Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - freeqstyler

Strony: 1 2 3 4
1
Inne konkursy / Konkurs Meet MAT 2
« dnia: 15.01.2020 21:33:44 »
Druga edycja bardzo fajnego konkusu od Substance Adobe. Myślę że każdy powinien wysupłać kilka h na zrobienie projektu, nagrody są bardzo zacne:

https://magazine.substance3d.com/contest/meet-mat-2/

Konkurs polega na pomalowaniu modelu ludzika w dowolny sposób, poprzednia edycja poza nagrodami za kilka pierwszych miejsc zakończyła się wydaniem albumu z ok 200 wyróżnionymi pracami, którego egzemplarze trafiły do autorów.

2
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca Sierpień - Grudzień 2019
« dnia: 12.01.2020 22:06:53 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 5 miesięcy (sierpień-grudzień).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Bardzo podoba mi się różnorodność prac w konkursie i wszyscy autorzy wykonali dobrą robotę. Mój głos idzie na Corvette C7 - świetnie wyszedł pomysł z przedstawieniem renderów w formie mockupu katalogu.

3
Blender / Blender 2.81
« dnia: 22.11.2019 05:11:39 »
Blender Foundation wypuściło nową wersję Blendera - 2.81, a w niej sporo zmian:

Sculpt:
- nowe narzędzia umożliwiające m.in. ułatwioną zmianę pozy, deformacje modelu zachowujące jego objętość, nakładanie "filtrów" na cały model oraz zaawansowane maskowanie,
- remeshing z użyciem metod OpenVDB Voxel (szybka metoda, odpowiednik Zbrushowego DynaMesha) oraz QuadriFlow (wolniejsza metoda, tworząca jednak siatkę o lepszej topologii).

Cycles:
- wsparcie dla Nvidia OptiX, umożliwiające dużo szybszy rendering na kartach z serii RTX,
- nowy denoiser oparty na OpenImageDenoise, dający świetne efekty nawet przy niskiej ilości sampli,
- bezpośredni podgląd render passes w viewporcie.

Eevee:
- usprawnienia m.in. w renderingu cieni i bump mappingu,
- szybszy rendering wolumetryki,
- rendering shaderów opartych na Transparent BSDF bliższy Cyclesowi.

Grease Pencil:
- nowe pędzle i narzędzia,
- usprawnienia w działaniu,
- poprawiona jakość linii/pociągnięć pędzla.

Inne:
- nowa przeglądarka plików,
- usprawniony Outliner,
- rozszerzone działanie narzędzi Transform/Mirror,
- nowe opcje przyciągania (Snapping) Edge Center i Edge Perpendicular,
- usprawnienia narzędzia Poly Build,
- Library Override - opcja wprowadzania modyfikacji w zalinkowanych obiektach, niezależnych od połączonego pliku i dokonanych w nim zmian,
- usprawnienia viewportu,
- możliwość zmiany nazw wielu obiektów jednocześnie.

Pełna lista (bo jest tego więcej) i link do pobrania tutaj.

4
Offtopic / 3D challenge - Discord
« dnia: 15.11.2019 20:46:35 »
Organizujemy małą zabawę dla użytkowników naszego kanału Discorda - w stylu speed modellingu etc.

Wyzwanie polega na stworzeniu pracy w kompozycji z przykładu:



Przy czym nie kopiujemy wprost obrazka, treść pracy może być dowolna (umówmy się że bez NSFW), ważne żeby kompozycja była zachowana.

Prace postujemy na Discordzie - https://discord.gg/896JSk4 - na kanale #3d-challenge

5
Blender / AMD sponsorem Blendera
« dnia: 25.10.2019 10:44:05 »
AMD dołączyło do Blender Development Fund jako patron - co oznacza, że wkład firmy w rozwój Blendera wyniesie 120 tys. dolarów, co pokryje roczny koszt zatrudnienia dwóch programistów. Środki mają zostać przeznaczone na implementację Vulkana.

Tym samym AMD zrównało swój wkład z Nvidią. która dołączyła do Blendera wcześniej w tym miesiącu.

6
Blender / V-Ray for Blender - developer poszukiwany
« dnia: 18.10.2019 17:04:35 »
Chyba wszyscy kojarzą silnik renderujący V-Ray. Nie wszyscy pewnie za to wiedzą, że narzędzie to od dłuższego czasu jest dostępne także dla Blendera - przynajmniej do czasu wydania wersji 2.8. Od dłuższego czasu blenderowi użytkownicy V-Raya naciskali Chaos Group o większą przejrzystość w tej materii i podanie chociaż przybliżonego terminu wydania nowej wersji, albo jakichkolwiek innych niż zdawkowe informacji na temat postępów prac. Dzisiaj wygląda na to, że producent jest faktycznie pod ścianą - na forum pojawiła sie informacja o braku mocy przerobowych i wakacie na stanowisku developera:



Link do wątku

Do tego należy dodać, że były główny developer projektu, Andrei Izrantcev (znany też jako bdancer), został dłuższy czas temu oddelegowany do prac nad wersją V-Raya dla Houdiniego i wersją dla Blendera zajmuje się wyłącznie z doskoku.

Ja osobiście po kilku latach użytkowania V-Raya jestem zmęczony polityką Chaos Group i w większości nie opieram już swojej pracy na tym silniku. Niemniej obserwuję nadal całą sytuację i nie wykluczam, że kiedyś wrócę, o ile konkurencja V-Rayowi nie odjedzie.

8
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
« dnia: 06.08.2019 23:38:05 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 4 miesięcy (kwiecień-lipiec).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na Nanami. Obie postacie Mortusa są świetne, ale ta bardziej przypadła mi do gustu :)

9
Blender / Blender 2.80 Stable
« dnia: 30.07.2019 20:15:55 »
Po nieco ponad dwóch tygodniach od pierwszej wersji RC, mamy wreszcie stabilny build Blendera 2.80. Do pobrania tutaj.

10
Blender / Octane Render - Free Tier
« dnia: 30.07.2019 11:39:58 »
Można już testować Release Candidate zapowiadanej od kilku miesięcy, darmowej wersji silnika Octane dla Blendera 2.8. Darmowa wersja posiada ograniczenie - możemy renderować tylko na jednym procesorze graficznym. Więcej informacji tutaj

11
Epic Games - twórcy Unreal Engine - ufundował grant na rozwój Blendera w wysokości bagatela 1,2 miliona dolarów w ramach Epic MegaGrants. Epic MegaGrants to program wpierania twórców narzędzi współpracujących z Unreal Engine i/lub mających wkład w rozwój technologii w grafice 3D. Więcej informacji tutaj.

12
Blender / Blender 2.80 Release Candidate
« dnia: 12.07.2019 18:00:45 »
Po wielu miesiącach (ba, latach) czekania i nadziei, że to "już niedługo" wreszcie doczekaliśmy się wersji RC - czyli kandydata na stabilną wersję buildu. Zgodnie z zapowiedziami twórców, jeżeli nie pojawią się problemy - ostateczna, stabilna wersja ukaże się w ciągu tygodnia. Biorąc pod uwagę że wielu szaleńców użytkowników integrowało już wersję beta w swój produkcyjny workflow, można się spodziewać, że wydanie wersji stabilnej będzie zaledwie formalnością. Tak więc czas pobierać proszę Państwa:

https://www.blender.org/download/releases/2-80/

13
Prace ukończone (3D) / Sypialnia
« dnia: 21.06.2019 00:52:53 »
Badam możliwości Godota na polu wizualizacji realtime - tutaj taki proof-of-concept. Założenie jest takie, żeby jak najswobodniej można było zmieniać scenę, więc jak najmniej wypalania AO etc. Do renderów dodałem delikatny color grading po fakcie, poza tym są bezpośrednio z silnika.






14
Ponieważ mieliśmy remis w głównej ankiecie, następuje dogrywka. Wygrana praca otrzyma tytuł Pracy Miesiąca, przegrana wyróżnienie. Ja wstrzymuję się od głosu - na wypadek gdyby trafił się znowu remis w ankiecie, mój głos będzie decydujący.

15
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 7 miesięcy (wrzesień-marzec).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na Antenę.

Strony: 1 2 3 4

* Zaloguj




* Losowy obrazek