Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 ... 10
21
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 25.01.2024 12:30:58 »
No i jestem, pierwsza wrzutka po nowym roku. Na razie stwierdziłem, że te poprawki pójdą do "backlogu", a aktualnie skupię się na robieniu tego, czego jeszcze w ogóle nie ma, czyli animacji tancerek. Chciałbym to mieć w jakiejkolwiek wersji. Potem będę poprawiał. Poprawki do Courtney będę klepał jak zrobię tancerki. Dzięki temu czuję, że robota mi idzie do przodu a nie tylko kręcę się w miejscu ciągle nad tym samym.

A co do samych tancerek:
- zrobiłem im pierwszy pass animacji (na razie tylko w kilku pierwszych ujęciach jak widać niżej)
- ten ich obrót w ujęciu 5 nie do końca mi leży
- schodzenie z podestu w ujęciu 6 też mi się nie podoba
- kadrowanie w ujęciu 10 na pewno trzeba zrobić inaczej ale jeszcze nie mam pomysłu
- pierdoła, ale w ujęciu 14 na końcu wchodzą trochę w kadr a animacja nie była na to przygotowana więc do poprawy
- fizykę na tancerkach na razie olewam, też wrócę do tego później
- głośniki się teraz animują, yay

Chyba tyle jeśli chodzi o mój własny feedback.

22
Prace ukończone (3D) / Zamknięcie modelu ze skanera 3d
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jach dnia 06.01.2024 14:23:12 »
Wita.. Szukam osoby która by mnie nauczyła zamykania tyłów modeli,  robienia wypełnień. Pozdrawiam 
23
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 02.01.2024 16:36:43 »
W pełni się zgadzam. Ja się już do tego widoku przyzwyczaiłem, ale tak na marginesie to wyglądało jeszcze dziwniej jak główna postać też była nieruchomym manekinem na początku. Choć akurat tej wczesnej wersji nigdzie nie wrzucałem, bo nie było potrzeby ani sensu.
Zdaję też sobie sprawę, że jak nic nowego nie dodaję, a tylko edytuję istniejącą animację, to różnicę widzę głównie ja sam. Na pewno nikt tego wnikliwie nie śledzi, dlatego robię tę listę zmian. Żeby było wiadomo na co ewentualnie zwrócić uwagę.
Mam za to pytanie, bo na Max3D dostałem ciekawy komentarz i chciałbym się teraz dowiedzieć jak najwięcej na ten temat. Podobno postać między niektórymi ujęciami zdaje się przeskakiwać w różne miejsca sceny co wprowadza poczucie zagubienia. No więc pytanie, czy ktoś więcej też ma takie odczucie i to jest problem, którym realnie powinienem się zająć czy nie. Tak więc proszę o opinię

No i Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich użytkowników tej strony, którzy jeszcze z niej korzystają (czyli pewnie jakieś 5 osób :v )
24
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 01.01.2024 11:28:50 »
Dopóki "manekiny" nie tańczą niektóre ujęcia są komiczne. 8)  Ja bym szedł z tym dalej.  Szczerze się już gubię w tym co jest zrobione i jak. Ogólnie odbiór OK.

ps. Szczęśliwego nowego roku. :)
25
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 30.12.2023 21:08:05 »
 No i znowu jestem. Nie wszystko z poprzedniej listy zdążyłem poprawić, ale chciałem zrobić wrzutkę jeszcze przed końcem roku, więc pozbierałem do kupy to co udało mi się dotąd wyklikać i wrzucam co mam. No więc tak wygląda lista zmian:

- ujęcie 6 w całości wyanimowane od zera. Całą poprzednią sekwencje wyrzuciłem przez okno i teraz dziopka schodzi w nieco inny sposób, w innym tempie i rytmie. Jakoś to "zwykłe" schodzenie po stopniach mi się tam nie klei, więc podszedłem do tego nieco inaczej.
- ujęcie 17 - nie wiem czy była realnie taka potrzeba, ale też zanimowałem od nowa edytując gestykulację.
- ujęcie 20 - cały ten obrót zrobiłem od nowa.
- ujęcie 21 - miałem co prawda zamiar poprawić tylko dynamikę ruchu, ale też zanimowałem od nowa żeby się nie sugerować niepotrzebnie tym co już było.
- ujęcie 12 - zmieniłem kadrowanie w taki sposób, żeby mimo cięcia łączyło się bezpośrednio z ujęciem 13.

