Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - freeqstyler

Strony: 1 2 3 ... 9
1
Ponieważ mieliśmy remis w głównej ankiecie, następuje dogrywka. Wygrana praca otrzyma tytuł Pracy Miesiąca, przegrana wyróżnienie. Ja wstrzymuję się od głosu - na wypadek gdyby trafił się znowu remis w ankiecie, mój głos będzie decydujący.

2
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 16.04.2019 01:39:22 »
To już chyba 3ci rok z rzędu w którym szacuję że będę miał 2.8 na święta ;)

3
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 7 miesięcy (wrzesień-marzec).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na Antenę.

4
Z forum / Odp: Zmiany w zasadach Pracy Miesiąca
« dnia: 01.04.2019 19:28:01 »
A jak mam kilka prac w jednym wątku, to jak one są traktowane? W sensie jeden wątek = jedna praca, czy mogę sobie trzymać kilka prac na kupie i będą traktowane indywidualnie?

Jeden wątek = jedna praca (pierwszy obrazek z pierwszego postu). W drodze wyjątku, jeżeli masz już kilka prac w jednym wątku mogę to uwzględnić w najbliższym konkursie - ale poproszę link do wątku i listę prac. Łatwo się pomylić i znacząco wydłuża czas przygotowania ankiety jeśli miałbym przeglądać każdy wątek post po poście.

5
Z forum / Odp: Zmiany w zasadach Pracy Miesiąca
« dnia: 30.03.2019 02:41:04 »
Jeszcze żaden admin nie wygrał z lenistwem użytkowników (i nie zmusił ich do przeczytania regulaminu).

Z jednej strony tak, ale ja patrzę teraz na to nieco inaczej - to forum ma być dla użytkownika, nie na odwrót :) A napominanie, przypominanie i edukowanie zajmuje więcej czasu i powoduje więcej frustracji (dla obu stron) niż poświęcenie kilkunastu minut więcej na przygotowanie ankiety raz w miesiącu.

6
Z forum / Zmiany w zasadach Pracy Miesiąca
« dnia: 28.03.2019 03:34:29 »
Jak zapewne zauważyliście od ponad pół roku mamy tę samą pracę w banerze. Jak się łatwo domyślić, jest to spowodowane w dużej mierze spadkiem aktywności forum, ale nie jest to cała historia. Wraz ze startem nowej wersji portalu, zmieniliśmy zasady konkusu, wymagając umieszczenia pracy w galerii. To upraszczało pracę przerzucając jej część z moderatora na użytkownika. Efekt jest taki, że przeglądając prace na początku marca znalazłem może trzy (z sześciu miesięcy), które się zgodnie z tą regułą kwalifikowały do konkursu.

W związku z tym ten martwy przepis zostaje usunięty i wracamy do regulaminu ze starej Blenderowni: klik. Tak więc udział w konkursie jest od teraz domniemany (oprócz animacji które wymagają umieszczenia kadru) i nie wymaga żadnych dodatkowych czynności.

Wraz z początkiem kwietnia zbiorę wszystkie prace od września 2018 i zrobimy pracę półrocza. Jeśli z jakiegoś powodu ktoś z autorów nie chce brać udziału w konkursie, proszę o zgłaszanie (poprzez edycję pierwszego postu pracy, tutaj w komentarzu lub do mnie bezpośrednio)

7
Modelowanie / Odp: Pogrubienie ubrania i żakiet z guzikami
« dnia: 23.02.2019 22:35:25 »
1. Modyfikator Solidify (albo polecenie Solidify w Edit Mode, znajdziesz w wyszukiwarce blenderowej). W większości przypadków lepszy będzie modyfikator, bo można go w każdej chwili wyłączyć i łatwiej poprawić siatkę.

2. Przede wszystkim gęstsza siatka, rzuć okiem jak wyglądają modele na sketchfabie np. https://sketchfab.com/3d-models/mens-two-piece-suit-8cafbab7a73e4fb7966a00659a4e31ef szczególnie na dodatkowe loopy w miejscach zgięć i przy ostrzejszych krawędziach. Ten przykładowy model akurat jest lowpoly i nie jakiś wybitny ale jakieś podstawy można z niego wyciągnąć.

3. Jeśli chodzi ci o coś takiego jak to co wskazałem w załączniku - bez obaw, nie wpływa to na poprawność modelu. Szczególnie przy rzadkiej siatce subsurf będzie ci to tak mocno wygładzał i może się takie przenikanie pojawić. O ile zbyt rzadka siatka może ci sprawić problemy przy kontroli krzywizn i dodawaniu detalu, tak sam fakt że tak to wygląda nie jest błędem.

