Autor Wątek: Courtney Gears  (Przeczytany 105269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #45 dnia: 16.10.2023 11:26:01 »
Good point, good point. Teraz też to widzę. Ten sam problem miałem przy animowaniu Starfire w poprzednim projekcie. Ja ogólnie mam jakąś taką dziwną tendencję do przesadnego wygładzania animacji. Trzeba będzie siąść i to poprawić.
Co do rzeczy typu ruch platformy, przeskakiwanie spódniczki przy kręceniu tyłkiem, momentami plątanie się "włosów", przenikanie się niektórych elementów modelu - jestem tego w pełni świadomy. Po prostu na tym etapie się tymi błędami nie przejmuję, będę to poprawiał później. Ale dzięki za zwrócenie uwagi. W sumie akurat synchronizacja postaci z platformą to prosta rzecz, więc może nawet od razu to poprawię. A nie ma wrażenia, że kadrowanie jest zbyt bezpieczne? Bo na Maxie ktoś mi na to zwrócił uwagę i się zastanawiam co z tym zrobić.

Offline Piotr

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #46 dnia: 16.10.2023 15:11:07 »
Ta sama uwago, co pisał winhelp i co potwierdziłeś - jakieś wygładzone ruchy są. Jak z generatora.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #47 dnia: 16.10.2023 16:04:43 »
Dobra, skoro jest okazja to od razu zapytam. Są jakieś ujęcia które najbardziej "płyną" i wymagają poprawy? Analogicznie - czy są jakieś ujęcia które są ok i nie ma co ich ruszać? Znaczy ja mam swoje typy i chyba mniej więcej wiem co poprawić, ale zdanie kogoś z zewnątrz na pewno się przyda.

Offline Piotr

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #48 dnia: 16.10.2023 21:17:22 »
Najbardziej to widać, jak chodzi. W 0:12 jak podnosi rękę jakieś ospałe to jest. I jeszcze w 0:17, jak obraca się na tle głośnika.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #49 dnia: 17.10.2023 13:55:23 »
No nie powiem, to jednak całkiem inne fragmenty niż się spodziewałem. Muszę nad tym trochę podumać i może nabrać jakiegoś dystansu żeby ocenić.

Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #50 dnia: 17.10.2023 16:14:26 »
Do tego co Piotr dodałbym sam początek, bo zaczyna jakby się odmroziła. Zapewne będzie tam jakaś gra światłami itd więc scena będzie bardziej dynamiczna ale teraz jest za... "maślana"?
Już wiem co mi tam nie pasuje. Kiedy ona schodzi z podestu? Spodziewałbym się jakiegoś szarpniecia, pracy włosów w momencie zejścia ze stopnia. A ona jakby spływa.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #51 dnia: 19.11.2023 11:37:01 »
Zrobiłem sobie chwilę przerwy, bo stwierdziłem że i tak nie będę potrafił tego poprawić jeśli nie do końca widzę problemy. Muszę przyznać że rzeczywiście - jak się od tej animacji trochę odkleiłem to zacząłem zauważać, że faktycznie momentami jest jakaś płynąco-wolno-dziwna. Część z tego poprawiłem. To co mi się najbardziej rzucało w oczy. Początek, gdy postać schodzi po "schodach" jest co prawda zrobiony od nowa, ale szczerze nadal mi się nie podoba. To znaczy wydaje mi się, że i tak jest lepiej niż wcześniej, ale wciąż to jeszcze nie to. Ot, taka uwaga do samego siebie. Jakby nie było liczę na dalszą krytykę - jest lepiej, gorzej, dalej do kitu? A jeśli coś jest do zmiany, to co? Dla wygody i ułatwienia komunikacji ponumerowałem też ujęcia.


Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #52 dnia: 22.11.2023 23:12:16 »
Ten początek no też mi się nie podoba. Czy ona... sprężynuje jej głowa? (Frame_6)  ??? Nie wiem, co dokładnie ale chyba to wszystko: te sprężynowanie, schodzenie po fejkowych stopniach i mdłe ruchy daje ogólne wrażenie "coś tu nie gra". Reszta powiedziałbym OK.
ps. Należy pamiętać o tym by - nie siedzieć za długo nad jedną sceną, perfekcji nigdy się nie osiągnie i spać też trzeba. XD
« Ostatnia zmiana: 22.11.2023 23:14:00 wysłana przez winhelp »
 

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #53 dnia: 24.11.2023 13:23:15 »
Yep. Eksperymentowałem z bardziej "plastycznymi" ruchami, bo zazwyczaj to jest co mi się na co dzień fajnie sprawdza, ale w ogóle timing tego skalowania jest rozjechany z ruchami postaci i wygląda to źle. Ten kierunek mi nie zaskoczył, to już nawet nie próbowałem tego poprawiać. Zresztą to ujęcie w ogóle wygląda źle i mam z nim największy problem. Dlatego na razie zostawiłem jak jest i idę dalej. Swoją drogą stopnie nie są fejkowe, w kolejnych ujęciach widać jak one wyglądają i że "fizycznie" faktycznie tam są.
Prawda, doszedłem już do takiego wniosku, że perfekcyjne to nigdy nie będzie. Zresztą jeszcze na etapie budowania sceny coś czułem, że mi ten projekt jakoś nie idzie, że "to nie to". Chcę to chociaż domknąć, bo szkoda mi tego całego czasu jaki w to włożyłem. Nie musi być majstersztyk, wystarczy że będzie poprawnie, bez większych baboli. Ale w drugą skrajność też nie chcę popaść - nie chcę żeby było na odwal. Dlatego jeszcze będę się starał nad tym uczciwie pracować, choć aktualnie poziom "fine i guess" mi wystarczy. Po prostu się pogodziłem z myślą, że ten projekt jest całościowo taki-se.
Mdłe ruchy tyczą się tego schodzenia po schodach, czy jeszcze czegoś innego? Dla pewności pytam.

Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #54 dnia: 25.11.2023 19:34:04 »
Reszta ujęć spoko przy tym montażu jest git IMO.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #55 dnia: 03.12.2023 19:24:18 »
Dobra, jednak zdążyłem przed końcem tygodnia. Druga połowa animacji jeszcze nie jest zrobiona w całości, ale zanimowałem kilka nowych ujęć więc wrzucam to co mam. Plan jest aktualnie taki, że najpierw doanimuję do końca wszystkie ujęcia z Courtney, a dopiero potem wrócę do poprzednich i będę je poprawiał. Tak więc nie olewam krytyki, po prostu staram się w jakiś uporządkowany sposób podchodzić do pracy. Wszystkie powyższe uwagi mam z tyłu głowy. Oczywiście feedback jak zawsze mile widziany.


Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #56 dnia: 04.12.2023 12:43:03 »
Jakbym się miał przypieprzać to chyba na siłę. Jest ok.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #57 dnia: 18.12.2023 13:56:06 »
Dobrnąłem do końca. Courtney ma już "jakąś" animację przez cały klip. Teraz będę wracał i robił poprawki, potem animacja tancerek. Moja aktualna lista uwag do samego siebie:
- ujęcie 6 jest do kitu. Tak po prostu. W całości do wyrzucenia i wyanimowania od zera.
- ujęcie 8 - czegoś mi brakuje. Chyba jest ok jak jest, ale może warto poeksperymentować.
- ujęcie 17 - chyba lepiej gdyby lewą dłonią robiła gest, że się rozgląda. Lepiej pasuje to do słów.
- ujęcie 20 - dziwny jest ten obrót. Trzeba spróbować jakoś naturalniej to zanimować.
- ujęcie 21 - może troszkę szybszy i bardziej wyraźny ruch?
- ujęcie 46 - mam takie drobne wrażenie, że ten gest kiwania palcem pod koniec jest jakiś wybity z rytmu. Choć może mi się wydaje, ale i tak warto sprawdzić.
- fizyka włosów zdecydowanie wymaga pracy. To już zostawię zapewne na sam koniec, ale aktualnie te włosy są trochę zbyt dzikie.
- no i oczywiście wszystko co było wytknięte wyżej.
Jak ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi to cały czas jestem otwarty na krytykę.


Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #58 dnia: 30.12.2023 21:08:05 »
 No i znowu jestem. Nie wszystko z poprzedniej listy zdążyłem poprawić, ale chciałem zrobić wrzutkę jeszcze przed końcem roku, więc pozbierałem do kupy to co udało mi się dotąd wyklikać i wrzucam co mam. No więc tak wygląda lista zmian:

- ujęcie 6 w całości wyanimowane od zera. Całą poprzednią sekwencje wyrzuciłem przez okno i teraz dziopka schodzi w nieco inny sposób, w innym tempie i rytmie. Jakoś to "zwykłe" schodzenie po stopniach mi się tam nie klei, więc podszedłem do tego nieco inaczej.
- ujęcie 17 - nie wiem czy była realnie taka potrzeba, ale też zanimowałem od nowa edytując gestykulację.
- ujęcie 20 - cały ten obrót zrobiłem od nowa.
- ujęcie 21 - miałem co prawda zamiar poprawić tylko dynamikę ruchu, ale też zanimowałem od nowa żeby się nie sugerować niepotrzebnie tym co już było.
- ujęcie 12 - zmieniłem kadrowanie w taki sposób, żeby mimo cięcia łączyło się bezpośrednio z ujęciem 13.

W sumie jak tak teraz to czytam, to wszystkie ujęcia które jakoś edytowałem, po prostu zanimowałem od nowa. Czy to dobrze, czy źle to już nie mi oceniać - mam tylko nadzieję, że generalnie te zmiany są choć minimalnie na plus. A z rzeczy których nadal nie zrobiłem, choć chcę:

- ujęcie 8 - nadal mi czegoś brakuje.
- ujęcie 19 - chyba mi nie pasuje coś pod koniec tego gestu kręcenia palcem.
- ujęcie 46 - nadal mam wrażenie, że gest kiwania palcem jest wybity z rytmu.
- niektóre cięcia nadal do zmiany, po prostu jeszcze tego nie zrobiłem.
- fizyka jaka była, taka jest. Tym się będę później jeszcze bawił.

Oczywiście wszelkie uwagi cały czas, niezmiennie mile widziane.


Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #59 dnia: 01.01.2024 11:28:50 »
Dopóki "manekiny" nie tańczą niektóre ujęcia są komiczne. 8)  Ja bym szedł z tym dalej.  Szczerze się już gubię w tym co jest zrobione i jak. Ogólnie odbiór OK.

ps. Szczęśliwego nowego roku. :)

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek