkanaście tutoriali i niestety nie znalazłem...
Więc może wy pomożecie?
1.
w widoku  cuba z prawej strony (np) w trybie edycji znaznaczam plana....jak mogę zaznaczyć  jednoczeście plany symetrycznie? po obu stronach cuba ?
Bez obracania obiektu i shifta... za pomocą jednego zaznaczenia?

2.
W Cinemie istniała funkcja Weld...łączyła kilka zaznaczonych punków w jeden,,,,
np dwa wierzchołki sąsiednich polygonów....
Gdzie w blenderze znajdę tą funkcję?

Mam nadzieję że pytania są jasne ...
Jeżeli umknęło mi że taki wątek już był to przepraszam...
Jeżeli ktoś zna odpowiedź to proszę ...bo te dwie funkcje są bardzo często używane
Strony: 1 2 3 4 5 ... 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek