Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 ... 13 14 15 16 17 ... 28
211
Jak wrzucisz plik .blend z meshem PRZED zastosowaniem, to jutro rzucę okiem i może znajdę przyczynę. W Blenderze 2.8x dosyć często mam losowe problemy z meshami.

212
Prace ukończone (3D) / Odp: RGB vs CMYK [animacja]
« dnia: 30.03.2020 10:29:45 »
Dzięki za opinię. Faktycznie, mogłem podkreślić to, że jedno jest do monitorów, a drugie do druku i zrobić lepsze zakończenie/podsumowanie.

Nazwę zmieniłem, bo jak dyktowałem starą, to ludzie mieli problem z zapisaniem jej.

213
Prace ukończone (3D) / RGB vs CMYK [animacja]
« dnia: 29.03.2020 10:59:32 »
EDIT: Film skończony http://www.blender.pl/index.php?topic=636

Zrobiłem film wyjaśniający, czym jest RGB oraz CMYK. Głównie po to, aby mieć do portfolio animację z gatunku explainer video. Zanimowane i zmontowane w Blenderze, część rysunków zrobiłem w Affinity Designerze i zaimportowałem je jako SVG.

Powiem Wam, że najwiecej czasu zabrało mi wymyślenie tekstu. Niby tryby kolorów to coś, co mamy w małym paluszku, ale streścić to w 2 minuty jest wyczynem.

https://www.youtube.com/watch?v=kKrQ2_v9q38

Chciałbym zrobić jeszcze kilka takich animacji. Macie pomysły na coś związanego z grafiką, czego klienci nie wiedzą, a warto im wyjaśnić?


214
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 02.03.2020 18:52:23 »
Na blogu programistów Blendera pojawił się wpis odnoszący się do numeracji i długoterminowego wsparcia.

Teraz w każdym roku jedna wersja wyjdzie ze wsparciem długoterminowym (Long Term Support) trwającym 2 lata. Przez ten czas będą dodawanie do niej poprawki oraz wsparcie dla nowego sprzętu. Bez nowych ficzerów. LTS jest skierowane dla dużych firm, które mają wypracowane różne procedury i nie opłaca im się zmieniać ich w trakcie wieloletnich projektów. Pierwszym kandydatem na LTS będzie Blender 2.83.

A po Blenderze 2.83 wyjdzie 2.90. Pretekstem do szybszej numeracji jest nowy system cząsteczek bazujący na nodach. Wersja 3.x wyjdzie w 2021, a 4.x w 2023.

Cały wpis jest tutaj https://code.blender.org/2020/02/release-planning-2020-2025/

215
Prace ukończone (3D) / Odp: Oscary 2020 - animacje 3D
« dnia: 21.02.2020 17:15:37 »
A dostałeś Oskara za to?

216
Blender / Odp: Blender 2.82
« dnia: 16.02.2020 09:50:25 »
@winhelp  Z tego co rozumiem, to do jednej UV-mapki można przypisać więcej niż jedną teksturę. Tekstury mogą mieć różne rozdzielczości i np. twarz postaci może być w 4096px, koszula w 2048, a guziki i podeszwa butów w 256px. UV-mapka jest wtedy podzielona na kwadratowe strefy, gdzie każdy kwadrat jest miejscem na oddzielną teksturę.

Wydaje mi się, że to służy oszczędzaniu pamięci. Być może jeszcze kooperacji, bo może da się zrobić tak, aby artysta od ubrań pracował nad jedną teksturą, a artysta od twarzy nad drugą niezależnie od siebie.

https://www.youtube.com/watch?v=LR3Y9R2wmdI

217
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« dnia: 15.02.2020 10:45:54 »
Mam teraz rozkminę, czy pokazanie okładki można podpiąć pod prawo cytatu? Bo pokazanie okładki jest pokazaniem części dzieła, czyli poniekąd jest cytatem. Na okładce znajduje się tytuł książki, więc można chyba powiedzieć, że zostało podane źródło dzieła. A czy gdyby to było zdjęcie z prawdziwymi książkami na półce, to czy ktoś by się czepiał o prawa autorskie do okładek?

218
Blender / Odp: Blender 2.82
« dnia: 15.02.2020 10:40:27 »
Zapomniałem dopisać, że MantaFlow wreszcie została wprowadzona, jako nowy system fizyki płynów i gazów. Symulacje ze starszych wersji Blendera zostaną automatycznie przekonwertowane do nowej, ale raczej będzie trzeba je ręcznie poprawić.

