Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KrzysztofJ

Strony: 1 2 3
16
Wymodelowalem robota z taka gietka rura na przewody, laczace dwa jego ramiona. Pomuslalem ze najlepiej jak ramie gorne bedzie w ustawieniu pionowym, bo wtedy rotacja bedzie krotsza w jedna lub druga strone. Rura jest wygieta wstepnie za pomoca NurbsCurve i ma kilka punktow kontrolnych, ktore maja Hook modifier do nowo postalych empty (ctrl + h). Poza tym wstawilem bones z IK Contraint z jdenym Target. Empyt maja Object Constraint w postaci kosci. Niestety to nie dziala. Chodzi mi o to zeby ta rura wyginala sie w miare naturalnie i nie za sztywno. Pamietam ze kiedys mi sie to udalo, tylko za pomoca Hook modifier, ale teraz nie wiem jak to zrobic. W 3ds maxie byla funkcja hose i dzialala bardzo dobrze i prosto.  Tu w Blenderze raczej nie mamy prostej opcji, czy sie myle?

17
Czytalem te teksty licencji i nie znalazlem konkretnie na ten temat, ale napisalem do nich o wyjasnienie tej kwestii. Z tymi  teksturami z google to wiem, ale mysle bardziej o tym, ze  poswiecilem kilka godzin na edycje niektorych tekstur, miksujac nie tylko jedna a dwie, trzy i dodajac cos od siebie. Niektore framgenty tekstury moga byc jednak rozpoznawalne jak linje papilarne, haha.
Zobacze co odpowiedza te strony, i mam nadzieje ze jest jakas opcja typu baking.
Ogolnie jednak widze ze czeka mnie duzo pracy i bede uzywal moich tekstur, ktore mam i ktore zrobie z uzyciem moich zdjec (pracuje czasami tez jako fotograf) i umiejetnosci graficznych. Bedzie tez dobre samopoczucie, ze moja praca jest moja w 100%.

18
Witam i o tekstury pytam ;)
Chce rozpoczac sprzedarz moich modeli 3d. Teksturowalem je uzywajac glownie tekstur ktore zakupilem na znanych stronach. Inne tekstury to te ktore sam fotografowalem i obrabialem. Sa tez takie co kiedys skopiowalem po prostu z google photos i czasami sam je zmodyfikowalem a czasami nie.
Jak wyglada to od strony prawnej, czy sa jakies przepisy? Moze po prostu napisze tez do tych co zarzadzaja tymi stronami. Jak to sie ma w przypadku kiedy mam teksture z google, nie wiem z jakiego zrodla ona pochodzi i trudno ja znalesc raz jeszcze, szczegolnie kiedy jest mocno zmodyfikowana?

19
Mortom, masz racje, co do kuchni i prezentacji z lampami. Wywale obrazek z zegarem i te lampy tez.

20
Mialem takie zlecenie aby zdokumentowac dom jednorodzinny w 3d. Nie chodzilo o realizm ani o wnetrza wykonczone a jedynie o w miare przyzwoita wizke, bardziej techniczna niz fotorealistyczna. Wlasciciel chce to przebudowac, przearanzowac tez ogrod. Pozwolilem sobie na wiecej niz chcial i zrobilem dodatkowo wnetrze kuchni z walsciwie tylko jej czescia jadalniana. Dom z zewnatrz jest rzeczywiscie taki jak zrobilem. Sfotografowalem nawet niektore tekstury. Elementy wnetrza sa w polowie tak jak sa, a reszte dodalem uzywajac moich starych modeli. Zrobilem tez taki pokaz na YouTube, mimo ze nie jestem za bardzo zadowolony z efektu koncowego. Za duzo pracy na raz i nie moglem wszytskiego zrobic jakbym chcial. Problem tez pewnie polega na tym, ze ogolnie jestem zadowolony z ogromu pracy jai w to wlazylem i jednoczesnie nie widze wszystkich rzeczy ktore wygladaja zle. Prosze o krytyke i nie musi byc konstruktywna. Przyjme wszystko. Oto prezentacja  https://www.youtube.com/watch?v=uSBuX62bls4

21
Witam ponownie i dziekuje za odpowiedzi. Problem rozwiazany z rezultatem do zaakceptowania. Filmic mialem juz od dawna. Wlaczylem denoiser, oba clamping dalem na 6 i wylaczylem caustics. Chcialem po prostu aby scena w srodku byla oswietlona jak w rzeczywistosci, swiatlem dziennym i lampami w pomieszczeniu oraz aby w pewnych ujeciach widac bylo jednoczesnie scene za oknami. Blender bardzo dobrze radzi sobie z oswietleniem za pomoca hdri i jest to po prostu najlepsza metoda jezeli ma sie zdjecie hdr ktore odpowiada naszym oczekiwaniom. Gorzej juz z tym co tam jest na tym zdjeciu. Czasami musze wymazywac budynki lub drzewa ktore mi nie pasuja. Zastanawiam sie czy V-ray radzi sobie lepiej z kombinacja lamp i hdri.

22
Po ustawieniu clamp direct i indirect  na 0 pojawily sie masakryczne biale piksele fireflies, mimo ze rendering mialem ustawiony na 3000 samples. Light sampling treshold mam na 0.01 Tu jest inna sytuacja z tej samej sceny. Po ustawieniu na np. 0.2 scena jest prawie pozbawiona tego problemu ale tak jakby nie bylo swiatla z lamp.

23
Mialem oba Clamp na 1. Ustawilem na 0 i nic sie nie zmienilo. (jednak sie zmienilo jak poczekalem dluzej z renderowaniem w preview, ale pojawil sie problem fireflies) Podesle scene pozniej.

24
Witam. Nie wiem dlaczego lampy (point light) ktore dodaje do sceny oswietlonej za pomoca obrazka HDR, nie maja zadnego wplywu na scene, niezaleznie od tego ile podkrece ich wartosc. Scene to kawiarenka ktora zbudowana jest jako konstrukcja  szkieletowa ze szklanymi scianami. Uzywam environment map z niebem nocnym. W pomieszczeniu sa lampy nad stolikami, ktore mialy je dowsietlic, stworzyc nastroj. Standardowa wartosc 100 jest za slaba i pomyslalem ze musze zwiekszyc welokrotnie ta wartosc tak jak w 3ds maxie z MetalRay. Pamietam ze wtedy to musialem ze 100 zwiekszyc do np 100 000 aby swiatlo mialo wplyw na scene. Tu w Cycles zwiekszylem nawet do 10 000 000 i NIC! Co jest nie tak?

25
Modelowanie / Odp: Dziwne efekty na powierzchniach solid
« dnia: 14.03.2018 18:02:34 »
Aaaa, no tak, to musi sie zgadzac. Zmienilem ostatnio przy modelowaniu detail. Teraz akurat renderuje i nie moge sprawdzic, ale na peno to jest to. Super, dzieki. Juz myslalem ze cos z moaj karta graficzna, bo czasami mi sie Blender wylacza i jest wiadomosc ze karta przestala dzialac.

26
Modelowanie / Odp: Dziwne efekty na powierzchniach solid
« dnia: 13.03.2018 23:19:56 »
Hmmm, ok, czyli cos nowego? Niegdy przedtem nie mialem tego problemu. Poza tym nie mam widoku w aksonometrii tylko perspektywiczny. To samo jest bez Ambient Occlusion

27
Modelowanie / Dziwne efekty na powierzchniach solid
« dnia: 13.03.2018 17:27:32 »
Od jakiegos czasu zauwazylem ze zaczelo sie pojawiac wiecej i wiecej takich dziwnych powtarzajacych sie wzorow na powierzchni solid. Przy wlaczonym Ambient Oclussion jest to widoczne jeszcze bardziej. Co jest nie tak? Myslalem ze moze dwie plaszczyzny leza na sobie lub bardzo blisko siebie, ale to nie to, poza szybami w oknach

28
Tak. Nic nie dalo. Modeluje te elementy od poczatku. Juz sie pogodzilem ze strata.

29
Dzieki. To juz sobie ustawilem, ale odzyskanie modeli z append nie dziala, bo blender nie widzi tego pliku w ogole :(

30
Niestety, zadna metoda nie skutkuje. Kazde otwarcie z autosave ma ten komunikat. w 3ds maxie mialem 10 plikow co 5 min. Moze i w Blenderze tak sie da?

Strony: 1 2 3

* Zaloguj




* Losowy obrazek