Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - alex

Strony: 1 2 3 4
31
... i ją włączając

@mlody.lew zacząłbym właśnie od tego, tzn. zakładając, że wypaliłeś poprawnie -  sprawdzenia color space, czy w nodzie image texture  z normal mapą masz non-color data.


32
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 13.05.2019 10:40:31 »
Splash test. Pierwsze testy nowej wersji Flip Fluids (9.0.5.4 experimental) na małej rozdzielczości symulacji. Kilka cząsteczek poszybowało w kosmos - symulacja zagotowała się przez dość skomplikowaną strukturę kamieni jako Obstacle.


Grid cell count: 14 515 200
Grid cell width: 0,17

Splash 1

https://vimeo.com/335809946

Splash 2

https://vimeo.com/335808702

33
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 12.05.2019 14:50:54 »
Faktycznie, przestał działać. Wrzuciłem bezpośredni https://youtu.be/FEZskyOcDfU

34
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 11.05.2019 16:22:35 »
Zmiany, zmiany, zmiany... https://vimeo.com/195264268

- Clicking in empty space to deselect now works in all editors, not just the 3D viewport. (Bastien Montagne)
- Remove Doubles was renamed to Merge by Distance, and is part of the Merge menu. (William Reynish)

https://youtu.be/FEZskyOcDfU

I te kolorowe ikony :), a już przez chwilę myślałem, że znów pracuje na czarno-białym monitorze :)

36
Tender Blender / Odp: Spring - animacja od Blender Foundation
« dnia: 04.04.2019 19:12:46 »
Historyjka jest średnia - trochę jej brakuje głębi i spójności w przesłaniu, ale jeśli traktować to jako prezentację możliwości technicznych Blendera  2.8 to widać, że Cycles jako renderer osiągnął półkę przemysłową. Kiedyś animacje od Tona i BF oprócz charakteru twórczego animacji, miały też udowodnić, że Blender potrafi, że może być pro itd. Od kiedy kanadyjskie studio Tangent Animation zrobiło przy pomocy Blendera pełnometrażową animację Next Gen dla Netflixa, za 30 milionów dolarów, nie trzeba już nikomu nic udowadniać. Praca animatorów w Spring bardzo fajna.

38
@mrys jest trochę tych "niespodzianek", masz rację w kwestiach o których piszesz - draw other object w UV editorze - było to czytelniejsze rozwiązanie. Flipy w modyfikatorze mirror dają efekt, ale w 3D view tylko, natomiast z tym złapaniem 3d manipulatora to na jakiejś mojej eksperymentalnej wersji B2.8 sprzed paru dni działało z restrykcją - nie mam teraz pod ręką bety, żeby sprawdzić jak tam sprawa wygląda. Jeśli chodzi o transform orientations  w 2.8 to dodali znak plus (ctrl+alt+spacja) w dobrym miejscu - ta opcja była ukryta w 2.7 i pewnie nie wszyscy wiedzieli, że mogą sobie dodać orientację dla poszczególnego obiektu/vertexa/edge'a/ czy face'a/.

Ogólnie rzecz biorąc to nasuwa mi się kilka wniosków:
- Blenderowi 2 stycznia strzeliły 25 urodziny :) https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=8A-LldprfiE
- 2.8 jednak będzie wyraźnie odróżniał się od 2.7 jeśli chodzi o podejście do niektórzych narzędzi, czyli nie tylko nowości, ale sporo zmian - trzeba będzie zmienić stare nawyki.
- Beta 2.8 będzie musiała być jeszcze dopracowana, żeby można było na tym pracować w 100%.
- Ton po wielu latach starań wreszcie obrał zdecydowaną drogę rozwoju - ściągnąć nowych użytkowników i kasę na dalszy rozwój softu - pewnie uzbiera z 30 tysięcy euro miesięcznie
- jednak zrobienie pełnometrażowego filmu animowanego z budżetem 30 milionów dolarów przez Tangent Animation z Kanady i postawienie pipeline-u pod Blendera to nie są żarty i wreszcie ten soft zaczyna się przebijać na rynku.
- Jeśli chodzi o Blenderownię to dla kogo ten Blender 2.8 skoro to forum  tak mało ożywione jest. Nie wiem, ale wydaje mi się, że polskie grono blenderowców było kiedyś (choćby 5, 10  lat temu)  bardziej dynamiczne? Grafika 3D przechodzi do lamusa :)? Mrys, też nie masz czasu na robienie grafiki i samolotów? :) W swoim czasie można było na blenderowni uzyskać infomacje i triki, których próżno było szukać na zagranicznych forach, twitterach, instagramach itd.

