Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - freeqstyler

Strony: 1 2 3 ... 13
1
Z forum / Aktywacja konta - niedocierające maile
« dnia: 07.06.2020 01:38:24 »
Uwaga dla nowych (niezarejestrowanych) użytkowników!

Mamy problem z wysyłaniem maili aktywacyjnych. W skrócie - maile nie dochodzą. Nowe konta póki co będą aktywowane ręcznie, ale z powodu ww. problemów żadne potwierdzenie nie będzie wysyłane na maila. Jeżeli założyłeś/aś konto jakiś czas temu, najprawdopodobniej jest już aktywowane i możesz się zalogować. Jeżeli nadal czekasz, najłatwiej mnie złapać na discordzie - https://discord.gg/896JSk4 - spróbujemy rozwiązać problem.

2
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS
« dnia: 07.06.2020 01:25:52 »
Łyżka dziegciu ode mnie: pobawiłem się dzisiaj sculptem i jakkolwiek jestem pod wrażeniem wszystkich zmian i usprawnień, to, że multires nadal jest zbugowany (do tego stopnia że w ogóle wyłączyli możliwość sculptu na innym poziomie niż najwyższy) jest ogromnym strzałem w stopę.

3
"Memento mori" wygrywa, gratulacje dla @mrys !

4
Blender / Blender 2.83 LTS
« dnia: 04.06.2020 04:33:38 »
Blender Foundation wypuściło stabilną wersję 2.83 Blendera. Jest to pierwsza w historii wersja LTS Blendera - czyli build o długim czasie wsparcia, przeznaczony np. dla długich projektów w których wymagana jest stabilność działania. Poniżej krótki filmik przedstawiający nowe funkcje:



A dla tych, którzy nie chcą albo nie mogą obejrzeć jest też lista zmian:

- Możliwość zaimportowania pliku OpenVDB jako nowy obiekt wolumetryczny
- Wsparcie dla OpenXR - Blender w VR

Sculpt
- Nowy Cloth Brush dla poprawnego fizycznie rzeźbienia tkanin
- Modyfikowanie obiektów za pomocą filtrów i usprawnienie działania pędzli
- Face Sets - możliwość podziału modelu na części i kontrolowania ich widoczności

Grease Pencil
- Vertex Paint dla obiektów GP działający na podobnej zasadzie jak przy edycji meshy
- Nowy system maskowania
- Poprawione efekty
- Wygładzanie szybkich pociągnięć pędzla
- Wygładzanie narożników
- Usprawnienia wydajności

Eevee
- Render Passes (!!) - składanie passów wzorem z Cyclesa jest teraz możliwe w Eevee
- Poprawione działanie Reflection Probes/Light Cache
- Przezroczystość włosów
- High Quality Normals - opcja pozwalająca na uniknięcie artefaktów normal mapy
- Ustawienie rozmycia HDRI w trybie Material Preview

Cycles
- Denoising viewportu z użyciem Optixa
- Adaptive Sampling

Shader Nodes
- dodatkowe parametry tekstury Wave
- poprawione działanie bloków White Noise Texture, Math, Vector Math
- nowy blok Vector Rotate

Wydajność
- Szybsze działanie Undo w Object i Pose Mode
- Opcja Delay Viewport Updates pozwalająca na szybszą pracę z gęstymi siatkami w Sculpt Mode
- Usprawnienia w działaniu symulacji Cloth/Fluid

Modyfikatory
- Corrective Smooth: Nowy parametr Scale
- Ocean Modifier: łatwiejsza symulacja wody o małej/dużej głębokości
- Remesh: nowy tryb Voxel, podobrny w działaniu do operatora Voxel Remesh
- Solidify: usprawniona współpraca z modyfikatorem Bevel
- Surface Deform: działanie na wybranej grupie wierzchołków, nowy parametr Strength
- Warp - możliwość użycia kości jako obiektów docelowych From i To

Video Sequencer
- Opcja zapisywania tymczasowych danych na dysku (Disk Cache)
- Podgląd Opacity i Audio pasków (Strips)
- Węższe uchwyty pasków
- Narzędzia: Color Sample, Blade
- Panel Adjust Last Operation

To nie wszystko, a link do pobrania i oryginalna lista zmian z ładnymi obrazkami tutaj.

5
Póki co mamy remis, więc przedłużyłem ankietę o kolejne 7 dni - proszę o zagłosowanie wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili :)

6
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca Styczeń - Kwiecień 2020
« dnia: 17.05.2020 04:08:06 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 4 miesięcy (styczeń-kwiecień).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na Mrysia, dawno nie było samolotu w bannerze :)

7
Osobiście korzystam z Xesktop do renderowania animacji: https://app.xesktop.com/

To też rozwiązanie od GarageFarm, tylko że typowo pod GPU i masz dostęp do zdalnego pulpitu, a co za tym idzie możesz korzystać z własnych programów.

8
Newsy na głównej / Odp: Folding@Home, COVID-19
« dnia: 28.03.2020 20:31:22 »
U mnie idzie non-stop na dwóch kompach (z wyjątkiem kiedy muszę popracować, wtedy na jednym), od siebie dodam żeby nie zniechęcać się jeżeli klient nie pobierze od razu zadania - czasami trzeba trochę poczekać, chętnych jest sporo i serwery nie wyrabiają.

9
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« dnia: 15.02.2020 21:36:43 »
Trzeba byłoby uporządkować nam tą wiedzę. Wiele lat się nad tym zastanawiałem. Co można, a co lepiej nie.
Załóżmy, że ktoś modeluje buty Adidas, to chce również zrobić jakieś logo, to najczęściej robi kopię tego logo. A z drugiej strony te buty mogą być robione przez skanowanie 3D. I wychodzą takie nieścisłości.

Z tym to już w ogóle są jaja, bo dochodzi zastrzeżony znak towarowy... Wyszukiwanie informacji/opinii prawników w internecie prowadzi do tego, że możńa wysnuć wniosek, że pokazywanie projektu który nie jest w 100% twój (czy chodzi o wzornictwo czy logo czy coś) jest zawsze obarczone ryzykiem, że ktoś się przyczepi... A jednak większość projektantów jakieś tam cudze wzory wykorzystuje (bo przecież nie projektujesz od zera każdego mebla do wizualizacji wnętrza) i nikt się nie czepia.

10
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« dnia: 14.02.2020 17:14:40 »
Fajna praca, ale zawsze się zastanawiam, i zgaduję że masz to ogarnięte - jak to jest z okładkami książek w takich wizualizacjach/modelach stockowych i prawem autorskim? Robisz je sam czy bierzesz skądś - jakieś źródło CC0, czy samo wykorzystanie okładki to dozwolony użytek? Czy hulaj dusza, bo i tak nikt się tego nie czepia?

11
Corvette C7 wygrywa - gratulacje!

12
Póki co mamy remis - dlatego przedłużam głosowanie o kolejne 7 dni. Proszę o oddanie głosu tych co jeszcze nie mieli okazji.

13
Inne konkursy / Konkurs Meet MAT 2
« dnia: 15.01.2020 21:33:44 »
Druga edycja bardzo fajnego konkusu od Substance Adobe. Myślę że każdy powinien wysupłać kilka h na zrobienie projektu, nagrody są bardzo zacne:

https://magazine.substance3d.com/contest/meet-mat-2/

Konkurs polega na pomalowaniu modelu ludzika w dowolny sposób, poprzednia edycja poza nagrodami za kilka pierwszych miejsc zakończyła się wydaniem albumu z ok 200 wyróżnionymi pracami, którego egzemplarze trafiły do autorów.

14
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca Sierpień - Grudzień 2019
« dnia: 12.01.2020 22:06:53 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 5 miesięcy (sierpień-grudzień).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Bardzo podoba mi się różnorodność prac w konkursie i wszyscy autorzy wykonali dobrą robotę. Mój głos idzie na Corvette C7 - świetnie wyszedł pomysł z przedstawieniem renderów w formie mockupu katalogu.

15
Blender / Odp: Blender 2.81
« dnia: 23.11.2019 09:35:21 »
Lecą z tym koksem. Ja przeczekam na 2.79 :)

Ale co właściwie chcesz przeczekiwać?

Strony: 1 2 3 ... 13

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Ubrana

Wyświetleń: 605
Autor: wojtekkier42
w: Postać