Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - freeqstyler

Strony: 1 2 3 ... 9
1
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 02.06.2019 16:32:25 »

I gdzie u licha jest shoutbox?  ;D


Z shoutboxa zrezygnowaliśmy, ale zawsze możesz zajrzeć na Discorda :)

3
Nie aktualizowalem sterownika karty, czy może być przyczyną zmiana wersji Blendera na nową z 2.67 na 2.79.b?

Ciężko powiedzieć, 2.67 to bardzo stara wersja więc możliwe. Możesz wrzucić tutaj plik .blend? Sprawdziłbym u siebie.

4
Blender powinien zapisać loga w folderze tymczasowym (zwykle C:/tmp) przy crashu. Jak będzie to wrzuć tutaj, może coś podpowiedzieć.

Ogólnie brzmi to jak problem z pamięcią - zmieniałeś rozmiar pliku stronicowania/ilość ramu? Rzuć też okiem na zużycie ramu podczas renderingu, być może coś nowego ci zżera go akurat o tyle więcej, że scena się już nie mieści. W takim wypadku można zwiększyć rozmiar pliku stronicowania właśnie.

5
Offtopic / Odp: Studia, a grafiak 3D
« dnia: 22.05.2019 22:50:42 »
wiecie jak to jest - rodzice nalegają żebym poszedł na studia w ogóle nie związane z grafiką 3D, a samą grafiką zająć się jako hobby.

Ja nie wiem i nie rozumiem takiego podejścia  - studia są twoim wyborem, nie twoich rodziców.

Wiem że tworzenie postaci i modeling to jest to co chce robić w życiu, lecz czy warto nie iść na te studia i postawić wszystko na grafikę 3D - najbardziej tworzenie postaci? Czy znajdę pracę jako taki grafik tylko z konkretnym portfolio bez studiów?

Znajdziesz pracę bez studiów bez problemu, jeżeli będziesz miał konkretne umiejętności. Ogólnie studia to nie jest magiczna przepustka do branży ani też nie nauczą cię wszystkiego - jest duża szansa, że nauczą cię wielu rzeczy których niekoniecznie będziesz potrzebował w karierze. Co nie znaczy że wiedza ze studiów jest bezużyteczna - ja studiowałem mechanikę/budowę maszyn i mimo że zajmuję się głównie wizualizacjami/packshotami, to inżynierskie zacięcie którego liznąłem na studiach nieraz mi się przydaje.

Podstawą jest praca samemu, i tutaj zwróć uwagę, że studia zajmą ci wiele czasu które mógłbyś poświęcić na rozwój umiejętności graficznych - więc jeżeli wybierzesz zupełnie inny kierunek, szczególnie jakiś mocno absorbujący, to na hobby może nie wystarczyć już czasu.

I ostatnia rzecz, nie musisz iść na studia zaraz po maturze, bez znaczenia co ktokolwiek ci mówi. Oczywiście z dziennymi w późniejszym wieku może być ciężko, ale sporo osób nawet grubo po 30/40 idzie na zaoczne.

6
Wstyd, panie, na samego siebie głosować... Tak czy inaczej, mookie wygrywa, gratulacje!

7
Ponieważ mieliśmy remis w głównej ankiecie, następuje dogrywka. Wygrana praca otrzyma tytuł Pracy Miesiąca, przegrana wyróżnienie. Ja wstrzymuję się od głosu - na wypadek gdyby trafił się znowu remis w ankiecie, mój głos będzie decydujący.

8
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 16.04.2019 01:39:22 »
To już chyba 3ci rok z rzędu w którym szacuję że będę miał 2.8 na święta ;)

9
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 7 miesięcy (wrzesień-marzec).

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na Antenę.

10
Z forum / Odp: Zmiany w zasadach Pracy Miesiąca
« dnia: 01.04.2019 19:28:01 »
A jak mam kilka prac w jednym wątku, to jak one są traktowane? W sensie jeden wątek = jedna praca, czy mogę sobie trzymać kilka prac na kupie i będą traktowane indywidualnie?

Jeden wątek = jedna praca (pierwszy obrazek z pierwszego postu). W drodze wyjątku, jeżeli masz już kilka prac w jednym wątku mogę to uwzględnić w najbliższym konkursie - ale poproszę link do wątku i listę prac. Łatwo się pomylić i znacząco wydłuża czas przygotowania ankiety jeśli miałbym przeglądać każdy wątek post po poście.