39
@mrys zgadzam się z Tobą co do tego odczucia -  jest trochę tak, że osoba, która siedzi w blenderze długie lata w 2.8 czuje się bardziej nieswojo niż zupełnie nowy użytkownik i mnie dłuższą chwilę zajęło przestawienie się na 2.8. (długo by pisać, ale musiałem wprowadzić wszystkie wymionione w pierwszym poście zmiany plus wiele innych, żeby móc pracować swobodnie; przejście na lewy przycisk myszy i brak wielu skrótów klawiaturowych w 2.8  nie wchodzą dla mnie w rachubę), więc takie wejście defaultowe w 2.8 w ogóle chyba byłoby niemożliwe, żeby sprawnie pracować.

Co do background image na początku miałem podobne wrażenie, ale da się przestawić workflow i mieć funkcjonalność taką jak w 2.7. Z grubsza wygląda to tak, że najlepiej przejść do widoku ortograficznego (w 2.8 perspektywiczny też jak w 2.7 jest domyślnym)  i dodawać zdjęcia jako image=> background w poszczególnych widokach (side, top itd.). Inne zdjęcia dla widoków left/right działają przy wyłączonej opcji  backside (domyślnie wyłączona; w zakładce object data), więc to też nie jest problemem. Najlepiej stworzyć sobie osobną/-e kolekcję/-e i zarządzać blueprintami w outlinerze (z tego punktu widzenia jest to wygodniejsze niż w 2.7, można tworzyć podkolekcje itd.). Jedyna różnica na tę chwilę, to brak opcji flip, ale jako, że image=> background jest traktowany w 2.8 jako obiekt typu empty to można po prostu odbić to mirrorem.

Mimo takiego klasycznego podejścia do blueprintów o jakim mówisz to empty images (wg 2.8 image reference) nie są takie złe - dodatkowo umieszczam jest sobie pod różnymi kątami obok modelu, często jest to lepsze niż zdjęcia referencyjne w innych oknach albo na drugim monitorze - nie trzeba zbyt daleko odrywać wzroku od modelowanej siatki, natomiast każdy ma swoje preferencje.


Tutaj jest przedstawiony tok myślowy osób, które optowały za taką zmianą i opisane wady jakie wg Cambella Bartona miało image background z 2.7 :
https://developer.blender.org/T52668

40
Kilka porad dla starych i nowych Blenderowców, który ma pozwolić zaoszczędzić trochę czasu i nerwów. Dla starych, ponieważ mimo niezliczonych zalet bety przejście z 2.7 na 2.8 jest bolesne, dla nowych, bo korzystając z blendera od wersji 2.8 i ustawień standardowych można łatwo stracić udogodnienia jakie miał 2.7 lub nawet o nich nie wiedzieć.  PS. spiszę myśli, a w wolnym czasie opatrzę to zrzutami ekranu.

1) 3d manipulator widget/gizmo (ta kwestia najbardziej mnie zbulwersowała)

2.7 - 3d manipulator widget jest widoczny w standardzie

2.8 - 3d manipulator (gizmo) nie jest widoczny, ponieważ domyślnie mamy użyte narzędzie "select box". Narzędzia te wprowadzono dla nowych użytkowników i klikaczy myszkowych, którzy nie będą uczyć się skrótów klawiaturowych albo mają taki styl pracy; wg mnie jest on mało efektywny i powolny.

Rozwiązanie: włączyć blendera=>wybrać narzędzie transform w object i  następnie w edit mode; zapisać ustawienia (save startup file w menu File). Korzystanie ze skrótów klawiaturowych B; C; CTRL + LPM (lasso); G; R; S3 na szczęście nie powoduje zmiany narzędzia na inne. Można ukryć 3d manipulator z poziomu opcji Overlays lub skrótem klawiaturowym ctrl + "~" (tj. ctrl +tylda)

2) widoczność fejsów w trybie face select

2.7 - widoczny kwadrat w środku fejsa

2.8 - brak widocznego kwadratu

Rozwiązanie: Overlays=>mesh edit mode=> zaznaczyć "center"


3) mesh select mode - brak skrótu ctrl+tab

2.7 - bardzo poręczny skrót klawiaturowy ctrl+tab

2.8 - skrót ctrl + tab zarezerwowany dla Pie menu i przełączania trybów


Rozwiązanie: przyzwyczajenie się do nowych skrotów z poziomu edit mode: 1 (vertex); 2 (edge); 3 (face) lub przywrócenie dla edit mode starego skrótu ctrl+tab (wyłącznie dla edit mode). Mnie jest wygodniej używać w edit mode  ctrl+tab jako skrótu do wyboru select mode i wyjść tabulatorem do object mode i dopiero wtedy użyć ctrl+tab jako Pie menu dla przełączania trybów. Wchodzimy w user preferences => input=> zakładka 3D view=>mesh=> mesh (global) "Add New" i wpisujemy w RNA: "wm.call_menu" i "VIEW3D_MT_edit_mesh_select_mode" w polu Name (wybieramy jako przycisk tabulator i zaznaczamy dodatkowo CTRL).





