Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mrys

Strony: 1 2 3
1
Blender / Odp: Blender 2.80 Stable
« dnia: 31.07.2019 22:14:15 »
Ha..... Okazuje się, że w moim ustawieniu klawiszy zniknęło Preferences. Coś musiałem namieszać. Jak wczytałem domyślne to się pojawiło... OK. Dzięki.

2
Blender / Odp: Blender 2.80 Stable
« dnia: 31.07.2019 15:53:58 »
Boli mnie brak regulacji ilości loopów przy ich dodawaniu przy pomocy scrolla.

Hmmm... U mnie działa jak w 2.79. Ctrl+R i scrollem sobie ustawiam ilość loopów.

PS: Albo jestem ślepy, albo zniknęło kilka możliwości ustawień z User preference. Np. takie Select All Toggles, którego zaptaszkowanie przywracało zaznaczanie/odznaczanie jednym A  a nie AA albo Alt+A. We wcześniejszych buildach było w Input a potem w Keymap->Preference - teraz go nie znalazłem. Nie znalazłem też opcji wyboru - lewy/prawy do zaznaczania. To mię mniej boli, bo zamierzam sobie odwrócić nawyki pod tym wzgledem, ale trochę to zmuszanie do jednynej, słusznej drogi mnie zdziwiło.
Oczywiście można sobie wybrać caly układ dla 2.7x, ale nie do końca o to chodzi.

3
Blender / Odp: Blender 2.80 Release Candidate
« dnia: 30.07.2019 22:25:26 »
Chyba wystarczy nie używać wersji instalacyjnej, tylko zzipowaną.

4
Blender / Odp: Blender 2.80 Release Candidate
« dnia: 30.07.2019 17:54:58 »
No to już jest oficjalnie oficjalny.

PS I na początek mały wk... rw. Instalacja 2.80 (do nowego katalogu) wypierdzieliła mi w kosmos starego 2.79b.

PPS Nooo... Jeszcze lepiej... Nie daje się zainstalować 2.79 ani też uruchomić z rozpakowanego zipa... Super....

PPPS Po odinstalowaniu  2.80 (ale uprzednio skopiowawszy katalog z tym... lepszym) zainstalowałem 2.79b po czym wkleiłem katalog z 2.80. Zdaje się działać i umożliwia używanie 2.79 lub 2.80.

Ale takie zachowanie instalatora 2.80 jest wredne. Duży minus.

5
Offtopic / Odp: Pytanie o monitor 1440p
« dnia: 01.06.2019 23:55:11 »
Jako że od dwóch dni jestem szczęśliwym (w 90%) posiadaczem monitora o którym wspominałem w poprzednim poście kilka uwag po przejściu z 23' 1920x1080 na 27' 2560x1440.

 - dużo więcej miejsca - obszar roboczy robi wrażenie. Jednocześnie (chociaż może to kwestia przyzwyczajenia) 27' to granica komfortowego korzystania z monitora. Siedząc metr od niego (czyli warunki biurkowe) wzrok ledwo ogarnia całość ekranu.

 - mała czcionka systemowa. Niestety jako że rozdzielczość 23' to ok. 98 ppi a 27' 109 ppi przy tych samych proporcjach wymiarowo wszytko jest mniejsze - stanowi 90% 23 calowego. Czyli jeżeli szerokość obszaru roboczego 1920x1080 na 23' to jakieś 51 cm to na 27' ten sam obszar (1920x1080) bedzie miał szerokość ok. 46 cm. Czcionka systemowa, ustawiona domyślnie bodaj na 9 pt zjedzie nam do ok. 8 pt. I niestety to się już zaczyna odczuwać. Żeby komfortowo obserwować ekran trzeba się od niego lekko odsunąć, co zmniejsza czytelność czcionki. Kwadratura koła. Domyślne skalowanie Windowsa jest okropne i wybranie jakiejkolwiek wartości poza 100% rozmywa czcionki. Receptą jest program Advanced System Font Changer, w którym można ustawić wielkość czcionki na 10 pt. NIE jest to skalowanie, zatem wszystko pozostaje ostre a wymiarowo czcionka jest DOKŁADNIE taka jak na 23' przy 1920x1080. Pozostałe elementy interfejsu nadal są o 10% mniejsze.

Dwa powyższe punkty dotyczą każdego monitora 27' 2560x1440. Poniżej specyfika iiyamy.

 - bardzo dobre kolory (po kalibracji 99 - 100% sRGB, ok. 81% AdobeRGB)
 
- bardzo duża jasność (minimalna luminancja niestety sięga 100-110 cd/m2. Maksymalna powyżej 350 cd/m2). Minimalna luminancja jest to kłopotliwa, bo w ciemnym pokoju monitor nawet z jasnością ustawioną na 0 jest jasny. Jednak jako że nie powinno się używać monitora w nieoświetlonych pomieszczeniach zaś jako standard i optimum do pracy i do poprawnej reprodukcji kolorów uważa się 120 cd/m2 nie jest to jakiś kluczowy problem. Za to maksymalna luminancja sprawia, że świetnie się używa monitora w ciągu dnia, nawet w jasnym świetle.

 - bardzo duży kontrast. Minimalny poziom czerni - ok. 0,2 cd/m2 jest świetnym wynikiem. W rezultacie kontrast (biel do czerni) sięga nawet wartości 1300. Matryca w tym monitorze ma chyba najlepszą czerń w IPSach jaka widziałem.

- IPS glow. KAŻDA matryca IPS ma ten feler - taka już to cecha technologii. Każda w różnym stopniu. Stąd termin "loteria matrycowa" przy zakupie monitora. Mój stary Dell U2312HM miał minimalny poziom tego paskudztwa, ale było to trzeci egzemplarz po wymianie dwóch poprzednich z wadami. Moja iiyama ma nieco upierdliwy IPS glow w narożnikach - oczywiście tylko na w 100% czarnym tle i widoczne mocniej wieczorem. Ale w sumie miałem szczęście i praktycznie przestałem zwracać na to uwagę.

 - BLB - Backlight Bleeding - kolejna cecha monitorów z podświetleniem ledowym. NIE jest to to samo co IPS glow, a bywa z nim mylony. iiyama którą dostałem nie ma na szczęście BLB. Co istotne - BLB z reguły jest uznawane jako powód do reklamacji - IPS glow nie, bo to cecha technologii a nie wada produkcyjna. Moje dwa Delle miały potworne BLB i dlatego mi je wymieniono (UWAGA: Dell nie odsyła na wymianę monitorów NOWYCH, tylko używane, po zwrotach, naprawione w wyspecjalizowanym zakładzie. Można się na to wkurzać, ale w zasadzie są one często pewniejsze niż nówki, bo przechodzą gruntowniejszą kontrole techniczną.)

Generalnie:
 - czy warto przejść z 1080 na 1440? Warto, ale absolutnie nic poniżej 27' (są 25' z tą rozdzielczością).
 - czy warto się pchać w IPS? Warto (brak wyboru). TN w monitorach do grafiki nie ma racji bytu. MVA i mutacje mają najlepszą czerń, ale odwzorowanie kolorów gorsze niż IPS.
 - czy warto tą iilyame? Warto. W tej klasie cenowej jedna z lepszych propozycji.

Tyle wrażeń

PS: żeby nie pisać sam do siebie dopisuję na końcu ostatniego posta - monitor po kalibracji kolorymetrem. Jest bardzo OK.

6
Offtopic / Odp: Pytanie o monitor 1440p
« dnia: 28.05.2019 22:20:18 »
Od dłuższego czasu praca na jednym monitorze 1080p jest dla mnie uciążliwa i muszę kupić nowy. Na papierze dobrze wygląda iiyama XUB2792QSU-B1
https://iiyama-sklep.pl/376-monitory-dla-grafikow-i-fotografii-monitor-iiyama-prolite-xub2792qsu-b1-27-wqhd-ips-flickerfree-bluelightreducer-gwarancja-zero-pixeli-4948570115341.html

Używał ktoś ten model? Albo ma ktoś doświadczenie z monitorami iiyamy? Albo możecie polecić coś innego,
    mającego takie parametry:

    1560x1440px
    24-27''
    IPS
    pivot
    display-port
    jasność większa niż 250cd/m2 (jasne pomieszczenie + biurko przy oknie)
    matowy ekran
    regulacja na wysokości

    Jeśli chodzi o budżet, to już trzykrotnie przekroczyłem początkowe założenia. Startowałem z 500zł (budżetowy 1080p), a przedstawiony okaz to 1500  :'(


Tak się składa że w ciągu najbliższych dni odbieram dokładnie ten monitor. Wybrałem po kilkutygodniowych analizach "rynku" jako optymalny.  Jako konkurentów miał Della U2717D oraz BenQ PD2700Q. Obydwa znakomite jeżeli chodzi o oddanie kolorów i obydwa niestety ze sporym input-lagiem. Jednak gdybym od czasu do czasu nie lubił sobie pograć zapewne skończyłoby się na PD2700D. Ilyiama wygrała bo ma i bardzo dobre odwzorowanie kolorów i małe opóźnienia matrycy. A jakość obrazu jest bardzo wysoka.
Generalnie TN nie nadają się do niczego poza graniem. IPS mimo wad (IPS glow) najlepiej oddają kolory. No i są też wszelkie mutacje VA, mva itd. ze znakomitą czernią, ale trochę gorszą ogólną wiernością kolorystyczną. 
Ktoś tu napisał, że nie interesuje go dobre odwzorowanie kolorów, co jak na osobę, jak mniemam, parającą się czy też zamierzającą parać grafiką jest stwierdzeniem kuriozalnym.
Nie wiem, jak jest z jakością BenQ ale do zastosowań wyłącznie graficznych (i codziennych) PD-2700Q wydaje się znakomity - wiele dostępnych w nim opcji znajdzie się dopiero w modelach z innej półki cenowej). I jest nieco od Ilyiamy tańszy.
Ilyiama z kolei to firma legenda, ale nieco upadła. W dobie monitorów crt była obok NEC i EIZO podstawą rynku graficznego. Potem były lata chude, firmę przejęła inna firma i wycelowała w rynek przeciętnego konsumenta. Mimo wszystko jednak jakość ich monitorów jest co najmniej przyzwoita (jak na swoją klasę cenową).

A co do Ilyiamy to zerknij tutaj:

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/iiyama-prolite-xub2792qsu-test.html
https://whatnext.pl/iiyama-xub2792qsu-test-monitora/
https://www.youtube.com/watch?v=qXj84ZSjpvQ


7
AGhandwork nauczy się czytać.

http://www.blender.pl/index.php?topic=121.0

Punkt 9

O wysokim współczynniku żenady, jak sądzę, nie ma sensu wspominać...

8
Tak sobie kliknąłem na "pokaż głosujących" i mi wyszło, że AGhandwork głosował sam na siebie... Słabe trochę.

9
Wyświetlanie flipów UV w edytorze UV wróciło :)

10
Dzisiaj sobie próbnie przestawiałem kilka opcji nawzór 2.7 (np. knife pod K a nie shift K, domyślne cięcie tylko zaznaczonych ścianek itd. - mam wrażenie, że to bardziej zagrzebane jest niż wcześniej, ale też przybyło trochę rzeczy). Generalnie 2.8 zacząłem poważniej traktować od wejścia Bety, wiec sporo do odkrycia. Te braki w UV i gdzie indziej być może zostaną zapełnione w finalnej wersji, wiec jeszcze nie biję na alarm.

Natomiast co do słabej aktywności forum, to chyba w ogóle obecna przypadłość forów tematycznych. Młodsi są na facebooku a starsi zawaleni robotą. Ja przez ostatnie trzy lata zrobiłem chyba z 200 modeli w rożnym stopniu złożoności ale części nie mogę pokazać przed publikacja a co do reszty to brakowało czasu na forumowanie :) Akurat 2.8 może trochę rozruszać temat, bo nowe, bo pytania itd.

Po kilku dniach intensywniejszych kontaktów z 2.8 mój poziom marudzenia nieco się zmniejszył. Zresztą przy rewolucji 2.49/2.5 było tak samo :)

P.S.
Na domowym komputerze ciągniecie za manipulator po konkretnej  osi działa!

11

1) 3d manipulator widget/gizmo (ta kwestia najbardziej mnie zbulwersowała)

2.7 - 3d manipulator widget jest widoczny w standardzie

2.8 - 3d manipulator (gizmo) nie jest widoczny, ponieważ domyślnie mamy użyte narzędzie "select box". Narzędzia te wprowadzono dla nowych użytkowników i klikaczy myszkowych, którzy nie będą uczyć się skrótów klawiaturowych albo mają taki styl pracy; wg mnie jest on mało efektywny i powolny.

Rozwiązanie: włączyć blendera=>wybrać narzędzie transform w object i  następnie w edit mode; zapisać ustawienia (save startup file w menu File). Korzystanie ze skrótów klawiaturowych B; C; CTRL + LPM (lasso); G; R; S3 na szczęście nie powoduje zmiany narzędzia na inne. Można ukryć 3d manipulator z poziomu opcji Overlays lub skrótem klawiaturowym ctrl + "~" (tj. ctrl +tylda)


Gwoli uzupełnienia - w 2.7 można było "złapać" za manipulator i przesunąć/przeskalować/obrócić względem dokładnie pożądanej osi. W 2.8 jak się zdaje póki co transformacja działa bez restrykcji (nie da się złapać za konkretną strzałkę manipulatora). Dość fatalne, zwłaszcza przy local/normal/view itd.

