Praca Miesiąca - guests

Corvette C7
Praca Miesiąca Sierpień-Grudzień 2019
m.arc.in

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 ... 10
21
Work in progress (WIP) / Ostatnia reduta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kamil Bałyk dnia 19.02.2020 12:03:38 »
Witam wszystkich,

jak oceniacie (prócz bruku, który ewidentnie musze poprawic:) ). Jak to widzicie?

Pozdrawiam
Kamil
22
Hej,

temat jest dość złożony i mimo, że opisujesz sprawę w miarę konkretnie to może być wiele wariantów w zależności od sceny, przede wszystkim to zależy czy ten obiekt, od którego ma nie otrzymywać cieni ma rzucać cienie na inne obiekty. Jeżeli ma w ogóle nie rzucać cieni to temat jest prosty i możesz to wyłączyć w object properties => visibility=>shadow.


Jeżeli ma nie rzucać cieni tylko na ten obiekt, a rzucać na wszystkie inne to Cycles nie ma jeszcze opcji light linking (dawniej w blenderze, jak jeszcze funkcjonował Blender Internal była opcja light group). Na tę chwilę musiałbyś to zrobić przez kompozycję (compositing nodes). W blenderze 2.8 nazewnictwo związane z warstwami, wykluczaniem warstw, rozmieszczenie niektórych opcji w UI itd. uległo zmianie, więc trochę inaczej to wygląda w B 2.79, a B 2.80.
23
Oświetlenie i rendering / 2.8 cycles co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni od innego (ale tylko tego)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez na123 dnia 18.02.2020 22:45:54 »
Witam,
co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni tylko od jednego obiektu a poza nim  by "reagował" normalnie na inne ( w temacie cienie) .
24
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mookie dnia 17.02.2020 18:45:06 »
Wszystkie okładki zrobiłem sam, są obustronne. Nie ma mowy o naruszeniu jakichkolwiek praw autorskich. Nazwiska autorów i tytuły są zmyślone przeze mnie.
25
Blender / Odp: Blender 2.82
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 16.02.2020 13:22:56 »
Dzięki za info. Widzę, że Painter ewoluował od mojej wersji mocno. Już nie mówię o tym, że dalej używam blendka w 2.79 :P
Czyli wygląda na to, że zamiast skalować UVkę skaluje się teksturę wydzielając jej nowy obszar mówiąc tak łopatologicznie. Ale robiąc głównie grę nie widzę zastosowania :(
26
Blender / Odp: Blender 2.82
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 16.02.2020 09:50:25 »
@winhelp  Z tego co rozumiem, to do jednej UV-mapki można przypisać więcej niż jedną teksturę. Tekstury mogą mieć różne rozdzielczości i np. twarz postaci może być w 4096px, koszula w 2048, a guziki i podeszwa butów w 256px. UV-mapka jest wtedy podzielona na kwadratowe strefy, gdzie każdy kwadrat jest miejscem na oddzielną teksturę.

Wydaje mi się, że to służy oszczędzaniu pamięci. Być może jeszcze kooperacji, bo może da się zrobić tak, aby artysta od ubrań pracował nad jedną teksturą, a artysta od twarzy nad drugą niezależnie od siebie.

https://www.youtube.com/watch?v=LR3Y9R2wmdI
27
Blender / Odp: Blender 2.82
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 15.02.2020 23:13:23 »
Co to jest ten UDIM bo już w Substance Painter się z tym spotkałem ale nie wiem o co biega?
28
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« Ostatnia wiadomość wysłana przez freeqstyler dnia 15.02.2020 21:36:43 »
Trzeba byłoby uporządkować nam tą wiedzę. Wiele lat się nad tym zastanawiałem. Co można, a co lepiej nie.
Załóżmy, że ktoś modeluje buty Adidas, to chce również zrobić jakieś logo, to najczęściej robi kopię tego logo. A z drugiej strony te buty mogą być robione przez skanowanie 3D. I wychodzą takie nieścisłości.

Z tym to już w ogóle są jaja, bo dochodzi zastrzeżony znak towarowy... Wyszukiwanie informacji/opinii prawników w internecie prowadzi do tego, że możńa wysnuć wniosek, że pokazywanie projektu który nie jest w 100% twój (czy chodzi o wzornictwo czy logo czy coś) jest zawsze obarczone ryzykiem, że ktoś się przyczepi... A jednak większość projektantów jakieś tam cudze wzory wykorzystuje (bo przecież nie projektujesz od zera każdego mebla do wizualizacji wnętrza) i nikt się nie czepia.
29
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hepa dnia 15.02.2020 13:32:11 »
Trzeba byłoby uporządkować nam tą wiedzę. Wiele lat się nad tym zastanawiałem. Co można, a co lepiej nie.
Załóżmy, że ktoś modeluje buty Adidas, to chce również zrobić jakieś logo, to najczęściej robi kopię tego logo. A z drugiej strony te buty mogą być robione przez skanowanie 3D. I wychodzą takie nieścisłości.
30
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 15.02.2020 10:45:54 »
Mam teraz rozkminę, czy pokazanie okładki można podpiąć pod prawo cytatu? Bo pokazanie okładki jest pokazaniem części dzieła, czyli poniekąd jest cytatem. Na okładce znajduje się tytuł książki, więc można chyba powiedzieć, że zostało podane źródło dzieła. A czy gdyby to było zdjęcie z prawdziwymi książkami na półce, to czy ktoś by się czepiał o prawa autorskie do okładek?
Strony: 1 2 3 4 5 ... 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek

thorns factory

Wyświetleń: 365
Autor: mrys
w: Fractal