Autor Wątek: Animacja, gięcie blach, edycja elementów  (Przeczytany 14926 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline nowicjusz

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Animacja, gięcie blach, edycja elementów
« dnia: 29.11.2021 01:51:07 »
witam wszystkich,
nie znam programu, proszę o podpowiedzi: "elementy blaszane"  wycinania, zaginania oraz animacja
to moje początki, od czego zacząć ???   


 

Offline Piotr

Odp: Animacja, gięcie blach, edycja elementów
« Odpowiedź #1 dnia: 29.11.2021 10:47:16 »
Hej, witamy na Blenderowni.

Zdecydowanie za mało napisałeś, abyśmy mogli coś sensownego napisać. Jaki scenariusz, jak ma wyglądać efekt końcowy?
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: nowicjusz

Offline nowicjusz

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Animacja, gięcie blach, edycja elementów
« Odpowiedź #2 dnia: 29.11.2021 14:37:54 »
Witam wszystkich i dzięki Piotrowi za odpowiedź
A więc tak, załączyłem rysunek. Chciałbym wygenerować animację wycinania  dwóch elementu  z blachy. Iskierka wędrująca po arkuszu blachy, wycinająca element wg. rysunku. Następnie zaginanie
wyciętych blach. Końcowy efekt ... dwa elementy w lustrzanym odbiciu, położone równolegle, z odstępem zewn. 1300mm   


« Ostatnia zmiana: 30.11.2021 02:22:12 wysłana przez nowicjusz »
 

Offline Piotr

Odp: Animacja, gięcie blach, edycja elementów
« Odpowiedź #3 dnia: 30.11.2021 21:05:32 »
Hej,

Przykład tego, jak można o zrobić podsyłam w załączniku. Nie wiem, jak dobry jesteś w Blenderze i ile trzeba Tobie wyjaśnić, ale na razie w skrócie:
- Blacha, z której jest wycinany obiekt i sam obiekt są płaskie
- Grubość dodałem im za pomocą modyfikatora Solidify
- Na blasze zrobiłem margines, tak żeby nie stykała się bezpośrednio z wycinanym obiektem, aby po cięciu był odstęp między nimi
- Margines wypełnia inny obiekt, który wraz z biegiem iskier staje się przeźroczysty.
- Osiągnąłem to za pomocą nodów w materiale oraz uv-mpaki.
- UV mapka marginesu na osi X odpowiada kolejności znikania.
- Zginanie zrobiłem za pomocą kości.
- Zaokrąglenie zgięcia jest zrobione za pomocą modyfikatora Bevel.
- Kolejność modyfikatorów w wycinanym obiekcie: armatura, bevel, solidify
- Iskry zrobiłem za pomocą systemu cząsteczek.
- Ścieżka po której się poruszają to zduplikowany margines przerobiony na krzywą (ścieżkę)
- Emiter iskier używa constrainta o nazwie Follow Path

W sumie siedziałem nad tym 1.5h, więc siłą rzeczy daleko tej animacji od bycia ładną.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: nowicjusz

 

"Inteligentna wizualizacja/animacja"

Zaczęty przez Penny_RaVDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 19880
Ostatnia wiadomość 05.12.2018 22:55:38
wysłana przez Tvaroog
Animacja przeciwko "wykluczeniu społecznemu"

Zaczęty przez marcinkulagaDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 19991
Ostatnia wiadomość 24.01.2018 23:29:02
wysłana przez Stropek
Samouczek Pythona dla początkujących - animacja efektu domino w 10 liniach kodu

Zaczęty przez pythonDział Tutoriale

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 18755
Ostatnia wiadomość 04.03.2018 06:59:13
wysłana przez python
Animacja wartości Position w Texture Mapping - bug czy czegoś nie wiem?

Zaczęty przez winhelpDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 16923
Ostatnia wiadomość 20.10.2017 22:43:18
wysłana przez winhelp
Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota

Zaczęty przez KrzysztofJDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 9
Wyświetleń: 21947
Ostatnia wiadomość 19.02.2019 20:01:41
wysłana przez KrzysztofJ

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Finał 1

Wyświetleń: 1790
Autor: Daniel
w: Testy