12
Myślę, że system z empty-image jest dość naturalny dla osób przechodzących np. z modo czy maxa. Przeczytałem wczoraj kilka różnych wątków na temat aktualnego systemu "bgrnd images" tudzież argumenty Bartona (chociaż ten: They're difficult to manipulate. - to akurat imo absolutna bzdura). Być może z punktu widzenia programisty jakieś powody dla pozbycia się systemu z 2.7 były, ale jedyne czego mi tam brakowało z punktu widzenia użytkownika to niemożność dowolnego nazywania poszczególnych "bgrnd images".  A od używania do modelowania Modo odepchnęło mnie właśnie "standardowe" umieszczanie blueprintów na plane'ach.
Generalnie, że wrócę do argumentu "They're difficult to manipulate" to mam wrażenie, że dopiero teraz stało się to difficult to manipulate. Żeby uzyskać zbliżony efekt do obecnego, trzeba zmieniać parametry i ustawienia w kilku rożnych miejscach, zamiast w jednym oknie - takie przynajmniej odnoszę wrażenie. Ale - to na razie beta. Jeżeli w finalnej wersji będzie to jakoś sensownie zgrupowane to być może odzyska dawny urok (bo akurat możliwość grupowania w kolekcje jest świetna).
Jednak bgrnd image to nie jedyny problem (dla mnie). Nie wiem, jak zostanie rozwiązana kwestia narzędzia knife project (chyba, że już została), które po zastosowaniu możliwości edycji wielu obiektów na raz zwyczajnie nie działa.
Nie działa też (lub nie doszedłem jak) korelacja między modyfikatorem mirror i przełącznikami wpływu na uv (flip u i flip v) a wyświetlaniem zmodyfikowanej siatki uv w oknie UV editor (po prostu nie jest ona wyświetlana a jedynie siatka obiektu pierwotnego), mimo włączonej opcji Display/modified.
Możliwość edycji kilku obiektów na raz spowodowała, że zniknęła opcja wyświetlania Draw other objects, w której siatki pozostałych w scenie obiektów wyświetlane były jako "duchy", co umożliwiało dokładne układanie wysp uv wedle własnych potrzeb.
Generalnie mam podobne wrażenie co ty: 2.8 uśmiecha się do nowych użytkowników a starych ma trochę w d... W dodatku nie jestem pewien, czy chęć pewnego uporządkowania interfejsu nie zrobiła w niektórych miejscach większego bajzlu... Ale - to beta. Prawdziwy problem powstanie wtedy, gdy ten bajzel zostanie w finalnej.

Żeby nie było jedynie malkontencko - doceniam nowości w 2.8 a niektóre wręcz kocham, np kolekcje zamiast 20 warstw (chociaż w Modo jest to jeszcze lepiej rozwiązane), ale i tak mam ciągle wrażenie, że 2.79 to wersja pełna a 2.8 - lite.

PS:
Knife Project działa w nowych buildach. Właśnie sprawdziłem.

13
Brak background image w 2.8 jak dla mnie całkowicie dyskwalifikuje te wersję. Dotychczasowy system był znakomity - o wiele lepszy niż w jakimkolwiek sofcie 3d jaki znam. Wiem, że wielu osobom podoba się empty z obrazkiem, że są przyzwyczajeni do podobnych systemów w Maxie itd. Dla mnie jest to narzędzie praktycznie bezużyteczne. Co prawda to dopiero beta i może coś się zmieni w finalnej wersji, chociaż ta wypowiedź nie pozostawia wielu wątpliwości:

"The background images feature in Blender 2.79 had some technical issues so the developers decided to improve empties instead and create an entire new workflow:"

Modeluje w oparciu o czasami dziesiątki blueprintów. Dotychczasowy system był dla mnie idealny. Dla innych może to być bez znaczenia.
Generalnie betą jestem mocno rozczarowany (nie tylko z powodu braku bg image).

14
Blender / Blender i CGI
« dnia: 16.08.2018 08:16:23 »
Szwedzki film "Den Blomstertid Nu Kommer" w którym praktycznie całe CGI powstało w Blenderze (montaż w After Effect).


https://vimeo.com/284523732

15
Projekty niekomercyjne / Odp: Mały projekt na studia
« dnia: 14.01.2018 10:17:26 »
Cześć, poszukuję osoby która była by w stanie zrobić odpłatnie kilkunastostrunową animację w blenderze jako projekt na studia. Problemem jest to że animacja musi być zrobiona w ciągu tygodnia.

Przeciez napisał :) Kilkunastostrunowa :)

Strony: 1 2 3

* Zaloguj




* Losowy obrazek