219
Blender / Blender 2.82
« dnia: 14.02.2020 17:08:56 »
Kochany przez nas program wyszedł w kolejnej wersji. Z okazji Walentynek Blender 2.82 dał nam zamiast kwiatków i czekoladek:

1. Nowy denoiser od Nvidii. Wymaga włączenia OptiX oraz kart z serii RTX.
2. Wsparcie dla AOV w Cyclesie i Compositorze (pozwala tworzyć coś w rodzaju masek do zaznaczania obiektów w compositorze).
3. Eevee w 3d viewporcie pozwala przełączać passy (combined, mist, ambient occlusion, normal, subsurface).
4. Dodano wsparcie dla textur UDIM.
5. Bevel pozwala na tworzenie własnego kształtu cięcia za pomocą krzywych.
6. Nowy Weld modifier. Służy głównie do sprzątania po innych modifikatorach (zwłaszcza Boolean), które lubią psuć siatkę. Jego działanie polega na łączeniu pobliskich vertexów w jeden (można ustalić promień).
7. Więcej narzędzi ma teraz swoje gizma.
8. Kiedy jest włączone gizmo dla jakiegoś narzędzia (przesuwanie, skalowanie, wytłaczanie), dalej można zaznaczać za pomocą przeciągania myszką.
9. Dla okna 3d można zmienić kolory dla face orientation w ustawieniach motywu.
10. W oknie 3d można wybrać opcję, aby wyrenderować film z samymi klatkami kluczowymi. Tak, żeby animacja między nimi była skokowa.
11. W Grapheditorze poprawiono zaznaczanie i przesuwanie uchwytów oraz klatek kluczowych.
12. Dodano możliwość eksportu sceny do pixarowskiego USD. Na razie ficzer nie jest kompletny.

Rzeźbienia i malowania tekstur nie używam i nie rozumiem co się zmieniło. Możecie napisać coś o tym w komentarzach?

Pełna lista zmian https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.82
Moje tłumaczenie-streszczenie (też nie wszystko) https://crystalfox.pl/blender/blender-2-82-przeglad-nowosci

220
Na ostatnim SIGGRAPH-ie programista od silnika Unreal tłumaczył, że RT w grach będzie na początku wykorzystywany głównie do generowania cieni i ambient occlusiona. W tych dziedzinach z jednej strony jest najwydajniejszy, a z drugiej poprawa grafiki jest wyraźna. Dzięki RT cienie mogą mieć nieograniczony zasięg (teraz odległe obiekty nie rzucają cieni), nieograniczoną rozdzielczość, być rzucane przez małe obiekty i ładnie rozmyte.

Edit: Jak macie czas, to tutaj jest ten film https://www.youtube.com/watch?v=ZrJodtJ3b3U

221
Nic nowego, tylko tyle co wcześniej napisałem o samplach.
Eevee to silnik działajacy tak samo jak silniki gier. Szybko rysuje obraz, ale kosztem efektów takich jak odbicia lustrzane i cienie. Wygląda na to, że na razie nic nie poprawią z tymi cieniami.

222
Offtopic / Odp: Witam
« dnia: 01.02.2020 15:34:20 »
Widzę, że mamy tu  internetowych archeologów.

223
Animacja i symulacje / Odp: 2.81 Animacja Transform To Sphere
« dnia: 31.01.2020 18:58:32 »
Musisz zagęścić siatkę i dodać shapekey'a (coś w rodzaju różnych kształtów tego samego obiektu, a których zmieniane jest położenie wierzchołków).

1. Wstaw sześcian
2. Edytuj go i podziel wszystkie krawędzie na 5 albo i więcej.
3. Wróć do trybu obiektowego i w panelu Object Data, w sekcji Shape Keys kliknij dwa razy na plusie (otrzymasz Basis oraz Key 1).
4. Kliknij na Key 1 i przejdź do trybu edycji.
5. Zaznacz wszystkie wierzchołki, wciśnij Ctrl+Alt+S, przesuwając myszką ustawiasz jak bardzo zaokrąglisz sześcian.
6. Wróć do trybu obiektowego. Zaokrąglenie teraz zależy od liczby przy nazwie Key 1. Można do niej dodawać klatki kluczowe, aby zrobić płynne przejście od 0 do 1.

224
Miękkich potrzebuję, bo źródło światła jest duże.

225
Prace ukończone (3D) / Odp: Golf Mk3 Cabrio
« dnia: 27.01.2020 15:58:30 »
Jak na drugi model, jest całkiem nieźle. Masz gdzieś obrazki z samą siatką?

PS. Masz dużo szumów. W Blenderze 2.81 dodali fajne i w miarę szybkie odszumianie od Intela.  https://www.youtube.com/watch?v=Bfb5J_hSLG8

Strony: 1 ... 13 14 15 16 17 ... 28

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Woda

Wyświetleń: 901
Autor: wojtekkier42
w: Postać