W sumie jak tak teraz to czytam, to wszystkie ujęcia które jakoś edytowałem, po prostu zanimowałem od nowa. Czy to dobrze, czy źle to już nie mi oceniać - mam tylko nadzieję, że generalnie te zmiany są choć minimalnie na plus. A z rzeczy których nadal nie zrobiłem, choć chcę:

- ujęcie 8 - nadal mi czegoś brakuje.
- ujęcie 19 - chyba mi nie pasuje coś pod koniec tego gestu kręcenia palcem.
- ujęcie 46 - nadal mam wrażenie, że gest kiwania palcem jest wybity z rytmu.
- niektóre cięcia nadal do zmiany, po prostu jeszcze tego nie zrobiłem.
- fizyka jaka była, taka jest. Tym się będę później jeszcze bawił.

Oczywiście wszelkie uwagi cały czas, niezmiennie mile widziane.

26
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 18.12.2023 13:56:06 »
Dobrnąłem do końca. Courtney ma już "jakąś" animację przez cały klip. Teraz będę wracał i robił poprawki, potem animacja tancerek. Moja aktualna lista uwag do samego siebie:
- ujęcie 6 jest do kitu. Tak po prostu. W całości do wyrzucenia i wyanimowania od zera.
- ujęcie 8 - czegoś mi brakuje. Chyba jest ok jak jest, ale może warto poeksperymentować.
- ujęcie 17 - chyba lepiej gdyby lewą dłonią robiła gest, że się rozgląda. Lepiej pasuje to do słów.
- ujęcie 20 - dziwny jest ten obrót. Trzeba spróbować jakoś naturalniej to zanimować.
- ujęcie 21 - może troszkę szybszy i bardziej wyraźny ruch?
- ujęcie 46 - mam takie drobne wrażenie, że ten gest kiwania palcem pod koniec jest jakiś wybity z rytmu. Choć może mi się wydaje, ale i tak warto sprawdzić.
- fizyka włosów zdecydowanie wymaga pracy. To już zostawię zapewne na sam koniec, ale aktualnie te włosy są trochę zbyt dzikie.
- no i oczywiście wszystko co było wytknięte wyżej.
Jak ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi to cały czas jestem otwarty na krytykę.

27
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 04.12.2023 12:43:03 »
Jakbym się miał przypieprzać to chyba na siłę. Jest ok.
28
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 03.12.2023 19:24:18 »
Dobra, jednak zdążyłem przed końcem tygodnia. Druga połowa animacji jeszcze nie jest zrobiona w całości, ale zanimowałem kilka nowych ujęć więc wrzucam to co mam. Plan jest aktualnie taki, że najpierw doanimuję do końca wszystkie ujęcia z Courtney, a dopiero potem wrócę do poprzednich i będę je poprawiał. Tak więc nie olewam krytyki, po prostu staram się w jakiś uporządkowany sposób podchodzić do pracy. Wszystkie powyższe uwagi mam z tyłu głowy. Oczywiście feedback jak zawsze mile widziany.

29
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 25.11.2023 19:34:04 »
Reszta ujęć spoko przy tym montażu jest git IMO.
30
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 24.11.2023 13:23:15 »
Yep. Eksperymentowałem z bardziej "plastycznymi" ruchami, bo zazwyczaj to jest co mi się na co dzień fajnie sprawdza, ale w ogóle timing tego skalowania jest rozjechany z ruchami postaci i wygląda to źle. Ten kierunek mi nie zaskoczył, to już nawet nie próbowałem tego poprawiać. Zresztą to ujęcie w ogóle wygląda źle i mam z nim największy problem. Dlatego na razie zostawiłem jak jest i idę dalej. Swoją drogą stopnie nie są fejkowe, w kolejnych ujęciach widać jak one wyglądają i że "fizycznie" faktycznie tam są.
Prawda, doszedłem już do takiego wniosku, że perfekcyjne to nigdy nie będzie. Zresztą jeszcze na etapie budowania sceny coś czułem, że mi ten projekt jakoś nie idzie, że "to nie to". Chcę to chociaż domknąć, bo szkoda mi tego całego czasu jaki w to włożyłem. Nie musi być majstersztyk, wystarczy że będzie poprawnie, bez większych baboli. Ale w drugą skrajność też nie chcę popaść - nie chcę żeby było na odwal. Dlatego jeszcze będę się starał nad tym uczciwie pracować, choć aktualnie poziom "fine i guess" mi wystarczy. Po prostu się pogodziłem z myślą, że ten projekt jest całościowo taki-se.
Mdłe ruchy tyczą się tego schodzenia po schodach, czy jeszcze czegoś innego? Dla pewności pytam.
Strony: 1 2 3 4 5 ... 10

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek