Praca Miesiąca - guests

Corvette C7
Praca Miesiąca Sierpień-Grudzień 2019
m.arc.in

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - alex

Strony: 1
1
Hej,

temat jest dość złożony i mimo, że opisujesz sprawę w miarę konkretnie to może być wiele wariantów w zależności od sceny, przede wszystkim to zależy czy ten obiekt, od którego ma nie otrzymywać cieni ma rzucać cienie na inne obiekty. Jeżeli ma w ogóle nie rzucać cieni to temat jest prosty i możesz to wyłączyć w object properties => visibility=>shadow.


Jeżeli ma nie rzucać cieni tylko na ten obiekt, a rzucać na wszystkie inne to Cycles nie ma jeszcze opcji light linking (dawniej w blenderze, jak jeszcze funkcjonował Blender Internal była opcja light group). Na tę chwilę musiałbyś to zrobić przez kompozycję (compositing nodes). W blenderze 2.8 nazewnictwo związane z warstwami, wykluczaniem warstw, rozmieszczenie niektórych opcji w UI itd. uległo zmianie, więc trochę inaczej to wygląda w B 2.79, a B 2.80.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: na123

2
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 01.03.2018 00:36:12 »
@Piotr, tak to zupełnie inna jakość symulacji cieczy - Flip Fluid będzie dostępny w formie płatnego addona w  blendermarket.

Blenderowy system jest dość archaiczny. Dużo zasług w tym, że w blenderze w ogóle istniał fluid system ma Nils Thuerey - naukowiec uniwersytecki, zdobywca "tech-oscara", ogólnie rzecz biorąc gość z nawyższej półki w tym temacie. Wprowadzał pierwsze solvery w blenderze coś około 2005 r. (circa about blender 2.4). Mantaflow to też twór Nilsa - jeden z jego studentów integruje aktualnie ten silnik z blenderem - efekty są dość ciekawe, choć na tę chwilę wydaje mi się to rozwiązanie jeszcze dość toporne jeśli chodzi o użytkowanie i "wyczucie symulacji" (skalowalność "domain" i wiele innych kwestii w ustawieniach) - tu masz kilka przykładów https://twitter.com/hashtag/mantaflow

Wracając do Flip Fluid to faktycznie możliwości są duże - w pomyśle coś zbliżonego do Bifrosta (twórca FLIP FLUID bazuje na metodzie PIC/FLIP, rozwiązaniach od Roberta Bridsona). Obliczenia są dość szybkie (z częściowym  wspomaganiem GPU). Skalowalność też jest dobra - można robić realistyczne symulacje na większą skalę typu ocean/rzeka/wodospad itd.  Flip Fluid w aktualnej postaci to symulacja cieczy, nie dymu (tu przewagę ma Mantaflow). Nie ma też aktualnie integracji z modyfikatorem w stylu ocean modifier - niestety nie można zrobić w tej chwili gładkiego przejścia jak w Houdinim, że np. fale oceanu synchronizują się z falami symulacji, ale to może się zmienić. Jestem w trakcie testów i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - bardzo mocne narzędzie, wygodne w użytkowaniu, przemyślane. Tu masz konkretny przykład możliwości (FLIP FLUID + fracture modifier): https://gfycat.com/ConsiderateFlickeringAmberpenshell
Na razie dla celów nauki skupiam się na prostych testach, ale mam takie 2-3 projekty, gdzie mam chęć zrobić trochę większe symulacje.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Piotr

Strony: 1

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Projektor

Wyświetleń: 469
Autor: Arnold Bieniasz
w: Moje prace 3D