Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - freeqstyler

Strony: 1 2 3
1
Blender / V-Ray for Blender - developer poszukiwany
« dnia: 18.10.2019 17:04:35 »
Chyba wszyscy kojarzą silnik renderujący V-Ray. Nie wszyscy pewnie za to wiedzą, że narzędzie to od dłuższego czasu jest dostępne także dla Blendera - przynajmniej do czasu wydania wersji 2.8. Od dłuższego czasu blenderowi użytkownicy V-Raya naciskali Chaos Group o większą przejrzystość w tej materii i podanie chociaż przybliżonego terminu wydania nowej wersji, albo jakichkolwiek innych niż zdawkowe informacji na temat postępów prac. Dzisiaj wygląda na to, że producent jest faktycznie pod ścianą - na forum pojawiła sie informacja o braku mocy przerobowych i wakacie na stanowisku developera:



Link do wątku

Do tego należy dodać, że były główny developer projektu, Andrei Izrantcev (znany też jako bdancer), został dłuższy czas temu oddelegowany do prac nad wersją V-Raya dla Houdiniego i wersją dla Blendera zajmuje się wyłącznie z doskoku.

Ja osobiście po kilku latach użytkowania V-Raya jestem zmęczony polityką Chaos Group i w większości nie opieram już swojej pracy na tym silniku. Niemniej obserwuję nadal całą sytuację i nie wykluczam, że kiedyś wrócę, o ile konkurencja V-Rayowi nie odjedzie.

3
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
« dnia: 06.08.2019 23:38:05 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 4 miesięcy (kwiecień-lipiec).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na Nanami. Obie postacie Mortusa są świetne, ale ta bardziej przypadła mi do gustu :)

4
Blender / Blender 2.80 Stable
« dnia: 30.07.2019 20:15:55 »
Po nieco ponad dwóch tygodniach od pierwszej wersji RC, mamy wreszcie stabilny build Blendera 2.80. Do pobrania tutaj.

5
Blender / Octane Render - Free Tier
« dnia: 30.07.2019 11:39:58 »
Można już testować Release Candidate zapowiadanej od kilku miesięcy, darmowej wersji silnika Octane dla Blendera 2.8. Darmowa wersja posiada ograniczenie - możemy renderować tylko na jednym procesorze graficznym. Więcej informacji tutaj

6
Epic Games - twórcy Unreal Engine - ufundował grant na rozwój Blendera w wysokości bagatela 1,2 miliona dolarów w ramach Epic MegaGrants. Epic MegaGrants to program wpierania twórców narzędzi współpracujących z Unreal Engine i/lub mających wkład w rozwój technologii w grafice 3D. Więcej informacji tutaj.

7
Blender / Blender 2.80 Release Candidate
« dnia: 12.07.2019 18:00:45 »
Po wielu miesiącach (ba, latach) czekania i nadziei, że to "już niedługo" wreszcie doczekaliśmy się wersji RC - czyli kandydata na stabilną wersję buildu. Zgodnie z zapowiedziami twórców, jeżeli nie pojawią się problemy - ostateczna, stabilna wersja ukaże się w ciągu tygodnia. Biorąc pod uwagę że wielu szaleńców użytkowników integrowało już wersję beta w swój produkcyjny workflow, można się spodziewać, że wydanie wersji stabilnej będzie zaledwie formalnością. Tak więc czas pobierać proszę Państwa:

https://www.blender.org/download/releases/2-80/

8
Prace ukończone (3D) / Sypialnia
« dnia: 21.06.2019 00:52:53 »
Badam możliwości Godota na polu wizualizacji realtime - tutaj taki proof-of-concept. Założenie jest takie, żeby jak najswobodniej można było zmieniać scenę, więc jak najmniej wypalania AO etc. Do renderów dodałem delikatny color grading po fakcie, poza tym są bezpośrednio z silnika.






9
Ponieważ mieliśmy remis w głównej ankiecie, następuje dogrywka. Wygrana praca otrzyma tytuł Pracy Miesiąca, przegrana wyróżnienie. Ja wstrzymuję się od głosu - na wypadek gdyby trafił się znowu remis w ankiecie, mój głos będzie decydujący.

10
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 7 miesięcy (wrzesień-marzec).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na Antenę.

11
Z forum / Zmiany w zasadach Pracy Miesiąca
« dnia: 28.03.2019 03:34:29 »
Jak zapewne zauważyliście od ponad pół roku mamy tę samą pracę w banerze. Jak się łatwo domyślić, jest to spowodowane w dużej mierze spadkiem aktywności forum, ale nie jest to cała historia. Wraz ze startem nowej wersji portalu, zmieniliśmy zasady konkusu, wymagając umieszczenia pracy w galerii. To upraszczało pracę przerzucając jej część z moderatora na użytkownika. Efekt jest taki, że przeglądając prace na początku marca znalazłem może trzy (z sześciu miesięcy), które się zgodnie z tą regułą kwalifikowały do konkursu.

W związku z tym ten martwy przepis zostaje usunięty i wracamy do regulaminu ze starej Blenderowni: klik. Tak więc udział w konkursie jest od teraz domniemany (oprócz animacji które wymagają umieszczenia kadru) i nie wymaga żadnych dodatkowych czynności.

Wraz z początkiem kwietnia zbiorę wszystkie prace od września 2018 i zrobimy pracę półrocza. Jeśli z jakiegoś powodu ktoś z autorów nie chce brać udziału w konkursie, proszę o zgłaszanie (poprzez edycję pierwszego postu pracy, tutaj w komentarzu lub do mnie bezpośrednio)

12
3D w Polsce i na świecie / Allegorithmic dołącza do Adobe
« dnia: 23.01.2019 23:54:37 »
Firma tworząca święcący triumfy pakiet do teksturowania Substance, ogłosiła dzisiaj przejście pod skrzydła Adobe. Dotychczasowy CEO Allegorithmic, Sebastian Deguy, otrzymał tym samym stanowisko w zarządzie spółki i jego zadaniem będzie kierowanie rozwojem gałęzi 3D produktów Adobe. Jego oświadczenie można przeczytać tutaj.

Zespół Allegorithmic zapewnia, że rozwój programu będzie kontynuowany zgodnie z planem, a fuzja z Adobe otworzy nowe możliwości. Dotychczasowe formy licencjonowania produktów w najbliższym czasie także nie mają ulec zmianie. Jednocześnie przedstawiciele poinformowali o przygotowywanej na 2019 rok atrakcyjnej ofercie subskrypcji.

Użytkownicy Substance, a przynajmniej ich wokalna część, nie przyjęła tych wiadomości z entuzjazmem. Wielu obawia się, że Allegorithmic podzieli losy Macromedii i Mixamo. Krytycy przewidują też forsowanie modelu subskrypcji i odcięcie się od sprzedaży licencji wieczystych. Twórcy Substance zapewniają w odpowiedzi, że Adobe pozostawia im pełną swobodę działania oraz że żaden model licencjonowania nie zostanie im narzucony, a gwarantem tego ma być m.in. właśnie pozycja ich dotychczasowego CEO.

Należy zauważyć też, że współpraca obu firm nie jest niczym nowym i przez ostatnie dwa lata Adobe było głównym inwestorem Allegorithmic.

Źródło: Allegorithmic

13
Blender / Blender 2.80 Beta
« dnia: 30.11.2018 10:43:07 »
Długo oczekiwana wersja 2.80 Blendera doczekała się statusu bety.

Wśród nowości (chociaż większość z Was już to doskonale wie):
  • Eevee - zaawansowany silnik renderujący czasu rzeczywistego
  • Zmiany interfejsu graficznego
  • Rozbudowany Grease Pencil, który stał się pełnoprawnym narzędziem do rysowania i animacji 2D
  • Żegnajcie 20 warstw na scenę! Nowy system zarządzania sceną dzielący obiekty na "kolekcje"
  • Nowe shadery dla Cyclesa
  • Edycja wielu obiektów naraz
  • Usprawniona symulacja Cloth
...i inne funkcje, o których w całości można przeczytać tutaj.

Do pobrania:
https://www.blender.org/2-8/

14
Z forum / Blenderownia na Discordzie
« dnia: 05.09.2018 21:06:16 »
Zapraszam na nowo utworzony serwer Blenderowni na Discordzie. Jeżeli nie znacie Discorda, jest to platforma komunikacyjna do czatu/rozmowy głosowej/wrzucania śmiesznych obrazków i wielu innych rzeczy. Nie trzeba się rejestrować, ale warto.

Dołączenie jest bardzo proste, wystarczy kliknąć w link:
https://discord.gg/896JSk4
Można też pobrać aplikację na telefon/PC, ale jeżeli chcecie tylko zajrzeć, nic nie stoi na przeszkodzie żeby korzystać z Discorda w przeglądarce. Ogólnie rzecz biorąc funkcji jest sporo, więc najłatwiej przekonać się na własne oczy  :)

15
Uwagi, błędy, propozycje / Serwer Discord Blenderowni
« dnia: 04.09.2018 15:27:47 »
Zastanawiam się nad założeniem Blenderownianego serwera na Discordzie. Pytanie, jaka część tutejszych użytkowników w ogóle korzysta z Discorda i byłaby chętna na takie rozwiązanie?

Strony: 1 2 3

* Zaloguj




* Losowy obrazek

BMW 645ci

Wyświetleń: 359
Autor: MariuszK
w: Album1