Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - freeqstyler

Strony: 1 2 3 ... 11
1
Offtopic / Odp: Sprzęt do modelowania
« dnia: 22.10.2019 15:22:25 »
Na takim sprzęcie dużo się da zrobić, jedyne co sugerowałbym to zmiana grafy na jakąś nowszą/z większą ilością VRAMu żebyś mógł swobodniej korzystać z dobrodziejstw renderowania na GPU i teksturowania w programach typu Substance Painter (SP będzie działać na tej grafie ale malowanie tekstur w 4k czy nawet bardziej skomplikowanych w 2k będzie wymagało cierpliwości). Jeżeli dasz radę wysupłać tę stówkę więcej to nawet upgrade na GTX 660 zrobi sporą różnicę.

2
Blender / Odp: V-Ray for Blender - developer poszukiwany
« dnia: 20.10.2019 22:34:55 »
V-Ray ma dobre i szybkie algorytmy GI, dużo featuresów i (przynajmniej w wersji dla Blendera) jest dosyć tani. W dziedzinie renderowania na CPU większość rendererów z których korzystałem (tych które mają wsparcie dla Blendera) nie ma do V-Raya startu.

Przy renderingu na GPU sprawa już ma się trochę inaczej, bo jest Octane i jest e-Cycles, które raczej V-Rayowi odjeżdżają.

3
Blender / V-Ray for Blender - developer poszukiwany
« dnia: 18.10.2019 17:04:35 »
Chyba wszyscy kojarzą silnik renderujący V-Ray. Nie wszyscy pewnie za to wiedzą, że narzędzie to od dłuższego czasu jest dostępne także dla Blendera - przynajmniej do czasu wydania wersji 2.8. Od dłuższego czasu blenderowi użytkownicy V-Raya naciskali Chaos Group o większą przejrzystość w tej materii i podanie chociaż przybliżonego terminu wydania nowej wersji, albo jakichkolwiek innych niż zdawkowe informacji na temat postępów prac. Dzisiaj wygląda na to, że producent jest faktycznie pod ścianą - na forum pojawiła sie informacja o braku mocy przerobowych i wakacie na stanowisku developera:



Link do wątku

Do tego należy dodać, że były główny developer projektu, Andrei Izrantcev (znany też jako bdancer), został dłuższy czas temu oddelegowany do prac nad wersją V-Raya dla Houdiniego i wersją dla Blendera zajmuje się wyłącznie z doskoku.

Ja osobiście po kilku latach użytkowania V-Raya jestem zmęczony polityką Chaos Group i w większości nie opieram już swojej pracy na tym silniku. Niemniej obserwuję nadal całą sytuację i nie wykluczam, że kiedyś wrócę, o ile konkurencja V-Rayowi nie odjedzie.

4
Projekty niekomercyjne / Odp: Projekt gry
« dnia: 03.10.2019 14:55:10 »
Mistrzu, podbijanie wątku raz na jakiś czas rozumiem, ale bez przeginania proszę.

5
Teksturowanie i materiały / Odp: Problem z displacement
« dnia: 27.09.2019 01:23:58 »
Okej, to jest dziwne... A jak dasz większą rozdzielczość w adaptive subdivision dla tego drugiego to wyjdzie z taką dokładnością w XY jak pierwszy ale bez schodów?

6
Offtopic / Odp: Darmowa baza głosów dla animatorów
« dnia: 26.09.2019 12:18:36 »
Nie dostaniesz od razu pozwu, ale jeżeli animację z wycinkiem ścieżki z filmu wrzucisz na YT, to najprawdopodobniej dostaniesz po uszach przez ich automat to wykrywania naruszeń IP. Najlepiej zrobisz, jak po prostu zapytasz autora danej ścieżki, czy możesz ją wykorzystać do takich celów.

7
Offtopic / Odp: Grafika
« dnia: 23.09.2019 21:00:48 »
Jeśli ogarniasz angielski, to polecam jeszcze tego gościa:
https://www.youtube.com/user/AdamationStation

Weteran branży, daje sporo tipów co do tego jak pchnąć karierę w pracy twórczej, jak się uczyć, jak znaleźć motywację itd. Te dylematy o których wspominasz, w większym lub mniejszym stopniu dotyczą każdego, warto posłuchać jak to wygląda z perspektywy kogoś kto ma kilkanaście lat doświadczenia.

8
Offtopic / Odp: Grafika
« dnia: 23.09.2019 16:08:16 »
Gamedev, film, marketing. Trzy ogromne branże, w których wkład grafiki 3D i Blendera raczej rośnie niż spada. Tylko trzeba się cały czas uczyć i pogodzić z tym, że to nie jest elitarny zawód (kiedykolwiek był?).

Z mojej strony 7 lat doświadczenia zawodowego w marketingu, w grafice 2D i 3D.

Btw jak nie masz działalności to o zlecenia gorzej, bo dla klienta papierologia jest bardziej upierdliwa.

9
Dla mnie jest ok jak jest, jeżeli chcesz dodawać obrazki, powinno mieć to sens, tj. dodawanie ich jako ozdobnika może więcej zaszkodzić niż pomóc.

Co do palety kolorów, to to jest chyba najlepsze narzędzie do dobierania ich:
https://color.adobe.com/pl/create
w zakładce eksploruj możesz znaleźć gotowe palety, można też wyszukać po barwach/stylu w jakim chcesz zmierzać.

Edit: jedna rzecz w sumie mnie trochę gryzie, te numerki przy kolenych prawach można trochę zmniejszyć, żeby było więcej tła wokół nich - na części gdzie masz tekst danego prawa jest dużo wolnej przestrzeni i wygląda to fajnie, natomiast sam numer jest duży i wygląda to na trochę "stłoczone". Możnaby to trochę zbalansować

10
Ogólnie jest spoko, chociaż ciężko to nazwać infografiką, podczas gdy masz tam sam tekst :P Niekoniecznie traktuj to jako krytykę, bo trudno przekazać treść którą tam masz w sposób czysto graficzny.

11
Teksturowanie i materiały / Odp: Problem z displacement
« dnia: 14.09.2019 20:55:55 »
No niestety wygląda na to, co podejrzewałem. Tak wygląda fragment pliku po podniesieniu kontrastu:



Przy obrazie wykorzystującym w pełni dobrodziejstwa 16-bit powinno być gładkie przejście. Możesz spróbować zaaplikować Gaussian Blur lub coś takiego na te bardziej jednolite fragmenty mapy gdzie masz artefakty, wtedy przejścia będą łagodniejsze (tu dolną część prostokąta rozmyłem przed podniesieniem kontrastu):


12
Teksturowanie i materiały / Odp: Problem z displacement
« dnia: 12.09.2019 00:05:18 »
Rozdzielczość ma bardziej wpływ w płaszczyźnie XY, a tutaj mamy schodkowanie w osi Z. Spróbuj jeszcze dać Linear zamiast Non-Color w teksturze jeżeli to height mapa a nie normal. Najlepiej podrzuć plik .blend i teksturę.

13
Teksturowanie i materiały / Odp: Problem z displacement
« dnia: 11.09.2019 13:54:22 »
To 16bit to takie prawdziwe 16 bit, że w tamtym miejscu jest gładkie przejście, a nie skokowe jak przy prostej konwersji 8bit->16bit?

Z prozaicznych problemów to może przestrzeń kolorów w teksturze w nodes nie jest ustawiona na linear tylko sRGB albo rozdzielczość adaptive subdivision jest za mała (oba pewnie już sprawdziłeś).

15
Druga rzecz, o której być może nie wiesz, bo ja na przykład nie wiedziałem - klikając PPM na opcję w menu możesz ją dodać do ulubionych, i potem masz ją w menu kontekstowym pod [Q]. Też mnie irytuje że część skrótów których używałem usunęli, ale ta funkcja częściowo łagodzi ten ból.

Strony: 1 2 3 ... 11

* Zaloguj




* Losowy obrazek

wormholes station1

Wyświetleń: 238
Autor: mrys
w: Fractal