Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 ... 12 13 14 15 16 ... 28
196
Dodam tylko, że zmiana ma związek z tym, że w B 2.83 dodali nowy typ obiektu - Volume Object. Pozwala on zaimportować symulacje dymu i ognia z innych programów, a w przyszłości zostanie rozbudowany o jakieś modyfikatory. https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.83/Volumes

197
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS
« dnia: 06.06.2020 08:14:58 »
Tak tu cicho to ja zacznę: Na dzień dzisiejszy najbardziej podobają mi się: długoterminowe wsparcie, adaptative sampling, szybsze cofanie w trybie pozowania i obiektowym i podgląd głośności/przeźroczystości w VSE. Long Term Support chyba najdobitniej pokazuje, że Blender staje się "poważnym" softem dla profesjonalistów, a nie tylko darmową alternatywą dla hobbystów, studentów i bieda firm.

198
Pozmieniałem trochę zgodnie z Waszymi sugestiami. Tak lepiej? https://drive.google.com/open?id=17YVOA4bC3-gjYZDGI7Ubya4cQY3QRz_3

Tak jak poprzednio, potrzebuję opinii o scenariuszu. Grafika, dźwięk i montaż są teraz zrobione jak dla obcego.

199
Blender / Coffee Run - nowy film od Blender Animation Studio
« dnia: 30.05.2020 13:32:17 »
Blender Animation studio wypuściło wczoraj nowy film "Coffee Run". https://youtu.be/PVGeM40dABA

Nie da się tego tylko raz obejrzeć. Dla mnie najlepszy film od studia.

200
Hej,
Robię nowy filmik w stylu video explainer, tym razem o klatkach na sekundę. Jak myślicie, czy w wystarczający sposób wyjaśniłem, czym one są? (Nie patrzcie na grafikę i montaż, bo jeszcze nie wymyśliłem spójnego stylu dla całości. Tekst też nagram jeszcze raz, a pewnie coś poprawię.)

https://drive.google.com/open?id=1pMMBWz4PQg4CcAV9oTK8XlvSN-1oScDu

201
Samolot od Mrysia. Wprawdzie są prace, które mają ładniejsze modele, oświetlenie, są bardzie stylowe i klimatyczne, ale jego scena ma w sobie akcję.

202
Cały czas pamiętam, że mam tutaj napisać, jak mi się renderuje na farmie. Na razie temat musi poczekać, bo klient mnie blokuje.

W każdym razie przetestowałem https://garagefarm.net/. Dają na początek jakieś 25$ na testy, ale prędkość jest limitowana. Po zarejestrowaniu konta musiałem zainstalować dodatkowe oprogramowanie i plugin do Blendera, które pozwalają kilkoma kliknięciami wysłać .blend i tekstury na serwer, a potem ściągają gotowe obrazy na dysk.

Animacja, która u mnie renderowała się 4 godziny, na farmie była gotowa po 1. Te 25$ dane na próbę mają ograniczenia w liczbie użytych procesorów oraz priorytetach w kolejkach, więc w "pełnej wersji" będzie dużo szybciej. Ogólnie jestem zadowolony i w przyszłości zamierzam z tego korzystać.

203
Jak mam czekać, to lepiej zapłacić. W tym tygodniu wyszukam płatną farmę, przetestuję i opiszę wrażenia.

204
Oświetlenie i rendering / Czy ktoś korzysta z renderfarm?
« dnia: 29.04.2020 14:56:53 »
Hej, czy używacie farm do renderowania blenderowych plików? Możecie coś polecić, opisać swoje wrażenia? Czy to jest tak, że wysyłam plik i od razu zaczyna przeliczać, czy trzeba czekać w kolejkach? I czy to jest szybsze od domowego sprzętu?

205
Animacja i symulacje / Odp: Problem ze znikającym ogniem
« dnia: 22.04.2020 17:27:00 »
Wykombinowałem tyle, że gdy ogień wydobywa się z dużą szybkością, to potrafi sam siebie zdmuchnąć. Obejścia są 2:
a) zwiększyć ilość paliwa
b) na drodze płomienia ustawić zapalniki, które na nowo rozpalą zgaszone paliwo

W pliku rakieta_a.blend w ustawieniach kółka zwiększyłem Surface Emission (tak jak ilość paliwa, jest ograniczone do 10).
W pliku rakieta_b.blend pod rakietą dodałem mały emiter ognia, który zapala się, kiedy "oryginalny" płomień wygasa i podpala paliwo na nowo (w pięćdziesiątej klatce).
https://drive.google.com/open?id=14ZQ_nzSMNv34lXrDgvOOpy8DZfnKH3lu

Nic lepszego nie wymyśliłem, daj znać, czy pomogło to coś.

206
Offtopic / Odp: Dziwne rozkrzaczanie
« dnia: 22.04.2020 15:53:19 »
Hej,

1. Nie potrafię odtworzyć błędu. U mnie cały czas jest OK. Możesz napisać mi, co mam zrobić, aby się zepsuło?
2. Może to kwestia Twojego sprzętu? Jaką masz kartę graficzną?

207
Animacja i symulacje / Odp: Problem ze znikającym ogniem
« dnia: 21.04.2020 11:01:44 »
A podeślij plik .blend z samym ogniem, może coś wymyślę wieczorem.

208
Animacja i symulacje / Odp: Problem ze znikającym ogniem
« dnia: 21.04.2020 09:42:20 »
Używasz najnowszego blendera, czy 2.7x?

W każdym razie w B2.82, są 3 rzeczy, które wpływają na czas spalania:
1. W ustawieniach Domain zmniejszenie parametru Fire >  Reaction speed o połowę wydłuża czas spalania dla szybko wydmuchiwanego płomienia.
2. W ustawieniach Flow, aby ogień ciągle się wydobywał, ustawiłem Flow behavior na Inflow.
3. Żeby płomień nie zdmuchnął sam siebie można jeszcze dla Flow zwiększyć parametr Fuel.

209
Offtopic / Odp: Dziwne rozkrzaczanie
« dnia: 21.04.2020 09:10:36 »
Masz włączone jakieś modyfikatory? Najlepiej jak podeślesz plik, wtedy będziemy mogli zobaczyć co i jak.

210
Masz ukryte vertexy. Wejdź na chwilę do trybu edycji i wciśnij Alt+H, żeby były widoczne. Bez różnicy czy przed, czy po zastosowaniu modyfikatorów.

Strony: 1 ... 12 13 14 15 16 ... 28

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Breguet XIX

Wyświetleń: 3310
Autor: mortom.ckm
w: Tomasz Sadzinica