11
Z forum / Odp: Zmiany w zasadach Pracy Miesiąca
« dnia: 30.03.2019 02:41:04 »
Jeszcze żaden admin nie wygrał z lenistwem użytkowników (i nie zmusił ich do przeczytania regulaminu).

Z jednej strony tak, ale ja patrzę teraz na to nieco inaczej - to forum ma być dla użytkownika, nie na odwrót :) A napominanie, przypominanie i edukowanie zajmuje więcej czasu i powoduje więcej frustracji (dla obu stron) niż poświęcenie kilkunastu minut więcej na przygotowanie ankiety raz w miesiącu.

12
Z forum / Zmiany w zasadach Pracy Miesiąca
« dnia: 28.03.2019 03:34:29 »
Jak zapewne zauważyliście od ponad pół roku mamy tę samą pracę w banerze. Jak się łatwo domyślić, jest to spowodowane w dużej mierze spadkiem aktywności forum, ale nie jest to cała historia. Wraz ze startem nowej wersji portalu, zmieniliśmy zasady konkusu, wymagając umieszczenia pracy w galerii. To upraszczało pracę przerzucając jej część z moderatora na użytkownika. Efekt jest taki, że przeglądając prace na początku marca znalazłem może trzy (z sześciu miesięcy), które się zgodnie z tą regułą kwalifikowały do konkursu.

W związku z tym ten martwy przepis zostaje usunięty i wracamy do regulaminu ze starej Blenderowni: klik. Tak więc udział w konkursie jest od teraz domniemany (oprócz animacji które wymagają umieszczenia kadru) i nie wymaga żadnych dodatkowych czynności.

Wraz z początkiem kwietnia zbiorę wszystkie prace od września 2018 i zrobimy pracę półrocza. Jeśli z jakiegoś powodu ktoś z autorów nie chce brać udziału w konkursie, proszę o zgłaszanie (poprzez edycję pierwszego postu pracy, tutaj w komentarzu lub do mnie bezpośrednio)

13
Modelowanie / Odp: Pogrubienie ubrania i żakiet z guzikami
« dnia: 23.02.2019 22:35:25 »
1. Modyfikator Solidify (albo polecenie Solidify w Edit Mode, znajdziesz w wyszukiwarce blenderowej). W większości przypadków lepszy będzie modyfikator, bo można go w każdej chwili wyłączyć i łatwiej poprawić siatkę.

2. Przede wszystkim gęstsza siatka, rzuć okiem jak wyglądają modele na sketchfabie np. https://sketchfab.com/3d-models/mens-two-piece-suit-8cafbab7a73e4fb7966a00659a4e31ef szczególnie na dodatkowe loopy w miejscach zgięć i przy ostrzejszych krawędziach. Ten przykładowy model akurat jest lowpoly i nie jakiś wybitny ale jakieś podstawy można z niego wyciągnąć.

3. Jeśli chodzi ci o coś takiego jak to co wskazałem w załączniku - bez obaw, nie wpływa to na poprawność modelu. Szczególnie przy rzadkiej siatce subsurf będzie ci to tak mocno wygładzał i może się takie przenikanie pojawić. O ile zbyt rzadka siatka może ci sprawić problemy przy kontroli krzywizn i dodawaniu detalu, tak sam fakt że tak to wygląda nie jest błędem.

14
Modelowanie / Odp: ODSUWANIE KRAWĘDZI
« dnia: 14.02.2019 19:58:03 »
Ja używam do tego addona Edit Tools. Wejdź w File-> User Preferences -> Add-ons, poszukaj i włącz "Edit Tools2" (jak nie będzie widać w domyśłnych to popatrz w kategorii Testing). Teraz żeby zrobić offset dla krawędzi dajesz W->Edit Tools-> Offset edges (musisz mieć włączony tryb zaznaczania krawędzi).

Więcej masz tutaj:
https://archive.blender.org/wiki/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Modeling/Extra_Tools/

15
Offtopic / Odp: Odzyskanie pliku
« dnia: 24.01.2019 01:23:29 »
Próbowałeś archiwalnych wersji Blendera?

Strony: 1 2 3 ... 9

* Zaloguj




* Losowy obrazek

IG 18

Wyświetleń: 302
Autor: Lukasz
w: Gameart