46
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp. 47
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)« dnia: 11.03.2018 23:00:03 »
@Piotr, w zasadzie blenderowy fluid nigdy do niczego się nie nadawał. Flip fluid jest bardzo stabilny, także nawet przy dużej ilości cząsteczek działa jak należy.
@ Zuorion, no wreszcie będzie można jakiegoś FX-a zrobić z wodą Test w stylu "Górski Potok": https://gfycat.com/SentimentalFlippantCarpenterant Grid cell count: 10 800 534 Fluid particles: 17 850 000 Whitewater particles: 600 000 48
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)« dnia: 01.03.2018 00:36:12 »
@Piotr, tak to zupełnie inna jakość symulacji cieczy - Flip Fluid będzie dostępny w formie płatnego addona w blendermarket.
Blenderowy system jest dość archaiczny. Dużo zasług w tym, że w blenderze w ogóle istniał fluid system ma Nils Thuerey - naukowiec uniwersytecki, zdobywca "tech-oscara", ogólnie rzecz biorąc gość z nawyższej półki w tym temacie. Wprowadzał pierwsze solvery w blenderze coś około 2005 r. (circa about blender 2.4). Mantaflow to też twór Nilsa - jeden z jego studentów integruje aktualnie ten silnik z blenderem - efekty są dość ciekawe, choć na tę chwilę wydaje mi się to rozwiązanie jeszcze dość toporne jeśli chodzi o użytkowanie i "wyczucie symulacji" (skalowalność "domain" i wiele innych kwestii w ustawieniach) - tu masz kilka przykładów https://twitter.com/hashtag/mantaflow Wracając do Flip Fluid to faktycznie możliwości są duże - w pomyśle coś zbliżonego do Bifrosta (twórca FLIP FLUID bazuje na metodzie PIC/FLIP, rozwiązaniach od Roberta Bridsona). Obliczenia są dość szybkie (z częściowym wspomaganiem GPU). Skalowalność też jest dobra - można robić realistyczne symulacje na większą skalę typu ocean/rzeka/wodospad itd. Flip Fluid w aktualnej postaci to symulacja cieczy, nie dymu (tu przewagę ma Mantaflow). Nie ma też aktualnie integracji z modyfikatorem w stylu ocean modifier - niestety nie można zrobić w tej chwili gładkiego przejścia jak w Houdinim, że np. fale oceanu synchronizują się z falami symulacji, ale to może się zmienić. Jestem w trakcie testów i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - bardzo mocne narzędzie, wygodne w użytkowaniu, przemyślane. Tu masz konkretny przykład możliwości (FLIP FLUID + fracture modifier): https://gfycat.com/ConsiderateFlickeringAmberpenshell Na razie dla celów nauki skupiam się na prostych testach, ale mam takie 2-3 projekty, gdzie mam chęć zrobić trochę większe symulacje. 49
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)« dnia: 28.02.2018 04:42:03 »
@Jerry, Flip Fluid zapowiada się bardzo obiecująco.
Test obstacle i adaptive time stepping. https://gfycat.com/AdmirableSpryFanworms 50
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)« dnia: 24.02.2018 16:55:36 »
Rozpocząłem betatesty addona Flip Fluid.
Test nr 1 whitewater 51
Work in progress (WIP) / Blender Rn'D (teczka)« dnia: 07.11.2017 22:38:25 »
Będę tutaj wrzucał różne testy związane z blenderem, blenderem i houdinim, nowymi branchami w blenderze itd. itd.
Na początek test mantaflow, blender 2.79. https://vimeo.com/241770982 52
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Dział dotyczący przyszłości blender« dnia: 09.08.2017 19:11:51 »
Tzn. wystarczy wątek, ale chyba było coś takiego jak tender blender?
53
Uwagi, błędy, propozycje / Dział dotyczący przyszłości blender« dnia: 06.08.2017 17:24:52 »
Hej, przydałby się dział, gdzie można będzie wrzucić jakieś info o zmianach jakie szykują się w następnych wydaniach Blendera i podyskutować na ten temat.
|
WIP Courtney Gears - Mortus
3D Budynek 3D - gucias
Sketchfab usuwa Ferrari - Piotr
Loading render kernels Debian - Zuorion
Siatka UV, koło wpisane w prostokąt. - winhelp
3D Ferrari F355 low-poly - Piotr
Żegnamy się z Goodle AdSense - Mad Max
Skąd brak symetrii? - Zuorion
SHADER EDYTOR - CEZ-72
3D Bella's Kitchen - winhelp
Drobne elementy, czy tak musi być? - winhelp
KNIFE - CEZ-72
Czytnik ebooków - Sphia1962
|