Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 ... 10
21
Teksturowanie i materiały / Odp: Problem z displacement
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kubik dnia 27.09.2019 00:35:24 »
Wybaczcie za drugi post, ale sytuacja się na tyle zmieniła, że edycja poprzedniego byłaby nie na miejscu :)

Postanowiłem dalej grzebać czy to na pewno jest wina tekstury, a nie np. Blendera 2.8, albo czegoś innego w tym projekcie. Stworzyłem więc nowy i okazało się, że render wygląda zdecydowanie lepiej. Zacząłem więc porównywać z oryginalnym i jedyną różnicą było położenie obiektu. W oryginalnym projekcie mam Ziemię z Księżycem w skali 1:1000000, więc ma on położenie wynoszące: -384.4m. Wyrenderowałem więc 3 wersje: z tym oryginalnym położeniem,  w położeniu 0,0,0 i z oryginalnym położeniem, ale z klikniętym "apply" na "location" .  Oto rezultaty w odpowiedniej kolejności:

https://drive.google.com/open?id=1r_3IC4h5vF4H2lBThxlIGjhaMleESjSM
https://drive.google.com/open?id=1hRlE_29evaSMdK2cDxM2sgFkmsdTn2_J
https://drive.google.com/open?id=1kA-B2miY6qF3RbiSPN0oUchpaXVcgKv6

Jak widać w każdej opcji wygląda to zupełnie inaczej, ale te "schody" widoczne są tylko na pierwszym renderze. W żadnym położeniu nie wygląda to dobrze, choć na drugim renderze jest niby najlepiej, ale za to wyraźnie spadła rozdzielczość siatki. Nie do końca wiem co o tym sądzić i co może powodować takie zachowanie. Macie jakieś pomysły?
22
Prace ukończone (3D) / Odp: Huśtawka integracyjna - animacja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tvaroog dnia 26.09.2019 14:43:34 »
Dodałem dwie kolejne animacje w pierwszym poście. Ostatnią z piaskownicami wyrenderowałem w Eevee.
23
Offtopic / Odp: Darmowa baza głosów dla animatorów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez freeqstyler dnia 26.09.2019 12:18:36 »
Nie dostaniesz od razu pozwu, ale jeżeli animację z wycinkiem ścieżki z filmu wrzucisz na YT, to najprawdopodobniej dostaniesz po uszach przez ich automat to wykrywania naruszeń IP. Najlepiej zrobisz, jak po prostu zapytasz autora danej ścieżki, czy możesz ją wykorzystać do takich celów.
24
Offtopic / Odp: Darmowa baza głosów dla animatorów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 26.09.2019 10:30:15 »
Część na pewno, ale czy wszystkie? Niby planowałem na początku po prostu wyciąć jakąś kwestię z filmu, ale pytanie czy wtedy mogę takie coś wrzucić sobie do portfolio. No i zostaje też taka kwestia, że wypowiedź wycięta z filmu będzie prawdopodobnie zaśmiecona jakimiś efektami w tle i ewentualnie muzyką. Trafiłem niby na strony z aktorami głosowymi, gdzie dostępne są do przesłuchania próbki głosów z krótkimi wypowiedziami - w sam raz takie jakich szukam. Tylko znowu pytanie, czy te próbki mogą być użyte do czegokolwiek poza ich przesłuchiwaniem. A może po prostu za bardzo się przejmuję i mogę sobie użyć czegokolwiek?
25
Teksturowanie i materiały / Odp: Problem z displacement
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kubik dnia 25.09.2019 23:07:54 »
Ech, no faktycznie na to wygląda. Problem jest taki, że oryginalna wersja tej tekstury pochodzi od NASA https://astrogeology.usgs.gov/search/details/Moon/LRO/LOLA/Lunar_LRO_LOLA_Global_LDEM_118m_Mar2014/cub, ale z tego co widzę, to nie jest typowy obrazek. Po załadowaniu do Photoshopa wyświetla mi się coś takiego: https://drive.google.com/file/d/1IYCo2MVO27xwf3Om6k14APAR9IJygR6G/view?usp=sharing
Z tego co wyczytałem jest to jakiś format GeoTiff i prawdopodobnie dlatego Photoshop tak to odczytuje.
W Internecie znalazłem 2 wersje tej tekstury, które zostały doprowadzone do użyteczności jako typowa mapa przesunięć. Jedna to ta, którą wysyłałem wcześniej, a druga tutaj: https://drive.google.com/file/d/1C9ysihO7ro7pySqqok9enVgSuJPqjf3P/view.
Ta jest w mniejszej rozdzielczości, 30000x15000, ale prawdopodobnie lepiej przygotowana, bo widać mniej tych "schodów" i w Photoshopie po podniesieniu kontrastu jest mniej plam. Moja teoria jest taka, że w obu przypadkach zostały wykonane jakieś przekształcenia tej oryginalnej tekstury, które nie obsługują 16 bitów na kanał i dlatego, pomimo zapisu w 16-bit, obrobione tekstury nie mają już tylu informacji co oryginał.
Może ktoś się spotkał z podobnym problemem w Photoshopie? Wiem, że to nie to forum, ale zapytać nie zaszkodzi skoro bezpośrednio związane z tematem. Histogram jest rozstrzelony, staram się ręcznie przerobić tą teksturę wykorzystując narzędzie poziomy osobno dla tych ciemnych i osobno dla jasnych obszarów (pracuję na 2 warstwach), ale niestety są pewne problemy na granicach tych obszarów, widać wyraźne odcięcie.
26
Offtopic / Odp: Darmowa baza głosów dla animatorów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 25.09.2019 15:57:23 »
A to nie są dialogi wycięte z filmów?
27
Work in progress (WIP) / Odp: Raven
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 25.09.2019 13:43:15 »
Dzięki, super że się podoba  ;D
28
Offtopic / Darmowa baza głosów dla animatorów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 25.09.2019 13:40:32 »
Nie wiem za bardzo jak to nazwać, ale kojarzy ktoś może strony gdzie można znaleźć jakieś darmowe, stockowe nagrania głosowe? Nie raz widuje się przykładowe, testowe animacje z zupełnie przypadkowymi scenkami w których postać coś tam mówi. Zawsze mnie zastanawiało skąd wziąć takie krótkie wypowiedzi do tego celu. Dosłownie, jakieś nie wiem kilkunasto-kilkudziesięcio sekundowe kwestie z jakąkolwiek treścią, byleby tylko mieć z czym pracować do testowej animacji. Ktoś coś?
29
Offtopic / Odp: Grafika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez misztal dnia 24.09.2019 10:55:37 »
Dodam że w Polsce rynek kapitałowy bardziej się otworzył na producentów gier przez ostatni rok.
Renderowanie w czasie rzeczywistym w silnikach gier dla wizualizacji architektonicznych, gier, symulacji.
Widać dynamiczny rozwój silników gier i ich nowych zastosowań jak VR, AR.
30
Offtopic / Odp: Grafika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez freeqstyler dnia 23.09.2019 21:00:48 »
Jeśli ogarniasz angielski, to polecam jeszcze tego gościa:
https://www.youtube.com/user/AdamationStation

Weteran branży, daje sporo tipów co do tego jak pchnąć karierę w pracy twórczej, jak się uczyć, jak znaleźć motywację itd. Te dylematy o których wspominasz, w większym lub mniejszym stopniu dotyczą każdego, warto posłuchać jak to wygląda z perspektywy kogoś kto ma kilkanaście lat doświadczenia.
Strony: 1 2 3 4 5 ... 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek