Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mortus

Strony: 1 2 3 4 ... 13
16
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 17.10.2023 13:55:23 »
No nie powiem, to jednak całkiem inne fragmenty niż się spodziewałem. Muszę nad tym trochę podumać i może nabrać jakiegoś dystansu żeby ocenić.

17
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 16.10.2023 16:04:43 »
Dobra, skoro jest okazja to od razu zapytam. Są jakieś ujęcia które najbardziej "płyną" i wymagają poprawy? Analogicznie - czy są jakieś ujęcia które są ok i nie ma co ich ruszać? Znaczy ja mam swoje typy i chyba mniej więcej wiem co poprawić, ale zdanie kogoś z zewnątrz na pewno się przyda.

18
Tender Blender / Odp: Sketchfab usuwa Ferrari
« dnia: 16.10.2023 12:29:33 »
Cytuj
Raczej nie będę kopać się z koniem, nic na tym nie ugram i nie wiem, jak ichnie prawo autorskie ma się do fan artu. Ani nie chce mi się bawić w uploadowanie samochodów pod marką 'Italiano', bo kto potem taki model wyszuka i zobaczy?

A to nie jest ogólnie tak, że fanart sam w sobie to jest z automatu naruszenie praw autorskich? Pamiętam lata temu na blogu jakiegoś prawnika czytałem artykuł na ten temat. Konkluzja była mniej więcej właśnie taka, że jako tako fanart narusza prawa autorskie, w końcu korzystasz bez pozwolenia z czyjegoś dobra intelektualnego (a niektórzy nawet na tym zarabiają). Po prostu zdecydowana większość korpo ma w to wywalone. Nie będą przecież po sądach ciągać każdego 7-latka co sobie narysował Batmana. Raz że wizerunkowo wygląda to średnio, a dwa tych spraw byłoby tyle że ooo panie, więc to walka z wiatrakami. Poza tym fanart mimo, że jest naruszeniem praw autorskich, to jednak darmowa reklama, więc de facto zwalczanie tego zjawiska nie tylko nie daje żadnych korzyści, co wręcz przeszkadza. Więc po co sobie samemu kopać dołki pod nogami.
No chyba, że jest się Nintendo. Wtedy każdy fanowski projekt to zło ostateczne (choć oni też chyba mają ku temu swoje powody z tego co pamiętam). Albo jak się okazuje - Ferrari.

Może nie mam zupełnie racji. Po prostu kiedyś coś takiego wyczytałem i jakoś mi zapadło w pamięć.

19
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 16.10.2023 11:26:01 »
Good point, good point. Teraz też to widzę. Ten sam problem miałem przy animowaniu Starfire w poprzednim projekcie. Ja ogólnie mam jakąś taką dziwną tendencję do przesadnego wygładzania animacji. Trzeba będzie siąść i to poprawić.
Co do rzeczy typu ruch platformy, przeskakiwanie spódniczki przy kręceniu tyłkiem, momentami plątanie się "włosów", przenikanie się niektórych elementów modelu - jestem tego w pełni świadomy. Po prostu na tym etapie się tymi błędami nie przejmuję, będę to poprawiał później. Ale dzięki za zwrócenie uwagi. W sumie akurat synchronizacja postaci z platformą to prosta rzecz, więc może nawet od razu to poprawię. A nie ma wrażenia, że kadrowanie jest zbyt bezpieczne? Bo na Maxie ktoś mi na to zwrócił uwagę i się zastanawiam co z tym zrobić.

20
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 15.10.2023 20:46:26 »
Czas na regularną, cotygodniową aktualizację wątku robioną raz na 3 miesiące, ewentualnie od święta.

Trochę mam ostatnio więcej czasu, więc zabrałem się za animację. Z lekka się rozpędziłem, bo prawda jest taka, że Courtney ma już większość animacji zrobioną. Pierwszą połowę chciałem doprowadzić do stanu pokazywalności, choć jeszcze skończona nie jest. Pewnie będę jeszcze to i owo zmieniał i poprawiał, ale myślę że świeże oko i trochę krytyki się przyda. Druga połowa jest jeszcze mocno rozgrzebana, ale na nią też przyjdzie czas. Na razie wrzucam to co mam. Endżoj.


21
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 23.09.2023 13:55:28 »
Tekstury. Ostatnio trochę nawet nad tym wszystkim popracowałem. Zgrubsza przebudowałem od zera oświetlenie sceny - jeszcze chwilę nad tym posiedzę i zrobię update z renderem sceny. Zacząłem nawet animację. Do tych tematów jeszcze wrócę, na razie oteksturowana tancerka. Szału nima, bo żadna to nowa postać, ale mam nadzieję że styka.




22
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 14.09.2023 23:08:34 »
Nad czymś takim właśnie się zastanawiam. Albo jakaś drobna modyfikacja proporcji shape keyem. Jeszcze zobaczę, bo w oryginale one niby są prawie identyczne. Jak wrzucę wszystkie postacie na scenę to zdecyduję czy jest potrzeba robić taką edycję. Bardzo się rzuca w oczy to podobieństwo? Może głupie pytanie, ale ja mam osobiście wrażenie że sama fryzura i ubrania/kolory już załatwiają sprawę w podobnym stopniu co oryginał. Ale moje zdanie jest mocno stronnicze, więc nie ma się nim co sugerować. Dlatego pytam.

23
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 29.08.2023 15:28:36 »
Jeszcze się tym światłem mocno bawię i chyba je ogólnie nieco przebuduję, bo mi się cały czas nie podoba. Ciągle mam wrażenie że "to nie to". Ale to później, na razie robię model tancerki żeby się nieco od tej sceny odkleić i żeby robota szła do przodu. Światłem mogę się zająć już nawet na samym końcu po zrobieniu animacji.
Tak więc na razie W.I.P. z modelu tancerki. nie powinno mi to długo zająć, bo nie robię jej od zera, a modyfikuję po prostu bazowy model Courtney. Zastanawiam się czy przemodelować buźkę, czy może jednak zostawić taką jaka jest.



24
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 14.08.2023 13:40:46 »
W międzyczasie pracuję sobie nad modelem tancerek. Na szczęście są dość podobne do głównej postaci, więc punkt wyjścia już mam. Po prostu wykorzystam już gotową panienkę jako bazę. Mam już sporą część blockoutu zrobioną, jak zrobię resztę to wrzucę wipa. Tak w sumie zająłem się tym modelem tancerki, żeby się lekko zdystansować do samej sceny i potem wrócić ze świeżym spojrzeniem.
Zrobiłem sobie w PSie taką podmalówkę jednego z poprzednich ujęć, żeby nieco stonować tło i jednocześnie uwagę skupić bardziej na postaci na środku. Lepiej/gorzej?


25
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 02.08.2023 11:52:52 »
Niebo do zmiany, już je w sumie zmieniłem bo zrobiłem nowe, proceduralnie. Tamto stare miejscami wyglądało zbyt low-resowo. Materiał podłogi nawet nie jest taki biały, tutaj dużo światło wyciąga. Mi się akurat ten kontrast podoba, jak miałem ciemniejsze panele to wyglądało to jakoś tak nijako, nieciekawie. Po zmianie na biały jakoś mi to tak zaskoczyło, że "o, teraz jest fajnie". Przynajmniej w moim odczuciu, może zupełnie nie mam racji. Poeksperymentuję jeszcze, może nieco tę podłogę ściemnię. Świecące elementy na klatkach są podzielone na mniejsze sekcje, choć może tego nie widać. Może te światełka całkiem wywalę, albo jakoś zmniejszę ich siłę - też się zobaczy. Co do kolorowych szklanych paneli - one są dość blade, to widać na starszych renderach. I znowu - mi się akurat podoba, że ten róż jest akcentem kolorystycznym dla w zasadzie biało-czarnej sceny, ale nie mnie to oceniać. Tutaj to się mocno wyciągnęło ze względu na główne niebieskie światło z góry. W ogóle to główne światło z góry jest przynajmniej po części źródłem tych rzeczy które wypisałeś - takie mam wrażenie. Szkło na ścianach - dobry pomysł, na pewno spróbuję, dzięki ;) Ja sobie tak ogólnie myślę, żeby w kompozytorze ten drugi plan jakoś jeszcze dodatkowo zaciemnić, bo poza głośnikami to się nie powinno rzucać w oczy, choć też zależy mi na tym, żeby tam były widoczne jakieś szczegóły.
Żółte snopy światła - też tak uważam, jeszcze się z nimi trochę bawię, pewnie zmniejszę ich siłę. Centralny snop światła z góry na środek już na scenie istnieje. Tak naprawdę sam ten snop oświetla scenę, reflektory dookoła tylko doświetlają nieco postacie, nic więcej. Problem jest tylko taki, że nie jestem do końca pewny czy da się "oświetlić" w ten sposób postacie, i jednocześnie nie "prześwietlić" podłogi. Też kolejna rzecz do której muszę siąść i trochę poeksperymentować. Nie wiem, może jakieś sztuczki w kompozytorze pozwolą mi uzyskać lepszy efekt. Gdzieś słyszałem, że postpro to druga połowa oświetlenia.
Feedback jednak bardzo dobry, wielkie dzięki. Jeśli cokolwiek więcej Ci się rzuca w oczy albo nie podoba to wal śmiało ;)


26
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 29.07.2023 09:30:46 »
A Twoim zdaniem wcześniej było lepiej? Nad takim ogólnym oświetleniem sceny pewnie jeszcze siądę i spróbuję coś pozmieniać. Może dobrze byłoby nieco zaciemnić ten "drugi plan", tzn. wszystko co jest dookoła poza tą główną sceną. Na razie nie wiem. Ja trochę też mam takie wrażenie, że całość jak to ująłeś "krzyczy", choć też się zastanawiam, czy tak nie powinno być. Osobiście wydaje mi się, że na przykład na pierwszym renderze już jest nieco spokojniej. Te ekrany może faktycznie niepotrzebnie się rzucają w oczy. W oryginale mocno świeciły, ale tutaj je chyba trochę stonuję, żeby zmniejszyć wizualny szum. W każdym razie dzięki za feedback, na takie przemyślenia właśnie liczę.

27
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 27.07.2023 21:19:20 »
@winhelp Tzn. że podłoga za jasna? Czy że te szklane panele mają zbyt intensywny kolor? Jeśli byłbyś w stanie wskazać co konkretnie jest nie tak, to jak najbardziej mogę spróbować to jakoś poprawić. Co do nieba to prawda, widz powinien skupiać uwagę na czymś zupełnie innym, good point. Tylko bardziej mi chodzi o to, że pewne elementy tego nieba wyglądają po prostu low-resowo. Dobrze to widać na trzecim renderze, na pozostałych głębia ostrości to trochę ratuje.

@Zuorion Ręcznie. Tak jak w poprzedniej animacji, mam zamiar robić wszystko z ręki. Będzie trochę roboty, to na pewno. Ale też uważam, że to wciąż jednak jest styl, gdzie ręczna animacja pasuje chyba lepiej. Będę miał więcej roboty, ale też i kontroli nad finalnym efektem. Takie stylizowane rzeczy z mocapowymi animacjami potrafią wyglądać dziwnie. Przynajmniej moim zdaniem. Też uczciwie mówiąc i tak nie miałbym skąd wziąć nagrań do wykorzystania w tym projekcie.

28
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 26.07.2023 11:08:31 »
Chyba wszystkie assety na scenie zrobione. Pewnie co nieco jeszcze zmienię, pobawię się trochę światłem, postprocesami i tak dalej, ale generalnie uznaję scenę za skończoną. Manekiny w tle to placeholdery dla tancerek, które dopiero będę robił. Obrazy wyświetlane na ekranach też są tylko tymczasowe. Co do samych ekranów, pobawiłem się nieco shaderami żeby osiągnąć efekt podobny do telewizorów kineskopowych czy nagrań na kasetach VHS. Zależało mi na tym, bo podczas animacji będzie jedno ujęcie, gdzie kamera najeżdża bezpośrednio na jeden z takich ekranów. Uznałem więc, że fajnie będzie nad tym nieco popracować. Jak tak patrzę, ten kosmos w tle wydaje mi się zbyt rozmyty, więc albo spróbuję zrobić większy obrazek do tego celu, albo po prostu spróbuję to rozwiązać jakoś proceduralnie. Jeszcze nie wiem. Poniżej kilka renderów z aktualnego postępu prac.




29
Ja tam się cieszę, że to forum dalej żyje mimo że mało co się tutaj dzieje. Rok temu pogodziłem się już z informacją o zamknięciu strony, a tu proszę - still alive. W razie czego pewnie rzucę kilka groszy, jeśli miałoby to oznaczać, że stronka dzięki temu nie padnie na amen.

30
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 06.06.2023 22:11:45 »
A dziękuję  ;)

Strony: 1 2 3 4 ... 13

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek