Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mortom.ckm

Strony: 1 2
16
Modelowanie / Odp: Model 3d
« dnia: 02.11.2020 18:58:58 »
@Piotr
Po kiego grzyba edge split w tym równaniu?

17
Witam,
Mam takie pytania odnośnie UI, a mianowicie jak w temacie - chodzi mi o przeniesienie panelu "Color Management"  z Properties do bocznego panelu w "Image Editor". Nie wiem jak ten temat ugryźć.  Czy jest jakaś metoda na wywołanie takiej opcji w pytonie? A jeśli jest to mógłby mi ktoś pomóc w tej kwestii?

Pozdrawiam.

18
Prace ukończone (3D) / Albatros DIII Oeffag
« dnia: 08.11.2019 11:56:06 »
Siemka,

Pragnę się z wami podzielić moją ostatnia pracą wykonana do kalendarza NSZZ Solidarność z Krosna w Collins Aerospace.
Obrazek przedstawia  kpt. Merian C. Cooper pilota 7 Eskadry Myśliwskiej im. Tadeusza Kościuszki atakującego oddział bolszewickiej armii Budionnego.

Pozdr.


19
OKi dzięki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

a jak by ktoś takiego potrzebował to kod skryptu ma się tak (i działa):

x = 0
for mat in bpy.data.materials: 
    mat.pass_index = x % 32
    x = x + 1

20
Cytuj
A gdyby x było resztą z dzielenia przez 32?
a jak to zapisać?

21
Witam
Chciałem sobie ułatwić życie i stworzyć prosty skrypt do automatycznego przydzielania Material ID

Gdzieś w necie znalazłem prosty skrypt:
x=0
for mat in bpy.data.materials:
mat.pass_index = x
x = x+1

Chciałbym trochę go zmodyfikować:
gdy x osiągnie wartość 32 zeruję się i odnowa przydziela ID od 0  i tak w koło macieju dopóki nie skończą się materiały.
Programować nie potrafię i wiem, że to banalna funkcja ale nie wiem jak się za to zabrać.

Pozdr.


Po jakimś czasie wpadłem na taki kod:
import random
x = 0
for mat in bpy.data.materials:
    mat.pass_index = x
    x = random.choice(range(32))

ale nadal wolałbym aby przydzielanie odbywało się co 1 a nie randomowo

22
Work in progress (WIP) / Odp: Teczka 3D/Prace WIP
« dnia: 21.06.2019 18:18:25 »
Bardzo ładne prace. Dopiero przeczytałem pierwszy post - naprawdę max3d opustoszało? Kiedyś to było centrum polskiej społeczności 3D...

Niestety, degradacja forum zaczęła się jeszcze w 2017 i postępuje.  Front strony niemal nie updatowany. Zostało paru mistrzów dzieła ale jak wejdziesz na poszczególne działy to zobaczysz pustki.
A pamiętam 1-wsza wersje jeszcze tego forum... potem konkursy z naprawdę niezłymi nagrodami ciekawe wiadomości, mnóstwo luda czytająca posty, porady, tutki itd. Dzisiaj w porównaniu z przeszłością forum umiera. Niewiem co się w sumie stało, czy Adek porzucił stronę czy jakieś inne powody? Nie wiem :(

23
Na szybko można texturę "podmalować" normalką z "kuli" i efekt powinin się zniwelować. A na mniejszybko sprawdź czy nie za dużą/ za małą  odległość dałeś w Ray Distance.

24
Prace ukończone (3D) / Odp: IFA we Wrocławiu
« dnia: 21.06.2019 15:04:26 »
Spoko wyszło, drzewa podmień na bardziej cartoonowate i będzie miodek :)
Pozdr.

25
Work in progress (WIP) / Nowy WIP - Albatros DIII Oef
« dnia: 21.06.2019 14:48:10 »
Modeluję go z przerwami, na razie tyle udało się wypocić:







27
Witam,
Mam prawdopodobnie głupie pytanie:
Czy w Blenderze 2.8 jest opcja umożliwiająca w rendered mode renderowanie tylko i wyłącznie elementu z isolate view?
Może jest gdzieś jakaś głupia opcja o której nie wiem. Jak ktoś zna rozwiązanie niech ulży mi w mękach.
Pozdr.

Zobrazuje dla jasności obrazkami:

widok na cały model


Izolowany element:


rendered view - w którym chciałbym mieć renderowany tylko izolowany podświetlony element:



28
Napisałeś o tym, że za dużo pracy miałeś na raz i nie jesteś zadowolony z efektu końcowego. I w moim odczuciu niepotrzebnie chwytałeś się za kuchnię. Czas zmarnowany na kuchnie mogłeś wykorzystać na elewację.
Ale do rzeczy, scenka domku całkiem niezła i nie ma się z grubsza do czego przyczepić.  Brak trawy trochę psuje efekt, ale biorąc pod uwagę, że miało być szybko (bo jak rozumiem stąd wynika jej brak) to jet OK! Rozmyte tło też trochę rzuca się w oczy i mogło być trochę mniej blura.
Wnętrze kuchni fajniej by wyglądało bez tego zegara (trochę pasuje tam jak pięść do nosa).  W prezentacji  z mojego punktu widzenia nie potrzebie specjalnie pokazujesz lampy. Trochę wychodzi jak byś je sprzedawał. Wiem że poświęciłeś czas na ich wymodelowanie ale jest to trochę zbędne. Niech się bronią we wnętrzu.

Mam nadzieję, że trochę pomogłem Pozdr.

29
Work in progress (WIP) / Odp: 3D: Lamborghini Diablo SV 1999
« dnia: 10.11.2018 15:21:49 »
Ładna czysta siatka :) Keep going :)
P.S.
Zawsze miałem sentyment do Diablo - może to przez tą mało znaną grę o wyścigach samochodowych... nie wiem  ;)

30
Work in progress (WIP) / Teczka 3D/Prace WIP
« dnia: 10.11.2018 15:04:49 »
Witam,
jestem nowy na tym forum. Zmigrowałem do was z max3d.pl gdzie zrobiło się dość pusto (może ktoś się tam udzielał?)
Do wątku będę wklepywał swoje aktualne WIPy. Z 3D mam kontakt od dawna. Miło posłucham konstruktywnych rad odnośnie tego co tu się pojawi. 
A i mam pytanie: gdzie mogę zmienić sposób wyświetlania obrazków z wątków tak abym nie musiał ich skrolować w bok (jest to dość irytujące)

Może na początek coś z militariów:





Na drugi ogień idzie coś bardziej kreskówkowego :) postanowiłem nieco odświeżyć starą już scenę.



No i na koniec ot taki potworek :)


To tyle jak na razie, dzięki i liczę na miłe przyjęcie w grono blenderowni :)

Strony: 1 2

* Zaloguj




* Losowy obrazek