8
Modelowanie / Odp: ODSUWANIE KRAWĘDZI
« dnia: 14.02.2019 19:58:03 »
Ja używam do tego addona Edit Tools. Wejdź w File-> User Preferences -> Add-ons, poszukaj i włącz "Edit Tools2" (jak nie będzie widać w domyśłnych to popatrz w kategorii Testing). Teraz żeby zrobić offset dla krawędzi dajesz W->Edit Tools-> Offset edges (musisz mieć włączony tryb zaznaczania krawędzi).

Więcej masz tutaj:
https://archive.blender.org/wiki/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Modeling/Extra_Tools/

9
Offtopic / Odp: Odzyskanie pliku
« dnia: 24.01.2019 01:23:29 »
Próbowałeś archiwalnych wersji Blendera?

10
Tyle jeśli chodzi o informację, natomiast co do mojej prywatnej opinii... cóż...


11
3D w Polsce i na świecie / Allegorithmic dołącza do Adobe
« dnia: 23.01.2019 23:54:37 »
Firma tworząca święcący triumfy pakiet do teksturowania Substance, ogłosiła dzisiaj przejście pod skrzydła Adobe. Dotychczasowy CEO Allegorithmic, Sebastian Deguy, otrzymał tym samym stanowisko w zarządzie spółki i jego zadaniem będzie kierowanie rozwojem gałęzi 3D produktów Adobe. Jego oświadczenie można przeczytać tutaj.

Zespół Allegorithmic zapewnia, że rozwój programu będzie kontynuowany zgodnie z planem, a fuzja z Adobe otworzy nowe możliwości. Dotychczasowe formy licencjonowania produktów w najbliższym czasie także nie mają ulec zmianie. Jednocześnie przedstawiciele poinformowali o przygotowywanej na 2019 rok atrakcyjnej ofercie subskrypcji.

Użytkownicy Substance, a przynajmniej ich wokalna część, nie przyjęła tych wiadomości z entuzjazmem. Wielu obawia się, że Allegorithmic podzieli losy Macromedii i Mixamo. Krytycy przewidują też forsowanie modelu subskrypcji i odcięcie się od sprzedaży licencji wieczystych. Twórcy Substance zapewniają w odpowiedzi, że Adobe pozostawia im pełną swobodę działania oraz że żaden model licencjonowania nie zostanie im narzucony, a gwarantem tego ma być m.in. właśnie pozycja ich dotychczasowego CEO.

Należy zauważyć też, że współpraca obu firm nie jest niczym nowym i przez ostatnie dwa lata Adobe było głównym inwestorem Allegorithmic.

Źródło: Allegorithmic

12
Wszystko zależy od licencji dla danej strony albo nawet konkretnej tekstury. Na stronach z których ściągałeś na pewno tekst takiej licencji jest. Jeżeli wykorzystujesz teksturę z Google z niewiadomego źródła to bardzo możliwe że czyjeś prawa autorskie łamiesz - i autor/właściciel praw mógłby się od ciebie czegoś domagać na drodze sądowej, o ile byłby w stanie to wykazać.

13
Blender / Blender 2.80 Beta
« dnia: 30.11.2018 10:43:07 »
Długo oczekiwana wersja 2.80 Blendera doczekała się statusu bety.

Wśród nowości (chociaż większość z Was już to doskonale wie):
  • Eevee - zaawansowany silnik renderujący czasu rzeczywistego
  • Zmiany interfejsu graficznego
  • Rozbudowany Grease Pencil, który stał się pełnoprawnym narzędziem do rysowania i animacji 2D
  • Żegnajcie 20 warstw na scenę! Nowy system zarządzania sceną dzielący obiekty na "kolekcje"
  • Nowe shadery dla Cyclesa
  • Edycja wielu obiektów naraz
  • Usprawniona symulacja Cloth
...i inne funkcje, o których w całości można przeczytać tutaj.

Do pobrania:
https://www.blender.org/2-8/

14
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 21.09.2018 00:17:06 »
Działacie w 3D coś zawodowo czy traktujecie jako hobby?  ;)

Pracuję dla agencji reklamowej - rendery produktowe, wizki eventowe głównie. Oprócz tego modele stockowe dla innej firmy. W międzyczasie szukam czegoś w gamedevie ;)

15
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 13.09.2018 00:22:00 »
Siemasz Wędrowcze, witamy z powrotem. PSB pamiętam pobieżnie, jak zakładałem tam konto to już umierało.

Strony: 1 2 3 ... 9

* Zaloguj




* Losowy obrazek