Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mortus

Strony: 1 2 3 ... 13
1
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 12.06.2024 20:03:27 »
O, to ciekawie się składa, bo akurat wtedy miałem zamiar wrzucić to wideo. Z tym, że w poniedziałek ostatecznie nie miałem czasu, wczoraj mi się render wywalił, i dopiero dzisiaj się udało.
A, tak tak. Zapomniałem wspomnieć. Ta kamera najpierw była "tak o" luźno zrobiona na nieruchome manekiny z zamiarem że później się nad tym lepiej zastanowię. Na razie po prostu zostało jak było, a tancerkom w międzyczasie doszła animacja i teraz te ujęcia nie mają żadnego sensu. Zgadzam się w całości, że wygląda kijowo. Z tym ujęciem na tyłek też się zastanowię. W ogóle część ujęć wydaje mi się aktualnie chaotyczna, trzeba będzie coś z tym zrobić. Jak masz jakiś pomysł co z tym ewentualnie zrobić, to śmiało.

2
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 12.06.2024 12:05:57 »
Minął miesiąc, ale wróciłem. Na szczęście tym razem nie po 3 miesiącach...

Już jestem blisko wyklepania całej animacji, poza tym fragmentem na ekranie w środku klipu. Powoli zbliżam się do robienia poprawek i edytowania tego, co już jest. W końcu zacząłem się bawić nową fizyką włosów tancerek. Courtney jest po staremu. Do tych symulacji też jeszcze przysiądę, na razie nie chce mi się tego wypalać za każdym razem jak coś zmienię.

Autokrytyka:

- ujęcia od 32-37 mają niezbyt pasującą animację. Jakoś trafiłem na taką choreografię i nie wiem co sobie myślałem, ale to tutaj nie pasuje. Do zmiany
- włosy w ujęciu 38 - nie zauważyłem tych włosów wcześniej, ale nieważne. Nad symulacjami i tak będę jeszcze siedział
- wszystkie problemy wymienione w poprzednich postach nadal są aktualne

Zapraszam do krytykowania.


3
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 11.05.2024 11:30:24 »
Też mi się na początku wydawało, że za szybko. Ale po którymś razie jak patrzę to wydaje mi się, że chyba ok. Więc w sumie nie wiem :v Na razie zostawię jak jest.
Cisnę, cisnę. Nie mogę się doczekać, jak będę miał już całość.

4
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 03.05.2024 16:54:44 »
Kupię trochę wolnego czasu. Może być na kilo, może być na sztuki i w każdej ilości ._.
Tak czy tak skończył się luźniejszy okres, ale dalej pracuję na tyle na ile czas pozwala. Uwagi sobie zapisuję, więc to nie tak że je olewam. Tak jak już wspominałem, na razie chcę przebrnąć przez całość i mieć "cokolwiek", potem sobie będę tweakował. Dzięki temu czuję, że jakoś mi ta robota idzie do przodu.

A co do aktualnej wrzutki:
- doanimowałem tancerki do końca pierwszej połowy, czyli do 31 ujęcia- niektóre ujęcia kamery na tancerki są teraz inne - czy są lepsze czy gorsze to już do oceny
- ujęcie 20 już zdążyłem nawet ziterować, bo pierwsza wersja animacji tancerek wyglądała kiepsko, mam nadzieję że aktualna jest w porządku
- ujęcie 26 coś jakoś mi nie leży
- pierwsze ujęcia z tancerkami są takie jak były
- jak już mówiłem będę do tego wracał
- nadal nie ma fizyki

Swoją drogą jak ktoś ma namiary na jakieś fajne formacje taneczne, które nie wyglądają jak chaotyczne podrygi paralityków, to chętnie się czymś zainspiruję. Może akurat się znajdzie coś fajnego.Na razie to tyle. Do zobaczenia mam nadzieję wcześniej niż za 3 kolejne miesiące ._.


5
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 08.02.2024 11:06:22 »
Super lista, wielkie dzięki za te uwagi. Odniosę się po kolei.
1. Zwrócę na to uwagę i możliwe że w ogóle całą tą sekwencję zanimuję od nowa albo zmodyfikuję w mniejszym czy większym stopniu. Szczególnie ten obrót w późniejszym ujęciu. Tak patrzę na referencję którą sobie nagrałem i mniej więcej timing poszczególnych części ciała się zgadza, tzn. biodra wcale nie rozpoczynają tego wstawania, tylko właśnie oderwanie od ziemi rąk i klatka piersiowa. Ale wiem co masz na myśli. We mnie jest tyle gracji co w bulwie ziemniaka, więc może faktycznie spróbuję zanimować to wstawanie rozpoczynając od bioder. W sumie trafna uwaga.
2. Yep, zdecydowanie do poprawy.
3. A to akurat ciekawe. Też mam wrażenie, że to się w ogóle z muzyką nie zgadza, ale z drugiej strony cała ta animacja jest kontrolowana przez waveform utworu który gra w tle. Teoretycznie powinno to owocować najlepszym dopasowaniem do rytmu. W praktyce też mam wrażenie, że nie do końca tak jest. Nie wiem, może jakoś źle tego używam.
4. Tak tak, jestem tego świadomy i jak najbardziej się zgadzam. Kadrowanie w tych ujęciach z tancerkami po prostu na razie zostawiłem takie jakie było wcześniej, więc momentami jest kompletnie z czapy. Przykład z ujęciem nr 10 jest chyba najbardziej wyraźny. Jeszcze wrócę do tego tematu.
5. Nie wiem jak to dobrze wyjaśnić, ale to jest taki "zeskok po schodach", gdzie generalnie ruch całego ciała jest dość jednostajny i przypomina nieco spadanie, a w tym czasie najwięcej pracują nogi które szybko przeskakują ze stopnia na stopień. Przynajmniej takie jest założenie, i nogi faktycznie stawiają kroki na tych stopniach. No ale pracy nóg w obrębie kamery tutaj rzeczywiście nie widać, jedynie trochę uda. Nie wiem co z tym zrobić. Na razie jesteś jedyną osobą która na to zwraca uwagę. Jeśli ktoś więcej mi to wytknie to będzie trzeba znowu wrócić do tego fragmentu.

6
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 25.01.2024 12:30:58 »
No i jestem, pierwsza wrzutka po nowym roku. Na razie stwierdziłem, że te poprawki pójdą do "backlogu", a aktualnie skupię się na robieniu tego, czego jeszcze w ogóle nie ma, czyli animacji tancerek. Chciałbym to mieć w jakiejkolwiek wersji. Potem będę poprawiał. Poprawki do Courtney będę klepał jak zrobię tancerki. Dzięki temu czuję, że robota mi idzie do przodu a nie tylko kręcę się w miejscu ciągle nad tym samym.

A co do samych tancerek:
- zrobiłem im pierwszy pass animacji (na razie tylko w kilku pierwszych ujęciach jak widać niżej)
- ten ich obrót w ujęciu 5 nie do końca mi leży
- schodzenie z podestu w ujęciu 6 też mi się nie podoba
- kadrowanie w ujęciu 10 na pewno trzeba zrobić inaczej ale jeszcze nie mam pomysłu
- pierdoła, ale w ujęciu 14 na końcu wchodzą trochę w kadr a animacja nie była na to przygotowana więc do poprawy
- fizykę na tancerkach na razie olewam, też wrócę do tego później
- głośniki się teraz animują, yay

Chyba tyle jeśli chodzi o mój własny feedback.


7
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 02.01.2024 16:36:43 »
W pełni się zgadzam. Ja się już do tego widoku przyzwyczaiłem, ale tak na marginesie to wyglądało jeszcze dziwniej jak główna postać też była nieruchomym manekinem na początku. Choć akurat tej wczesnej wersji nigdzie nie wrzucałem, bo nie było potrzeby ani sensu.
Zdaję też sobie sprawę, że jak nic nowego nie dodaję, a tylko edytuję istniejącą animację, to różnicę widzę głównie ja sam. Na pewno nikt tego wnikliwie nie śledzi, dlatego robię tę listę zmian. Żeby było wiadomo na co ewentualnie zwrócić uwagę.
Mam za to pytanie, bo na Max3D dostałem ciekawy komentarz i chciałbym się teraz dowiedzieć jak najwięcej na ten temat. Podobno postać między niektórymi ujęciami zdaje się przeskakiwać w różne miejsca sceny co wprowadza poczucie zagubienia. No więc pytanie, czy ktoś więcej też ma takie odczucie i to jest problem, którym realnie powinienem się zająć czy nie. Tak więc proszę o opinię

No i Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich użytkowników tej strony, którzy jeszcze z niej korzystają (czyli pewnie jakieś 5 osób :v )

8
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 30.12.2023 21:08:05 »
 No i znowu jestem. Nie wszystko z poprzedniej listy zdążyłem poprawić, ale chciałem zrobić wrzutkę jeszcze przed końcem roku, więc pozbierałem do kupy to co udało mi się dotąd wyklikać i wrzucam co mam. No więc tak wygląda lista zmian:

- ujęcie 6 w całości wyanimowane od zera. Całą poprzednią sekwencje wyrzuciłem przez okno i teraz dziopka schodzi w nieco inny sposób, w innym tempie i rytmie. Jakoś to "zwykłe" schodzenie po stopniach mi się tam nie klei, więc podszedłem do tego nieco inaczej.
- ujęcie 17 - nie wiem czy była realnie taka potrzeba, ale też zanimowałem od nowa edytując gestykulację.
- ujęcie 20 - cały ten obrót zrobiłem od nowa.
- ujęcie 21 - miałem co prawda zamiar poprawić tylko dynamikę ruchu, ale też zanimowałem od nowa żeby się nie sugerować niepotrzebnie tym co już było.
- ujęcie 12 - zmieniłem kadrowanie w taki sposób, żeby mimo cięcia łączyło się bezpośrednio z ujęciem 13.

W sumie jak tak teraz to czytam, to wszystkie ujęcia które jakoś edytowałem, po prostu zanimowałem od nowa. Czy to dobrze, czy źle to już nie mi oceniać - mam tylko nadzieję, że generalnie te zmiany są choć minimalnie na plus. A z rzeczy których nadal nie zrobiłem, choć chcę:

- ujęcie 8 - nadal mi czegoś brakuje.
- ujęcie 19 - chyba mi nie pasuje coś pod koniec tego gestu kręcenia palcem.
- ujęcie 46 - nadal mam wrażenie, że gest kiwania palcem jest wybity z rytmu.
- niektóre cięcia nadal do zmiany, po prostu jeszcze tego nie zrobiłem.
- fizyka jaka była, taka jest. Tym się będę później jeszcze bawił.

Oczywiście wszelkie uwagi cały czas, niezmiennie mile widziane.


9
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 18.12.2023 13:56:06 »
Dobrnąłem do końca. Courtney ma już "jakąś" animację przez cały klip. Teraz będę wracał i robił poprawki, potem animacja tancerek. Moja aktualna lista uwag do samego siebie:
- ujęcie 6 jest do kitu. Tak po prostu. W całości do wyrzucenia i wyanimowania od zera.
- ujęcie 8 - czegoś mi brakuje. Chyba jest ok jak jest, ale może warto poeksperymentować.
- ujęcie 17 - chyba lepiej gdyby lewą dłonią robiła gest, że się rozgląda. Lepiej pasuje to do słów.
- ujęcie 20 - dziwny jest ten obrót. Trzeba spróbować jakoś naturalniej to zanimować.
- ujęcie 21 - może troszkę szybszy i bardziej wyraźny ruch?
- ujęcie 46 - mam takie drobne wrażenie, że ten gest kiwania palcem pod koniec jest jakiś wybity z rytmu. Choć może mi się wydaje, ale i tak warto sprawdzić.
- fizyka włosów zdecydowanie wymaga pracy. To już zostawię zapewne na sam koniec, ale aktualnie te włosy są trochę zbyt dzikie.
- no i oczywiście wszystko co było wytknięte wyżej.
Jak ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi to cały czas jestem otwarty na krytykę.


10
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 03.12.2023 19:24:18 »
Dobra, jednak zdążyłem przed końcem tygodnia. Druga połowa animacji jeszcze nie jest zrobiona w całości, ale zanimowałem kilka nowych ujęć więc wrzucam to co mam. Plan jest aktualnie taki, że najpierw doanimuję do końca wszystkie ujęcia z Courtney, a dopiero potem wrócę do poprzednich i będę je poprawiał. Tak więc nie olewam krytyki, po prostu staram się w jakiś uporządkowany sposób podchodzić do pracy. Wszystkie powyższe uwagi mam z tyłu głowy. Oczywiście feedback jak zawsze mile widziany.


11
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 24.11.2023 13:23:15 »
Yep. Eksperymentowałem z bardziej "plastycznymi" ruchami, bo zazwyczaj to jest co mi się na co dzień fajnie sprawdza, ale w ogóle timing tego skalowania jest rozjechany z ruchami postaci i wygląda to źle. Ten kierunek mi nie zaskoczył, to już nawet nie próbowałem tego poprawiać. Zresztą to ujęcie w ogóle wygląda źle i mam z nim największy problem. Dlatego na razie zostawiłem jak jest i idę dalej. Swoją drogą stopnie nie są fejkowe, w kolejnych ujęciach widać jak one wyglądają i że "fizycznie" faktycznie tam są.
Prawda, doszedłem już do takiego wniosku, że perfekcyjne to nigdy nie będzie. Zresztą jeszcze na etapie budowania sceny coś czułem, że mi ten projekt jakoś nie idzie, że "to nie to". Chcę to chociaż domknąć, bo szkoda mi tego całego czasu jaki w to włożyłem. Nie musi być majstersztyk, wystarczy że będzie poprawnie, bez większych baboli. Ale w drugą skrajność też nie chcę popaść - nie chcę żeby było na odwal. Dlatego jeszcze będę się starał nad tym uczciwie pracować, choć aktualnie poziom "fine i guess" mi wystarczy. Po prostu się pogodziłem z myślą, że ten projekt jest całościowo taki-se.
Mdłe ruchy tyczą się tego schodzenia po schodach, czy jeszcze czegoś innego? Dla pewności pytam.

12
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 19.11.2023 11:37:01 »
Zrobiłem sobie chwilę przerwy, bo stwierdziłem że i tak nie będę potrafił tego poprawić jeśli nie do końca widzę problemy. Muszę przyznać że rzeczywiście - jak się od tej animacji trochę odkleiłem to zacząłem zauważać, że faktycznie momentami jest jakaś płynąco-wolno-dziwna. Część z tego poprawiłem. To co mi się najbardziej rzucało w oczy. Początek, gdy postać schodzi po "schodach" jest co prawda zrobiony od nowa, ale szczerze nadal mi się nie podoba. To znaczy wydaje mi się, że i tak jest lepiej niż wcześniej, ale wciąż to jeszcze nie to. Ot, taka uwaga do samego siebie. Jakby nie było liczę na dalszą krytykę - jest lepiej, gorzej, dalej do kitu? A jeśli coś jest do zmiany, to co? Dla wygody i ułatwienia komunikacji ponumerowałem też ujęcia.


13
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 17.10.2023 13:55:23 »
No nie powiem, to jednak całkiem inne fragmenty niż się spodziewałem. Muszę nad tym trochę podumać i może nabrać jakiegoś dystansu żeby ocenić.

14
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 16.10.2023 16:04:43 »
Dobra, skoro jest okazja to od razu zapytam. Są jakieś ujęcia które najbardziej "płyną" i wymagają poprawy? Analogicznie - czy są jakieś ujęcia które są ok i nie ma co ich ruszać? Znaczy ja mam swoje typy i chyba mniej więcej wiem co poprawić, ale zdanie kogoś z zewnątrz na pewno się przyda.

15
Tender Blender / Odp: Sketchfab usuwa Ferrari
« dnia: 16.10.2023 12:29:33 »
Cytuj
Raczej nie będę kopać się z koniem, nic na tym nie ugram i nie wiem, jak ichnie prawo autorskie ma się do fan artu. Ani nie chce mi się bawić w uploadowanie samochodów pod marką 'Italiano', bo kto potem taki model wyszuka i zobaczy?

A to nie jest ogólnie tak, że fanart sam w sobie to jest z automatu naruszenie praw autorskich? Pamiętam lata temu na blogu jakiegoś prawnika czytałem artykuł na ten temat. Konkluzja była mniej więcej właśnie taka, że jako tako fanart narusza prawa autorskie, w końcu korzystasz bez pozwolenia z czyjegoś dobra intelektualnego (a niektórzy nawet na tym zarabiają). Po prostu zdecydowana większość korpo ma w to wywalone. Nie będą przecież po sądach ciągać każdego 7-latka co sobie narysował Batmana. Raz że wizerunkowo wygląda to średnio, a dwa tych spraw byłoby tyle że ooo panie, więc to walka z wiatrakami. Poza tym fanart mimo, że jest naruszeniem praw autorskich, to jednak darmowa reklama, więc de facto zwalczanie tego zjawiska nie tylko nie daje żadnych korzyści, co wręcz przeszkadza. Więc po co sobie samemu kopać dołki pod nogami.
No chyba, że jest się Nintendo. Wtedy każdy fanowski projekt to zło ostateczne (choć oni też chyba mają ku temu swoje powody z tego co pamiętam). Albo jak się okazuje - Ferrari.

Może nie mam zupełnie racji. Po prostu kiedyś coś takiego wyczytałem i jakoś mi zapadło w pamięć.

Strony: 1 2 3 ... 13

* Zaloguj




* Losowy obrazek