Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mrys

Strony: 1 2 3 ... 5
1
Offtopic / Odp: Krótka historia kina
« dnia: 12.08.2020 19:14:17 »


Już jest :)

2
Offtopic / Odp: Krótka historia kina
« dnia: 15.07.2020 23:26:35 »
Cieszę się, że się podoba :) Na opracowanie każdego odcinka mam miesiąc (łącznie ze zgromadzeniem materiałów ilustracyjnych, napisaniem tekstu, montażem itd) więc niestety na dopieszczenie animacji nie ma czasu :(  Ale po cichutku myślę nad rozbudowaniem cyklu w formę bloga. Miałoby to tę przewagę że mógłbym znacznie poszerzyć zakres informacji - tekst "czytany" jest pojemny - forma filmowa źle znosi nadmiar informacji :)

A tymczasem odcinek trzeci :)


3
Offtopic / Krótka historia kina
« dnia: 18.06.2020 10:16:14 »
Nie wiedziałem, gdzie wpisać to co poniżej więc trafiło do offtopa, chociaż częściowo się tyczy Blendera.

Otóż z WIADOMYCH względów porobiło  się na świecie i od dłuższego czasu pracuje zdalnie. W ramach obowiązków służbowych przygotowuję dla Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu, w którym pracuję, cykl wykładów poświęconych historii kina, pod tytułem... "Krótka historia kina" :) Pierwotnie miały być normalne - dla zachwyconej publiczności na sali, ale ostatecznie stały się onlajnowe. Pojawiły się już dwa takie multimedialne wykłady a trzeci się własnie rodzi.
Wymyśliłem sobie, że obok rożnych zdjęć i fragmencików filmowych pojawią się też krótkie animacje, pokazujące "jak to działa" (np. elektrotachyskop albo Theatre Optique). No i tu właśnie wkroczył Blender. Animacje są mocno proste, więc cudów się nie ma co spodziewać ale jakoś tam wzbogacają prezentację. No i dzięki temu, że sprzęt w pracy jest za słaby to mam zezwolenie na zdalne dłubanie - czyli że Blender daje korzyści dodatkowe...

Jeżeli kogoś to zainteresuje to można sobie tutaj obejrzeć:

PS: Aha! Ten ciepły głos to nie mój :) Mój był zbyt nie teges :D




4
Prace ukończone (3D) / Odp: Republic YP-43 Lancer
« dnia: 12.06.2020 09:26:37 »
Ad.1: Różnie. Od tygodnia do miesiąca, zależnie od dokumentacji, stopnia złożoności itd
Ad.2 : do animacji obrotu śmigła (empty jest rodzicem dla łopat smigła i kołpaka). Obrót jest potrzebny zeby uzyskac efekt motion blur.

5
Prace ukończone (3D) / Odp: Republic YP-43 Lancer
« dnia: 11.06.2020 17:43:58 »
I co to za element pod spodem przed tylnym kołem jeśli można wiedzieć?

P-43 wyposażone były w turbosprężarkę. To właśnie osłonę jej wirnika widać pod kadłubem przed tylnym kółkiem. Przed nią jest długi przewód, doprowadzający gazy wylotowe z silnika do sprężarki - była napędzana ich energią, stąd brak klasycznych dla silników gwiazdowych rur wydechowych. P-47 miał ja także, jednak rozwiązanie zastosowane na P-43 było nieco.... "na rympał" :) Rura nie jest nawet osłonięta - w poszyciu kadłuba pod spodem jest po prostu wnęka.


Możesz wrzucić siatkę modelu?

Mogę, ale tu nie ma żadnej, specjalnej filozofii :)

6
Prace ukończone (3D) / Republic YP-43 Lancer
« dnia: 09.06.2020 23:04:01 »
Boxart dla firmy Dora Wings. Przedstawia przedseryjny egzemplarz myśliwca YP-43 Lancer przodka słynnego P-47 Thunderbolt. Obrazek dość szczególny. Po raz pierwszy całkowicie wyrenderowany w Cyclesie (zwykle używam Modo do renderingu). Jakoś tak ładnie to wyglądało na ekranie, że nie chciało mi się bawić w eksport i ustawianie materiałów od początku :)

PS:
Model pilota nie mój - to obywatel z modelu P-40 Witolda Jaworskiego.


7
Bardzo dziękuję za głosy :)

8
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS
« dnia: 07.06.2020 08:56:21 »
Mnie wkurza ciągłe grzebanie przy skrótach. Merge vertices było pod Alt+M teraz jest pod M.  Z każdą kolejną wersję na początku przy pracy pojawia mały wk...rw bo coś tam jest  inaczej niż było.

