Bawiłem się fotogrametrią przy użyciu meshlaba i visualsfm. Zdjęcia tego kamienia niżej robiłem telefonem przez co tekstura była do kompletnej poprawki. Naniosłem ją ponownie przy użyciu trybu stencil w Blenderowym texture paint, ze zdjęć wykonanych jakimś tanim aparatem.
Zdjęcia robiłem na białym tle złożonym z dwóch kartek papieru, tak żeby aparat nie łapał nic poza kamieniem i żeby ograniczyć odbicia światła. Obiekt obracałem ręcznie.
Nie wiem jak inne programy ale visualsfm analizuje zdjęcia i wyłapuje na nich wspólne punkty dla samego obiektu, tło traktuje po prostu jako skanowany obiekt i chyba nie jako odniesienie w przestrzeni. Tzn. można mieć obiekt na kompletnie białym tle, a program w jakiś tajemniczy dla mnie sposób i tak wyłapie położenie kamery.
Przy ręcznym przestawianiu obiektu, generuje się masa śmieci, które trzeba potem usuwać. W visualsfm oczyściłem przeskanowany kamień z większych artefaktów, a w meshlabie z pozostałości. Powstało wtedy kilka dziur, które łatałem już w blenderze.
Kamień obracałem ręcznie, bo chciałem mieć go w pełni zeskanowany, a nie wiem czy da się to zrobić inaczej domowym sposobem.
Generalnie zeskanowałem tak trzy kamienie, dwa wyszły fajnie, z trzeciego powstała jakaś sieczka.
@goten22 Dość skomplikowana ta figurka. Może na początek spróbuj obfotografować samą podstawkę z butami? Zdjęcia trzeba by zrobić pod różnymi kątami, tzn. nie tylko dookoła, ale też i z góry i z dołu.
Rendery zeskanowanego kamulca zrobione w Cycles(to jest jeden kamień z różnych ujęć):
https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/005/001/158/large/pawel-brzustowski-kam-6.jpg?1487780316 [nofollow]https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/005/001/153/large/pawel-brzustowski-kam-2.jpg?1487780298 [nofollow]https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/005/001/157/large/pawel-brzustowski-kam-5.jpg?1487780313 [nofollow]