1
Tender Blender / Odp: środek ciężkości
« dnia: 08.09.2021 18:30:39 »
Nie jestem pewien, czy o to chodzi, ale:
1. Żeby ustawić origin obiektu w miejscu, gdzie jest środek masy:
- zaznacz obiekt,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Set origin > Origin to center of mass.
2. Żeby wyliczyć masę obiektu w zależności od materiału:
- zaznacz obiekt,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Add active,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Calculate mass
- z listy wybierasz materiał; na końcu jest custom, więc jak masz inny materiał, ale znasz jego gęstość, możesz ją podać
- masa obiektu będzie w panelu po prawej (w kolumnie z ikonami wybierz 'physics properties' i gdzieś tam będzie wyliczona masa)
1. Żeby ustawić origin obiektu w miejscu, gdzie jest środek masy:
- zaznacz obiekt,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Set origin > Origin to center of mass.
2. Żeby wyliczyć masę obiektu w zależności od materiału:
- zaznacz obiekt,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Add active,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Calculate mass
- z listy wybierasz materiał; na końcu jest custom, więc jak masz inny materiał, ale znasz jego gęstość, możesz ją podać
- masa obiektu będzie w panelu po prawej (w kolumnie z ikonami wybierz 'physics properties' i gdzieś tam będzie wyliczona masa)
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: slimakmacius