Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - freeqstyler

Strony: 1 2 3 4
1
Z forum / Aktywacja konta - niedocierające maile
« dnia: 07.06.2020 01:38:24 »
Uwaga dla nowych (niezarejestrowanych) użytkowników!

Mamy problem z wysyłaniem maili aktywacyjnych. W skrócie - maile nie dochodzą. Nowe konta póki co będą aktywowane ręcznie, ale z powodu ww. problemów żadne potwierdzenie nie będzie wysyłane na maila. Jeżeli założyłeś/aś konto jakiś czas temu, najprawdopodobniej jest już aktywowane i możesz się zalogować. Jeżeli nadal czekasz, najłatwiej mnie złapać na discordzie - https://discord.gg/896JSk4 - spróbujemy rozwiązać problem.

2
Blender / Blender 2.83 LTS
« dnia: 04.06.2020 04:33:38 »
Blender Foundation wypuściło stabilną wersję 2.83 Blendera. Jest to pierwsza w historii wersja LTS Blendera - czyli build o długim czasie wsparcia, przeznaczony np. dla długich projektów w których wymagana jest stabilność działania. Poniżej krótki filmik przedstawiający nowe funkcje:



A dla tych, którzy nie chcą albo nie mogą obejrzeć jest też lista zmian:

- Możliwość zaimportowania pliku OpenVDB jako nowy obiekt wolumetryczny
- Wsparcie dla OpenXR - Blender w VR

Sculpt
- Nowy Cloth Brush dla poprawnego fizycznie rzeźbienia tkanin
- Modyfikowanie obiektów za pomocą filtrów i usprawnienie działania pędzli
- Face Sets - możliwość podziału modelu na części i kontrolowania ich widoczności

Grease Pencil
- Vertex Paint dla obiektów GP działający na podobnej zasadzie jak przy edycji meshy
- Nowy system maskowania
- Poprawione efekty
- Wygładzanie szybkich pociągnięć pędzla
- Wygładzanie narożników
- Usprawnienia wydajności

Eevee
- Render Passes (!!) - składanie passów wzorem z Cyclesa jest teraz możliwe w Eevee
- Poprawione działanie Reflection Probes/Light Cache
- Przezroczystość włosów
- High Quality Normals - opcja pozwalająca na uniknięcie artefaktów normal mapy
- Ustawienie rozmycia HDRI w trybie Material Preview

Cycles
- Denoising viewportu z użyciem Optixa
- Adaptive Sampling

Shader Nodes
- dodatkowe parametry tekstury Wave
- poprawione działanie bloków White Noise Texture, Math, Vector Math
- nowy blok Vector Rotate

Wydajność
- Szybsze działanie Undo w Object i Pose Mode
- Opcja Delay Viewport Updates pozwalająca na szybszą pracę z gęstymi siatkami w Sculpt Mode
- Usprawnienia w działaniu symulacji Cloth/Fluid

Modyfikatory
- Corrective Smooth: Nowy parametr Scale
- Ocean Modifier: łatwiejsza symulacja wody o małej/dużej głębokości
- Remesh: nowy tryb Voxel, podobrny w działaniu do operatora Voxel Remesh
- Solidify: usprawniona współpraca z modyfikatorem Bevel
- Surface Deform: działanie na wybranej grupie wierzchołków, nowy parametr Strength
- Warp - możliwość użycia kości jako obiektów docelowych From i To

Video Sequencer
- Opcja zapisywania tymczasowych danych na dysku (Disk Cache)
- Podgląd Opacity i Audio pasków (Strips)
- Węższe uchwyty pasków
- Narzędzia: Color Sample, Blade
- Panel Adjust Last Operation

To nie wszystko, a link do pobrania i oryginalna lista zmian z ładnymi obrazkami tutaj.

3
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca Styczeń - Kwiecień 2020
« dnia: 17.05.2020 04:08:06 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 4 miesięcy (styczeń-kwiecień).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na Mrysia, dawno nie było samolotu w bannerze :)

4
Inne konkursy / Konkurs Meet MAT 2
« dnia: 15.01.2020 21:33:44 »
Druga edycja bardzo fajnego konkusu od Substance Adobe. Myślę że każdy powinien wysupłać kilka h na zrobienie projektu, nagrody są bardzo zacne:

https://magazine.substance3d.com/contest/meet-mat-2/

Konkurs polega na pomalowaniu modelu ludzika w dowolny sposób, poprzednia edycja poza nagrodami za kilka pierwszych miejsc zakończyła się wydaniem albumu z ok 200 wyróżnionymi pracami, którego egzemplarze trafiły do autorów.

5
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca Sierpień - Grudzień 2019
« dnia: 12.01.2020 22:06:53 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 5 miesięcy (sierpień-grudzień).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Bardzo podoba mi się różnorodność prac w konkursie i wszyscy autorzy wykonali dobrą robotę. Mój głos idzie na Corvette C7 - świetnie wyszedł pomysł z przedstawieniem renderów w formie mockupu katalogu.

6
Blender / Blender 2.81
« dnia: 22.11.2019 05:11:39 »
Blender Foundation wypuściło nową wersję Blendera - 2.81, a w niej sporo zmian:

Sculpt:
- nowe narzędzia umożliwiające m.in. ułatwioną zmianę pozy, deformacje modelu zachowujące jego objętość, nakładanie "filtrów" na cały model oraz zaawansowane maskowanie,
- remeshing z użyciem metod OpenVDB Voxel (szybka metoda, odpowiednik Zbrushowego DynaMesha) oraz QuadriFlow (wolniejsza metoda, tworząca jednak siatkę o lepszej topologii).

Cycles:
- wsparcie dla Nvidia OptiX, umożliwiające dużo szybszy rendering na kartach z serii RTX,
- nowy denoiser oparty na OpenImageDenoise, dający świetne efekty nawet przy niskiej ilości sampli,
- bezpośredni podgląd render passes w viewporcie.

Eevee:
- usprawnienia m.in. w renderingu cieni i bump mappingu,
- szybszy rendering wolumetryki,
- rendering shaderów opartych na Transparent BSDF bliższy Cyclesowi.

Grease Pencil:
- nowe pędzle i narzędzia,
- usprawnienia w działaniu,
- poprawiona jakość linii/pociągnięć pędzla.

Inne:
- nowa przeglądarka plików,
- usprawniony Outliner,
- rozszerzone działanie narzędzi Transform/Mirror,
- nowe opcje przyciągania (Snapping) Edge Center i Edge Perpendicular,
- usprawnienia narzędzia Poly Build,
- Library Override - opcja wprowadzania modyfikacji w zalinkowanych obiektach, niezależnych od połączonego pliku i dokonanych w nim zmian,
- usprawnienia viewportu,
- możliwość zmiany nazw wielu obiektów jednocześnie.

Pełna lista (bo jest tego więcej) i link do pobrania tutaj.

7
Offtopic / 3D challenge - Discord
« dnia: 15.11.2019 20:46:35 »
Organizujemy małą zabawę dla użytkowników naszego kanału Discorda - w stylu speed modellingu etc.

Wyzwanie polega na stworzeniu pracy w kompozycji z przykładu:



Przy czym nie kopiujemy wprost obrazka, treść pracy może być dowolna (umówmy się że bez NSFW), ważne żeby kompozycja była zachowana.

Prace postujemy na Discordzie - https://discord.gg/896JSk4 - na kanale #3d-challenge

8
Blender / AMD sponsorem Blendera
« dnia: 25.10.2019 10:44:05 »
AMD dołączyło do Blender Development Fund jako patron - co oznacza, że wkład firmy w rozwój Blendera wyniesie 120 tys. dolarów, co pokryje roczny koszt zatrudnienia dwóch programistów. Środki mają zostać przeznaczone na implementację Vulkana.

Tym samym AMD zrównało swój wkład z Nvidią. która dołączyła do Blendera wcześniej w tym miesiącu.

9
Blender / V-Ray for Blender - developer poszukiwany
« dnia: 18.10.2019 17:04:35 »
Chyba wszyscy kojarzą silnik renderujący V-Ray. Nie wszyscy pewnie za to wiedzą, że narzędzie to od dłuższego czasu jest dostępne także dla Blendera - przynajmniej do czasu wydania wersji 2.8. Od dłuższego czasu blenderowi użytkownicy V-Raya naciskali Chaos Group o większą przejrzystość w tej materii i podanie chociaż przybliżonego terminu wydania nowej wersji, albo jakichkolwiek innych niż zdawkowe informacji na temat postępów prac. Dzisiaj wygląda na to, że producent jest faktycznie pod ścianą - na forum pojawiła sie informacja o braku mocy przerobowych i wakacie na stanowisku developera:



Link do wątku

Do tego należy dodać, że były główny developer projektu, Andrei Izrantcev (znany też jako bdancer), został dłuższy czas temu oddelegowany do prac nad wersją V-Raya dla Houdiniego i wersją dla Blendera zajmuje się wyłącznie z doskoku.

Ja osobiście po kilku latach użytkowania V-Raya jestem zmęczony polityką Chaos Group i w większości nie opieram już swojej pracy na tym silniku. Niemniej obserwuję nadal całą sytuację i nie wykluczam, że kiedyś wrócę, o ile konkurencja V-Rayowi nie odjedzie.

11
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
« dnia: 06.08.2019 23:38:05 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 4 miesięcy (kwiecień-lipiec).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na Nanami. Obie postacie Mortusa są świetne, ale ta bardziej przypadła mi do gustu :)

12
Blender / Blender 2.80 Stable
« dnia: 30.07.2019 20:15:55 »
Po nieco ponad dwóch tygodniach od pierwszej wersji RC, mamy wreszcie stabilny build Blendera 2.80. Do pobrania tutaj.

13
Blender / Octane Render - Free Tier
« dnia: 30.07.2019 11:39:58 »
Można już testować Release Candidate zapowiadanej od kilku miesięcy, darmowej wersji silnika Octane dla Blendera 2.8. Darmowa wersja posiada ograniczenie - możemy renderować tylko na jednym procesorze graficznym. Więcej informacji tutaj

14
Epic Games - twórcy Unreal Engine - ufundował grant na rozwój Blendera w wysokości bagatela 1,2 miliona dolarów w ramach Epic MegaGrants. Epic MegaGrants to program wpierania twórców narzędzi współpracujących z Unreal Engine i/lub mających wkład w rozwój technologii w grafice 3D. Więcej informacji tutaj.

15
Blender / Blender 2.80 Release Candidate
« dnia: 12.07.2019 18:00:45 »
Po wielu miesiącach (ba, latach) czekania i nadziei, że to "już niedługo" wreszcie doczekaliśmy się wersji RC - czyli kandydata na stabilną wersję buildu. Zgodnie z zapowiedziami twórców, jeżeli nie pojawią się problemy - ostateczna, stabilna wersja ukaże się w ciągu tygodnia. Biorąc pod uwagę że wielu szaleńców użytkowników integrowało już wersję beta w swój produkcyjny workflow, można się spodziewać, że wydanie wersji stabilnej będzie zaledwie formalnością. Tak więc czas pobierać proszę Państwa:

https://www.blender.org/download/releases/2-80/

Strony: 1 2 3 4

* Zaloguj




* Losowy obrazek