4) brak background image w 2.8

2.7 w zakładce properties można dodać background image
2.8 brak background image w rozumieniu 2.7

Rozwiązanie - dodajemy z menu "add" (shift + a) image i mamy dwie opcje background image (za obiektami) lub reference (pomiędzy obiektami) - dodatkowe opcje mamy w zakładce "object data"


5) lewy przycisk myszy vs prawy do zaznaczania; skrót A; skrót spacja
 zmiana skrótów klawiszowych dla dość podstawowych kwestii; możliwość  wyboru w splash screenie lub w user preferences zakładka input. Zaznaczenie Select All Toggles powoduje przywrócenie starego skrótu "A" zarówno do zaznaczania jak i odznaczania, zamiast podwójnego "A" lub "alt+A" w 2.8.


6) addony w stylu loop-tools - dostępny w sidebar zakładka tools lub jako mesh context menu (skrót "W")


7) w user preferences=>interface=> 3d viewport axis można przełączyć się pomiędzy interactive navigation (2.8 ) a simple axis (2.7)


Tyle słowa wstępu do 2.8. Uwag i spostrzeżeń jest dużo więcej (np. czarno-białe niewyraźne ikonki), ale jest to beta, więc na omawianie szczegółów przyjdzie jeszcze czas. Wątek otwarty na sugestie i zamieszczanie ciekawych skrótów klawiaturowych lub ich brak w 2.8.

41
Blender / Odp: Blender 2.80 Beta
« dnia: 13.12.2018 18:54:28 »
Dobre wieści. Chyba wygląd menu w splash-u uległ aktualnie jednak zmianie?

B 2.8 i Eevee to przeskok do innej generacji robienia grafiki - pełna kontrola dla arysty; zintegrowane shadery z Cyclesem i silnikami do gier, bajka. Jak się człowiek cofnie pamięcią do Blender Internala i ustawień światła i materiałów to, aż dziw bierze, że tak się trzeba było męczyć?  :o Jeszcze nie działają w Eevee instancje. Trzeba będzie się przyzwyczaić do niektórych nowych skrótów klawiaturowych, chociaż nie ma bata, żebym używał LPM do zaznaczania  :P Tak jak zawsze w przypadku kolejnej wersji Blendera - mały krok w tył, żeby zrobić większy naprzód. Z interfejsu 2.7 nie dało się już chyba więcej wyciągnąć i upchnąć, więc trzeba to było przeprojektować. Opcja dyntopo w prawym górnym nagłówku to trochę przesada, ale ogólnie przyjmuję bez mrugnięcia B 2.8 z całym jego dobrodziejstwem, niedoskonałościami i tym, że na dziś dzień co drugi projekt trzeba będzie wykonać w 2.7.

Na blenderartist tworzy się lista działających w 2.8 addonów:

https://blenderartists.org/t/list-of-addons-that-work-with-2-8/1132912

42
Blender / Odp: Blender i CGI
« dnia: 17.08.2018 10:44:49 »
@mrys, fajny materiał, dużo dobrych VFX-ów - może tylko sekwencja z helikopterem i kościołem trochę odstaje. Szwedzi robią bardzo dobre efekty - jeśli o tym mowa to bardzo podoba mi się studio Important Looking Pirates (raczej nie działają na blenderze) https://vimeo.com/ilpvfx

Fajnie, że coś się dzieje w tematach jak symulacja tłumu (http://crowdmaster.org/) czy trochę bardziej zaawansowane symulacje cieczy (https://blendermarket.com/products/flipfluids). Patrząc z perspektywy czasu co było możliwe w B2.49 albo 2.5 a co jest możliwe w B2.70/2.80 to faktycznie progress jest ogromny. Mam nadzieje, że integracja alembica też będzie dokończona.


43
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 15.08.2018 11:11:01 »
@Piotr, znając życie to terminy ulegną dalekiemu przesunięciu. Aktualnie w B2.8 przełączenie pivot pointa zajmuje mojemu komputerowi kilka sekund. Brakuje takich podstawowych rzeczy jak bounding box czy wireframe...

Poprzedni plan był taki:

July 2nd – Initial Alpha Release
August 12th – Beta Release
September 19th – Final Python API released (plugin upgrades begin)
October 20th – Release Candidate 1

Aktualny jest taki:
The new planning is as follows:

Today: Blender 2.80 Alpha 2. Download from builder.blender.org.
End of October: feature complete Blender 2.80 Beta at the Blender Conference.
Early 2019: Blender 2.80 stable.
2019: Blender 2.81, 2.82, .. for features that didn’t make it in the first release.

Początek 2019 wydaje mi się nierealny. Jak im się uda i B.2.8 będzie trzymać jakość to wyślę dodatkowy datek dla devów.

44
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 bez Internala!
« dnia: 21.04.2018 09:38:04 »
Dobry ruch, aczkolwiek sentyment pozostanie. Zrobienie dobrego oświetlenia w BI wymagało skilla jak u Leonarda da Vinci :)

Strony: 1 2 3 4

* Zaloguj




* Losowy obrazek