Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - alex

Strony: 1 2 3 4
46
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 15.03.2018 16:37:13 »

47
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 11.03.2018 23:00:03 »
@Piotr, w zasadzie blenderowy fluid nigdy do niczego się nie nadawał. Flip fluid jest bardzo stabilny, także nawet przy dużej ilości cząsteczek działa jak należy.

@ Zuorion, no wreszcie będzie można jakiegoś FX-a zrobić z wodą :)

Test w stylu "Górski Potok":



https://gfycat.com/SentimentalFlippantCarpenterant

Grid cell count: 10 800 534
Fluid particles: 17 850 000
Whitewater particles: 600 000


48
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 01.03.2018 00:36:12 »
@Piotr, tak to zupełnie inna jakość symulacji cieczy - Flip Fluid będzie dostępny w formie płatnego addona w  blendermarket.

Blenderowy system jest dość archaiczny. Dużo zasług w tym, że w blenderze w ogóle istniał fluid system ma Nils Thuerey - naukowiec uniwersytecki, zdobywca "tech-oscara", ogólnie rzecz biorąc gość z nawyższej półki w tym temacie. Wprowadzał pierwsze solvery w blenderze coś około 2005 r. (circa about blender 2.4). Mantaflow to też twór Nilsa - jeden z jego studentów integruje aktualnie ten silnik z blenderem - efekty są dość ciekawe, choć na tę chwilę wydaje mi się to rozwiązanie jeszcze dość toporne jeśli chodzi o użytkowanie i "wyczucie symulacji" (skalowalność "domain" i wiele innych kwestii w ustawieniach) - tu masz kilka przykładów https://twitter.com/hashtag/mantaflow

Wracając do Flip Fluid to faktycznie możliwości są duże - w pomyśle coś zbliżonego do Bifrosta (twórca FLIP FLUID bazuje na metodzie PIC/FLIP, rozwiązaniach od Roberta Bridsona). Obliczenia są dość szybkie (z częściowym  wspomaganiem GPU). Skalowalność też jest dobra - można robić realistyczne symulacje na większą skalę typu ocean/rzeka/wodospad itd.  Flip Fluid w aktualnej postaci to symulacja cieczy, nie dymu (tu przewagę ma Mantaflow). Nie ma też aktualnie integracji z modyfikatorem w stylu ocean modifier - niestety nie można zrobić w tej chwili gładkiego przejścia jak w Houdinim, że np. fale oceanu synchronizują się z falami symulacji, ale to może się zmienić. Jestem w trakcie testów i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - bardzo mocne narzędzie, wygodne w użytkowaniu, przemyślane. Tu masz konkretny przykład możliwości (FLIP FLUID + fracture modifier): https://gfycat.com/ConsiderateFlickeringAmberpenshell
Na razie dla celów nauki skupiam się na prostych testach, ale mam takie 2-3 projekty, gdzie mam chęć zrobić trochę większe symulacje.

49
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 28.02.2018 04:42:03 »
@Jerry, Flip Fluid zapowiada się bardzo obiecująco.

Test obstacle i adaptive time stepping.



https://gfycat.com/AdmirableSpryFanworms

50
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 24.02.2018 16:55:36 »
Rozpocząłem betatesty addona Flip Fluid.

Test nr 1 whitewater


51
Work in progress (WIP) / Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 07.11.2017 22:38:25 »
Będę tutaj wrzucał różne testy związane z blenderem, blenderem i houdinim, nowymi branchami w blenderze itd. itd.

Na początek test mantaflow, blender 2.79.




https://vimeo.com/241770982



52
Tzn. wystarczy wątek, ale chyba było coś takiego jak tender blender?

53
Hej, przydałby się dział, gdzie można będzie wrzucić jakieś info o zmianach jakie szykują się w następnych wydaniach  Blendera i podyskutować na ten temat.

Strony: 1 2 3 4

* Zaloguj




* Losowy obrazek

0006

Wyświetleń: 1640
Autor: pecet8686
w: Mercedes W124