9
Kolejne pytanie, być może głupie  bo nie widzę czegoś prostego, no ale nie widzę :( Sprawa tyczy UDIM, czyli tego dobra, co się weszło z Blenderem 281 i jeszcze bardziej 282.
Mam ci ja model, który nijak mi się na jednym UV layoucie nie mieści. Zwykle sprawę rozwiązywałem tak, ze taki model dostawał dwa identyczne materiały z innymi podpiętymi teksturami do stosownych kanałów. Dyskomfort tegoż był taki, że trzeba było uważać, iżby obydwa materiały i każda tekstura miała te same parametry. Więc jak się poprawiło w jednym to i w drugim. Upierdliwe ale da się.
No ale pojawił się UDIM, i pomyślałem, coby zamiast dwóch mieć jeden materiał z UVka rozbitą na trzy tile. Zaczęło mi się to podobać nawet, bo jakoś mi w mój workflow zaczęło płynnie wchodzić. Do czasu....
Nastał bowiem czas, gdy całe UV było skończone a do przygotowania tekstur potrzebowałem jedynie wyeksportować UV layout.... Naiwnie sądziłem, że skoro z automatu mi zapisuje moje color gridy użyte w tilach jako 1001 1002 itd, to z UV layout bedzie podobnie. Nie było. Exportuje sie tylko pierwszy tile UV .
JAK WYEKSPOROWAĆ POZOSTAŁE?????

P.S.
Ogarnąłem temat. Mocno "krzyżem dookoła kościoła" ale da się. Zero elegancji - czysta "brute force".

10
Prace ukończone (3D) / Odp: Oscary 2020 - animacje 3D
« dnia: 20.02.2020 18:32:37 »
Wielkie gratulacje!

11
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« dnia: 13.02.2020 17:55:42 »
Mnie się podoba :)

12
Prace ukończone (3D) / Odp: Memento Mori
« dnia: 08.02.2020 22:13:14 »
Absolutnie nie mówię nie. Potencjał SP oczywiście widzę i powoli zaczynam sobie jakiś workflow opracowywać. Do pewnego momentu blokowało mnie ograniczenie wielkości tekstur eksportowanych z SP - 4096 px to połowa tego czego potrzebuję, ale zdaje się, że ostatnie wersje już pozwalają na eksport w 8192 px.
W tej chwili widzę to tak, jak opisałeś - ręczne przygotowanie bazowych tekstur i ich dopracowanie przy użyciu SP.


13
Prace ukończone (3D) / Odp: Memento Mori
« dnia: 07.02.2020 22:43:00 »
Cześć Mookie.
W skrócie - sam :) Z Substance Painterem usiłujemy się bliżej poznać ale na razie bez większych efektów, natomiast w moim przypadku stosowanie tekstur proceduralnych jest bardzo ograniczone. Jakieś zabrudzenia, zarysowania to ok natomiast cała reszta opiera się na analizie fotografii i rekonstrukcji detali wiec wymagana jest dość duża precyzja odwzorowania (pewne elementy musza być dokładnie tam gdzie powinny itd). Np ten Fokker ma poszycie z drukowanego płótna, znanego jako lozenge (romb z niemieckiego). Jest to zestaw powtarzających się wielokątów w czterech lub pięciu kolorach nadrukowany na beli płótna o szerokości ok. 1,3 m i dowolnej długości. Na pierwszy rzut oka można by spróbować voronoia, ale efekt ma niewiele wspólnego z oryginałem. Musiałem odtworzyć sobie układ wielokątów z zachowanych niemieckich dokumentów.
Natomiast  w kilku nielotniczych pracach próbowałem zastosować ręcznie malowane tekstury (dosłownie - farba, papier itd) zeskanowane następnie i użyte w materiale. Jeżeli praca ma mieć charakter malarski to się to bardzo dobrze sprawdza.

14
Prace ukończone (3D) / Memento Mori
« dnia: 04.02.2020 22:17:14 »
Słynny Fokker D.VII w malowaniu 13 eskadry myśliwskiej ok. 1920 r. z charakterystyczną "czachą" i napisem "Memento Mori". Ilustracja na okładkę.
Malowanie zrekonstruowane w oparciu o mało znane fotografie archiwalne. Model już kiedyś pokazywałem.

15
3D w Polsce i na świecie / Blender z wysokiego zamku
« dnia: 28.01.2020 10:39:06 »
Może to i nie news bo serial kilka latek ma a finałowy sezon już za nami. Niektórzy znają, inni nie. Jeden z najlepszych seriali, jakie zdarzyło mi się oglądać (IMO zostawia daleko w tyle GoT - zwłaszcza ostatnie sezony). I przy okazji jedno z lepszych rozwinięć znakomitej, ale znacznie krótszej literatury. Człowiek z wysokiego zamku. A nie dość, że inteligentny, wciągający to i świetnie wyglądający.  A za tą świetnieowyglądającością stoi, mi drodzy, Blender. Oczywiście wsparty Houdinim, Nuke i takimi tam. Ale ci co się znajo mówio, że GŁÓWNIE Blender (modelowanie i animacja najpewniej).

Strony: 1 2 3 ... 5

* Zaloguj




* Losowy obrazek

14A

Wyświetleń: 370
Autor: Keżor
w: Golf Mk3 cabrio