Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 ... 10
21
Prace Miesiąca / Odp: Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 07.08.2019 16:53:53 »
A nie można by Nanami wrzucić do tej łazienki? Miałbym mniejszy problem z wyborem pracy. :)
22
Projekty niekomercyjne / Odp: Projekt gry
« Ostatnia wiadomość wysłana przez michal201092 dnia 07.08.2019 10:49:31 »
@Ref -> Oferta cały czas dostępna!  8)
23
Animacja i symulacje / Odp: Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kubik dnia 07.08.2019 09:28:41 »
W 2.8 też jest "quick smoke" ;) Menu Object > Quick Effects > Quick smoke, albo w wyszukiwarce pod spacją. W 2.8 nim najlepiej wykorzystać nowy shader "Principled volume" do tego typu rzeczy.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=280&v=7-lTqiKitHw
24
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Odp: pytanie sprzętowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vipovsky dnia 07.08.2019 02:25:36 »
Patrząc na zaplecze hardwerowe moim zdaniem, wolał bym dostosować dysk m2 na niewykorzystanych liniach PCI
25
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
« Ostatnia wiadomość wysłana przez freeqstyler dnia 06.08.2019 23:38:05 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 4 miesięcy (kwiecień-lipiec).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na Nanami. Obie postacie Mortusa są świetne, ale ta bardziej przypadła mi do gustu :)
26
Animacja i symulacje / Odp: Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hepa dnia 06.08.2019 18:45:01 »
Spróbuj na początek, w Blenderze 2.79, wcisnąć spację i wpisać "quick smoke", na defaultowym cubie. Jeśli to będzie działało, to znaczy, że robisz coś nie tak. Jeśli będzie działało, a musi, to na tym bazuj i postaraj się odwzorować na innych symulacjach.
Możesz też wybrać, inne symulacje na tym "quick ... ".

W Blenderze 2.80, nie wiem jak to robić, więc nie będę pisał.

Może ktoś jeszcze Ci podpowie.
27
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Odp: pytanie sprzętowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 06.08.2019 12:45:33 »
Kwestia grzania jest bardzo indywidualna, zależy od samych kart, obudowy, wentylatorów, miejsca gdzie komputer siedzi... Musiałbyś zainstalować program HWMonitor i tam sprawdzać temperatury każdego sprzętu.

W Twojej sytuacji może być problem z pamięcią, jaką widzi Blender i Cycles. Jeżeli GPU mają różną ilość (u Ciebie 6GB i 4GB), to wtedy możliwa do użycia pamięć jest przycinana do tej mniejszej. Jeżeli renderujesz proste sceny, to nie będzie problemu. Ale bardziej złożone mogą się nie zmieścić w 4GB. Ale w sumie wtedy powinno wystarczyć wejście w opcje Blendera i ustawianie, że tylko 1660 ma renderować.

W każdym razie, ja bym przetestował konfigurację z dwoma kartami. Dwie godziny roboty na włożenie karty, instalację sterowników i testy, a może przyspieszysz swój sprzęt w Blenderze (w grach nie da się wykorzystać dwóch różnych kart).
28
Animacja i symulacje / Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Eld dnia 06.08.2019 09:59:51 »
Witam po raz pierwszy :).

Od paru dni zmagam się z symulacją ognia i dymu.
Przerabiam rożne tutoriale(dwa główne podaję poniżej), ale zawsze mam ten sam problem. W przypadku wersji 2.8 wydaje się mało logiczny.
Ogień i dym jest widoczny w przypadku zwykłego viewportu 3d. A nie ma go w renderze, również po odpowiednich ustawieniach nodów. Na screenach w załącznikach podaje porównanie i ustawienia obiektu Flow i Domain.
Screeny dodaję na darmowym hoście.
Pierwsze dwa screeny są z Blendera 2.79. Mam włączony Homogeneous Volume w zakładce World.

Dwa następne screeny z niebieskim ogniem/dymem(piszę tak, bo mimo postępowania jak w tutorialach, mam wrażenie, że ustawiam kolor dymu, nie ognia) są z Blendera 2.8 na silniku Evee. I ten przypadek wydaje mi się najmniej logiczny, ponieważ po ustawieniu noda emmision na niebieski kolor, ten kolor w renderze jest. Jednak, gdy dołączam ColorRamp i inne nody dla zmiany koloru ognia, ten w renderze staje się znowu bez koloru, choć sam dym jest, więc volume działa. Dodam, że ColorRamp działa bez Math Node. Jednak i tak nie tak jak na tutorialu. Dopiero po ustawieniu jedynie dwóch kolorów, one się wyświetlają, bez Math Node nie mam właściwie żadnej kontroli.

Jeszcze odnośnie ognia/dymu. W Blenderze wyrenderowałem w cycles unoszący się płomień wg jednego z poniższych tutoriali, jednak ostatecznie wcale ognia tam nie było. Był tylko dym, któremu kolor mogłem zmienić za pomocą innych ustawień, niż tych pokazywanych w tutorialu. Stąd myślę, że cały czas mogę robić coś źle z obiektami Flow i Domain.

Jak coś, mogę dodać więcej screenów. Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam!

https://ibb.co/5BPS3VY
https://ibb.co/FBby573
https://ibb.co/YBynns9
https://ibb.co/Y8xHpJ6
https://ibb.co/ypfmTW0
https://ibb.co/nkbwFw1


Korzystam z dwóch tutoriali na youtube:
Blender 2.8 Tutorial - How to Create Fire in Eevee
Realistic Fire Simulation Tutorial - Blender Cycles

29
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Odp: pytanie sprzętowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez hepa dnia 05.08.2019 18:59:38 »
Dzieki Piotr za odpowiedz.
Jednoczesnie siedze i mysle jak najlepiej wykorzystac zalegajaca karte graficzna.
Mam aktualnie podlaczona do PC 1660TI. Druga to 1050TI.
Jesli podlacze dwie, czy to nie bedzie sie zbytnio grzalo ? - pytam, bo wczoraj sie nad tym zastanawialem.
Co byscie doradzili ?
A moze w ogole zrezygnowac z tego tematu ?
Zasilacz mam cos ponad 1000 W.
30
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Odp: pytanie sprzętowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 04.08.2019 16:17:18 »
Jak masz 16 linii PCI-E w procesorze, a na płycie są dwie karty graficzne, to wtedy obie używają po 8 linii na jedną. W grach na dzień dzisiejszy nie ma wielkiej różnicy pomiędzy kartą pracującą na wszystkich 16 liniach, a pracującej na ośmiu. Spadek wydajności to max kilka procent. W Cyclesie, jeżeli przeliczasz na GPU, to różnicy w ogóle już nie ma.
Strony: 1 2 3 4 5 ... 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek