Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Piotr

Strony: 1 2 3 4
16
Tutoriale / Tutek - pociągnięcie pędzla za pomocą nodów
« dnia: 21.01.2021 09:30:36 »
Hej,
Zrobiłem krótki tutek o tym, jak za pomocą nodów zrobić animowany ślad pędzla. Uwaga na okropny polski akcent ;)



https://www.youtube.com/watch?v=vsFot97V2As

17
Prace ukończone (inne) / Koło kolorów
« dnia: 03.01.2021 11:17:56 »
Wczoraj skończyłem kolejną animację, tym razem o kole kolorów. 2D, ale robione w Blenderze. Ikony kupione na Flaticon.



https://www.youtube.com/watch?v=iA7CPE2EVLw

Mam dwie wątpliwości co do swojej pracy:
1. Czy nie mam zbyt monotonnego i cipowatego głosu?
2. Co chwila są fragmenty, kiedy coś gadam, a na ekranie dzieje się nic - czy to przeszkadza?

18
Work in progress (WIP) / [wip][animacja] Koło kolorów
« dnia: 05.12.2020 12:43:10 »
Animacje jest już gotowa http://www.blender.pl/index.php?topic=691.msg2695#msg2695

Hej,

Kolejny film, tym razem wyjaśniam jak za pomocą koła kolorów dobierać barwy. Pod linkiem jest bardzo wczesna wersja filmu, właściwie to animatik. Na tym etapie zajmuję się treścią, grafikę traktując po macoszemu. Dajcie mi znać, czy przekaz filmu jest jasny?

https://drive.google.com/file/d/1lpvgzvK1LoKWGrvym46MwQPD9ucqrTMx/view?usp=sharing

19
Prace ukończone (inne) / Reguła 10.000 godzin [animacja]
« dnia: 13.11.2020 16:17:37 »
Moja nowa animacja. Tym razem zmieniłem dziedzinę i zająłem się regułą 10.000 godzin, która mówi, że tyle czasu trenują mistrzowie ze wszystkich dziedzin, zanim staną się mistrzami.



https://www.youtube.com/watch?v=HRlIWYp2wxQ

Plansze najpierw robiłem w Affinity Designer, a potem importowałem jako SVG do Blendera i animowałem. Ikon nie robiłem, tylko kupiłem na flaticon.com. Nie miałem na to czasu i też chciałem jak najszybciej sprawdzić, czy taki typ filmu jest OK.

20
Work in progress (WIP) / [WIP] - Animacja tekstu
« dnia: 05.10.2020 17:15:19 »
[Film ukończony http://www.blender.pl/index.php?topic=661.0]

Eksperymentuję teraz z animowaniem tekstu. Pod linkiem jest początek filmu o regule 10.000 godzin. Powiedzcie mi, czy taki rodzaj animacji i moje wykonanie może się podobać? (Dźwiękiem i głosem się nie przejmujcie.)

https://drive.google.com/file/d/1HNEYPpd5ApcrAVzxpcQpkxdC6SX9dbn5/view?usp=sharing

21
Prace ukończone (3D) / Summer lake
« dnia: 29.08.2020 13:43:33 »
Szybki projekcik robiony po godzinach.

22
Pytanko do Ojca Prowadzącego: czy da się zrobić tak, żeby można było rejestrować się i logować za pomocą kont fejsbukowych i googlowych? Może by to choć trochę zwiększyło liczbę narybku, bo tak trochę martwo tutaj jest?

23
Prace ukończone (3D) / Klatkaż [animacja]
« dnia: 26.07.2020 13:17:32 »
Kolejny film edukacyjny, który zrobiłem w Blenderze. Tym razem wyjaśniam, czym jest klatkaż.


Bezpośredni link https://www.youtube.com/watch?v=_ILgQcsXUH4

Jeżeli macie jakieś uwagi i spostrzeżenia, to piszcie. Pomogą mi one robić lepsze filmy w przyszłości.

Wątek na WIP http://www.blender.pl/index.php?topic=605.0

24
Blender / Coffee Run - nowy film od Blender Animation Studio
« dnia: 30.05.2020 13:32:17 »
Blender Animation studio wypuściło wczoraj nowy film "Coffee Run". https://youtu.be/PVGeM40dABA

Nie da się tego tylko raz obejrzeć. Dla mnie najlepszy film od studia.

25
Hej,
Robię nowy filmik w stylu video explainer, tym razem o klatkach na sekundę. Jak myślicie, czy w wystarczający sposób wyjaśniłem, czym one są? (Nie patrzcie na grafikę i montaż, bo jeszcze nie wymyśliłem spójnego stylu dla całości. Tekst też nagram jeszcze raz, a pewnie coś poprawię.)

https://drive.google.com/open?id=1pMMBWz4PQg4CcAV9oTK8XlvSN-1oScDu

26
Oświetlenie i rendering / Czy ktoś korzysta z renderfarm?
« dnia: 29.04.2020 14:56:53 »
Hej, czy używacie farm do renderowania blenderowych plików? Możecie coś polecić, opisać swoje wrażenia? Czy to jest tak, że wysyłam plik i od razu zaczyna przeliczać, czy trzeba czekać w kolejkach? I czy to jest szybsze od domowego sprzętu?

27
Prace ukończone (3D) / RGB vs CMYK [animacja]
« dnia: 29.03.2020 10:59:32 »
EDIT: Film skończony http://www.blender.pl/index.php?topic=636

Zrobiłem film wyjaśniający, czym jest RGB oraz CMYK. Głównie po to, aby mieć do portfolio animację z gatunku explainer video. Zanimowane i zmontowane w Blenderze, część rysunków zrobiłem w Affinity Designerze i zaimportowałem je jako SVG.

Powiem Wam, że najwiecej czasu zabrało mi wymyślenie tekstu. Niby tryby kolorów to coś, co mamy w małym paluszku, ale streścić to w 2 minuty jest wyczynem.

https://www.youtube.com/watch?v=kKrQ2_v9q38

Chciałbym zrobić jeszcze kilka takich animacji. Macie pomysły na coś związanego z grafiką, czego klienci nie wiedzą, a warto im wyjaśnić?


28
Blender / Blender 2.82
« dnia: 14.02.2020 17:08:56 »
Kochany przez nas program wyszedł w kolejnej wersji. Z okazji Walentynek Blender 2.82 dał nam zamiast kwiatków i czekoladek:

1. Nowy denoiser od Nvidii. Wymaga włączenia OptiX oraz kart z serii RTX.
2. Wsparcie dla AOV w Cyclesie i Compositorze (pozwala tworzyć coś w rodzaju masek do zaznaczania obiektów w compositorze).
3. Eevee w 3d viewporcie pozwala przełączać passy (combined, mist, ambient occlusion, normal, subsurface).
4. Dodano wsparcie dla textur UDIM.
5. Bevel pozwala na tworzenie własnego kształtu cięcia za pomocą krzywych.
6. Nowy Weld modifier. Służy głównie do sprzątania po innych modifikatorach (zwłaszcza Boolean), które lubią psuć siatkę. Jego działanie polega na łączeniu pobliskich vertexów w jeden (można ustalić promień).
7. Więcej narzędzi ma teraz swoje gizma.
8. Kiedy jest włączone gizmo dla jakiegoś narzędzia (przesuwanie, skalowanie, wytłaczanie), dalej można zaznaczać za pomocą przeciągania myszką.
9. Dla okna 3d można zmienić kolory dla face orientation w ustawieniach motywu.
10. W oknie 3d można wybrać opcję, aby wyrenderować film z samymi klatkami kluczowymi. Tak, żeby animacja między nimi była skokowa.
11. W Grapheditorze poprawiono zaznaczanie i przesuwanie uchwytów oraz klatek kluczowych.
12. Dodano możliwość eksportu sceny do pixarowskiego USD. Na razie ficzer nie jest kompletny.

Rzeźbienia i malowania tekstur nie używam i nie rozumiem co się zmieniło. Możecie napisać coś o tym w komentarzach?

Pełna lista zmian https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.82
Moje tłumaczenie-streszczenie (też nie wszystko) https://crystalfox.pl/blender/blender-2-82-przeglad-nowosci

29
Oświetlenie i rendering / Eevee - paskudne miękkie cienie
« dnia: 27.01.2020 13:29:50 »
Czy można jakoś poprawić miękkie cienie generowane przez Eevee? U mnie każdy cień wygląda, jak kilkanaście nałożonych na siebie. Nie wiem, jak je rozmyć, czy chociaż zwiększyć liczbę tych dodatkowych cieni. A może to problem z moim kompem?

W razie czego plik .blend w załączniku.

30
Offtopic / BlenderDay na Uniweku Gdańskim?
« dnia: 17.11.2019 13:08:20 »
Wchodzę na blendernation.com, a tam news o tym, że 23 listopada w Gdańsku na uniwerku jest BlenderDay. Wiedzieliście o tym? https://www.blendernation.com/2019/11/17/blender-day-2019-in-poland-november-23/

Ktoś coś więcej wie?

Strony: 1 2 3 4

* Zaloguj




* Losowy obrazek