Praca Miesiąca - guests

Corvette C7
Praca Miesiąca Sierpień-Grudzień 2019
m.arc.in

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - freeqstyler

Strony: 1 2 3 ... 12
1
Newsy na głównej / Odp: Folding@Home, COVID-19
« dnia: 28.03.2020 20:31:22 »
U mnie idzie non-stop na dwóch kompach (z wyjątkiem kiedy muszę popracować, wtedy na jednym), od siebie dodam żeby nie zniechęcać się jeżeli klient nie pobierze od razu zadania - czasami trzeba trochę poczekać, chętnych jest sporo i serwery nie wyrabiają.

2
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« dnia: 15.02.2020 21:36:43 »
Trzeba byłoby uporządkować nam tą wiedzę. Wiele lat się nad tym zastanawiałem. Co można, a co lepiej nie.
Załóżmy, że ktoś modeluje buty Adidas, to chce również zrobić jakieś logo, to najczęściej robi kopię tego logo. A z drugiej strony te buty mogą być robione przez skanowanie 3D. I wychodzą takie nieścisłości.

Z tym to już w ogóle są jaja, bo dochodzi zastrzeżony znak towarowy... Wyszukiwanie informacji/opinii prawników w internecie prowadzi do tego, że możńa wysnuć wniosek, że pokazywanie projektu który nie jest w 100% twój (czy chodzi o wzornictwo czy logo czy coś) jest zawsze obarczone ryzykiem, że ktoś się przyczepi... A jednak większość projektantów jakieś tam cudze wzory wykorzystuje (bo przecież nie projektujesz od zera każdego mebla do wizualizacji wnętrza) i nikt się nie czepia.

3
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« dnia: 14.02.2020 17:14:40 »
Fajna praca, ale zawsze się zastanawiam, i zgaduję że masz to ogarnięte - jak to jest z okładkami książek w takich wizualizacjach/modelach stockowych i prawem autorskim? Robisz je sam czy bierzesz skądś - jakieś źródło CC0, czy samo wykorzystanie okładki to dozwolony użytek? Czy hulaj dusza, bo i tak nikt się tego nie czepia?

4
Corvette C7 wygrywa - gratulacje!

5
Póki co mamy remis - dlatego przedłużam głosowanie o kolejne 7 dni. Proszę o oddanie głosu tych co jeszcze nie mieli okazji.

6
Inne konkursy / Konkurs Meet MAT 2
« dnia: 15.01.2020 21:33:44 »
Druga edycja bardzo fajnego konkusu od Substance Adobe. Myślę że każdy powinien wysupłać kilka h na zrobienie projektu, nagrody są bardzo zacne:

https://magazine.substance3d.com/contest/meet-mat-2/

Konkurs polega na pomalowaniu modelu ludzika w dowolny sposób, poprzednia edycja poza nagrodami za kilka pierwszych miejsc zakończyła się wydaniem albumu z ok 200 wyróżnionymi pracami, którego egzemplarze trafiły do autorów.

7
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca Sierpień - Grudzień 2019
« dnia: 12.01.2020 22:06:53 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 5 miesięcy (sierpień-grudzień).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Bardzo podoba mi się różnorodność prac w konkursie i wszyscy autorzy wykonali dobrą robotę. Mój głos idzie na Corvette C7 - świetnie wyszedł pomysł z przedstawieniem renderów w formie mockupu katalogu.

8
Blender / Odp: Blender 2.81
« dnia: 23.11.2019 09:35:21 »
Lecą z tym koksem. Ja przeczekam na 2.79 :)

Ale co właściwie chcesz przeczekiwać?

9
Newsy na głównej / Odp: Blender Day 2019 - zaproszenie
« dnia: 22.11.2019 05:26:55 »
Wielkie przeprosiny ode mnie za niewypuszczenie newsa wcześniej - nie zauważyłem że coś czeka na zatwierdzenie. Gdyby coś takiego się zdarzyło w przyszlości proszę mnie szturchnąć przez prywatną wiadomość lub na Discordzie.

10
Blender / Blender 2.81
« dnia: 22.11.2019 05:11:39 »
Blender Foundation wypuściło nową wersję Blendera - 2.81, a w niej sporo zmian:

Sculpt:
- nowe narzędzia umożliwiające m.in. ułatwioną zmianę pozy, deformacje modelu zachowujące jego objętość, nakładanie "filtrów" na cały model oraz zaawansowane maskowanie,
- remeshing z użyciem metod OpenVDB Voxel (szybka metoda, odpowiednik Zbrushowego DynaMesha) oraz QuadriFlow (wolniejsza metoda, tworząca jednak siatkę o lepszej topologii).

