Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KrzysztofJ

Strony: 1 2 3
31
Witam.
Ostatnio moj komputer duzo sie zawiesza lub wylacza przy Blenderze. Utrocilem normalny plik z ikonka blendera ale byl ten drugi, wiec otworzylem go i pracowalem kilka godzin. Komputer znowu sie wylaczyl i tym razem nie udalo sie otworzyc tego pliku. Jest info ze missing DNA Block. Po zrestartowaniu pojawilo inny plik z mniejszym logiem.
Nie mam pojecia co to jest i czy moge odzyskac to co modelowalem tyle godzin

32
No tak, dzieki. Mam za malo doswiadczenia jezeli chodzi o zlozone teksturowanie. Musze wiecej poesperymentowac. Dzieki raz jeszcze za konkretne odpowiedzi i linki.

33
Przepraszam ze sie nie odzywalem. Moja "normalna praca" mnie pochlonela. Wolalbym zeby moja nowa "normalna praca" to bylo 3d. Dziekuje za pomoc. Wszystko dziala. Ta recapture z dwoma obrazkami alfa skopiowalem z internet, ale pogubilem sie na poczatku. Jak napisales tak zrobilem, wpiolem Mapping. Wyszlo tak ze pierwszy obrazek byl zupelnie czarny a drugi, nowy polprzezroczysty. Przesunalem Factor do wartosci 1 i byl widoczny w 100% oczywiscie, ale ten pierwszy wciaz byl czarny. Pomoglo wypiecie Add Color (laczenia dwoch kolorow) z Factor Mix Color. Jednak aby dwa obrazki byly widoczne w 100% musialem przesunac Factor w Add Color do 50% czyli wartosci 0.500.
Polozenie nowego obrazka rugulowalem w Mapping. Musialem tez jednak zeskalowac odpowiednio aby proporcje nie byly rozne od oryginalu. Kiedy robilem mapping za pomoca UV Unwrap pierwszego obrazka to ten drugi byl zmapowany wedlug niego. Pierwszy ma dobra wielkosc i polozenie wiec wlasciwie nie potrzebuje Mapping, ale moze jednak zostawie, bo kiedy zdecyduje sie je oba poprzemieszczac to nie bede musial wchodzic w Edit Mode i mapping w Unwrap.
Ale obrazek 2 na plaszczyznie modelu w 3d ma proporcje zblizone do oryginalnych. Zeskalowalem to "na oko".
Czy jest mozliwe zeby mapowac dwa obrazki na jednej plaszczyznie niezaleznie w Unwrap?

34
Witam.
Mam tu plaszczyzne z materialem diffuse i glossy.  Na niej umiescilem logo z alfa channel i wszystko ladnie wygladalo, jak nalezy. Logo umiejscowilem za pomoca UW Unwrap. Teraz chce umiescic drugie logo z boku i miec kontrole nad rozmieszczeniem go na tej plaszczyznie. Nie wiem jak to zrobic. Probowalem miksowac ale nie wychodzi mi i nawet jak udalo mi sie ze sie pojawily dwa jedno na drugim (przenikajac sie) to nie wiem jak kontrolowac ich umiejscowienie. Na razie mam cos takiego jak na obrazku.

35
Wiem o tym Bump wlasciwie, ale ta porcelane tak na szybkiego chcialem i skopiowalem na slepo. Widze ze roznie ludzie tworza porcelane. Kazda jest gdzies tam "przezroczysta", ale mi to nie jest potrzebne. Te drobne zabrudzenia I chropowatosci zrobie innego dnia, na budziku tez. Mam tendencje do robienia "za czystych" modeli

36
Witam ponownie. Wypiolem tego noisa i jest juz ok. Zrobilem to tak jak na tym tutorial https://www.youtube.com/watch?v=NDIZvJyMj1o
Nie jestem dobry w tworzeniu zaawansowanych shaderow. Polecacie jakis kurs zrobiony na poziomie?

37
Przenioslem model do sceny startowej i jest ten sam efekt takze to nie ma nic wspolnego z oswietleniem.
Sprawdzilem Normals i jest ok.
Cos z tym Node?

39
Witam.
Wymodelowalem filizanke i ma byc porcelanowa, nie przezroczysta.
Zrobilem render w pomieszczeniu gdzie wyszlo powiedzmy ok. Oswietlenie to point i zdjecie HDR.
Kiedy renderuje na zewnatrz to pojawia sie taka czarna smuga ktora przechodzi przez filizanke i w miare zmiany kata, jest ona wlasciwie tak jakby w tym samym polozeniu.

Widze ze jednak tez jest I w pomieszczeniu i nie tylko przy RENDERED, ale tez MATERIAL

40
Dzieki. Jakos dam rade. Jak potrzebuje az tak precyzyjnie, to wpisuje wartosci recznie. Np. przesun (G) na osi Y 1.255 (1m 25cm 5mm). Widze, ze przesuwa precyzyjnie, tylko trzeba wiedziec co sie wpisuje i jak ma byc. Do architektury czy innych jak ma sie dokumentacje to jest dobrze I zawsze mozna sprawdzic czy jest jeszcze jedna cyfra po przecinku ;) ale szkoda ze tego nie widac ewentualnej trzeciej cyfry po zaznaczeniu np. krawedzi lub plaszczyzny. Blender przesuwa precyzyjnie, ale zaokragla . Np. pomaranczowy szescian ma wysokosc 1.123 i zastal odsuniety od niebieskiego o 2.225. Po zmierzeniu za pomoca plaszczyzny I funkcji snap, widzimy ze Blender zaokragla. Szkoda, bo fajnie mi sie z nim modeluje, tak jak z 3ds max.

41
Modeluje bydynek i musi byc precyzyjnie. Do niedawna modelowalem tak jak chcialem, tzn. ustawilem na METRIC i na  cm. Bylo tak ze mialem trzy miejsca po przecinku, czyli np. 1.197 oznaczalo 1m19cm7mm.
Od jakiegos czasu, chyba po instalacji nowego Blendera, to sie zmienilo i mam tylko dwa miejsca po przecinku.
Jak widzicie modeluje czasmi z pomoca szczescianu ktorym odmierzam i uzywam funkcji snap.
Co zrobic aby bylo jak wczesniej?

Strony: 1 2 3

* Zaloguj




* Losowy obrazek