Cycles:
- wsparcie dla Nvidia OptiX, umożliwiające dużo szybszy rendering na kartach z serii RTX,
- nowy denoiser oparty na OpenImageDenoise, dający świetne efekty nawet przy niskiej ilości sampli,
- bezpośredni podgląd render passes w viewporcie.

Eevee:
- usprawnienia m.in. w renderingu cieni i bump mappingu,
- szybszy rendering wolumetryki,
- rendering shaderów opartych na Transparent BSDF bliższy Cyclesowi.

Grease Pencil:
- nowe pędzle i narzędzia,
- usprawnienia w działaniu,
- poprawiona jakość linii/pociągnięć pędzla.

Inne:
- nowa przeglądarka plików,
- usprawniony Outliner,
- rozszerzone działanie narzędzi Transform/Mirror,
- nowe opcje przyciągania (Snapping) Edge Center i Edge Perpendicular,
- usprawnienia narzędzia Poly Build,
- Library Override - opcja wprowadzania modyfikacji w zalinkowanych obiektach, niezależnych od połączonego pliku i dokonanych w nim zmian,
- usprawnienia viewportu,
- możliwość zmiany nazw wielu obiektów jednocześnie.

Pełna lista (bo jest tego więcej) i link do pobrania tutaj.

11
Offtopic / 3D challenge - Discord
« dnia: 15.11.2019 20:46:35 »
Organizujemy małą zabawę dla użytkowników naszego kanału Discorda - w stylu speed modellingu etc.

Wyzwanie polega na stworzeniu pracy w kompozycji z przykładu:



Przy czym nie kopiujemy wprost obrazka, treść pracy może być dowolna (umówmy się że bez NSFW), ważne żeby kompozycja była zachowana.

Prace postujemy na Discordzie - https://discord.gg/896JSk4 - na kanale #3d-challenge

12
Prace ukończone (3D) / Odp: Rower Crossowy
« dnia: 09.11.2019 20:05:16 »
Rower wygląda bardzo ładnie, ale na zbliżeniach gryzą mnie te spawy - nawet po pomalowaniu nie powinny być takie "jednolite". Polecam sprawdzić darmowy addon naszego forumowego kolegi Łukasza: https://gumroad.com/l/lQVzQ

13
Blender / AMD sponsorem Blendera
« dnia: 25.10.2019 10:44:05 »
AMD dołączyło do Blender Development Fund jako patron - co oznacza, że wkład firmy w rozwój Blendera wyniesie 120 tys. dolarów, co pokryje roczny koszt zatrudnienia dwóch programistów. Środki mają zostać przeznaczone na implementację Vulkana.

Tym samym AMD zrównało swój wkład z Nvidią. która dołączyła do Blendera wcześniej w tym miesiącu.

14
Offtopic / Odp: Sprzęt do modelowania
« dnia: 22.10.2019 15:22:25 »
Na takim sprzęcie dużo się da zrobić, jedyne co sugerowałbym to zmiana grafy na jakąś nowszą/z większą ilością VRAMu żebyś mógł swobodniej korzystać z dobrodziejstw renderowania na GPU i teksturowania w programach typu Substance Painter (SP będzie działać na tej grafie ale malowanie tekstur w 4k czy nawet bardziej skomplikowanych w 2k będzie wymagało cierpliwości). Jeżeli dasz radę wysupłać tę stówkę więcej to nawet upgrade na GTX 660 zrobi sporą różnicę.

15
Blender / Odp: V-Ray for Blender - developer poszukiwany
« dnia: 20.10.2019 22:34:55 »
V-Ray ma dobre i szybkie algorytmy GI, dużo featuresów i (przynajmniej w wersji dla Blendera) jest dosyć tani. W dziedzinie renderowania na CPU większość rendererów z których korzystałem (tych które mają wsparcie dla Blendera) nie ma do V-Raya startu.

Przy renderingu na GPU sprawa już ma się trochę inaczej, bo jest Octane i jest e-Cycles, które raczej V-Rayowi odjeżdżają.

Strony: 1 2 3 ... 12

* Zaloguj




* Losowy obrazek

samolot

Wyświetleń: 1066
Autor: Lukasz
w: Rendery